سلام مهمان گرامی ، خوش آمدید. آیا این نخستین بازدید شماست ؟ وارد شده یا عضو شوید

انجمن های خودرو


امتیاز موضوع:
  • 101 رأی - میانگین امتیازات: 4.52
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
TIBA-تیبا خودروی جدید سایپا
سلام دوستان من تیبا مدل 97 دارم که 28هزارتا کارکرد داره .
تنها مشکام با این ماشین کم کردن روغن هست.
که توی 5هزار تا 1لیتر کم میکه.
تا الان روغن موتور اسپیدی 10w40 ریختم که توی 4 هزارتا کم میکرد(1لیتر).
الانم روغن سوپر پیشتاز 10w40 ریختم که اونم توی 5هزارتا 1لیتر کم کرد.
ماشین دود نمیکنه.روغن ریزی هم نداره.
پاسخ
تشکر شده توسط : TIBA-NAVID Ali nemesis
مشکل من پایین بودن کلاج تیبا بود که با یک بار مراجعه به نمایندگی حل شد
پاسخ
تشکر شده توسط :
(2020-04-06، 03:27 PM)abed نوشته است: سلام دوستان من تیبا مدل 97 دارم که 28هزارتا کارکرد داره .
تنها مشکام با این ماشین کم کردن روغن هست.
که توی 5هزار تا 1لیتر کم میکه.
تا الان روغن موتور اسپیدی 10w40 ریختم که توی 4 هزارتا کم میکرد(1لیتر).
الانم روغن سوپر پیشتاز 10w40 ریختم که اونم توی 5هزارتا 1لیتر کم کرد.
ماشین دود نمیکنه.روغن ریزی هم نداره.

خب ینی مشکل فنی نداره ؟؟
نشون دادید به مکانیک دیگه ؟؟
نباید روغن کم کنه ماشین که آخه
پاسخ
تشکر شده توسط :
سلام دوستان. برای من هم ماشین روغن ریزی و دود نداره ولی روغن کم میکنه. دلیلش چی میتونه باشه؟؟ در سوپاپ و واشرش رو هم عوض کردم ولی فرقی نکرد
پاسخ
تشکر شده توسط :
سلام خدمت شما
این مشکل در ۴۰۵ با تغییر روغن موتور حل شد اگر روغن ریزی با سوزی نیست مشکل تبخییر روغن بدلیل کیفیت پایین و عدم پایداری در حرارت بالا هست

سلام خدمت استاید
من تا 5۰ هزار کیلومتر روغن بهران سوپر پیشتاز ۱۰-۴۰ ریختم اماد در ۱۰ هزار کیلومتر اخر صدای فیلر های ماشین زیاد بود من هم پار مکس فلو پلاس ۱۰-۴۰ SL ریختم.
الان۴ هزار تا رفته با این روغن مشکل اینجاست بعد از دو روز خاموشی زمان استارت بشدت تایپیت ها صدا میدهند انگار اصلا پشت لیفتر ها روغن نیست و صدای فیلر گیری در یک ثانیه اول بشدت بلند و بجای صدای چق چق صابق صدای لرزش شدید و کرررررر مانند میدهد.
این مشکل کلا به سیستم روغن بر میگرده روغن نامناسب فیلتر روغن نا مناسب و یا خرابی پمپ روغن.
روغن پارس مکس فلو دو نمونه داره پلاس و اکو که هر دو استاندارد SL دارند.
یکی از توزیع کنندگان روغن گفت که سری پلاس تمام سنتزی و سری اکو نیمه سنتزی است.
الان می خواهم روغن را عوض کنم موندم کدام یکی را بریزم دور بهران هم خط کشیدم.
می خواهم از طرف انتخاب روغن مطمئن بشوم تا اگر مشکل حل نشد تایپیت ها را سرویس کنم و تعمییرات انجام بدهم تا دیگه سوپاپ ها را خراب نکرده
با تشکر
گر نکوبی شیشه غم را به سنگ                هفت رنگش میشود هفتاد رنگ
پاسخ
تشکر شده توسط :
سلام من یه تیبا مدل 94 دارم
یه مشکلی که الان یه مدتیه دارم اینکه توی مخصوصا فصل گرما وقتی مدتی مثلا 30 دقیقه رانندگی کردم و موتور ماشین گرمه اگه خاموشش کنم مثلا برم مغازه و بیام یعنی مدت کمی ماشین خاموش شده باشه موقع روشن کردن ماشین استارت میخوره ولی روشن نمیشه یا اینکه روشن میشه و ریپ میزنه و اگه گاز ندی ماشین خاموش میشه ولی اگه پاتو رو گاز نگه داری و نزاری ماشین خاموش بشه یه چند ثانیه ریپ میزنه و یهو گاز میخوره و اون موقع دیگه مشکلی نداره و ماشین روشن می مونه حالا به نظرتون مشکل از چیه؟
پاسخ
تشکر شده توسط :
سلام خدمت همه دوستان
مشکل صدای ابتدای استارت حل شد در سر سیلندر تیبا یک سوپاپ روغن هست که زمانی موتور خاموش میشود ساچمه داخل سوپاپ پایین می اید و مانع تخلیه روغن در سر سیلندر و ریر تایپیت ها میشود حالا اگر زمانی موتور خاموش میشود این سوپاپ عمل نکند و ساچمه سوپاپ بر نگردد روغن زیر تایپیت ها خالی میشود و در استارت بعدی تا رسیدن روغن به سر سیلندر صدا استکانی ها میایید.
با سرویس و تعویض سوپاپ مورد نظر مشکل حل میشود
موفق باشید
گر نکوبی شیشه غم را به سنگ                هفت رنگش میشود هفتاد رنگ
پاسخ
تشکر شده توسط :
سلام دوستان دوتا سوال داشتم
با توجه به تجریبه و اگه استفاده کردین برای تیبا 1 بین روغن های پارس پایا و روغن کاسپین کدوم پیشنهاد میدین؟

