زمان کنونی: ۱۳۹۳-۶-۳۰, ۰۶:۳۱ صبح درود مهمان گرامی! (ورودثبت نام)



معرفي سمند با موتور EF7


ارسال موضوع  ارسال پاسخ   
  • 6 رأی - میانگین امتیازات: 3.67
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
امتیاز موضوع:
 
معرفي سمند با موتور EF7
ارسال: #1
۱۳۸۸-۱۰-۷, ۰۸:۴۸ عصر (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۳۸۸-۱۰-۷ ۰۹:۰۰ عصر، توسط sajad.)
معرفي سمند با موتور EF7
سمند EF7


کمپانی :

شرکت ایران خودرو برای ارتقاء سطح کیفی سمند با بکار گیری موتور جدید EF7 مدل جدیدی از سمند را به بازار روانه کرد .

طراحی بدنه :

در راستای تولید خودرو ملی ، شرکت ایران خودرو با خرید طراحی بدنه ی سمند از یک شرکت اروپائی نخستین گام را در این مسیر نهاد که مورد استقبال در بازار ایران قرار گرفت

طراحی داخلی :

طراحی داخلی و طراحی ارگونومی صندلی ها توسط شرکتی از جمهوری چک انجام شده و در ایران خودرو به تولید انبوه رسیده است .

ارگونومی :

ارگونومی در سمند EF7 همانند تمامی مدل های سمند با استاندارد های دهه ی نود منطبق می باشد .

ایمنی :

ایمنی در سمند EF7 همانند تمام مدل های سمند با استاندارد های دهه ی نود میلادی منطبق می باشد .




موتور :

در سمند EF7 برای ارتقاء سطح کیفی سمند از سه موتور

۱ - ۱٫۳ Lit با تنفس طبیعی

۲ – ۱٫۷ Lit با تنفس طبیعی

۳ – ۱٫۷ Lit توربو شارژ

استفاده خواهد شد . آنچه به نظر می رسد شرکت تولیدی ایران خودرو EF7 را با موتور ۱٫۷ لیتری با تنفس طبیعی و قابلیت استفاده از گاز به عنوان سوخت اول به صورت تولید انبوه به بازار ارائه خواهد کرد .

موتورEF7 یا موتور ملی پروژه ی مشترک بین مرکز تحقیقات موتور ایران

خودرو ( I.P.C.O ) و مرکز تحقیقات موتور آلمان ( F.E.V ) می باشد . این موتور از پایه بر اساس سوخت گاز طبیعی طراحی گردیده و در عین حال قابلیت کارکرد با بنزین را نیز دارا بوده و در میان موتور های گاز سوز دنیا در لیست سه موتور برتر از نظر طراحی کلی موتور در میان ده موتور برتر دنیا قرار دارد . مکانیزم های بکار رفته در این موتور به نحوی است که توانسته است با وجود حجم موتور و مصرف سوخت کمتر به توان و گشتاور بالا تری حتی نسبت به موتور های بنزینی دست یابد . با استفاده از سیستم مدیریت این موتور به صورت خودکار سوخت گاز را به عنوان اولین سوخت انتخاب می کند . همچنین در صورت اتمام بنزین بدون فرمان راننده و بدون احساس تغییر در کار کرد موتور نوع سوخت مصرفی تغییر می کند ، حتی در سرد ترین شرائط موتور به راحتی با سوخت پایه ی خود که همان گازست روشن می شود .

سوپاپ ها نیازی به فیلر ندارند و تنظیم کننده هیدرولیکی سوپاپ ها ( ۱۶V ) متناسب با شرائط آنها را تنظیم می کند . طراحی در این قسمت به نحوی انجام شده که صدا و لرزش در دور آرام بسیار مطلوب و متناسب با موتور های روز دنیا و از نظر دستیابی استاندارد آلایندگی نیز اخذ بالاترین استاندارد های روز اروپا یورو IV از برتری های این موتور می باشد .

مکانیسم CVVT :

این مکانیسم باعث پائین آمدن مصرف سوخت در دور آرام تا ۱۰ درصد و در دور های بالا سبب افزایش قدرت موتور می شود و مهمترین مزایای این سیستم عبارتند از :

۱- متغیر بودن زمان باز و بسته شدن سوپاپ های ورودی

۲- دارا بودن برتری راندمان در تمامی نقاط کاری موتور

۳- بالا نگاه داشتن گشت آورد در دور های مختلف موتور

۴- افت میزان مصرف سوخت

۵- افت میزان آلودگی .

در این موتور واتر پمپ ، سافی روغن و خنک کن روغن در یک مجموعه جمع شده اند که این باعث ایجاد محاسنی از قبیل عدم استفاده از اتصالات و لوله های جانبی به دلیل اتصال بدون واسطه به بلوک موتور ، استفاده از یک قطعه بجای سه قطعه در موتور ، قابلیت تعویض سافی روغن و پره ی واتر پمپ به صورت جداگانه بدون نیاز به تعویض تمام مجموعه

دریچه ی برقی گاز :

به واسطه توان و گشت آور بالای موتور با دو سوخت بنزین و گاز ، استفاده از دریچه ی برقی گاز و همین طور کالیبراسیون بسیار دقیق سیستم مدیریت موتور ، تعویض سوخت بنزین به گاز و بر عکس به هیچ وجه منجرب تغییر عمل کرد خودرو نمی شود و راننده در رانندگی خود احساس تغییر قابلیت در خودرو نمی کند .

سیستم نشتی یابی هوشمند گاز :

اگر چنان چه به هر علتی کمترین مقدار نشتی گاز در خودرو رخ دهد ، قبل از آنکه حتی راننده بوی آن را استشمام کند ، به واسطه ی بکار گیری سیستم نشتی یابی هوشمند ، چراغ Check Engine روشن شده و راننده می تواند با مراجعه به نمایندگی های مجاز از محل نشتی آگاه و آنرا بر طرف کند .

ایل پمپ مستقیم ( پمپ روغن ) :

در موتور EF7 پمپ روغن نیروی خود را به طور مستقیم از میل لنگ می گیرد که مزایائی از قبیل دسترسی آسان در تعمیرات و افت احتمال نشتی از کاسه ی نمد جلوی میل لنگ می باشد . این موتور با سوخت بنزین ، خروجی ۱۱۳ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور و تورک ۱۵۵ نیتون متر در ۴۵۰۰ دور و با سوخت گاز ،۱۰۳ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور و تورک ۱۳۶ نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور را تولید می کند .

نسبت تراکم در این موتور ۴ سیلندر یازده به یک است . این موتور از نظر سطح آلایندگی موفق به کسب استاندارد EURO IIII در اروپا شده .

مصرف سوخت به صورت ترکیبی با بنزین ۷٫۸ لیتر در هر۱۰۰ کیلو متر و ۷٫۸ کیلو گرم با گاز در هر۱۰۰ کیلو متر می باشد .

گیربکس :

گیربکس ۵ سرعته دستی وظیفه ی انتقال نیرو در سمند EF7 را به عهده دارد .

ساسپنشن :

مک فرسون در جلو با فنر مارپیچ خشک و قوی و و کمک روغنی و در عقب اکسل با میله های پیچشی و کمک های زاویه دار .

ترمز :

ترمز دیسکی با کانال های تهویه و خنک شونده در جلو و کاسه با پره های خنک شونده در عقب مجهز به : ABS با چهار کانال و چهار سنسور + EBD

سیستم های پایداری :

ندارد

آپشن :

مجموعه آپشن های متغییر در مدل های سمند .

تست درایو :

از آنجا که تفاوت اصلی سمند EF7 در موتور آن نسبت به سایر مدل های سمند می باشد ، حس شتاب گیری بیشتر و لرزش کمتر ِ اتاق ، به واسطه ی مدرن بودن موتور ، قطعا ً لذت سواری در آن را افزایش داده و با توجه به استفاده از ABS پیش رفته و EBD ، میزان کنترل با استفاده از توانائی ترمز نیز به همین نسبت بالا می رود . مکانیسم های فرمان و سیستم تعلیق نسبت به سمند های دیگر نباید تفاوتی کرده باشد ، و وزن ۱۰۰ کیلو گرمی مخزن گاز در عقب این خودرو هم در پاره ای شرائط باعث پایداری بیشتر و نیز در شرائطی باعث ایجاد لنگر در عقب خودرو می شود . این خودرو با سوخت بنزین به سرعت نهائی ۱۸۹ کیلومتر و با گاز به ۱۸۱ کیلومتر می رسد .

(البته هم اكنون موتور EF7 داراي مشكلاتي از نظر عدم تطبيق آلياژ موتور با بنزين و سوييچينگ گاز به بنزين و بالعكس مي باشد ، ولي در كل موتور چابكيه !!! )

درك زيبايي ، دركي زيباست!!!
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط : asd.mohammad admin mk8mk mehrdad1355 en.delbordeh Amir_Tiba
ارسال: #2
۱۳۸۹-۵-۲۴, ۰۴:۱۹ عصر
RE: معرفي سمند با موتور EF7
سلام
من میخواستم سمند EF7 بخرم
اما پس از پرس و جو از مکانیک های ایران خودرو و مخصوصا امداد خودرو متوجه شدم که این خودرو با 2 مشکل اساسی که هنوز نتونستند برطرف کنند مواجه و البته به این دو مشکل عدم وجود قطعات رو هم اضافه کنید
اما مشکل های این موتور
1- پاره شده یکی از شلنگ های ارتباطی
2- ترکیدن رادیاتور

این مشکل رو از چند تا از راننده های این خودرو ها هم جویا شدم که تائید کردند
یه بنده خدا که راننده خطی بین شهری بود گفت من خودم مشکل رو برطرف کردم اما این که چطوری این کارو کرده بود نمیدونم
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط : mehrdad1355 Amir_Tiba
ارسال: #3
۱۳۸۹-۵-۲۷, ۰۵:۲۹ عصر
RE: معرفي سمند با موتور EF7
خوب تا جاییکه من از روی کاتالوگ خودشون متوجه شدم مصرف این موتور با L3 XU7 برابر و قدرتش هم تقریباً برابر و حتی گشتاور پایین در دورهای پایین هستش!! فقط 16 سوپاپه...... به نظرتون چه دلیلی داره بریم سمت این موتور که مطمئناً هنوز
همخوانی لازم هم رو با گیربکس قبلی نداره؟

فقط بنزین !! Cool
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط : Farshid admin mehrdad1355 en.delbordeh Amir_Tiba
ارسال: #4
۱۳۸۹-۷-۲۳, ۱۰:۱۸ عصر
RE: معرفي سمند با موتور EF7
1- قدرت موتور 113 اسب یعنی 16 اسب بیشتر
2- پایه گازسوز
3- سرعت 200km/h با پایه گاز
4- مصرف بنزین 3 لیتر کمتر
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط : admin mehrdad1355 en.delbordeh Amir_Tiba pars71
ارسال: #5
۱۳۹۱-۱-۱۲, ۱۰:۲۹ عصر
RE: معرفي سمند با موتور EF7
سلام من داشتم تو سایت ها در مورد این موتور جدید ef7 میگشتم و ببینم واقعا این شرکت آلمانی که میگن این موتور را طراحی کرده کجاست نام و نشانش چی هست چون سمند من با موتور ملی 20 روز دیگه باید تحویل بگیرم . که به یه سایت و مطلب خیلی جالبی بر خوردم که از شما دوستان میخوام بررسی کنید بینید ایران خودرو دروغ گوی بزرگی است یا نه ... این موتور ملی که حرفشو میزنن آپدیت شده موتور honda cr-x ef7 است که در سال 1998 روی ماشینها نصب شده است؟؟؟ اینم از سایتهای مرتبط http://images.search.yahoo.com/images/v ... rMN/uxKdM0
تمام آدرس فوق را در قسمت آدرستون کپی کنید ببیند چی میبینید مطمن هستم تعجب میکنید
میتونید در یاهو نیز قسمت جستجوی تصاویر این را چک کنید 1009 1989 CRX EF7 Engine Bay یادتوتن نره حتما نظرتون را بدید.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط : mehrdad1355 en.delbordeh Amir_Tiba
ارسال: #6
۱۳۹۱-۱-۱۲, ۱۰:۵۶ عصر
RE: معرفي سمند با موتور EF7
(۱۳۹۱-۱-۱۲ ۱۰:۲۹ عصر)mohsen_doci نوشته شده توسط:  سلام من داشتم تو سایت ها در مورد این موتور جدید ef7 میگشتم و ببینم واقعا این شرکت آلمانی که میگن این موتور را طراحی کرده کجاست نام و نشانش چی هست چون سمند من با موتور ملی 20 روز دیگه باید تحویل بگیرم . که به یه سایت و مطلب خیلی جالبی بر خوردم که از شما دوستان میخوام بررسی کنید بینید ایران خودرو دروغ گوی بزرگی است یا نه ... این موتور ملی که حرفشو میزنن آپدیت شده موتور honda cr-x ef7 است که در سال 1998 روی ماشینها نصب شده است؟؟؟ اینم از سایتهای مرتبط http://images.search.yahoo.com/images/v ... rMN/uxKdM0
تمام آدرس فوق را در قسمت آدرستون کپی کنید ببیند چی میبینید مطمن هستم تعجب میکنید
میتونید در یاهو نیز قسمت جستجوی تصاویر این را چک کنید 1009 1989 CRX EF7 Engine Bay یادتوتن نره حتما نظرتون را بدید.
سلام... والا من تو یکیش نشستم البته مدله 89 بود ...از نظر شتاب و کشش حرف نداشت و صدای موتور خیلی نرم بود و توی اتاق هم صدای خیلی کمی میومد...بنظر من از موتور فعلی پژو که رو سمند نصب میشه خیلی بهتره...شتاب و قدرت بالاتر ...مصرف هم تا اونجایی که از چند نفر پرسیدم حدود 7 تا 7.5 مصرف میکنه Smile

[تصویر:  43183438514051880084_thumb.jpg]

آسمان فرصت پرواز بلندی است

قصه این است چه اندازه کبوتر باشی
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط : mehrdad1355 en.delbordeh TIBA-NAVID rezahabibi99 Amir_Tiba pars71
ارسال: #7
۱۳۹۱-۱-۲۶, ۰۲:۳۶ عصر
RE: معرفي سمند با موتور EF7
دوستان ایم تجربه مسافرت با سمند EF7 مدل نود به قیمت 17میلیون تومن.واقعا داریم به کجا می ریم.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

تجربه مسافرت با سمند EF7
۲۴ فروردین ۱۳۹۱

سلام، امروز می خوام یه تجربه از یه اتومبیل وطنی را با شما به اشتراک بگذارم. عید امسال (1391) فرصتی دست داد تا به همراه یکی از اقوام که حدود 1 ماه پیش اتومبیل خودش رو تحویل گرفته بود به سفر بریم البته این نکته رو بگم که تو خرید و انتخاب این اتومبیل بنده حقیر توصیه اکید (بر اساس روایت یکی از کارشناسان فن) داشتم که این مدل رو انتخاب کنه، به هر حال با تدارک کافی و همچنین بازدید فنی و چک کردن کامل اتومبیل راهی سفر شدیم.

بر طبق برنامه قراربود تهران با راندن تو مسیر جاده فیروزکوه به سمت شمال ترک کنیم و در اولین مقصد پس از گذشت از شهرهای سر راه به بابلسر بریم، سه روز تو ویلای دوستان بمونیم سپس به سمت گرگان و گنبد رفته و پس از دید و بازدید اقوام راهی مشهد بشیم، ماجرا از زمانی آغاز میشه که تو جاده فیروزکوه من احساس کردم کولر اتومبیل روشنه و البته به نظر می رسید دیفرنسیال ماشین هم یه زروزه ملایمی که تو صدای سیستم صوتی کم و بیش شنیده میشه داره، در این حال و از راننده(دوست عزیز) خواستم کولر رو خاموش کنه که ایشان در جواب گفت کولر خاموشه و کلید روی بخاریه… با کمال تعجب و پس از بررسی یه مسیر قوی باد از لای درب شاگرد بود که به بدن بنده می خورد و تاحدودی از سرما نیمه راست بندم رو لمس کرده بود خلاصه پیاده شدیم و با پر کردن لای درب با کاغذ و پلاستیک تا حدودی جلوی این سوز رو گرفتیم (در هر بار سوار و پیاده شدن این کار رو می کردیم). پس از گردنه گدوک بود که با صدای ناهنجاری از سمت جلو و راست مخصوصا تو پیچ ها مواجه شدیم، نمی دونم این تجربه رو داشتن که به دوستی توصیه می کنید یه چیزی رو بخره و کلی هم ازش تعریف و تمجید می کنید پس از خرید با هر ایرادی که تو اون کالا دیده میشه عرق شرم روی پیشونی مبارک ظاهر میشه، حالا حال منو فرض کنید که با این صدا که اول سعی کردم به روی خودم نیارم، چطوری شدم، خلاصه تو یه جا که میشد کنار جاده ایستاد نگاهی به موتور و جلوی ماشین انداختیم، چیزی سر در نیاوریدم به این خیال که موردی نیست ادامه دادیم پس از حدود 4 ساعت رانندگی به ویلای بابلسر رسیدم خانواده رو تو ویلا مستقر کردیم و بلافاصله اومدیم سراغ اتومبیل حالا که وقت داشتیم با یه نگاه عمیق تر بررسی کردیم از داخل شروع کردم و ایراداتی که دیدم فقط و فقط شرمندگی من رو بیشتر می کرد بعضی از ایرادت ظاهری عبارت بودند از:
- رنگهای متفاوت از رنگ سفید بر روی کلید های کنسول(کلید فلاشر، کلید CNG، کلید گرمن شیشه عقب و…)
- بیرون آمدن غیر طبیعی و کج بودن ساعت روی کنسول
- فاصله نامتوازن و بیش از حد قسمت کنترل سرما و گرما با قاب اطراف
- فاصله ناموزون قسمت داخلی آینه ها با قسمت زیرین در دوسمت
- روشن بودن چراغ کیسه هوا (Airbag) بدون دلیل (این اتومبیل مجهز به Airbag راننده بود)
- موج داشتن شیشه جلو
- بیرون بودن چسب های رودری ( در قسمت بالا)
- و البته صدایی که از قسمت هیدرولیک فرمون بعضی وقت ها به گوش می رسید
- و چند مورد جزئی دیگه( که میشه نادیده گرفت)
خلاصه پس از 3 روز زیاد شدن صدایی که از جلوی اتومبیل به گوش می رسید و قبل از ادامه حرکت به یکی از نمایندگی های مجاز مراجعه کردیم و پس از بررسی ایشان گفتند که صدا مربوط به پلوس چرخ جلوی اتومبیل میشه و این مورد هم شامل گارانتی نیست و البته هر چه اصرار کردیم ، خلاصه قبول نکرد تو این حین با شنیدن هزینه تعمیرات گفتیم مثل اینکه صدا کمتر شده و اصطلاحا خودمون رو زدیم به اون راه با سلام و صلوات به راه ادامه دادیم، پس از گرگان صدا خیلی بیشتر شد و کم کم خطرناک داشت میشد به مقصد ( شهر کلاله) که رسیدیم به همراه یکی از اقوام که محلی بود به نمایندگی مجاز مراجعه کردیم و بدون پرسش که اصلا این مورد شامل گارانتی میشه یا نه تعمیرات رو آغاز کردیم تو این فاصله چون بیکار بودم تو نمایندگی گردشی کردیم در کمال تعجب دیدیم از این سری اتومبیل که اتفاقا همه هم کمتر از چهار ماه بود که از تحویل اون ها می گذشت مواردی مانند ذوب شدن پیستون، شکستگی شاتون، ترکیدن سرسیلندر و … موارد دیگه رو دیدیم و البته بنده هم مداوم بر نگرانی و شرمندگیم اضافه می شد.

خلاصه یکی از کارشناسان فنی که بنظر سرپرست مکانیک ها می رسید با ما همکلام شد و یه سری توصیه برای استفاده بهتر از این اتومبیل به ما داشت توصیه های اون عبارت بودن از:
- این اتومبیل موتور ظریفی داره و خیلی باید با احتیاط رانندگی کنید و دور موتور بیشتر از 4000 نشه!
- رو بنزین زیاد خوب کار نمی کنه و بهتر با گاز برونید
- بیش از 3 ساعت مداوم رانندگی نکنید و یه استراحتی به موتور بدین( با خنده خودتون هم استراحت کنید)
- آب و روغن اون رو حتما و هر روز قبل از گرم شدن موتور چک کنید
- ….


به طور خلاصه و با زبون بی زبونی می خواست بگه تو بد مخمصه ای گیر افتادید، دیگه تقریبا خودم رو آماده کرده بودم که با اولین نگاه معنی دار دوست عزیزم بگم نگران نباش این اتومبیل رو خودم ازت می خرم ولی اون هم آدم با معرفتی بود و اصلا خم به ابروش نمی آورد، تعمیرات تموم شد و وقتی برای پراخت هزینه به دفتر مراجعه کردیم در کمال نا باوری مسئول دفتر گفت این مورد شامل گارانتی میشه و نیاز نیست هزینه ای پرداخت کنید ( فقط درک کنید اختلاف بین نمایندگی ها و درک شرایط گارانتی رو تو فاصله 2 استان)
به هر تقدیر 2 روزی تو شهر بودیم به فامیل سر زدیم و عید رو تبریک گفتیم و هر کی پرسید از ماشین راضی هستید، چیزی واسه گفتن نداشتیم و شده بودیم چوب دوسر طلا!

صبح روز 5 فروردین آماده شده بودیم به سمت مشهد حرکت کنیم یه دفه دیدم دوستم هراسان آمد سراغم گفت اتومبیل رو روشن کردم ولی هیچ کدوم از عقربه های داخلی صفحه کیلومتر کار نمی کنه و تمامی چراغ ها روشنه، رفتم سراغش اولش فکر کردم مثله کامپیوتره، روشن خاموشش کردیم هیچ تغییری نکرد، دفترچه راهنما رو زیر و رو کردیم و نتیجه ای نداشت، دوباره به سمت نمایندگی مجاز رفتیم یکی از کارشناسان گفت چیز مهمی نیست تو این سری از این اتفاق ها پیش میاد و در کمال خونسردی گفت اگه می خواین برین سفر برین نگران نباشین و البته می تونید حدس بزنید چی شد، سفر کنسل شد و مجبور شدیم صبر کنیم تا یه کیت کامل صفحه کیلومتر برای ما برسه که حدودا 2 الی 3 روز طول می کشید، دیگه تو این روزها سعی می کردم با دوستم چشم تو چشم نشم حتی صبحونه رو زودتر می خوردم یا سر نهار و شام دور از دید اون می نشستم و سعی می کردم هر جا بحث ماشین میشه یه جورایی بحث رو عوض کنم، خلاصه سفر خاطره انگیزی برای ما به جا موند.

نمی خوام داستان رو کش بدم الان که این مطالب رو می نویسم برگشتیم تهران و سه شنبه 15 فروردین ماهه، ماشین رو روز چهاردهم به یه بنگاه آشنا با حدود 2 میلیون تومان زیر قیمت فروختیم، رابطه من با دوستم خیلی سرد شده، هنوز سمت راست بدن من حس سرماخوردگی داره، سفری با اضطراب رو تجربه کردیم و خلاصه عید با شرمندگی و در راه تعمیرگاه رو پشت سر گذاشتیم و نکته اساسی اینکه این ماشین یه سمند EF7 بود که دوست من از بین 30 تا ماشین که تو نمایندگی بوده انتخاب کرده و به قول خودش خیلی دقت کرده تا با کیفیت ترین رو انتخاب کنه، دیروز هم مطابق شنیده ها دوست عزیزم برای خرید یکی از این ماشین های چینی جدید به همراه دوست دیگری اقدام کردند و البته هدف من از این مطلب این بود که به دوستم بگم من هیچ قصدی از توصیه این اتومبیل به شما نداشتم و در کمال صداقت عذر خواهی بنده رو بپذیر و همچنین به شما عزیزانی که این مطلب رو می خونید، بگم ماشین ایرانی خوبه ولی من خرید اون را به شما توصیه نمیکنم بنده هم با همین شورلت نوا که متعلق به پدر عزیزم می باشد در عین مصرف سوخت بالا، خیابان ها را طی طریق می کنم و از سرم هم زیاد است و دیگر سودایی برای تهیه ماشین وطنی ندارم (‌البته پول ماشین های غیر وطنی رو هم ندارم) ایام به کام.

نویسنده: وحید گودرزی


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
لینک مطلب در سایت پدال: http://www.pedal.ir/%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D...D8%AF-ef7/

دوستان برای گزارش مشکلات خودرو تیبا تون به لینک زیر سر بزنین ، فرم رو پر کنین تا از مگاموتور باهاتون تماس بگیرن.لطفا برای صیانت از حقوق خودتون و دیگران حتما این کار رو انجام بدین.
http://www.megamotor.ir/HomePage.aspx?la...4960&mid=0
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط : TIBA-NAVID mehrdad1355 مریم alikhavari en.delbordeh Amir_Tiba pars71
ارسال: #8
۱۳۹۱-۴-۹, ۱۱:۰۸ عصر
RE: معرفي سمند با موتور EF7
سلام
2ماهه این ماشینو دارم سمند LX-EF7 پایه گاز سوز مزخرفترین ماشینی که تا به حال داشتم پراید بخرید ولی طرف این ماشین نرید،فردا دارم میبرمش بازار بدمش جونم راحت شه روغن ریزی(که همه میگن عادیه)،عدم پشتیبانی و تعمیرات در تمامیه نمایندگی ها در اهواز فقط یه نمایندگی برای تعمیرات EF7 هست اونم نوبت میده واسه 1 ماهه بعد،عدم وجود قطعات (انگار ماشی خارجی خریدید قطعاتش اصلا" توی بازار نیست همه چیز باید امداد بشه)،یه برق کار و مانیک حداقل توی اهواز من ندیدیم که از این ماشی سر دربیاره هر جا میبرمش کاپوی میزنه بالا انگار جن دیده باشن همونطورین تک و توک هم که اطلاعات دارن میگن اشتباه کردی خرید برو بفروش).
فقط شعار میدن موتور ملی و....
نه پشتیبانی نه قطعات نه خدمات پس از فروش هیچ صفر.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط : TIBA-NAVID omid sh mehrdad1355 Amir_Tiba
ارسال: #9
۱۳۹۱-۴-۹, ۱۱:۱۴ عصر (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۳۹۱-۴-۹ ۱۱:۳۳ عصر، توسط TIBA-NAVID.)
RE: معرفي سمند با موتور EF7
سلام
پیام عزیز اولا بهتون خوش آمد میگم ...
صحبتاتون رو خوندم و ناراحت شدم از اتفاقی که برای ماشینتون افتاده و اینقدر اذیت شدین از سمند با موتور ملی EF7 و اینقدر ازش شاکی هستین ...
علاوه بر این در مورد رانا هم بسیار نگران شدم و آیندشو در هاله ای از ابهام بیشتری دیدم ...!
چون قرار بود بهترین تیپ رانا همین موتور روی قلبش قرار بگیره ...
در کل امیدوارم مشکلات شما دوست عزیز برطرف بشن.
خوش اومدین در هر صورت.

از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر ،، یادگاری که در این گنبد دوار بماند

ای سرزمین من، شورآفرین میهن
دور از تو باد ای مرز باور، دست اهریمن

------------------ ((ا))
ای خاک مهر آیین، آیینه ی ایمان
ای در پناه لطف یزدان، جاویدان ایران

[تصویر:  4wdsvvxpm4xq51efs0h.jpg]
[تصویر:  star.gif]تاپیک زیر شاخه تیبا - ( آپشن های جانبی الکتریکی و امکانات و لوازم مدرن قابل نصب )
[تصویر:  star.gif]تاپیک زیر شاخه تیبا - (موارد مرتبط با نگهداری اعم از موتوری،گریبوکس،جلوبندی و ...)
[تصویر:  star.gif] تاپیک انتخاب تایر مناسب برای تیبا و ریو ( + تصاویر مربوطه)
[تصویر:  star.gif] تاپیک زیرشاخه تیبا- ( مشکلات پیش آمده +علت +طریقه رفع مساله -راهکار پیشنهادی)
[تصویر:  exclamation.gif] فرم شکایت صاحبان خودروی تیبا از سایپا به علت برخی از مشکلات موجود در این خودرو
[تصویر:  video.gif] تاپیک زیرشاخه تیبا-گالری تصاویر خودروی ملی سایپا تیبا ( TIBA )
[تصویر:  star.gif]تاپیک زیرشاخه تیبا-ثبت نام و تحویل خودرو و زمان انتظار و موارد پیرامون)
[تصویر:  star.gif] فروشگاه پدال-(عرضه آپشن و قطعات برتر تیبا با بهترین کیفیت قطعات اصلی با مدارات و آموزش نصب کامل در سراسر کشور )
[تصویر:  video.gif] تاپیک گالری بخش تیونینگ و آپشن های مدرن فروشگاه پدال( TIBA )
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط : omid sh mehrdad1355 rezahabibi99 Amir_Tiba
ارسال: #10
۱۳۹۱-۴-۹, ۱۱:۴۳ عصر
RE: معرفي سمند با موتور EF7
من یادمه پارسال قبل از خریدن تیبا جون یکبار سوار یه سمند EF7 شدم البته تاکسی مسافرکش بود و طرف هم معلوم بود از ماشین چیزی سرش نمیشه ...ماشین شتابش خیلی عالی بود و بسیار نرم هم سرعت میگرفت و سر و صدای اضافی توی اتاق نداشت ...ولی نمیدونم این ایران خودرو چه گندی زده که کسی حاضر نیست بابت این نوع سمند هزینه کنه !!!یکی از همسایه های ما یکیشو ظرف یکماه فروخت البته با یک میلیون ضرر ...بنده خدا میگفت هر نمایندگی میرم پاسم میدن به یه جای دیگه ...میگفت مدام جنت آب رادیادش پاره میشه Sad بنظرم 18میلیون واسه همچین چیزی فقط پول دور ریختنه Sad

[تصویر:  43183438514051880084_thumb.jpg]

آسمان فرصت پرواز بلندی است

قصه این است چه اندازه کبوتر باشی
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط : TIBA-NAVID omid sh mehrdad1355 rezahabibi99 Amir_Tiba
ارسال موضوع  ارسال پاسخ 



تورهای لحظه آخری