سلام مهمان گرامی ، خوش آمدید. آیا این نخستین بازدید شماست ؟ وارد شده یا عضو شوید

انجمن های خودرو


امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
H330 -محصول جدید سایپا-برلیانس
#1
Star 
سلام به همگی دوستان انجمن پدال
بعد از ایجاد تاپیکی برای H230 محصول جدید سایپا که درواقع محصول مشترکی با کمپانی برلیانس بود و از خودروهای جدید چینی مونتاژ داخل محسوب میشد.
این بخش رو هم برای یکی دیگه از مسافران سرزمین اژدها به کشورمون یعنی خودروی H330 در نظر گرفتیم.
انشاالله در این تاپیک حالا چه قبل از ارائه این خودرو در خصوص مشخصات و پارامترها صحبت خواهیم کرد.
و انشاالله بعد از ارائه و تحویل اون هم از دیدگاه و تظرات دوستانی که خودرو رو تحویل گرفتن و تجربه استفاده ازش رو یا خودشون و یا توسط نزدیکان و دوست و اشنا داشتن بشنویم.
انشاالله به زودی تاپیکی مخصوص مدل هاچ بک شده ی H330 یعنی H320 نیز ایجاد خواهد شد.
موفق و سربلند باشید.
[تصویر:  attachment.php?aid=5104]

فعلا مشخصات فنی و آرشیو تصویری اون رو در همین پست ابتدایی ذکر میکنم :

مشخصات فنی خودروی H330 :

نوع موتور :BM15L-موتور 4 سیلندر خطی مجهز به سیستم VVT (سیستم متغیر زمانبندی سوپاپ)
تعداد سیلندر-تعداد سوپاپ :4 سیلندر خطی-16 سوپاپ
حجم موتور:1498 سی سی
حداکثر قدرت:103HP/5800RPM
حداکثر گشتاور:138NM/3800RPM
شتاب صفر تا 100: 11.9 ثانیه
استاندارد آلایندگی :یورو 5

نوع گیربکس:
-5 سرعته دستی
-4 سرعته اتوماتیک
حداکثر سرعت:170 کیلومتر در ساعت

سیستم تعلیق :
سیستم تعلیق جلو :مک فرسون
سیستم تعلیق عقب : سیستم نیمه مستقل میل پیچشی

سیستم ترمز :
جلو : دیسکی خنک شونده
عقب (مدل دنده ای) : کاسه ای
عقب(مدل اتوماتیک) : دیسکی

اندازه ی چرخ ها : 195/65/15
وزن:1270 کیلوگرم
حجم صندوق عقب:460 لیتر

[تصویر:  attachment.php?aid=5105]


فایل‌(های) پیوست شده بندانگشتی (ها)
       
از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر  ،، یادگاری که در این گنبد دوار بماند

ای سرزمین من، شورآفرین میهن
دور از تو باد ای مرز باور، دست اهریمن

------------------ ((ا))
                                          ای خاک مهر آیین، آیینه ی ایمان
                                          ای در پناه لطف یزدان، جاویدان ایران

[تصویر:  4wdsvvxpm4xq51efs0h.jpg]
[تصویر:  star.gif]تاپیک زیر شاخه تیبا - ( آپشن های جانبی الکتریکی و امکانات و لوازم مدرن قابل نصب )
[تصویر:  star.gif]تاپیک زیر شاخه تیبا - (موارد مرتبط با نگهداری اعم از موتوری،گریبوکس،جلوبندی و ...)
[تصویر:  star.gif] تاپیک انتخاب تایر مناسب برای تیبا و ریو ( + تصاویر مربوطه)
[تصویر:  star.gif] تاپیک زیرشاخه تیبا- ( مشکلات پیش آمده +علت +طریقه رفع مساله -راهکار پیشنهادی)
[تصویر:  exclamation.gif] فرم شکایت صاحبان خودروی تیبا از سایپا به علت برخی از مشکلات موجود در این خودرو
[تصویر:  video.gif] تاپیک زیرشاخه تیبا-گالری تصاویر خودروی ملی سایپا تیبا ( TIBA )
[تصویر:  star.gif]تاپیک زیرشاخه تیبا-ثبت نام و تحویل خودرو و زمان انتظار و موارد پیرامون)
[تصویر:  star.gif] فروشگاه پدال-(عرضه آپشن و قطعات برتر تیبا با بهترین کیفیت قطعات اصلی با مدارات و آموزش نصب کامل در سراسر کشور )
[تصویر:  video.gif] تاپیک گالری بخش تیونینگ و آپشن های مدرن فروشگاه پدال( TIBA )
پاسخ
تشکر شده توسط :
#2
سلام دوستان وقت بخیر
یه مطلب بسیار کامل و خوب قبلا در سایت پدال آماده کرده بودیم در خصوص این 2 خودروی H330 و H320 که مدل های سدان و هاچ بک یک خودرو هستند . احساس کردم مطلب خوبی هست برای پست های ابتدایی این تاپیک.
مقدمه ی بسیار خوبی از این سازنده و عملکردش و فعالیت هاش داره و در ادامه هم با نگاه دقیق و خوبی به جزئیات این 2 خودرو و مشخصاتشون پرداخته.
دیدم خالی از لطف نیست در پست های ابتدایی تاپیک H330 و انشاالله بعد H320 ازین معرفی و نقد بهره ببریم.
ممنون از همگی دوستان.