هردو نیمه سنیتک و 1040
لینک هردو میزارم
روغن پارس پایا
روغن کاسپین
از خودرو خیلی کم استفاده میکنم به خاطر شغل در شهرستان  و شهریور 98 آخرین باری بود که روغن عوض کردم که هنوز 2000 کیلومتر دیگه میشه استفاده کرد ولی به خاطراینکه زمان زیادی دارمیشه که روغن در خودرو بوده و مصرف سوخت افزایش پیدا کرده دیگه تصمیم دارم عوض کنم زودتر از کیلومتر

کسی با توجه به شرایط من که به کیلومتر مورد نظر نمیرسه با توجه به مدت زمان چه وقتی باید اقدام به تعویض روغن بکنه ؟ تا به موتور خودرو آسیب وارد نشود
پاسخ
تشکر شده توسط :
سلام دوستان یه سوالی داشتم 
مقاومت شاسی و رکاب تیبا و ساینا چطوره؟ مثلا امروز رفته بودم کارواش بنده خدایی که ماشین می شست یه ادم قد کوتاه با وزن ۱۰۰ کیلو بود چون دستش نمی رسید سقف ماشین رو بشوره می رفت رو رکاب می ایستاد میخوام بدونم مشکلی برای رکاب یا شاسی ماشین ها پیش نمیاد
چون حداقل روزی ۱۰ ماشین رو اینجوری میشوره
پاسخ
تشکر شده توسط :
(2011-08-19، 12:19 PM)TIBA-NAVID نوشته است:
(2011-08-19، 12:09 PM)TIBA_ALI نوشته است: نوید تو  تایر  ایرانی ها گفتی کدوم بهتره؟کوبر یا یزد؟

