2011-09-29، 07:00 AM
(آخرین ویرایش در این ارسال: 2011-09-29، 07:01 AM، توسط bmw-inquisitive.)
اسفندیار خالقی، کارشناس ارشد مهندسی پزشکی - بیومکانیک (دانشگاه بیرمنگام انگلستان)
![[تصویر: Esfandiar_Khaleghi%28President%20Of%20BM...ran%29.jpg]](http://bmwclub.ir/en/about_us_files/Esfandiar_Khaleghi%28President%20Of%20BMW%20Club%20Iran%29.jpg)
مهندس اسفندیار خالقی، کارشناس ارشد بیومکانیک (دانشگاه بیرمنگام انگلستان) و مهندس سیستمهای ایمنی و راحتی صندلی، ب.ام.و آلمان است. این ایرانی مقیم آلمان مدیر و موسس انجمن ب.ام.و ایران نیز هست و وظایف و همکاریهایی با ب.ام.و آلمان دارد.
با او در این خصوص که به عنوان یک ایرانی در شرکت بزرگ و بینالمللی بام و آلمان چه میکند گفتگویی کردیم و بعد به سراغ سوالات جزئیتری رفتیم.
به دلیل موقعیت شغلی که دارد، هم با مسوولان بام و آلمان روابطی دارد و هم با تحولات فروشندگان ب.ام .و در ایران آشناییهایی داشته و دارد. او درباره انواع نمایندگیها و مراکز فروش ب.ام .و آلمان در سراسر ایران و از جایگاه این برند در ایران حال حاضر سخن میگوید. همشهری با خالقی در مونیخ آلمان گفتوگویی انجام داده که در ادامه ملاحظه میکنید.
![[تصویر: 2cgo6ep.jpg]](http://i51.tinypic.com/2cgo6ep.jpg)
شما کارمند شرکت ب.ام.و آلمان هم هستید. سمت، نوع و مدت همکاریتان در ب.ام.و آلمان چقدر است؟
بنده افتخار همکاری با BMW Group آلمان بعنوان مهندس سیستمهای ایمنی و راحتی در صندلی (Seat Development Biomedical Engineer) در دپارتمان تحقیق و تکنولوژی (BMW Group Research and Technology ) بهمدت 18 ماه را داشتم که این همکاری به بهانه رساله کارشناسی ارشد خود در دانشگاه بیرمنگام انگلستان و تحت عنوان استخدامی (Master Final Degree Project) بوده است که موضوع پروژه سیستمهای نوین صندلیهای ب.ام.و (Innovative Seating System) بوده که بخشی از آن در (BMW i8) نیز بکار گرفته شده است. اکنون نیز ضمن انجام فاز پایانی پروژه در حال مذاکره و بررسی پیشنهادهای رسیده از ب.ام.و و چند شرکت خودروسازی دیگر هستم.
چه سمتی در شرکت پرشیاخودرو داشته یا دارید. چگونگی آغاز همکاری و سطح همکاریتان را برای ما بگویید و اینکه در حال حاضر این همکاری به چه صورتی است؟
در سال 1388 بهعنوان مدیر روابط ارتباط با مشتری CRM به بهانه پیادهسازی استانداردهای ب.ام.و در زمینه ارائه هرچه بهتر خدمات و فراهمسازی بستر فعالیت انجمنهای ب.ام.و در ایران مشغول به فعالیت بودم که بهدلیل ادامه تحصیل در خارج از کشور مجبور به ترک شرکت شدم .
![[تصویر: 2dhwy0m.jpg]](http://i55.tinypic.com/2dhwy0m.jpg)
آیا اطلاعاتی در ب.ام.و آلمان درخصوص ب.ام.و در ایران وجود دارد؟
بله کاملاْ طبیعی است که هیچ گاه ب.ام.و علاقه مند به زیر سوال بردن نام برند خود و استفاده نا صحیح از لوگو آن که اعتبار شرکت آن است برده شود .
ضمن بازدید از موزه ب.ام.و های کلاسیک بخشی که شاید کمتر کسی امکان بازدید از آن بخش خاص را داشته باشد عکسی از شمال کشور ایران و چند هموطن همراه با خودرو ب.ام.و ۲۰۰۲ در قبل از انقلاب دیدم که حاکی از اهمیت ایران می باشد .
ب.ام.و آلمان همیشه به دنبال بازارهای تشنه و با پتانسیل بالاست و این که بگویییم با خط زدن ایران آمار فروش شرکت با توجه به فروش بالا در خاورمیانه بهم نمی خورد کاملا طرز فکری باطل و بیهوده است .
چرا آلمان در ایران نمایندگی رسمی برپا نمیکند تا بتواند با سیستم تحقیقات بازار گسترده با توجه به اقبال تولیدات آن در ایران، فروش بهتر و مناسب تری داشته باشه؟
همیشه تلاش خود را کرده و همواره عللاقه خود را بیان نموده اما تحریم ها و ریسک پذیر بودن فعالیت تجاری در ایران آنان را از این امر بازداشته بطوری که یادم می یاید یکی از اعضای هیئت مدیره آن بمزاح در یک مجلس شام گفت که اگر ایران تحریم نبود و شرایط همواری داشت تا حالا سال ها بود که نماینده منطقه ای ب.ام.و را از ا م ا ر ا ت به ایران انتقال می دادیم .
- مشروح خبر در همشهری ۲۹ شهریور ۱۳۹۰
![[تصویر: Esfandiar_Khaleghi%28President%20Of%20BM...ran%29.jpg]](http://bmwclub.ir/en/about_us_files/Esfandiar_Khaleghi%28President%20Of%20BMW%20Club%20Iran%29.jpg)
مهندس اسفندیار خالقی، کارشناس ارشد بیومکانیک (دانشگاه بیرمنگام انگلستان) و مهندس سیستمهای ایمنی و راحتی صندلی، ب.ام.و آلمان است. این ایرانی مقیم آلمان مدیر و موسس انجمن ب.ام.و ایران نیز هست و وظایف و همکاریهایی با ب.ام.و آلمان دارد.
با او در این خصوص که به عنوان یک ایرانی در شرکت بزرگ و بینالمللی بام و آلمان چه میکند گفتگویی کردیم و بعد به سراغ سوالات جزئیتری رفتیم.
به دلیل موقعیت شغلی که دارد، هم با مسوولان بام و آلمان روابطی دارد و هم با تحولات فروشندگان ب.ام .و در ایران آشناییهایی داشته و دارد. او درباره انواع نمایندگیها و مراکز فروش ب.ام .و آلمان در سراسر ایران و از جایگاه این برند در ایران حال حاضر سخن میگوید. همشهری با خالقی در مونیخ آلمان گفتوگویی انجام داده که در ادامه ملاحظه میکنید.
![[تصویر: 2cgo6ep.jpg]](http://i51.tinypic.com/2cgo6ep.jpg)
شما کارمند شرکت ب.ام.و آلمان هم هستید. سمت، نوع و مدت همکاریتان در ب.ام.و آلمان چقدر است؟
بنده افتخار همکاری با BMW Group آلمان بعنوان مهندس سیستمهای ایمنی و راحتی در صندلی (Seat Development Biomedical Engineer) در دپارتمان تحقیق و تکنولوژی (BMW Group Research and Technology ) بهمدت 18 ماه را داشتم که این همکاری به بهانه رساله کارشناسی ارشد خود در دانشگاه بیرمنگام انگلستان و تحت عنوان استخدامی (Master Final Degree Project) بوده است که موضوع پروژه سیستمهای نوین صندلیهای ب.ام.و (Innovative Seating System) بوده که بخشی از آن در (BMW i8) نیز بکار گرفته شده است. اکنون نیز ضمن انجام فاز پایانی پروژه در حال مذاکره و بررسی پیشنهادهای رسیده از ب.ام.و و چند شرکت خودروسازی دیگر هستم.
چه سمتی در شرکت پرشیاخودرو داشته یا دارید. چگونگی آغاز همکاری و سطح همکاریتان را برای ما بگویید و اینکه در حال حاضر این همکاری به چه صورتی است؟
در سال 1388 بهعنوان مدیر روابط ارتباط با مشتری CRM به بهانه پیادهسازی استانداردهای ب.ام.و در زمینه ارائه هرچه بهتر خدمات و فراهمسازی بستر فعالیت انجمنهای ب.ام.و در ایران مشغول به فعالیت بودم که بهدلیل ادامه تحصیل در خارج از کشور مجبور به ترک شرکت شدم .
![[تصویر: 2dhwy0m.jpg]](http://i55.tinypic.com/2dhwy0m.jpg)
آیا اطلاعاتی در ب.ام.و آلمان درخصوص ب.ام.و در ایران وجود دارد؟
بله کاملاْ طبیعی است که هیچ گاه ب.ام.و علاقه مند به زیر سوال بردن نام برند خود و استفاده نا صحیح از لوگو آن که اعتبار شرکت آن است برده شود .
ضمن بازدید از موزه ب.ام.و های کلاسیک بخشی که شاید کمتر کسی امکان بازدید از آن بخش خاص را داشته باشد عکسی از شمال کشور ایران و چند هموطن همراه با خودرو ب.ام.و ۲۰۰۲ در قبل از انقلاب دیدم که حاکی از اهمیت ایران می باشد .
ب.ام.و آلمان همیشه به دنبال بازارهای تشنه و با پتانسیل بالاست و این که بگویییم با خط زدن ایران آمار فروش شرکت با توجه به فروش بالا در خاورمیانه بهم نمی خورد کاملا طرز فکری باطل و بیهوده است .
چرا آلمان در ایران نمایندگی رسمی برپا نمیکند تا بتواند با سیستم تحقیقات بازار گسترده با توجه به اقبال تولیدات آن در ایران، فروش بهتر و مناسب تری داشته باشه؟
همیشه تلاش خود را کرده و همواره عللاقه خود را بیان نموده اما تحریم ها و ریسک پذیر بودن فعالیت تجاری در ایران آنان را از این امر بازداشته بطوری که یادم می یاید یکی از اعضای هیئت مدیره آن بمزاح در یک مجلس شام گفت که اگر ایران تحریم نبود و شرایط همواری داشت تا حالا سال ها بود که نماینده منطقه ای ب.ام.و را از ا م ا ر ا ت به ایران انتقال می دادیم .
- مشروح خبر در همشهری ۲۹ شهریور ۱۳۹۰