دوقلوهای برلیانس، ساکنان جدید جاده مخصوص

گرچه برخی خودروسازان از مشاهیر عالم نبوده و نامشان در کهکشان گیج‌کننده رقابت، کم‌فروغ است؛ اما از آن حد از درایت و آینده‌نگری برخوردارند که در ره رسیدن به مقصود، از بزرگانی مدد خواهند، که در قلل رفیع شهرت و اعتبار به سر می‌برند. یکی از گمنامان این عرصه هم برلیانس نام دارد که از دیار زردفامان روانه اقلیممان شده و بر آن است که با استعانت از ژرمن‌ها سوداهای بزرگی را عملی سازد. بی‌شک این صنعتگر شرقی از پیشینه ژرفی برخوردار نیست و همچون دیگر برادران خود جوان و جویای نام است؛ شاید به همین خاطر است که چشم به بازارهای شرق و غرب گیتی دوخته تا بلکه بختش را در آن‌ها بیازماید.

[تصویر:  brilliance_h320_2-500x375.jpg]

شرکت برلیانس در سال 1992 میلادی و توسط شخصی به نام یانگ رو بنیان نهاده شد؛ محل استقرارش نیز شهر شن یانگ چین می‌باشد. این مجموعه تا سال 2002 میلادی تنها به ساخت مینی‌بوس اشتغال داشت. در سال 2003 میلادی قراردادی بین این شرکت و کمپانی خودروسازی ب ام و امضاء شد که در پی آن مقرر گردید که تولید و فروش و پشتیبانی مدل‌های گوناگون ب ام و در سراسر خاک چین، به برلیانس واگذار شود. گرچه برخی از همتایان چینی برلیانس تمامی همت خویش را به این امر معطوف نمودند که وارد بازار آمریکا شوند، ولی برلیانس این ایده را از همان سال 2008 میلادی کنار نهاد و تنها به فروش مختصری به بازار اروپا اکتفا نمود، که البته آن‌هم در سال 2010 میلادی متوقف شد. در حال حاضر محصولات این شرکت به کشورهایی همچون روسیه، استرالیا، کره جنوبی، شیلی، کلمبیا، مصر، کویت و الجزایر و …. صادر می‌شوند.

[تصویر:  brilliance_h330-2013-copy-500x375.jpg]

هم‌اکنون انواع مختلفی از خودروهای BMW در این شرکت ساخته می‌شود که به ترتیب عبارت‌اند از: انواع سری 3 سدان (316I و 316I sport و…) و سری 5 سدان 520LI)،525LI،530LI،535LI) و خودروی کراس‌اوور X1 (18I،20I،28I). همچنین قرار است که به‌زودی از پیشرانه‌های ساخت چین هم در این خودروها استفاده شود؛ با این وجود، هنوز هم بیشتر قطعات به کار رفته در ب ام و های ساخته شده در این مجموعه، وارداتی است؛ به‌طوری که تا نیمه نخست سال 2010 میلادی، حدود 60 درصد از قطعات مورد استفاده در این مدل‌ها، از خارج از چین وارد شده است. همچنین خودروهای ب ام و ساخته شده توسط این کمپانی هم تا حدودی با نمونه‌های عرضه شده در مابقی دنیا تفاوت دارند و حتی برخی از آن‌ها از بدنه کشیده‌تری نسبت به نمونه‌های استاندارد خود برخوردارند. شرکت برلیانس در زمینه تولید خودروهای میکرو ون نیز با شرکت تویوتا همکاری دارد و برخی از این مدل‌ها را تحت لیسانس این شرکت تولید می‌کند. علاوه بر این، کمپانی مذکور مدل‌هایی را هم با برند خود تولید می‌کند که عمده آن‌ها عبارت‌اند از DOLPHIN،FSV و FRV، H220 و H230، H320 و H330،H530،M1، M2، M3 و کراس‌اوور V5.

[تصویر:  brilliance_h320_1-500x375.jpg]

در سال 2007 میلادی، این شرکت تصمیم گرفت که وارد بازار اروپا شود، به همین لحاظ سدان نسبتاً بزرگ BS6 را روانه این قاره نمود. از جمله ممالکی هم که این خودرو به آن صادر شد، کشور بلژیک بود. اما عرضه این مدل شکست سنگینی را برای برلیانس به همراه داشت! بی‌شک در این مورد، آیتم ایمنی نقش اصلی را ایفاء نمود. ماجرا از آنجا آغاز شد که خودروی مذکور در انستیتو ایمنی ADAC آلمان نمایش ضعیفی را از خود بروز داد و بدتر از آن، در موسسه ایمنی EURONCAP تنها یک ستاره را کسب نمود. این موارد موجب شد که صدها تن از خریداران اروپایی این خودرو، سفارش خریدشان را معلق نمایند. برای جبران این ضعف‌ها، برلیانس این خودرو را از نو طراحی نمود و 60 بخش اصلی آن را کاملاً تغییر داد. پیامد این تغییرات هم کسب سه ستاره از انستیتو ایمنی LDIADA اسپانیا و نیز کسب همین تعداد ستاره از موسسه EURONCAP بود. با این وجود، بهای این مدل به طور قابل‌ملاحظه‌ای بالا رفته بود و از طرفی نیز شرکت واردکننده آن در سال 2009 میلادی ورشکسته بود، به همین خاطر برلیانس سعی کرد که کار فروش این مدل را به‌تنهایی به‌پیش ببرد؛ ولی به دلیل افزایش قیمت و نیز بی‌میلی بازار اروپا نسبت به آن – به خاطر شکست کاملاً علنی آن در تست تصادف – برلیانس را وادار کرد که بازار اروپا را ترک نموده و در آوریل سال 2010 میلادی صادراتش را به این قاره خاتمه دهد.