بارز رو l90  جدید دیروز دیدم هم طرحش زیباست هم به نظر جون داره

یه سوال دیگه میگن صندلی عقب تیبا جمع میشه مثل ماشین هاچبک اره؟



تو تایرای ایران از نظر کیفیت همه نه تنها من همه معتقدن مدل های جدید یزد کیفیتش بهتر شده و الان میشه گفت یزد تایر تو ایران بهترینه.
اما بارز با کمی اختلاف قیمتش ازون بالاتره.
کویر هم با اینکه من سابقه شرکتش رو از قبل میدونم
جالبه بگم زمانی که در دهه قبل میخواست افتتاح بشه قرار بود نماینده میشلن بشه در ایران
مثلا میبینی میشلن فرانسه هست .میشلن آلمان هست.میشلن چینم هست و ...
همشون با کیفیتن.حتی اون میشلن چین هم واقعا خوبه و میشلن نظارت سختی داره رو کمپانی هاش و نمیذاره آبروشو ببرن...
اما خوب در اخرین مراحل نشد و کویر   شد  نه نماینده ی میشلن.
اون زمان میگفتن تنها شرکتیه که میتونه تایر سیمی بزنه و بقیه تایر نخی میزنن.
الان نمیدونم آیا هنوزم همون جورین بقیه یا نه.
اما خوب تو بازار و فروشنده های تایر میگفتن کویر تایر از همه بدتره.بدون استثناء
ضمنا بگم قالب کویر تایر از هر 2 شرکت دیگه یعنی بارز و یزد کوچیک تره و این ظاهر بی ریخت رو حاد تر میبینیم تو کویر تایر....
هرچند کلا لاستیک ایرانی کجا... لاستیکای برتر دنیا کجا..
حتما یه پستی که قبلا گذاشتم و توش چند تا شاخص رو فقط توضیح دادمو دیدین.
اون رده بندی ها هر ساله بین بهترین های دنیا انجام میشه. و کاملا علمی هم آزمایش و بررسی میکنن و کاملا قابل استناده.
میبینین حتی طراحی تایرشون بررسی میشه که فلان تایر برای مصرف سوخت  اوله.فلانی دوم
فلانی از نظر امنیت و اینا کجاست.از نظر ترمزگیری.از نظر فرمان ماشین و کلی شاخص که من فقط  چند تاشو توضیح مفصل داده بودم که مهم ترین ها بودن....
اما تایرای ما چه قدر بررسی میکنن و روشون نظارته من نمیدونم
همین تایر میشلن و تویو و یوکوهاما 2  3  ساله که از نظر محیط زیست دارن بهترین ها انتخاب میشن.
اون وقت اگه تو مسافرت از کنار همین شرکت های ما رد شده باشی میبینی تا چند کیلومتریشون اصلا خار هم سبز نمیشهBig Grin

ببین عمر باتری اتمی من چی بگم.
من از سال 83 پژو گرفتم و همون اول رفتم باتری اتمی براش گذاشتم.
الان سال 90  نیمه شده.
هنوز که رو ماشین کار میکنه و اصلا هنوز چراغ سبزش هم زرد نشده چه برسه به اینکه ضعیف شده باشه.
هنوز کاملا قوی و عالیه.
مثل روز اولش.
اما یه بحثی هست....
باتری تیبا یه کم تخت هست.
به نظر من که مهمه جای باتری و فضای باتری عوض نشه...
مثلا باتری که رفتم بخرم نظرم رو 62 امپر بود
چون میدونستم از نظر طول و عرض باتری تیبا یعنی همین 50 آمپر اسیدی اشغالش از نظر اندازه نهایتش برابر 62 آمپر بود
یعنی 66 آمپر که سایز بعدش هست دیگه طول و عرضش بزرگ تره و نمیشه گذاشت رو ماشین.
دقیقا مثل ریو...
اگه بری 66 بذاری که بعضیا رفتن گذاشتن رفتن یه قسمت رو بریدن و گذاشتن...
گذشته از اون لازمم نیست. نمیخواد الکی به دینام فشار بیاری و مشکل سازم بشی که باتری الکی بزرگ بذاری.
اگه سایپا همین 50  رو از یه مارک خوب و درجه 1 اتمی میذاشت مشکلی نبود.
منتها رفتن اسیدی  آشغال ایرانی گذاشتن که همون 50 هم نیست....
کاش خوب ایرانی میذاشتن اقلا...
خلاصه من نیتم 62 بود.
منتها رفتن مغازه دیدم باتریمو که گذاشتم اونجا.درسته طول و عرض 55  و 60 و 62  آمپر اتمی ها برابر بود با این  اسیدی خود تیبا...
اما اون 60  و 62  کمی بلند تر بودن....
و اصطلاحا اون 55 و باتری خود تیبا تخت بودن و اونا بلند بودن
حدود 2  3  سانت گمونم بلند تر بودن...
مشکلی نداشت ها...یکی از بچه ها هم62 گذاشته.
ولی حساب احتماله.
من با خودم این فکرو کردم که خدای نکرده اگه به خاطر این بلند شدن و خارج شدن از استاندارد ماشین اگه 1 درصد فقط همین فیش مثبت به بدنه یا مثلا همین میله کاپوت که بالای باتری هست اتصال کنه حتی بگو 1 دهم درصد
اون وقت آدم چی باید بگه؟؟؟؟
من اصولا کاری بخوام بکنم حساب این چیزاشو میکنم...
به خاطر همون 55 آمپر با کیفیت گذاشتم که سایزش هم دقیقا همون اندازه خود تیبا هست.
روی ال 90 به گمونم 60 امپر ایرانی اتمی میذرارن.
و یه مقدار بلند تره.
من که هیوندای کره گذاشتم و دقیقا سایز خود باتری خودشه.
اما از نظر عمر باید بگم من که نمیدونم
الان 7.5 سال هست که اون باتری رو ماشینه
هنوزم که هنوزه مثل روز اولشه.
انتخاب صحیح باتری خودش خیلی مهمه
اون موقع هم این نکاتو مد نظر قرار دادم و باتری ای گذاشتم که به دینام فشار نیاره.برا ماشینم مناسب باشه.
شاید مثل بعضیا باتری نا مناسب میذاشتم
سر سال در اثر فشار آوردن به دینام   دینام خراب میشد و  باتری هم در اثر خوب شارژ نشدن از کار میفتاد
اما 7.5 ساله که هنوز که هنوزه مثل روز اولشه...
من پس نمیتونم بگم عمرش چه قدره چون هنوز اون باتری که روز اول گذاشتم رو ماشین رو عوض نکردم


ممنونم خیلی کاربردی بود.
آقای امداد استارت آپ امداد خودروی در شمال،جنوب ، شرق و غرب تهران
aghayeemdad.com
پاسخ
تشکر شده توسط :


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
Rainbow TIBA2 - تیبا 2 خودروی جدید سایپا (تیبای هاچ بک) TIBA-NAVID 2,038 1,037,277 2020-08-23، 07:50 PM
آخرین ارسال: lucid
Star تاپیک زیرشاخه تیبا- ( مشکلات پیش آمده +علت +طریقه رفع مساله -راهکار پیشنهادی) TIBA-NAVID 5,148 2,572,890 2020-07-20، 07:05 PM
آخرین ارسال: Ali nemesis
Star تاپیک زیرشاخه تیبا-ثبت نام و تحویل خودرو و زمان انتظار و موارد پیرامون manifar 6,577 2,682,513 2020-03-23، 09:02 PM
آخرین ارسال: AA1393
Star خودروی دنا محصول جدید ایران خودرو AliMoh 21 37,921 2020-01-18، 04:35 PM
آخرین ارسال: saharqasemi
Star تاپیک انتخاب تایر مناسب برای تیبا و ریو ( + تصاویر مربوطه) TIBA-NAVID 1,318 755,548 2020-01-10، 07:43 AM
آخرین ارسال: TIBA-NAVID
Star تاپیک زیر شاخه تیبا (موارد مرتبط با نگهداری اعم از موتوری،گریبوکس،جلوبندی و ...) TIBA-NAVID 1,853 1,045,271 2019-11-21، 07:35 PM
آخرین ارسال: TIBA-NAVID
  چراغ جلو تیبا alit1150 39 67,979 2019-10-29، 01:57 PM
آخرین ارسال: hozour64
Information درخواست راهنمایی کامل: کارهایی که باید هنگام تحویل تیبا انجام داد؟ Amin.HVS 199 159,440 2019-10-19، 12:23 PM
آخرین ارسال: TIBA-NAVID
Star تاپیک زیرشاخه تیبا -( آپشن های جانبی الکتریکی و امکانات و لوازم مدرن قابل نصب ) TIBA-NAVID 2,607 1,397,770 2019-08-22، 08:52 PM
آخرین ارسال: ecsi
Rainbow رنو ساندرو (RENAULT SANDERO (B-90 - خودروی جدید سایپا TIBA-NAVID 19 15,495 2019-08-11، 06:53 PM
آخرین ارسال: TIBA-NAVID

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 42 مهمان