alirezad
Unregistered
تشکرها :
( تشکر در ارسال )
اون کلاچتون قطعا و بدون شک مال فنر کلاچتونه.ارتفاعشم که رگلاژ میشه
مال منم از ساعت4 تا 8 که تو مدرس مونده بودم قبلا اخراش اینجوری شدم
دنده مرده و 1 و 2 هم یه نمه لرزش رو داره.توجه نکن زیاد فقط از دنده مرده بپرهیز
ضمنا تبریک بابت اینکه بلاخره اینجا هم اومدین
تیبا یجوریه که روغن موتور خیلی رو سر وصداهاش میتونه تاثیر گذار باشه.اونم در نظر بگیرید
ارسالها: 563
موضوعها: 0
تاریخ عضویت: Sep 2011
اعتبار:
23
تشکرها : 1571
( 3283 تشکر در 532 ارسال )
2011-12-06، 08:21 PM
(آخرین ویرایش در این ارسال: 2011-12-06، 08:29 PM، توسط آرشام.)
دوست عزيز صندوق عقب ماشينم با يه اشاره انگشت بسته ميشه
همينطور كاپوت جلو رو از ارتفاع 30 سانتي رها ميكنم بسته ميشه
قفل ها رو هم به خاطر ايموبلايزر اونطور ميدونم كه شما گفتين
چراغ صندوق عقب هم بايد هنگام باز كردن در روشن وموقع بسته شدن خاموش بشه
درب صندوق عقب هم به دوتا فنر متصله كه ميتونين تنظيم كنين درهنگام باز شدن بپره بالا يا برعكس
دركل اگر توبسته شدن كاپوت ودرب صندوق مشكلي داشتين تو سرويس اوليه رفعش ميكنن
ارسالها: 1,522
موضوعها: 0
تاریخ عضویت: Nov 2011
اعتبار:
70
تشکرها : 8966
( 10004 تشکر در 1483 ارسال )
سلام والا دنده مرده نمیدم البته الان که تو حالت آبندی هستم به ترتیب دنده 1 به 2 رو 20 تا دنده 2به3 رو 40 تا و دنده 3به 4 رو 60تا65 تا و فقط یکبار دنده 5 رفتم اونم روی سرعت 80 تا بود... بیشترین حالت تعویض دنده هم از 3به 4و 2به3و همچنین معکوس هست ...اصلا این ماشین جوریه که سرعت مثلا دنده 4 زیر 60 تا به دنده 3 نیاز پیدا میکنه و همچنین سرعت زیر40تا باید حتما ماشین تو دنده 2 باشه...تا حالا 200 تا هم بیشتر باهاش راه نرفتم
آسمان فرصت پرواز بلندی است
قصه این است چه اندازه کبوتر باشی
ارسالها: 563
موضوعها: 0
تاریخ عضویت: Sep 2011
اعتبار:
23
تشکرها : 1571
( 3283 تشکر در 532 ارسال )
دوست عزيز گفتين دوسال تجربه سواري با ال90 روداشتين
ميتونين يه مقايسه از سواري با تيبا وال 90 به طور مختصر برامون بگيد؟
درضمن من شايد چند بار اونم بيشتر از چند ساعت ال 90 رونروندم
ولي جالبه واسم كساني كه تجربه زياد روندن ال 90 دارن تيبا رو چطور ميبينن
ارسالها: 8
موضوعها: 0
تاریخ عضویت: Dec 2011
اعتبار:
0
تشکرها : 28
( 22 تشکر در 7 ارسال )
2011-12-06، 08:37 PM
(آخرین ویرایش در این ارسال: 2011-12-06، 08:42 PM، توسط farshid_r21.)
با سلام
من تازه یه تیبا خریدم
انصافاً ماشین توپیه، ولی یکی دو مورد مشکل داره
1- در هنگام حرکت یه صدای تق از زیر پا میاد
2 - من هم مشکل صدای صندوق عقب رو دارم.
3- اون طور که من مطالعه کردم از تو مقالات انگلیسی (یادم رقت بگم فارع التحصیل رشته زبان انگلیسی هستم.) سرسیلندر تیبا یه کپی برداری یا استفاده از تکنولوژی سرسیلندر اتومبیلهای آمریکایی دهه 1980 مثلا شورلت نوا است که در اون به جای اسبک از لیفتر هیدرولیکی استفاده شده، تاجایی تو اون مقاله نوشته بود همه سرسیلندر ها زمانی که موتور سرد است تا روغن گرم
شه و فضای خالی مابین لیفتر و سر سوپاپ رو پر کنه 2-3 دقیقه طول میکشه و تا اون زمان حتما صدای سوپاپ خواهد آمد. ولی لازم به ذکره که کیفیت روغن موتور و نوع آن خیلی مهم هستش .
نکته : از تمامی اعضا و مدیریت فروم تشکر می کنم.
اگه کسی مشکل نور کم پشت آمپر تیبا رو داره من میتونم راهشو بهش بگم. خود کارخونه این نور و کم گذاشته و امکان زیاد کردنش هم خیلی راحت و ساده است.
ارسالها: 563
موضوعها: 0
تاریخ عضویت: Sep 2011
اعتبار:
23
تشکرها : 1571
( 3283 تشکر در 532 ارسال )
2011-12-06، 08:42 PM
(آخرین ویرایش در این ارسال: 2011-12-06، 08:51 PM، توسط آرشام.)
ماهم ورود شمارو تبريك ميگيم واميدواريم بتونيم دركنار شما وساير دوستان نظرات مثبت وسازنده اي رو به تمامي عزيزان تيبا دوست ارائه كنيم
البته تكنولوژي سرسيلندر ودركل حجيم كردن موتور پرايد براي تيبا در مركز تحقيقات موتور آخن آلمان طراحي شده اونم به سفارش مگا موتور درايران
اينكه تكنولوژي مال 1980 هست زياد مطمئن نيستم آلمان هم يه پا موتور سازه واسه خودش ديگه آمريكا هم يه جا پاش تو كاره بعيد ميدونم!!! چون موتور تيبا همون پرايده حجيم شده هست كه بعضي قسمتاش مال ريو وبعضي ديگه پرايديه البته نه همون پرايد بلكه بزرگتر وحجيم تر از اون
دينام تيبا هم نسبت به پرايد بزرگه
ارسالها: 8
موضوعها: 0
تاریخ عضویت: Dec 2011
اعتبار:
0
تشکرها : 28
( 22 تشکر در 7 ارسال )
خواهش می کنم .
البته با عرض معذرت حرفامو اینطور اصلاح کنم که این تکنولوژی برای اولین بار در اتومبیلهای امریکایی در دهه 1980 استفاده شده. و حق کاملاً با شماست در زمینه طراحی سرسیلندر توسط آلمانی ها
ارسالها: 563
موضوعها: 0
تاریخ عضویت: Sep 2011
اعتبار:
23
تشکرها : 1571
( 3283 تشکر در 532 ارسال )
كساني كه تازه تيبا خريدن با توجه به تجربه يه ساله توروندن اين ماشين
بعد سرويس اوليه حتما حتما واسكازين گيربكس رو تعويض كنين با يه مدل خارجي با استاندارد GL5 SAE:75W90
Fully Synthetic
حتما روغن موتور رو هر 5000 تعويض كنين اونم با استاندارد Api Service Sj SAE 10W40
علت هم اينه سوپاپ هاي تيبا اوتومات هستن فقط بااين نوع روغن تنظيم ميشن