سلام مهمان گرامی ، خوش آمدید. آیا این نخستین بازدید شماست ؟ وارد شده یا عضو شوید

انجمن های خودرو


امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
H230 -محصول جدید سایپا-برلیانس
#1
Star 
سلام به دوستان عزیز و ارجمند
همین طوری داشتم سایت سایپا رو مرور میکردم. دیدم یکی از خودروهای جدیدی که چند وقت پیش به تعداد محدود پیش فروش هم شد که در واقع یک خودروی چینی میان قیمت محسوب میشه که با مشارکت سایپا هست و کمپانی برلیانس در واقع همین خودروی H230 هست.
گفتم یه تاپیک مخصوص این خودرو در زیرشاخه خودروهای چینی مونتاز داخل ایجاد کنیم.
حالا مطالب و توضیحات مربوط به این خودرو و سایر خودروهای اینچنینی رو براش تاپیک مخصوص ایجاد میکنیم.

انشاالله از تجربیات و نظرات دوستانی که این خودرو رو دیدن و استفاده کردن و یا تجربه ای از داشتن و یا ثبت نام کرده بودن نیز بهره مند بشیم.
نقدا در یکی دو پست مختصرا بیان مشخصات و موارد فنی ای که ازین خودروی ناشناس تازه وارد یعنی خودروی H230 در جریان هستیم رو میگذاریم.
تا انشاالله بعدا اگه اومد نظرات دوستان رو دقیق تر ببینیم و تحلیلشون رو بشنویم..


[تصویر:  attachment.php?aid=5097]

فعلا مشخصات فنی و معرفی مختصر خودروی H230 و آرشیو تصویری اون رو در همین پست ابتدایی ذکر کنیم :

معرفي H230 در يك نگاه :
محصول مشتركي ديگر از سايپا و شركت برليانس( شريك تجاريBMW) كه به زودي به بازار عرضه خواهد شد .H230 با ظاهري زيبا كه ناشي از طراحي هوشمندانه اين خودرو مي باشد به همراه موتور قدرتمند BM15 و با حجم موتور 1500 سي سي 16 سوپاپه مي تواند رقيب جدي براي محصولات بازار ايران باشد و سلايق مختلف مشتريان را براي يك خودروي سواري راحت و ايمن تأمين نمايد .

مشخصات فنی خودروی H230 :

نوع موتور :BM15L
تعداد سیلندر-تعداد سوپاپ :4 سیلندر خطی-16 سوپاپ
حجم موتور:1498 سی سی
حداکثر قدرت:102HP/5800RPM
حداکثر گشتاور:138NM/4000RPM
استاندارد آلایندگی :یورو 4

نوع گیربکس:
-5 سرعته دستی
-6 سرعته اتوماتیک
حداکثر سرعت:180 کیلومتر در ساعت

سیستم تعلیق :
سیستم تعلیق جلو :مک فرسون
سیستم تعلیق عقب :SEMI-INDEPENDENT

سیستم ترمز :
جلو : دیسکی خنک شونده عقب : کاسه ای

اندازه ی چرخ ها : 185/60/15
حجم باک:42 لیتر

وزن:
1207کیلوگرم مدل دنده ای
1214 کیلوگرم مدل اتوماتیک

حجم صندوق عقب:470 لیتر



[تصویر:  attachment.php?aid=5093]


فایل‌(های) پیوست شده بندانگشتی (ها)
                                   
از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر  ،، یادگاری که در این گنبد دوار بماند

ای سرزمین من، شورآفرین میهن
دور از تو باد ای مرز باور، دست اهریمن

------------------ ((ا))
                                          ای خاک مهر آیین، آیینه ی ایمان
                                          ای در پناه لطف یزدان، جاویدان ایران