[تصویر:  brilliance_h330_2-500x375.jpg]

آن‌طور که از شواهد برمی‌آید قرار است به‌زودی دو مدل از ساخته‌های برلیانس، در یکی از مجموعه‌های جاده مخصوص مونتاژ گردند. یکی از این دو، مدل سدان H330 و دیگری هم هاچ بک H320 می‌باشد. در ابتدا به نمونه سدان آن می‌پردازیم.

[تصویر:  2013-Brilliance-H330-500x375.jpg]

برای نخستین بار در آوریل سال 2013 میلادی، برلیانس H330 در نمایشگاه خودروی پکن به نمایش درآمد. بدنه آن که از ترکیب نسبتاً مدرنی بهره می‌برد، توسط موسسه پنین فارینا ایتالیا تکوین یافته است. این مدل نمونه فیس لیفت شده خودروی JUNJIE FSV می‌باشد. شاید برلیانس از معدود خودروسازان چینی باشد که در راستای هویت بخشی به محصولاتش و نیز ایجاد کاراکتری خاص، قسمت جلوی این خودرو را مشابه با سدان H530 و کراس‌اوور V5 طراحی نمود. علیرغم اینکه خودروی مذکور پیشرفت قابل‌ملاحظه‌ای نسبت به سلف خویش داشته ولی برخی از رسانه‌های چینی طراحی قسمت پشت آن را نامتناسب ارزیابی نموده و ابعاد بکار رفته در این بخش را بزرگ دانستند و نیز خطوط به کار رفته در این قسمت را هم پوششی برای کمرنگ نمودن این نقیصه دانستند.

[تصویر:  Brilliance-H330-01-500x333.jpg]

در کابین این خودرو نیز تغییرات درخوری نسبت به مدل FSV صورت پذیرفته و از متریال به‌مراتب بهتر و نیز تجهیزات بیشتری استفاده شده است. همچنین برلیانس مدعیست که برای کاهش هر چه بیشتر صدا و لرزش در کابین، آن را تا حد زیادی از محیط خارجی ایزوله نموده است. کنسول میانی آن نیز کاملاً تغییر یافته و کارآمدتر شده است. البته برخی از منابع از جنس فرمان این خودرو ایراد گرفته و آن را ارزان‌قیمت ارزیابی نمودند و همچنین اندازه دکمه به کار رفته در LEVER جعبه‌دنده اتوماتیکش را نیز بسیار بزرگ و خاص خودروهای سنگین دانستند.

[تصویر:  brilliance_h330-500x375.jpg]

به لحاظ ایمنی نیز این خودرو مجهز به 2 کیسه هوای ایمنی به صورت استاندارد می‌باشد، که در صورت سفارش، امکان نصب کیسه‌های جانبی نیز در آن وجود دارد. علاوه بر این‌ها، خودروی فوق به سیستم‌های ABS و EBD نیز مجهز است که منبع هر دوی این سامانه‌ها شرکت AG CONTIENTAL آلمان می‌باشد. بنا به ادعای وب‌سایت شرکت، ترمزهای این مدل قادرند که در مسافتی معادل 40.2 متر، سرعت این خودرو را از 100 کیلومتر به صفر برسانند.

دومین خودرویی که به آن می‌پردازیم خودروی هاچ بک H320 می‌باشد. این مدل از ساختار فنی مشابه ای با نمونه H330 برخوردار است. مدل مذکور نمونه فیس لیفت شده خودروی JUNJIE FRV می‌باشد. طراحی این خودرو نیز همچون سدان H330 توسط موسسه پنین فارینا ایتالیا صورت پذیرفته است. برخی از رسانه‌های چینی طرح این خودرو را الهام گرفته از نسل پیشین ب ام و سری یک می‌دانند و تغییرات صورت گرفته در نمای جلو این خودرو را خوب و مناسب ارزیابی می‌کنند. در کل طرح بدنه آن از پویایی و دینامیک خاصی برخوردار است که کمتر در خودروهای چینی مشاهده می‌شود.

[تصویر:  Brilliance-H320-hatchback-500x320.jpg]

کابین این خودرو نیز همچون مدل H330 کاملاً ساده و کاربردی طراحی شده است و نسبت به نمونه پیشین خود کاملاً ارتقاء یافته و مواد مرغوب‌تری و مناسب‌تری هم در آن به کار رفته است. علاوه بر این، به کاهش صدا و نیز ایزولاسیون هم توجه خاصی مبذول شده است. گرچه در این مورد خاص راه درازی را در پیش دارد تا بلکه همسنگ همتایان غربی، ژاپنی و کره‌ای خود گردد.

[تصویر:  Brilliance-H320-interior-500x360.jpg]


به لحاظ ایمنی نیز این خودرو مجهز به 2 کیسه هوای ایمنی به صورت استاندارد می‌باشد. علاوه بر آن، از سیستم‌های همچون ABS و EBD نیز بهره می‌برد. همچنین بنا بر ادعای وب‌سایت شرکت برلیانس، مسافت ترمزگیری در آن از سرعت 100 کیلومتر به صفر معادل 39.1 متر است.

[تصویر:  Brilliance-H320-01-500x357.jpg]

پیشرانه‌های مورد استفاده در هر دو خودرو H320 و H330 مشابه یکدیگر می‌باشد. این موتور 4 سیلندر خطی و با حجمی معادل 1.5 لیتر می‌باشد؛ توان آن معادل 105 اسب بخار و خروجی گشتاوری آن نیز برابر با 143 نیوتن متر است. به لحاظ سیستم انتقال قدرت هم هر دو خودرو از یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک بهره می‌برند.

[تصویر:  Brilliance-H320-02-500x358.jpg]

بهای این دو خودرو هنوز به طور دقیق مشخص نشده است؛ گرچه در برخی از منابع به نرخ‌هایی بین 45 تا 50 میلیون تومان اشاره رفته است.

مشخصات فنی (سدان H330 و هاچ بک H320)

موتور: 4 سیلندر خطی مجهز به سیستم VVT (سیستم متغیر زمان‌بندی سوپاپ)
حجم موتور:1498 سی‌سی
توان:103 اسب بخار در 5800 دور/دقیقه
گشتاور: 143 نیوتن متر در 4000 دور/دقیقه
سرعت: 170 کیلومتر
شتاب صفر تا 100: 11.9 ثانیه برای مدل H330 و 11.5 ثانیه برای مدل H320
استاندارد آلایندگی: یورو 5
مصرف ترکیبی: 6.3 لیتر
سیستم تعلیق جلو: مک فرسون
سیستم تعلیق عقب: بازوهای دنباله‌ای با فنر پیچشی

ابعاد :

طول/عرض/ارتفاع: 4210/1755/1460 میلی‌متر برای هاچ بک H320 و
4510/1755/1460 میلی‌متر برای سدان H330
وزن: 1270 کیلوگرم
اندازه تایرهای جلو و عقب: 195/65 R 15
حجم صندوق بار: 460 لیتر برای مدل سدان H330 و 314 لیتر برای مدل هاچ بک H320

ایمنی در (سدان H330 و هاچ بک H320):

2 عدد کیسه ایمنی هوا (راننده، سرنشین جلو)
سیستم ضد بلوکه ترمز ABS
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD

برخی از تجهیزات رفاهی در (سدان H330 و هاچ بک H320) :

سانروف
سیستم START/STOP (پیشرانه)
سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + پورت USB + AUX
پوشش چرمی صندلی‌ها (گزینه سفارشی)
صندلی گرم شونده جلو (گزینه سفارشی)
6 عدد بلندگو (4 عدد به صورت استاندارد)
کامپیوتر سفر
مه شکن‌های جلو
فرمان تمام الکتریکی HPS
آینه‌های جانبی برقی
رینگ‌های آلومینیمی
تهویه مطبوع اتوماتیک
از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر  ،، یادگاری که در این گنبد دوار بماند

ای سرزمین من، شورآفرین میهن
دور از تو باد ای مرز باور، دست اهریمن

------------------ ((ا))
                                          ای خاک مهر آیین، آیینه ی ایمان
                                          ای در پناه لطف یزدان، جاویدان ایران

[تصویر:  4wdsvvxpm4xq51efs0h.jpg]
[تصویر:  star.gif]تاپیک زیر شاخه تیبا - ( آپشن های جانبی الکتریکی و امکانات و لوازم مدرن قابل نصب )
[تصویر:  star.gif]تاپیک زیر شاخه تیبا - (موارد مرتبط با نگهداری اعم از موتوری،گریبوکس،جلوبندی و ...)
[تصویر:  star.gif] تاپیک انتخاب تایر مناسب برای تیبا و ریو ( + تصاویر مربوطه)
[تصویر:  star.gif] تاپیک زیرشاخه تیبا- ( مشکلات پیش آمده +علت +طریقه رفع مساله -راهکار پیشنهادی)
[تصویر:  exclamation.gif] فرم شکایت صاحبان خودروی تیبا از سایپا به علت برخی از مشکلات موجود در این خودرو
[تصویر:  video.gif] تاپیک زیرشاخه تیبا-گالری تصاویر خودروی ملی سایپا تیبا ( TIBA )
[تصویر:  star.gif]تاپیک زیرشاخه تیبا-ثبت نام و تحویل خودرو و زمان انتظار و موارد پیرامون)
[تصویر:  star.gif] فروشگاه پدال-(عرضه آپشن و قطعات برتر تیبا با بهترین کیفیت قطعات اصلی با مدارات و آموزش نصب کامل در سراسر کشور )
[تصویر:  video.gif] تاپیک گالری بخش تیونینگ و آپشن های مدرن فروشگاه پدال( TIBA )
پاسخ
تشکر شده توسط :
#3
جالب بود منتظر دیدن خود خودرو هستیم
كسي تا حالا تجربه اين ماشين رو داشته؟
ظاهرا ماشين خوبي از آب در آمده
پاسخ
تشکر شده توسط :
#4
سلام دوستان
با توجه به اینکه مشخصات فنی و قیمت دوخودرو h320 و lifan x50 تقریبا مشابه هم می باشد, به نظر شما کدام یک بیشتر ارزش خرید دارد؟
پاسخ
تشکر شده توسط : TIBA-NAVID
#5
سلام به شما
والا همین خودروهای تولید داخلمون که بیشتر باهاشون سر و کار داریم وقتی تازه میخوان بیان مثل هندوونه در بسته هستن و مشخص نیست چه طور در بیان و بعضا مواردی ممکنه تو سری اولشون باشه.
باز اینا که خودروهای چینی مونتاژ داخلن که تمام چینی هستن و باز ازونا هندوونه در بسته تر هستن.
چون هم از نظر قطعات
هم خدمات
از نظر کیفیت
و همه موارد
هیچی نمیشه قضاوت کرد در موردشون ...
خوب باید اینو گفغت که دید عموم مردم شاید نسبت به خودروهای چینی زیاد مطلوب نباشه و عموما این ماشینا تو بازار یه مقداری با افت ز یاد مواجه میشن .
البته به این معنی نیست که این کشور محصولاتش همش بد هست.
دید فعلی یه بخش اعظم جامعه با توجه به مواردی که دیدیم و دیدن این هست.
همه اینا سبب میشه که ماشینی که هنوز نیومده و هیچ کس تست نکرده و 1 2 سال نبوده و ...
نشه هیچی در موردش گفت.
نمیشه فقط راجع به قیافه و پارامتراش نظر داد.
یه ماشینی که از نظر قطعات و خدمات و حتی کیفیت و .. هیچی فعلا نمیشه راجع بهش گفت هر قضاوتی چه خوب و چه بد نمیتونه صحیح باشه.
از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر  ،، یادگاری که در این گنبد دوار بماند

ای سرزمین من، شورآفرین میهن
دور از تو باد ای مرز باور، دست اهریمن

------------------ ((ا))
                                          ای خاک مهر آیین، آیینه ی ایمان
                                          ای در پناه لطف یزدان، جاویدان ایران

[تصویر:  4wdsvvxpm4xq51efs0h.jpg]
[تصویر:  star.gif]تاپیک زیر شاخه تیبا - ( آپشن های جانبی الکتریکی و امکانات و لوازم مدرن قابل نصب )
[تصویر:  star.gif]تاپیک زیر شاخه تیبا - (موارد مرتبط با نگهداری اعم از موتوری،گریبوکس،جلوبندی و ...)
[تصویر:  star.gif] تاپیک انتخاب تایر مناسب برای تیبا و ریو ( + تصاویر مربوطه)
[تصویر:  star.gif] تاپیک زیرشاخه تیبا- ( مشکلات پیش آمده +علت +طریقه رفع مساله -راهکار پیشنهادی)
[تصویر:  exclamation.gif] فرم شکایت صاحبان خودروی تیبا از سایپا به علت برخی از مشکلات موجود در این خودرو
[تصویر:  video.gif] تاپیک زیرشاخه تیبا-گالری تصاویر خودروی ملی سایپا تیبا ( TIBA )
[تصویر:  star.gif]تاپیک زیرشاخه تیبا-ثبت نام و تحویل خودرو و زمان انتظار و موارد پیرامون)
[تصویر:  star.gif] فروشگاه پدال-(عرضه آپشن و قطعات برتر تیبا با بهترین کیفیت قطعات اصلی با مدارات و آموزش نصب کامل در سراسر کشور )
[تصویر:  video.gif] تاپیک گالری بخش تیونینگ و آپشن های مدرن فروشگاه پدال( TIBA )
پاسخ
تشکر شده توسط : farbah bamaram
#6
(1394-1-31، 05:59 صبح)ra_ahmadi2000 نوشته است: جالب بود منتظر دیدن خود خودرو هستیم
كسي تا حالا تجربه اين ماشين رو داشته؟
ظاهرا ماشين خوبي از آب در آمده

سلام به شما
به هرحال یکی از خودروهای چینی تازه وارد بازار هست. مثل ام وی ام ها یا لیفان و یا جک و موارد دیگر.
کسی از دوستان خیر نداشتن و نظریم ننوشتن.
ولی در مورد ظاهر و قیافه نمیشه در مورد کیفیت و فنی ماشین نظری داد. حتی در کوتاه مدت هم خودرویی داشته باشی شاید نتونی دیدگاه دقیقی داشته باشی.
از نظر فنی و نگهداری و کیفیت قطعات باید دید که خیلی موارد بعدا نشون میده خودشو.
فقط روی ظاهر نمیشه حساب کرد که اگه اینطور بود بله خوب که نه عالی کار میکنند...
من چند سال پیش همکارم ام وی ام 315 سری اولش رو گرفت. ماشینی که واقعا زیبا بود در اون زمان.
همون بدو تحویل ترمزش و ای بی اسش کامل مشکل داشت و چندین ماه ماشین رو نمیتونست باهاش راه بره چون اصلا قطعه اش نبود ...
حالا این خانواده ی برلیانس هایی که سایپا اورده چیزی که هست تا الان فروششون خیلی خیلی ناچیز بوده و خوب زیاد نمیشه نظر دقیق داد . نظر روی ظاهر بخوای بدی خوب غلط انداز میشه .
حالا انشاالله شما تجربه داشتین و یا هر دوست دیگری تجربه عملی درازمدت تر از خود خودرو پیدا کرد دیدگاه ها رو میشه بررسی کرد.
ولی روی ظاهر و نظر تک و توک افراد زیاد نمیشه روی خودرویی اون هم چینی با شرایطی که مثلا از x60 با 60 میلیون دیده بودیم از نظر کیفیتی و ... زیاد نمیشه چشم بسته نسبت به همه خودروهای چینی نظر خوب داشت ...
سلامت باشین
از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر  ،، یادگاری که در این گنبد دوار بماند

ای سرزمین من، شورآفرین میهن
دور از تو باد ای مرز باور، دست اهریمن

------------------ ((ا))
                                          ای خاک مهر آیین، آیینه ی ایمان
                                          ای در پناه لطف یزدان، جاویدان ایران

[تصویر:  4wdsvvxpm4xq51efs0h.jpg]
[تصویر:  star.gif]تاپیک زیر شاخه تیبا - ( آپشن های جانبی الکتریکی و امکانات و لوازم مدرن قابل نصب )
[تصویر:  star.gif]تاپیک زیر شاخه تیبا - (موارد مرتبط با نگهداری اعم از موتوری،گریبوکس،جلوبندی و ...)
[تصویر:  star.gif] تاپیک انتخاب تایر مناسب برای تیبا و ریو ( + تصاویر مربوطه)
[تصویر:  star.gif] تاپیک زیرشاخه تیبا- ( مشکلات پیش آمده +علت +طریقه رفع مساله -راهکار پیشنهادی)
[تصویر:  exclamation.gif] فرم شکایت صاحبان خودروی تیبا از سایپا به علت برخی از مشکلات موجود در این خودرو
[تصویر:  video.gif] تاپیک زیرشاخه تیبا-گالری تصاویر خودروی ملی سایپا تیبا ( TIBA )
[تصویر:  star.gif]تاپیک زیرشاخه تیبا-ثبت نام و تحویل خودرو و زمان انتظار و موارد پیرامون)
[تصویر:  star.gif] فروشگاه پدال-(عرضه آپشن و قطعات برتر تیبا با بهترین کیفیت قطعات اصلی با مدارات و آموزش نصب کامل در سراسر کشور )
[تصویر:  video.gif] تاپیک گالری بخش تیونینگ و آپشن های مدرن فروشگاه پدال( TIBA )
پاسخ
تشکر شده توسط :
#7
سلام. نوید جان همونطور که میدونید برلیانس چند ماهی هست داره مونتاژ میشه. شرکت برلیانس همکار bmw است و در واقع محصولات این برند را در چین انجام میده و این یعنی احتمالا کارش قوی باشه. بنظرم شرکتهای چینی بزرگ مانند همین برلیانس یا بایک یا فاو برتر از خودروسازهای ما از نظر کیفی و کمی هستند. همونطور که در جریان کار بنده بودید (خرید خودری هاچبک) بنظرم دیگه 206 خودروی جذابی نیست، چراکه از اواخر سال آتی 208 مونتاژ میشه و مطمئنا تفاوت قیمت زیادی با 206 نخواهد داشت (شاید10تا15تومن) و دیگر خرید 206 نامعقوله. اما بجز ساندرو که هاچبک باکیفیت و بدون آپشن و بنظرم نازیبایی هست در بازار هاچبکهایی مثل همین برلیانسh320 و سابرینا هستند. سابرینا محصول شرکت دیارخودروست که با گارانتی 5ساله (150هزار کیلومتری) عرضه میشه که واقعا این مدت قابل ستایشه. گرچه مطمعنا خدمات پس از فروشش از سایپا و ایران خودرو ضعیفتره. موتور1500 با توان113اسب ساخت میتسوبیشی و گیربکس AISIN ژاپنی داره که آپشنهای سانروف، مانیتور، یخچال، کروز و سنسور باران داره. قیمتش هم 54تومنه که گیربکس اتوماته. اما برلیانس320 موتور1500 با توان103اسب داره که سانروف از آپشنهاشه. قیمت اتوماتش50 و دستیش46تومنه. بین این دو کدوم را شما بهتر میبینید؟ و اینکه مثلا قیمت کارخونه یه محصولی فرضا باشه 60 و در بازار 55 باشه، چه معنا داره از کارخونه گرفت؟ منظور از بازار همون مردم هستند یا نمایشگاه دارها؟ و تفاوت بازار و کارخونه چیه؟ یعنی مدت گارانتی و ... شون با هم فرق داره! (اصلا اطلاعی از این تفاوتها ندارم). با تشکر فراوان
نویدجان و آقا امیر ممنون از راهنماییتون. والا من زیاد به آپشن توجه ندارم و دلیل این حرفم در واقع تست (البته کوتاه مدت) یکی از دوستان که در تعمیرگاه نمایندگی سایپا مشغول هستند بوده. البته صرفا بر مبنی حرف ایشون (اعتماد کامل را بهشون دارم) انتخاب نخواهم کرد و نظر جنابعالی نیز موجب شده بیشتر فکر کنم و انتخاب صحیحی داشته باشم. شاید مشکل عمده ما نداشتن بودجه کافی است، وگرنه اگر بودجه حدود 70 تومن داشته باشی بنظرم اصلا مشکلی در خرید آدم نداره. خودم همیشه بر این باورم تنها ماشین قابل اتکای چینی همین امجی است (حتی امجی3 موفقیتهای خوبی بدست آورده) یا با همین بودجه 70تومن میشه به سراتو یا رنو سیمبل رسید. اما با بودجه 40 تا 45 واقعا گزینه خاصی آدم نداره!!!
207 هم با پرس و جویی که کردم با اینکه کیفیت موتور و گیربکس (خصوصا دستی) خیلی خوبی داره اما قیمت سپر یا چراغهای جلوش واقعا هم زیاده هم کمیاب و در نتیجه از فکرم میاد بیرون. mvm315هم در دیسک و کلاچ مشکلاتی دوستان ذکر کردند (و اینکه اگر 315 گزینه قابل تاملی باشه برلیانس که بهرحال شرکت پارس خودرو داره مونتاژ میکنه، بدتر از 315 نیست. گرچه با این نظرات کلا بفکر چینی نباید بود). 208 هم تا بیاد ایران خیلی زمان میبره (شاید اوایل96) که نمیتونم تا اونموقع صبر کرد. ازز طرفی شنیدیم مدیرعامل ایران خودرو چندباری داره متذکر میشه محصولات سال آتی کیفیت بهتری دارند و از قطعات بهتر استفاده میشه که در مرحله اول رانا، بعد دنا و 206 این کیفیت سازی را دنبال میکنند. همچنین گارانتیشون را از2سال به 3سال ارتقا دادند. با این اوصاف شاید 206 کیفیت بهتری از سالهای91تا94 پیدا کنه. درهرصورت انتخاب نتونستم کنم تا حالاSmile
پاسخ
تشکر شده توسط :
#8
سلام
رامتین عزیز بنده این اخلاق رو ندارم که تا خودرویی رو نظر استفاده کنندگان واقعیش (نه افراد کوچه بازاری نمایشگاه دار یا افرادی که هیچ اطلاعاتی ندارن و همین طوری نظر میدن) رو نشنیدم و یا خودم بررسی نکردم نظری بدم.
اما در مورد صحبت شما این مطلب رو بگم که :
چند وقت پیش یه مطلب جالبی رو داشتم میخوندم که برای خودم جالب بود.
اونم اینکه محصولات چینی و خودروسازای چینی در کشور خودشون استقبال چندانی از محصولاتشون نمیشه و خودروهاشون در داخل خود چین زیاد طرفداری نداره و مثلا در اون خبر خودرو خودروسازهای زاپن یا سایر خودروسازهای دیگر از کره ای گرفته تا خودروسازای دیگر طرفدارای بیشتری دارن.

نکته جالبی که در اون خبر میدیدم این بود که خودروسازای چینی بازار کشورهایی مثل ایران ما و کشورهای دیگر این سبکی که بازار خوبی داره رو هدف گرفتن یا یه جورایی خودروهاشون رو به یه تست و ازمایش مفت و مجانی ببرن هیچ بلکه درآمد خوبی هم کسب کنن.
و در تحلیل اون مطلب مثلا خوندم که بازار کشور ایران و کشورهای مشابه یه جور به محل تست و رفع ایراد و نواقص و بهتر بگم پیدا شدن ایرادات این محصولات تبدیل شده.

پس یه مقدار باید محتاط باشیم در سنگ به سینه زدن خودروهایی که حتی در کشور خود سازنده اقبالی نداره و تازه راه پا به کشور باز کردن .
من حتی تو خودروهای دیگر هم همیشه نظرم اینه باید در عمل دیده بشه و جوابش دیده بشه و نظرات استفاده کننده هاش رو دید و بازخورد اونا رو گرفت.
اون وقت در مورد خودروهایی اینجور و با این شرایط که اصلا نمیشه پیش پیش گفت به به و عالین و ...

نکته بعد اینکه یه خودرو فقط ظاهر نیست . که مثلا از BMW کپی شده باشه یا کپی بنز باشه . یا ظاهرش خیلی خیلی عالی باشه و شیک .
یه خودرو فقط آپشن لوکس نیست. فقط یه خودرو این نیست که سانروف دار باشه .. هرچی میخواد باشه .
یه خودرو فقط این نیست که اتومات باشه ... ببین چه ارزونه .. اتوماتم هست .

یه خودرو فقط اینا نیست.

یه خودرو شاید مهم ترین دیدگاه روش مساله ایمنی خودرو هست. ما حتی سمند و تیبای تولید داخل استاندارد ایمنی دارن و برای تست ایمنی خودروها ارسال شده به اروپا . یا محصولات دیگر داخل هم از نظر ایمنی بالاخره حرف روشون مطرح هست جز پراید که از 7 دولت ازاده.
اما حتی بعضی از همین چینی های برلیانس حتی استاندارد تست ایمنی ندارن. شاید نمیدونستید.

در مورد ماشین کیفیت قطعات مهم هست . کیفیت ساخت مهمه.
خوب یه ماشینی که سیستم تعلیق و جلوبندی بیکیفیت و ضعیف داره . و همون 1 سال اول کلی خرج و مشکل براش درست بخواد بشه .
اون وقت گزریبوکس اتومات یا سانروفش به چه کاری میاد.
همون بحث سانروف بحثی هست که فقط خوشگلی نیست... کامل باید حساب شده باشه و استحکام و طراحی سقف طوری باشه که رو ایمنی ماشین اثر نذاره ... ایا در این محصولات که اپشنال هستن و بازار گول زن همه این موارد رعایت شده؟

پژو 206 یی رو دارین معمولی و قدیمی و ماشین معمولی اطلاق میکنین بهش که چه از نظر کیفیت قطعات داخل و چه از نظر طراحی و چه اصالت خودرو و اصالت طراحی حتی این چینی شدش هم شاید قابل قیاس نباشه با محصولاتی که هم طراحی و هم کامل قطعاتشون چینی هست و فعلا حتی خیلی تست و یا اطلاعاتی از کیفیت و ایمنی و خپخدمات و قطعات و خیلی مواردشون در دست نیست.

من نمیگم بد هستند ندید .
اما اینو هم که ساندرو که زشته . 206 که عادیه . 207 که همون 206 هست . تیبا 2 که همون تیباست قیافش ... و ...
اما برلیانس ببین چه خوشگله . این مدلشو ببین چه اپشنایی داره . اونو ببین عین BMW هست. اینو ببین اتوماته و ...

من والا این نگاه رو نمیپسندم . شاید شما بپسندید و تحقیق و بررسیتون هم بر اساس این معیار و سنگ محک باشه.
اما تجربه ثابت کرده نگاه ظاهر محور که فقط قیافه و یا اطلاعات فنی فقط ظاهرش که این سانروف داره و موتورش نوشته 1500 120 اسب و گریبوکس اتومات و ...
این نگاهو زیاد دقیق نمیدونم.
خیلی وقتا ادم یه چیزی تهیه میکنه که بعد هم خودش میمونه و هم ماشین رو دستش میمونه چون ازین دست افراد که کورکورانه کار کنن تو جامعه زیاد نباشن و یا اگرم باشه تا اون زمانی که من نوعی بعضی چیزا رو متوجه شدم همه هم متوجه شده باشن و دیگه اون وقت چیزی جز ضرر برای فرد نمیمونه ...

با این حال این موارد که عرض شد فقط یه سری نکته بود.
یه سری نکته که خیلی چیزا از یادمون نره و فقط نگاهمون به قیافه و اپشن نباشه ... چیزای دیگه ای هم هست که خیلی مهم ترن .
سلامت باشین


در مورد سوال اخرتون هم خودرویی که بازار 60 تومن میده و تو بازار 55 هست صفرش.
یعنی همین مطلب که بالا گفتم ...
یعنی خیلی ها فقط نگاهشون به ظاهر خوشگل بوده که مثلا این ماشین زشته ببین این چه خوشگله ... ببین چه اپشنایی داره .. به به !
بعد وقتی گرفته دیده نه خانه از پایبست ویران هست و ماشینه تو موارد اساسی لنگ میزنه .
بعد رفته بفروشدش ... بازار هم توش اینجور افراد که کورکورانه و ندیده و بررسی نکرده بخرن زیاد پیدا نمیشه ...
این میشه که باید تو ماشین 0 حدود 5 میلیون ضرر کنه ...
یا هم مثلا فرد ماشینو گرفته و مشکلاتی داشته و خواسته ردش کنه و زیر قیمت میده.
از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر  ،، یادگاری که در این گنبد دوار بماند

ای سرزمین من، شورآفرین میهن
دور از تو باد ای مرز باور، دست اهریمن

------------------ ((ا))
                                          ای خاک مهر آیین، آیینه ی ایمان
                                          ای در پناه لطف یزدان، جاویدان ایران

[تصویر:  4wdsvvxpm4xq51efs0h.jpg]
[تصویر:  star.gif]تاپیک زیر شاخه تیبا - ( آپشن های جانبی الکتریکی و امکانات و لوازم مدرن قابل نصب )
[تصویر:  star.gif]تاپیک زیر شاخه تیبا - (موارد مرتبط با نگهداری اعم از موتوری،گریبوکس،جلوبندی و ...)
[تصویر:  star.gif] تاپیک انتخاب تایر مناسب برای تیبا و ریو ( + تصاویر مربوطه)
[تصویر:  star.gif] تاپیک زیرشاخه تیبا- ( مشکلات پیش آمده +علت +طریقه رفع مساله -راهکار پیشنهادی)
[تصویر:  exclamation.gif] فرم شکایت صاحبان خودروی تیبا از سایپا به علت برخی از مشکلات موجود در این خودرو
[تصویر:  video.gif] تاپیک زیرشاخه تیبا-گالری تصاویر خودروی ملی سایپا تیبا ( TIBA )
[تصویر:  star.gif]تاپیک زیرشاخه تیبا-ثبت نام و تحویل خودرو و زمان انتظار و موارد پیرامون)
[تصویر:  star.gif] فروشگاه پدال-(عرضه آپشن و قطعات برتر تیبا با بهترین کیفیت قطعات اصلی با مدارات و آموزش نصب کامل در سراسر کشور )
[تصویر:  video.gif] تاپیک گالری بخش تیونینگ و آپشن های مدرن فروشگاه پدال( TIBA )
پاسخ
تشکر شده توسط :
#9
سلام خدمت رامتین و اقا نوید عزیز
منم در تکمیل صحبتهای اقا نوید عرض کنم که چند وقت پیش یکی از دوستام میخواست ماشین بخره و تقریبا رو خرید برلیانس با توجه به عکسایی که دیده بود و مشخصاتش مصمم شده بود . یه روز به من گفت بریم با هم ببینیم چطوره.
و رفتیم نمایندگی سایپا و داخل برلیانس که نشستیم جفتمون حس بدی بهمون دست داد.
یه حسی مثل اینکه داخل ماشین اسباب بازی نشستیم.کلیه کلیدها و قطعات داخلیش کفیتش پایین یود و در کل حس یه ماشین خوب را به ادم نمیداذ. حتی اگه بگم کیفیت کلیدها و حسی که به ادم میداد پایین تر از تیبا بود بی راه نگفتم. و دوستم که مصمم بود تو خریدش کلن پشیمون شد.
پاسخ
تشکر شده توسط : TIBA-NAVID


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  JAC S5 - جک اس 5 خودروی جدید کرمان موتور TIBA-NAVID 12 4,203 1395-5-25، 10:37 صبح
آخرین ارسال: TIBA-NAVID
  لیفان820 -خودروی جدید کرمان خودرو TIBA-NAVID 1 1,916 1394-12-8، 02:11 عصر
آخرین ارسال: SAEEDWIZARD
Star H230 -محصول جدید سایپا-برلیانس TIBA-NAVID 6 6,992 1394-2-1، 11:53 صبح
آخرین ارسال: TIBA-NAVID
  جک توجوی j3 محصول کرمان خودرو admin 19 22,585 1392-1-30، 12:05 عصر
آخرین ارسال: amirsalmachi

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان