(2011-12-11، 09:24 AM)TIBA_ALI نوشته است: 206 حالت هواگیری نداره نسبت به 405 و پرشیا
در واقع مثل تیبا یه قمقمه داره که مستقیم وصل میشه به رادیات .امکان داره درب اون قمقمه شل باشه و ایجاد اختلال کنه تو تشخیص دمای اب و نقطه جوش
علی جان در نظر سیستم خنک کننده ماشین ها چند مدل دارن
یه عده مثل پیکان خدا بیامرز مدار باز هستن ....... راحت هروقت رسید درب رادیاتور رو برمیداری و اصلا مشکل هواگیری نداره و آبش کم نشه هوا هم نمیگیره...سیستمی که مدت هاست منسوخ شده
یه ماشین مثل تیبا ، و خیلی خیلی از خودروهایی که الان پیرامونمون هستند سیستم خنک کننده نیمه بسته دارن و باز هم براشون مساله هوا گرفتن مطرح هست و مثل مورد اول نیستن که کاملا خلاص باشن و از 7 دولت آزاد ....
یه دسته ماشینا هم هستند که کلا سیستم خنک کننده تمام بسته دارن که اون دسته درب رادیاتور اصلا قابل باز شدن ممکنه نباشه و کنترل آب خودرو از محل دیگه ای انجام میشه که کم و زیاد نباشه.... مثلا در خودروهای قدیمی رنو 5 این سبک بود و انصافا هواگیریش اذیت میکرد ...
باید مدت زیادی اول در حالت خاموش با همون ظرف آبش هی آب میکردی و شیر خروجی پایین رادیاتور هم باز بود تا آب تخلیه بشه و هوا خالی بشه....
بعد باز باید روشن میکردی و چند دقیقه همین کارو میکردی تا هوا کاملا خارج میشد
اگر اندکی هوا میداشت ماشین تکون نخورده جوش میاورد...
در کل سیستم تمام بسته در بین خودروها از همه بیشتر اذیت میکنه در هوا گیری
اندک هوا داشته باشه در سیستمش فن ها کار نمیکنن و مشکل به وجود میارن
در کل دوستمون اگر از همه نظر ها این مورد رو بررسی کنند مطمئنا میتونن مشکلشون رو حل کنند کما اینکه ممکنه در اثر همین مشکل ساده این مشکل براشون به وجود اومده باشه و خدای نکرده خسارت سنگینی هم بزنه به خودرو ....
در کل 206 کلا ماشین داغیه و دیگه باید هواشو داشت که داغ تر نکنه .... زودتر مراجعه کنند انشالا مشکلشون حل میشه
موفق باشید