ارسالها: 1
موضوعها: 0
تاریخ عضویت: Apr 2020
اعتبار:
0
تشکرها : 0
( 2 تشکر در 1 ارسال )
سلام دوستان من تیبا مدل 97 دارم که 28هزارتا کارکرد داره .
تنها مشکام با این ماشین کم کردن روغن هست.
که توی 5هزار تا 1لیتر کم میکه.
تا الان روغن موتور اسپیدی 10w40 ریختم که توی 4 هزارتا کم میکرد(1لیتر).
الانم روغن سوپر پیشتاز 10w40 ریختم که اونم توی 5هزارتا 1لیتر کم کرد.
ماشین دود نمیکنه.روغن ریزی هم نداره.
ارسالها: 1
موضوعها: 0
تاریخ عضویت: Apr 2020
اعتبار:
0
تشکرها : 0
( 0 تشکر در 0 ارسال )
مشکل من پایین بودن کلاج تیبا بود که با یک بار مراجعه به نمایندگی حل شد
ارسالها: 1
موضوعها: 0
تاریخ عضویت: May 2020
اعتبار:
0
تشکرها : 0
( 0 تشکر در 0 ارسال )
سلام دوستان. برای من هم ماشین روغن ریزی و دود نداره ولی روغن کم میکنه. دلیلش چی میتونه باشه؟؟ در سوپاپ و واشرش رو هم عوض کردم ولی فرقی نکرد
ارسالها: 81
موضوعها: 0
تاریخ عضویت: Dec 2016
اعتبار:
5
تشکرها : 2331
( 100 تشکر در 71 ارسال )
2020-06-09، 06:08 PM
(آخرین ویرایش در این ارسال: 2020-06-09، 06:23 PM، توسط Ali nemesis.)
سلام خدمت شما
این مشکل در ۴۰۵ با تغییر روغن موتور حل شد اگر روغن ریزی با سوزی نیست مشکل تبخییر روغن بدلیل کیفیت پایین و عدم پایداری در حرارت بالا هست
سلام خدمت استاید
من تا 5۰ هزار کیلومتر روغن بهران سوپر پیشتاز ۱۰-۴۰ ریختم اماد در ۱۰ هزار کیلومتر اخر صدای فیلر های ماشین زیاد بود من هم پار مکس فلو پلاس ۱۰-۴۰ SL ریختم.
الان۴ هزار تا رفته با این روغن مشکل اینجاست بعد از دو روز خاموشی زمان استارت بشدت تایپیت ها صدا میدهند انگار اصلا پشت لیفتر ها روغن نیست و صدای فیلر گیری در یک ثانیه اول بشدت بلند و بجای صدای چق چق صابق صدای لرزش شدید و کرررررر مانند میدهد.
این مشکل کلا به سیستم روغن بر میگرده روغن نامناسب فیلتر روغن نا مناسب و یا خرابی پمپ روغن.
روغن پارس مکس فلو دو نمونه داره پلاس و اکو که هر دو استاندارد SL دارند.
یکی از توزیع کنندگان روغن گفت که سری پلاس تمام سنتزی و سری اکو نیمه سنتزی است.
الان می خواهم روغن را عوض کنم موندم کدام یکی را بریزم دور بهران هم خط کشیدم.
می خواهم از طرف انتخاب روغن مطمئن بشوم تا اگر مشکل حل نشد تایپیت ها را سرویس کنم و تعمییرات انجام بدهم تا دیگه سوپاپ ها را خراب نکرده
با تشکر
گر نکوبی شیشه غم را به سنگ هفت رنگش میشود هفتاد رنگ
ارسالها: 10
موضوعها: 0
تاریخ عضویت: Jul 2015
اعتبار:
0
تشکرها : 6
( 21 تشکر در 9 ارسال )
سلام من یه تیبا مدل 94 دارم
یه مشکلی که الان یه مدتیه دارم اینکه توی مخصوصا فصل گرما وقتی مدتی مثلا 30 دقیقه رانندگی کردم و موتور ماشین گرمه اگه خاموشش کنم مثلا برم مغازه و بیام یعنی مدت کمی ماشین خاموش شده باشه موقع روشن کردن ماشین استارت میخوره ولی روشن نمیشه یا اینکه روشن میشه و ریپ میزنه و اگه گاز ندی ماشین خاموش میشه ولی اگه پاتو رو گاز نگه داری و نزاری ماشین خاموش بشه یه چند ثانیه ریپ میزنه و یهو گاز میخوره و اون موقع دیگه مشکلی نداره و ماشین روشن می مونه حالا به نظرتون مشکل از چیه؟
ارسالها: 81
موضوعها: 0
تاریخ عضویت: Dec 2016
اعتبار:
5
تشکرها : 2331
( 100 تشکر در 71 ارسال )
سلام خدمت همه دوستان
مشکل صدای ابتدای استارت حل شد در سر سیلندر تیبا یک سوپاپ روغن هست که زمانی موتور خاموش میشود ساچمه داخل سوپاپ پایین می اید و مانع تخلیه روغن در سر سیلندر و ریر تایپیت ها میشود حالا اگر زمانی موتور خاموش میشود این سوپاپ عمل نکند و ساچمه سوپاپ بر نگردد روغن زیر تایپیت ها خالی میشود و در استارت بعدی تا رسیدن روغن به سر سیلندر صدا استکانی ها میایید.
با سرویس و تعویض سوپاپ مورد نظر مشکل حل میشود
موفق باشید
گر نکوبی شیشه غم را به سنگ هفت رنگش میشود هفتاد رنگ
ارسالها: 1
موضوعها: 0
تاریخ عضویت: Oct 2020
اعتبار:
0
تشکرها : 0
( 0 تشکر در 0 ارسال )
سلام دوستان یه سوالی داشتم
مقاومت شاسی و رکاب تیبا و ساینا چطوره؟ مثلا امروز رفته بودم کارواش بنده خدایی که ماشین می شست یه ادم قد کوتاه با وزن ۱۰۰ کیلو بود چون دستش نمی رسید سقف ماشین رو بشوره می رفت رو رکاب می ایستاد میخوام بدونم مشکلی برای رکاب یا شاسی ماشین ها پیش نمیاد
چون حداقل روزی ۱۰ ماشین رو اینجوری میشوره