[تصویر:  4wdsvvxpm4xq51efs0h.jpg]
[تصویر:  star.gif]تاپیک زیر شاخه تیبا - ( آپشن های جانبی الکتریکی و امکانات و لوازم مدرن قابل نصب )
[تصویر:  star.gif]تاپیک زیر شاخه تیبا - (موارد مرتبط با نگهداری اعم از موتوری،گریبوکس،جلوبندی و ...)
[تصویر:  star.gif] تاپیک انتخاب تایر مناسب برای تیبا و ریو ( + تصاویر مربوطه)
[تصویر:  star.gif] تاپیک زیرشاخه تیبا- ( مشکلات پیش آمده +علت +طریقه رفع مساله -راهکار پیشنهادی)
[تصویر:  exclamation.gif] فرم شکایت صاحبان خودروی تیبا از سایپا به علت برخی از مشکلات موجود در این خودرو
[تصویر:  video.gif] تاپیک زیرشاخه تیبا-گالری تصاویر خودروی ملی سایپا تیبا ( TIBA )
[تصویر:  star.gif]تاپیک زیرشاخه تیبا-ثبت نام و تحویل خودرو و زمان انتظار و موارد پیرامون)
[تصویر:  star.gif] فروشگاه پدال-(عرضه آپشن و قطعات برتر تیبا با بهترین کیفیت قطعات اصلی با مدارات و آموزش نصب کامل در سراسر کشور )
[تصویر:  video.gif] تاپیک گالری بخش تیونینگ و آپشن های مدرن فروشگاه پدال( TIBA )
پاسخ
تشکر شده توسط : moje tiba فرهادی
#2
سلام دوستان وقتتون بخیر.
یه مرور و معرفی اجمالی از خودروی H230 قبلا داخل سایت پدال انجام داده بودیم.
که دیدم معرفی نسبتا کاملی از این خودرو بود و بیان کامل و جامعی داشت.
گفتم حالا که برای این محصول تاپیک اختصاصی هم ایجاد شده بعد از پست ابتدایی و معرفی مشخصات خودرو این معرفی کامل خودروی H230 رو هم که در مجله پدال درج کرده بودیم ، اینجا هم به عنوان یه معرفی اجمالی بهش بپردازیم.




نگاهی اجمالی به برلیانس H230، چینی میان‌قیمت :

خودروسازان کشورمان را می‌توان مردان واقع‌بین و دوراندیشی دانست! آن‌ها واقف‌اند که علیرغم تمامی ادعاها و لاف و گزاف‌ها، از آورده چندانی برخوردار نیستند و در عالم صنعت نیز جایگاه درخوری را واجد نمی‌باشند؛ شاید به همین خاطر است که در اولین فرصت بلیت ممالک راقیه را خریداری نموده و جهت اخذ تکنولوژی راهی این سرزمین‌ها می‌گردند. زمانی این مقاصد سئول و پاریس بود و اکنون هم سرزمین اژدهای سرخ.

[تصویر:  Brilliance-H230-01-765x432.jpg]

خودروسازی ما را می‌توان آینه تمام نمای فرصت سوزی نامید، به همین سبب است که هرگز نتوانسته رضایت خاطر عامه را به خود جلب نماید و هر اندازه که مدیران این صنعت از موفقیت‌ها و فتوحات خود دم زده و شمارگان تولیدشان را به رخ خریداران می‌کشند، به همان نسبت هم بر حجم دلزدگی ها و کراهت‌ها نیز افزوده می‌گردد، شاید این مسئله بدان علت است که این صنعت همچون جزیره‌ای دورافتاده، از دستاوردهای دنیای نوین گریزان است و قصد دارد یک‌تنه و با مدیریتی ضعیف، صنعتی قوی را اداره کند؛ لی ایا کوکا مدیرعامل سابق فورد و کرایسلر در کتابش به نام «فراز و شیب» می‌نویسد:

نقل قول: هر سازمان تولیدی سه وجه عمده دارد: نیروی انسانی، کالا، سود. اول نیروی انسانی است. وقتی افراد خوبی نداشته باشی، دو وجه دیگر را نخواهی داشت. یعنی بدون وجود مدیریت تخصصی و شایسته‌سالاری در یک مجموعه، نه کالای مرغوبی تولید خواهد شد و نه سود مناسبی به دست خواهد آمد (منظور کسب سود در یک بازار رقابتی است نه انحصاری).


چند وقتی است که خودروسازان کشورمان دست به دامان شرکت‌های چینی شده و از آن‌ها مدد می‌طلبند، جالب اینجاست که زمانی برخی از همین افراد، حتی کره‌ای‌ها و فرانسوی‌ها و ایتالیایی‌ها و… را هم‌شأن خود ندانسته و در برابر هر نوع سرمایه‌گذاری مؤثر آنان سنگ‌اندازی می‌نمودند؛ روزی این کار را با شعار خودکفایی انجام می‌دادند و زمانی هم به نام استفاده از استعدادهای جوان داخلی! و……عدم سرمایه‌گذاری درست در سال‌های گذشته و فرصت سوزی‌ها و ندیدن واقعیت‌ها و……خودروسازی‌مان را به روزی انداخته است که همگان شاهدیم!

[تصویر:  brilliance_h230_7-765x507.jpg]

حال که بر سر ناچاری و نیز تحریم‌های ظالمانه کشورهای غربی در پی همکاری با شرکت‌های چینی هستیم، لااقل سعی کنیم شیوه صحیح خودروسازی را از آنان بیاموزیم! شاید این سخن من برای متصدیان خودروسازی‌مان بسیار سنگین باشد و آن‌ها چینی‌ها را به هیچ عنوان همسنگ خود ندانند؛ ولی باید این مسئله را درک نمود که بازار جهانی عرصه واقعیات است نه پندار و توهمات. واقعیت دردناک هم این است که چینی‌ها در بسیاری از موارد از ما پیشی گرفته و محصولاتی زیباتر، مجهزتر و عامه‌پسندتر و حتی تا حدی باکیفیت‌تر و ایمن‌تری نسبت به مجموعه‌های داخلی به بازار عرضه می‌نمایند.
   
یکی از محصولات چینی که قرار است در آینده‌ای نزدیک وارد بازار کشورمان شود و علاوه بر آن از بهایی نسبتاً رقابتی برخوردار است، خودروی برلیانس H230 است. این خودرو درصورتی‌که با قیمت اعلامی به بازار عرضه گردد و کیفیت خود نیز را تا حدی اثبات نماید، می‌تواند نمونه‌های قدیمی و پرفروش داخلی را کاملاً به دردسر اندازد. حال به بررسی اجمالی این خودرو می‌پردازیم.
   
برلیانس H230 برای نخستین بار در آگوست سال 2012 میلادی پا به عرصه بازار نهاد. طراحی این خودرو کار دست طراحان ایتالیایی می‌باشد. در وب‌سایت این شرکت تنها به نام جیوجیارو (GIUGIARO) بسنده شده است؛ اما از آنجایی که این فرد در شرکت ایتال دیزاین مشغول به فعالیت است، می‌توان این حدس را زد که طراحی بدنه آن دست‌پخت همین موسسه است. شرکت برلیانس به مدت 5 سال نیز با موسسه پنین فارینا ایتالیا ارتباط تنگاتنگی داشته و برخی از مدل‌های جدید این شرکت، از جمله H330 و H530 و…. هم با همکاری این مجموعه طراحی شده‌اند. اما چندی پیش، شرکت برلیانس، رئیس تیم طراحی شرکت پنین فارینا را به استخدام خویش درآورد. آن فرد هم کسی نبود جز دیمیتری ویکدومینی (DIMITRI VICEDOMINI)، که از 15 سال تجربه کاری در این زمینه برخوردار است. نامبرده، پیش از این، رهبری تیم پنین فارینا را در طراحی خودروهایی همچون برلیانس BS4 نیز به عهده داشته است.

[تصویر:  Brilliance-H230-2014-10-765x483.jpg]

در چند سال اخیر استفاده از طراحان غربی به پدیده‌ای نوین در میان خودروسازان چینی درآمده است. به طور مثال، شرکت BAIC از مشاوره طراح پیشین کمپانی فراری به نام لئوناردو فیوراونتی (LEONARDO FIORAVANTI)، برای طراحی برخی مدل‌هایش بهره برده است و یا می‌توان شرکت جیلی را مثال آورد که طراحی خودروهای جدید خود را به پیتر هاربی (PETER HORBUY)، رئیس تیم طراحی ولو سوئد، واگذار نموده است.

[تصویر:  Brilliance-H230-2014-01-765x574.jpg]

در کل، منابع چینی طراحی برلیانس H230 را خوب و مناسب و خطوط بکار رفته در جلوپنجره آن را قوی ارزیابی نمودند. در جای‌جای بدنه آن نیز خطوط تیز به‌کاررفته و طراحی بخش پشتی آن نیز متناسب است. چراغ‌های این خودرو نیز به‌خوبی کناره‌های های بدنه را فرا گرفته‌اند. در مجموع، این رسانه‌ها، طراحی خودروهای جدید برلیانس و از جمله این مدل را گواهی بر پیشرفت سریع این برند در زمینه طراحی دانسته‌اند.

[تصویر:  Brilliance-H230-mt-765x574.jpg]

داشبورد این خودرو هم از طراحی نسبتاً زیبایی برخوردار بوده و در بخش‌های گوناگون آن نیز از پلاستیک‌های سخت و ارزان‌قیمت بهره گرفته شده است. برخی منابع چینی، کیفیت مونتاژ این بخش را در حد مناسبی ارزیابی نمودند. شاخص‌های اسپرتی در نقاط گوناگون آن مشاهده می‌گردد و فرمان آن نیز از طرح مهیجی برخوردار است؛ البته همه این موارد چندان بی‌دلیل هم نیست! زیرا بنا به ادعای برخی از وب‌سایت‌های غربی، داشبورد این خودرو از شباهت بسیاری به برخی از ساخته‌های کمپانی سیتروئن همچون مدل C3 و DS3 برخوردار است و این مسئله‌ای نیست که از چشم‌های تیزبین مغفول مانده باشد. یکی دیگر از مزایای این خودرو نیز صندوق بار نسبتاً بزرگ آن است که جوابگوی نیازهای یک خانواده معمولی در هنگام سفر است.

[تصویر:  Brilliance-H230-2014-Test-Drive-5-765x574.jpg]

این مدل از یک پیشرانه 1.5 لیتری بهره می‌برد که توان آن معادل 103 اسب بخار و گشتاور خروجی آن هم برابر با 143 نیوتن‌متر است. به لحاظ سیستم انتقال قدرت هم این مدل در دو نسخه 5 سرعته دستی و 6 سرعته AMT عرضه می‌شود. منبع گیربکس AMT این خودرو هم از شرکت GETRAG آلمان است، که در حال حاضر از بزرگ‌ترین سازندگان این سازه در دنیاست. همچنین بنا به ادعای وب‌سایت شرکت برلیانس، این خودرو برای توقف از سرعت 100 کیلومتر به صفر، به مسافتی معادل 44.4 متر جهت ترمزگیری نیازمند است. از آنجایی که ممکن است که برخی از خوانندگان آشنایی چندانی با کارکرد گیربکس AMT نداشته باشند در اینجا به طور خلاصه نحوه کار این نوع جعبه‌دنده را بررسی می‌نماییم.

   

گیربکس AMT: عبارت AMT مخفف عبارت AUTOMATED MANUAL TRANMISSION است که به معنی گیربکس دستی اتوماتیک شده می‌باشد. این سامانه برای نخستین بار در سال 1996 میلادی توسط شرکت BMW به بازار معرفی شد. AMT، همان گیربکس دستی است، با این تفاوت که فرایند تعویض دنده و کلاچ گیری در آن به وسیله یک مجموعه رباتیکی هوشمند انجام می‌گیرد. در این نوع از جعبه‌دنده، پدال کلاچ از زیر پای راننده حذف شده است، زیرا عمل کلاچ‌گیری به طور خودکار و توسط یک برنامه کامپیوتری و یک سیستم الکتریکی انجام می‌شود. دنده‌ها نیز می‌تواند به صورت خودکار و با هدایت سیستم مدیریت کامپیوتری تعویض شوند، هر چند که راننده نیز می‌تواند به صورت دستی در کار این سیستم دخالت کرده و دنده‌ها را سبک یا سنگین کند، در این وضعیت نیز فرمان راننده مبنی بر سبک یا سنگین کردن دنده‌ها مانند گیربکس‌های موسوم به تیپ‌ترونیک و به صورت «+» و یا «-» است و در نهایت فرمان راننده به صورت یک پالس الکتریکی به سیستم می‌رسد و ادامه کار همچنان بر عهده واحد مدیریت کامپیوتری و مجموعه الکتریکی است. در سطح بین‌المللی این سیستم جزو سیستم‌های پیشرفته محسوب شده و از جایگزین‌های سیستم دستی به حساب می‌آید. مزیت اصلی این سیستم شامل قیمت کم، سادگی تعمیر و نگهداری و کاهش مصرف سوخت، افزایش راندمان و بالابردن عمر قطعات خودرو و نیز راحتی در رانندگی است.

   

به لحاظ ایمنی نیز این خودرو 5 ستاره را از موسسه C-NCAP چین دریافت نموده است و در برخی از تیپ‌هایش نیز از 4 عدد کیسه هوای ایمنی بهره می‌برد؛ اما نمونه‌های ارائه شده در ایران تنها مجهز به 2 ایربگ می‌باشد. علاوه بر این، خودروی مذکور از سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS) و همچنین سامانه توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) نیز برخوردار است و از کمربندهای سه نقطه‌ای هم بهره می‌برد. کمپانی برلیانس مدعی است که ساختار کابین این خودرو را بسیار مستحکم طراحی نموده و بدین لحاظ در بیش از 50 درصد از بخش‌های بدنه آن از فولاد با استحکام بالا بهره گرفته است.

[تصویر:  Brilliance-H230-2014-Test-Drive-engine-765x574.jpg]

از نظر قیمت نیز این خودرو با بهایی معادل 37.5 میلیون در دنده دستی و 42.9 میلیون تومان در دنده اتوماتیک عرضه می‌شود که به طور مستقیم بازار خودروهایی همچون تندر و پژو پارس و MVM 530 و دنا را هدف گرفته است.

[تصویر:  Brilliance-H230-2014-Test-Drive-2-765x574.jpg]

مشخصات فنی H230

حجم موتور: 1498 سی‌سی
توان: 103 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه
گشتاور: 143 نیوتن‌متر در 3800 – 4200 دور در دقیقه
حداکثر سرعت: 180 کیلومتر بر ساعت
سیستم تعلیق جلو: مک فرسون
سیستم تعلیق عقب: محور پیچشی
سیستم ترمز جلو: دیسکی خنک شونده
سیستم ترمز عقب: کاسه‌ای
استاندارد آلایندگی: یورو 4
مصرف سوخت ترکیبی: 6.3 لیتر در 100 کیلومتر

[تصویر:  Brilliance-H230-2014-Test-Drive-02-765x574.jpg]

ابعاد :

طول/عرض/ارتفاع: 4390/1703/1482 میلی‌متر
فاصله بین دو محور جلو و عقب: 2570 میلی‌متر
وزن خالص: 1207 کیلوگرم (نمونه دارای دنده دستی)- 1214 کیلوگرم (نمونه دارای دنده اتوماتیک)
حجم صندوق بار: 470 لیتر
حجم باک بنزین: 42 لیتر
اندازه تایرهای جلو و عقب: 185/60 R 15

[تصویر:  Brilliance-H230-2014-Test-Drive-3-765x574.jpg]

ایمنی:

5 ستاره ایمنی از موسسه C-NCAP
2 عدد کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشین جلو) – در برخی از تیپ‌های عرضه شده در چین و بازارهای جهانی 4 عدد کیسه هوا وجود دارد.
سیستم ضد بلوکه ترمز ABS
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD

برخی از تجهیزات رفاهی خودرو H230 :

لامپ‌های مه شکن جلو و عقب
سانروف برقی
6 عدد بلندگو
سیستم صوتی + CD + MP3 + پورت USB و AUX
سنسور دنده عقب
سیستم ضد سرقت (IMMOBLIZER)
رینگ‌های آلومینیمی
آینه‌های برقی
محفظه برای عینک
ریموت بازکننده درب صندوق عقب
تنظیم کننده نور چراغ‌های جلو
قفل مرکزی خودکار (در سرعت 24 کیلومتر فعال می‌شود)
آینه داخلی عقب ضد تشعشع
نگه‌دارنده‌های فنجان برای سرنشینان جلو و عقب
روشن شدن چراغ‌های جلو همراه با استارت خودرو
پاسخ
تشکر شده توسط : moje tiba فرهادی
#3
سلام خدمت دوستان عزیز مخصوصا نوید جان Smile من سال گذشته توی نمایشگاه شیراز توی این ماشین نشستم و البته تنها ماشینی بود که دربهاش باز بود میشد داخلش نشست Sad در مورد کیفیتش باید بگم یه چیزی تو مایه های لیفان 620 و ام وی ام 530 هستش و شاید کمی پایینتر البته این مدل نمایشگاهی بود چون و در کل کیفیتش مثل همه ماشینایی چینی بود که دیده بودم
[تصویر:  43183438514051880084_thumb.jpg]

آسمان فرصت پرواز بلندی است

قصه این است چه اندازه کبوتر باشی


پاسخ
تشکر شده توسط : TIBA-NAVID فرهادی
#4
سلام.خواهشن یکی بگه موتورش ساخت کدوم کشوره؟؟؟
پاسخ
تشکر شده توسط : TIBA-NAVID
#5
سلام به شما دوست عزیز
وقتتون بخیر و عرض خیر مقدم
خوب البته پست قبلی که گذاشتم و نقد و بررسی ای که چه در این تاپیک و چه تاپیک h330 گذاشتیم خیلی به نظر خودم کامل و جامع و یه بررسی خوبی بود در خصوص این کمپانی و این خودروها.
توصیه میکنم یه نگاهی به مقاله ای که در خصوص اون خودرو هم در تاپیکش گذاشتیم بندازین.
تا حالا انشاالله در ادامه بیشتر به ابعاد مختلفشون پرداخته بشه و یا با تحویلشون به مردم تجربه های دوستان استفاده کننده رو هم بشنویم.
اما در خصوص سوالتون ...
خوب با توجه به مبدا و ماخذ این خوردو .... مورد انتظار هست که این خودرو که از طرف یه سازنده چینی ارائه شده موتور اون نیز تولید چین باشه.
حالا هرچند در طراحی و موارد مختلف قطعا چین مثل ما نیست که علم چیزی رو هم اگه نداشته باشه اصرار کنه خودش همه کار رو بکنه.!
مثلا در همین مقاله ها خوندم در طراحی بیرونی ایتالیایی ها تاثیر گذار بودند.
در هر صورت باید قبول کرد که خوب خیلی ناشناخته و تازه وارد هستن و در مورد فنی ماشین و کیفیت هاش نمیشه تا زمانی که امتحانشو پس بده زیاد قضاوت کرد.
ولی قطعا با توجه به شناختمون از دیگر چینی های اطراف و کیفیت هاشون کمک میکنه حدود کیفیت رو بدونیم.
و البته اینم میدونیم صرف نظر از کیفیت ها ... مواردی مثل کمبود قطعه و خرج تگهداری بیشتر به صورت محسوس نسبت به داخلی ها یا دیدگاه عمومی و شاید افت بیشترشون ... اینا از موارد مورد انتظار در خصوصشون حداقل در کوتاه مدت میتونه باشه.
موفق باشین

(1394-1-29، 01:14 عصر)moje tiba نوشته است: سلام خدمت دوستان عزیز مخصوصا نوید جان Smile من سال گذشته توی نمایشگاه شیراز توی این ماشین نشستم و البته تنها ماشینی بود که دربهاش باز بود میشد داخلش نشست Sad در مورد کیفیتش باید بگم یه چیزی تو مایه های لیفان 620 و ام وی ام 530 هستش و شاید کمی پایینتر البته این مدل نمایشگاهی بود چون و در کل کیفیتش مثل همه ماشینایی چینی بود که دیده بودم

سلام مجتبی جان
خیلی ممنون که تجربتونو گذاشتین
ای کاش تصاویر باکیفیت و خوبم اگه اون زمان تهیه میکردین خوب بد نبود.
هرچند خوب موارد و تصاویر باکیفیت چیزی که تو چیم عرضه میشه رو که گذاشتیم و میذاریم.

مسلما حرف شما درسته و قطعا تو رنج حدودی سایر خودروهای چینی بازاره
نمیشه انتظار داشت بیاد و بنز و هیوندای بشه ...

باید قبول کرد تمرکز شدید خودروهای چینی که وارد بازار ما میشن (تاکید میکنم اونایی که بازار ما رو هدف میگیرن ... وگرنه همین چین محصولات دیگری هم داره که ...!!! ) بیشتر وقتی دقیق بهشون نگاه کنی :
خودروهایی هستن که در ظاهر الگوبرداری های بسیار خوبی کردن و طرح های خوب بسیار خوب و جذابی دارن
و اینکه سعی میکنن از نظر آپشن و قوای محرک و یا امکانات جذاب باشن برای فرد و فرد رو جذب کنن.

ولی خوب کیفیت پایین تر قطعات و یا حتی بعضا استحکام و یا کیفیت تزئینات پایین تر و یا قطعات نایاب تر و یا عایق بندی صوتی پایین نسبت به رنج قیمتی باز چیزایی هست که اونجاها یه جور کم میذارن.
در واقع یه چیزایی تو نگاهشون تو این خودروها خیلی بهتر و خوب اهمیت داده میشه.
یه چیزایی هم خوب از نظر کیفیتی باید قبول کرد توش تخفیف میدن و کم میذارن ...

حالا البته این مورد تو خودروهای مختلف فرق داره و کمی بالا پایین میشه.
تا جایی که مثلا یه خودروی 60 65 میلونی از همینا رو میبینیم که نمرات منفی و رضایتش حتی از یه خودروی با یک سوم قیمت مثل تیبا هم خیلی وقتا کمتر بوده ...
البته بعضی وقتا هم خودروهایی بودن که بد نبودن و مزایایی هم داشتن.
هر دو طرف ماجرا رو باید دید.

در کل ممنون از نظرتون.
از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر  ،، یادگاری که در این گنبد دوار بماند

ای سرزمین من، شورآفرین میهن
دور از تو باد ای مرز باور، دست اهریمن

------------------ ((ا))
                                          ای خاک مهر آیین، آیینه ی ایمان
                                          ای در پناه لطف یزدان، جاویدان ایران

[تصویر:  4wdsvvxpm4xq51efs0h.jpg]
[تصویر:  star.gif]تاپیک زیر شاخه تیبا - ( آپشن های جانبی الکتریکی و امکانات و لوازم مدرن قابل نصب )
[تصویر:  star.gif]تاپیک زیر شاخه تیبا - (موارد مرتبط با نگهداری اعم از موتوری،گریبوکس،جلوبندی و ...)
[تصویر:  star.gif] تاپیک انتخاب تایر مناسب برای تیبا و ریو ( + تصاویر مربوطه)
[تصویر:  star.gif] تاپیک زیرشاخه تیبا- ( مشکلات پیش آمده +علت +طریقه رفع مساله -راهکار پیشنهادی)
[تصویر:  exclamation.gif] فرم شکایت صاحبان خودروی تیبا از سایپا به علت برخی از مشکلات موجود در این خودرو
[تصویر:  video.gif] تاپیک زیرشاخه تیبا-گالری تصاویر خودروی ملی سایپا تیبا ( TIBA )
[تصویر:  star.gif]تاپیک زیرشاخه تیبا-ثبت نام و تحویل خودرو و زمان انتظار و موارد پیرامون)
[تصویر:  star.gif] فروشگاه پدال-(عرضه آپشن و قطعات برتر تیبا با بهترین کیفیت قطعات اصلی با مدارات و آموزش نصب کامل در سراسر کشور )
[تصویر:  video.gif] تاپیک گالری بخش تیونینگ و آپشن های مدرن فروشگاه پدال( TIBA )
پاسخ
تشکر شده توسط : moje tiba
#6
سلام دوستان
منم میخوام ثبت نام کنم نمیدونم خوبه یا بده؟؟
گیج شدم .. به خدا
پاسخ
تشکر شده توسط : TIBA-NAVID
#7
(1394-2-1، 11:40 صبح)باربد نوشته است: سلام دوستان
منم میخوام ثبت نام کنم نمیدونم خوبه یا بده؟؟
گیج شدم .. به خدا

سلام به شما دوست عزیز
عرض خیر مقدم خدمت شما
خوب کاملا مسلم و واضح هست همون طور که در پست قبل هم صحبت شد :
که به هرحال این خودروها مثل هندوونه کاملا دربسته هستن .
کاملا تازه وارد هستن .
البته هنوز حتی وارد هم نشدن و دست مردم نرسیدن.
فعلا فقط میشه روی موارد فنی و مشخصات صحبت کرد.
و در مورد کیفیت فقط میشه نگاه به موارد مشابه خودروهای چینی معادل و مشابه در بازار کرد.
حالا با یه مقدار تلورانس و بالا پایین مسلما مشابه خودروهای چینی وارد شده دیگر هستند دیگه.
کسی که میگیره خوب خودش هم میدونه و قبول داره که به هرحال شاید ریسکی دارد.
ریسکی با توجه به کیفیت ناشناخته اش.
با توجه به مشخصه از نظر خدمات و قطعات قطعا محدود خواهد بود با توجه به تیراژ خیلی کمترش فعلا در کشور .
و اینکه خوب بعضا یه ذهنیتی هم عمومی همه قبول داریم نسبت به خودروهای چینی که وارد کشور ما میشه خوب بین مردم هست.
به هرحال اینا رو همه میدونیم.
اما اینکه حالا سطح کیفی چه طوره الان نمیشه دقیق اظهار نظر کرد در خصوص خودرویی که اصلا نیومده و عرضه نشده و ...
اما حدودش رو میشه با توجه به دیگر خودروهای چینی بازار کشور حدودا تشخیص داد.
دوستمون اقا مجتبی مثلا با توجه به اینکه از نزدیک دیدن یه قیاس و صحبت خوبی فرمودن.
خوب قطعا این دید ایشون درست هست و حدود کیفی مشابه دیگر محصولات چینی وارد شده در کشور در این رنج هست.
نمیشه انتظار مگان و ... داشت از کیفیت... ازون طرفم باید متعادل نگاه کرد.

اما در این تاپیک سعی میکنیم انشاالله در آیبنده با بررسی و تحلیل دقیق تر پیرامون موارد ماشین
یا بازخورد اون در خارج از کشور .
و بعدا انشاالله با تجربه دوستانی که تحویل گرفتن و شنیدن تجربه اونا.
کمک بشه که بهتر اطلاعات به دست بیاریم.
سلامت باشید
از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر  ،، یادگاری که در این گنبد دوار بماند

ای سرزمین من، شورآفرین میهن
دور از تو باد ای مرز باور، دست اهریمن

------------------ ((ا))
                                          ای خاک مهر آیین، آیینه ی ایمان
                                          ای در پناه لطف یزدان، جاویدان ایران

[تصویر:  4wdsvvxpm4xq51efs0h.jpg]
[تصویر:  star.gif]تاپیک زیر شاخه تیبا - ( آپشن های جانبی الکتریکی و امکانات و لوازم مدرن قابل نصب )
[تصویر:  star.gif]تاپیک زیر شاخه تیبا - (موارد مرتبط با نگهداری اعم از موتوری،گریبوکس،جلوبندی و ...)
[تصویر:  star.gif] تاپیک انتخاب تایر مناسب برای تیبا و ریو ( + تصاویر مربوطه)
[تصویر:  star.gif] تاپیک زیرشاخه تیبا- ( مشکلات پیش آمده +علت +طریقه رفع مساله -راهکار پیشنهادی)
[تصویر:  exclamation.gif] فرم شکایت صاحبان خودروی تیبا از سایپا به علت برخی از مشکلات موجود در این خودرو
[تصویر:  video.gif] تاپیک زیرشاخه تیبا-گالری تصاویر خودروی ملی سایپا تیبا ( TIBA )
[تصویر:  star.gif]تاپیک زیرشاخه تیبا-ثبت نام و تحویل خودرو و زمان انتظار و موارد پیرامون)
[تصویر:  star.gif] فروشگاه پدال-(عرضه آپشن و قطعات برتر تیبا با بهترین کیفیت قطعات اصلی با مدارات و آموزش نصب کامل در سراسر کشور )
[تصویر:  video.gif] تاپیک گالری بخش تیونینگ و آپشن های مدرن فروشگاه پدال( TIBA )
پاسخ
تشکر شده توسط : moje tiba


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  JAC S5 - جک اس 5 خودروی جدید کرمان موتور TIBA-NAVID 12 4,758 1395-5-25، 10:37 صبح
آخرین ارسال: TIBA-NAVID
  لیفان820 -خودروی جدید کرمان خودرو TIBA-NAVID 1 2,264 1394-12-8، 02:11 عصر
آخرین ارسال: SAEEDWIZARD
Star H330 -محصول جدید سایپا-برلیانس TIBA-NAVID 8 8,084 1394-8-25، 11:59 عصر
آخرین ارسال: amiralex
  جک توجوی j3 محصول کرمان خودرو admin 19 23,097 1392-1-30، 12:05 عصر
آخرین ارسال: amirsalmachi

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان