سلام مهمان گرامی ، خوش آمدید. آیا این نخستین بازدید شماست ؟ وارد شده یا عضو شوید

انجمن های خودرو


امتیاز موضوع:
  • 4 رأی - میانگین امتیازات: 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
لیفان X60
#8
مطالبی که در مورد این خودرو عرض میکنم صرفا" نظرات شخصی بنده بعنوان یک مصرف کننده عادی هست نه نظرات یک کارشناس خودرو . این نظرات لزوما" دربرگیرنده واقعیات موجود نیست و امکان دارد کسانی دیگر نظراتی کاملا" متفاوت در اینمورد داشته باشند . قصد مقایسه این خودرو با هیچ خودرو دیگری را ندارم و بصورت منفرد و درمورد همین خودرو برداشتمو در چند بخش اعلام می کنم :
1 - نمای ظاهری :
ابعاد خودرو بعنوان یک اتومبیل شاسی بلند متوسط که مورد مصرف آن خانوادگیست و برای استفاده شهری و پیمایش جاده ای استفاده میشود، مناسب است .
نمای کلی ماشین از پشت و کنار خوب است و از جلو، متوسط . طرح عضلانی خودرو از نمای کناری، احساس استجکام خودرو را در بیننده القاء میکند و البته ابعاد رینگ در این میان با بقیه قسمتها ناسازگار است . در مورد نمای جلو، شاید اگر سپرها در کناره ها بسرعت جمع نشده بودند و نمای جلوپنجره و سپر جلو قوس کمتری داشتند، احساس قدرت و استحکام بیشتری در بیننده ایجاد میشد و نمای کناری را تقویت میکرد .در نمای جلو، عرض خودرو کمتر از مقدار واقعی بنظر میرسد . نمای ظاهری چراغهای عقب و جلو خوب و چیدمان داخلی آنها بسیار خوب است . چراغها پس از روشن شدن، کمک زیادی به افزایش زیبائی خودرو میکنند . میدان روشنائی چراغهای جلو خوب است و با داشتن امکان تنظیم زاویه چراغهای جلو از داخل این امر بهبود یافته است .یکی از نکات منفی در نمای جلو، پائین بودن بیش از حدمه شکنهای جلو است که کمی ناهماهنگی در ظاهر خودرو ایجاد کرده است . در نگاه اول، اندازه بسیار بزرگ آینه های جانبی تعجب برانگیز است اما در هنگام رانندگی بعلت میدان دید وسیعی که در اختیار راننده قرار میدهد، یکی از مزیتهای این خودرو محسوب میشود .
2 - نمای داخلی :
جلو داشبرد در نگاه اول، حس پائین بودن کیفیت را القاء می کند . این امر بعلت خشکی قسمت فوقانی و همینطور رنگ و حالت چیپ و خام پلاستیک استفاده شده در کلیدهای تهویه و اهرم قفل روی دستگیره درها ، بخصوص کلید صندوق پران و بقیه محلهای پیش بینی شده برای کلیدهای اضافی (واقع در قسمت جلو دسته دنده) تداعی می شود . بنظر میرسد دو قسمت جلو داشبرد توسط دونفر و بدون هماهنگی با هم طراحی شده و زاویه ایجاد شده بین قسمت خاکستری و کرم رنگ جلو داشبرد کاملا" زائد است و بهمراه شکل قطعه نقره ای دور دستگیره باز کننده درها ، طراحی داخلی را 15-10 سال عقب برده است . بعلت زاویه ایجاد شده ، طرز قرارگیری کلیدهای تهویه طوری استکه احساس عدم هماهنگی در طراحی را تشدید می کند . افزون بر آن، بنظر میرسد قسمت برآمده وسط داشبرد بعدا" باین مجموعه اضافه شده است ! هرچند با تاریکی هوا و روشن شدن چراغها ، زیبائی قسمت کیلومترشمار و نورپردازی بقیه کلیدها این احساس را تعدیل می کند . اما در این زمان ، نورپردازی ناهماهنگ فندک با بقیه اجزاء بشدت نمایان می شود . نکته مثبت جلوداشبرد ، زیبائی صفحه علائم و کیلومتر شمار و استقرار مناسب ساعت و نمایشگر دمای بیرون است که بهتر بود با نشانگر دمای داخل تکمیل شود . رنگ بندی جلو داشبرد و رودریها و کلا" داخل خودرو مناسب است اما متاسفانه بی دقتی همیشگی سازنده چینی و عدم همرنگی رنگهای خاکستری و کرم رنگ داشبرد ، رودریها و صندلی کاملا" مشهود است . بعبارت ساده تر، رنگهای کرم یا خاکستری این قطعات با هم متفاوت هستند . در این میان وجود دوقطعه آب کروم روی دریچه های پخش هوای وسط ، عدم هماهنگی زیادی با بقیه اجزاء دارد و در هیچیک از اجزاء داخلی چیزی مشابه آن دیده نمی شود . نمای ظاهری پوشش سقف و قاب روی ستونها خوب است و بنظر میرسد از دوام کافی برخوردار باشند و براحتی تمیز شوند . آفتابگیرها هم همین حالت را دارند . بنظر می رسد جنس کفپوش تافتینگ خوب باشد . روکش صندلیها با توجه به تجربه ایکه از 620 دارم از کیفیت مناسبی برخوردار است.
حالت و اندازه غربیلک فرمان خیلی خوب است . بخصوص دو برآمدگی واقع در ساعتهای 2 و 10 ، فرمانگیری را بهتر کرده است .
محل قرار گرفتن دکمه قفل و باز کردن دربها که در روی داشبرد و سمت چپ فرمان قرار گرفته بسیار نامناسب است و درصورت خروج راننده ، سرنشینان برای قفل و باز کردن دربها با مشکل عمده روبرو می شوند .
برد سبز رنگ داخل چراغهای مطالعه نیز از موارد منفی نمای داخلی است که اندکی توجه از سوی سازنده را میطلبد ! (این موضوع در تولیدات داخل تصحیح شد)
3 - رانندگی :
موتور خوب استارت می خورد و صدای طبیعی دارد . هیدرولیک فرمان خوب کار می کند و فرمان از نرمی کافی برخوردار است . هندلینگ ماشین خوب است . تکانهای جاده با توجه به شاسی بلند بودن خودرو ، چندان احساس نمی شود اما صدای جاده محسوس است که به احتمال زیاد با تعویض لاستیکها با جنس مرغوب به مقدار قابل توجهی کاهش خواهد یافت . جلوبندی با وجود کارکرد نسبتا" بالا و تحت فشار ، صدای اضافی و لقی ندارد . کمکهای عقب احتمالا" خراب هستند ولی با این وجود در دست اندازها و سرعتگیرها ، قسمت عقب ماشین با وجود داشتن صداهای اضافی ، لگد نمی زند .
کلاچ کمی سفت و کورس آن زیاد است . خشکی بیش از حد صندلیها باعث خستگی زودرس راننده و سرنشین می شود . نداشتن امکان تنظیم ارتفاع و تنظیم گودی کمر در صندلی راننده یکی دیگر از کمبودهای این خودرو است . قسمت سرنشینان عقب با وجود داشتن جای پای کاملا" کافی و فاصله زاد با صندلیهای جلو ، بعلت خشکی صندلیها و همچنین کم بودن ارتفاع سطح نشیمن تا کف خودرو باعث خستگی زودرس سرنشینان عقب می شود .
بنظر می رسد عدم هماهنگی بین فاصله پدالها با راننده و فاصله فرمان با راننده وجود دارد . یعنی یا باید صندلی را به پدالها نزدیک کرد که در اینصورت راننده به فرمان خیلی نزدیک می شود و یا فاصله با فرمان را تنضیم کرد که در اینحالت پای راننده بخوبی به پدالها نمی رسد .
حجم صندوق عقب خوب است و پیش بینی جای چرخ زاپاس در کف صندوق یکی از کارهای پسندیده در طراحی این خودرو است .
دید جلو، کنار و عقب خودرو خوب است . میدان دید آئینه های جانبی عالی است و درمجموع راننده بخوبی روی خودرو تسلط دارد .
شتاب در دنده یک خوب است ولی با انتخاب دنده دو این روال ادامه نمی یابد . درنهایت ، خودرو از شتاب متوسطی برخوردار است. در بهترین حالت و با استفاده از GPS شتاب صفرتاصد این خودرو،12.7 ثانیه ثبت شد.
موتور از قدرت و کشش قابل قبولی برخوردار است . نفوذ صدای موتور به کابین خیلی زیاد است . در دورهای بالای 3500 از موتور صدای اضافی نظیر برخورد و سایش دو سطح فلزی نیز بگوش می رسد . در سرعتهای بالای 90 کیلومتر بر ساعت ، صدای باد در داخل کابین حس می شود.
سرعت سنج خیلی بد کار می کند و هنگام افزایش سرعت تا عدد 200 را نشان می دهد و بعد از ثابت شدن سرعت ، عدد واقعی با خطای 7+ کیلومتر نشان داده می شود.
محل قرارگیری دسته دنده مناسب است . دسته دنده لق است . دنده ها بخوبی تعویض می شوند . فاصله دنده ها کمی زیاد است ولی قالب آنها درست است (دنده ها گیج نیستند) .
بنظر می رسد مصرف این خودرو در پیمایش صد کیلومتر12 لیتر و بیشتر باشد که با توجه به حجم موتور رقمی غیرعادی است .
گیربکس و اتاق برخلاف موتور صدای اضافی ندارند ولی قطعات پلاستیکی روی ستونها و رودریها صدا دارند . از قسمت عقب نیز صدای اضافی شنیده می شودکه بخاطر تنظیم نبودن قفل صندوق عقب و لق زدن درب آن و عدم جایگیری و ثبات ابزار و همینطور مشکل در کمکهای عقب است .
وجود دکمه تنظیم زاویه چراغهای جلو ، اتوماتیک بودن چراغها و چراغ پارک همراه از نکات مثبت است .
نور پشت آمپر بصورت یکنواخت کم یا زیاد نمی شود و تغییر آن پلکانی و نامنظم است . سرعت فن با تاخیر نسبت به چرخاندن کلید مربوطه ایجاد می شود. راهنما موقع کار صدا ندارد که باعث فراموش شدن حین استفاده از آن می شود .
درب صندوق عقب در کورس 15 سانتیمتر اولیه ، هنگام باز شدن بسیار سنگین است و در هنگام بسته شدن وقتی به همین قسمت می رسد همین سنگینی باعث می شود بشدت بسته شود. بنظر میرسد باید محل قرارگیری جکهای درب صندوق تغییر کند و یا از جکهائی با اندازه بازوی متفاوت استفاده شود .
نتیجه کلی :
با توجه به اینکه درحال حاضر تنها رقیب این خودرو MVM X33 می باشد، علیرغم طراحی بیرونی زیباتر از آن ، کمبود آپشنهائی نظیر سانروف و کامپیوتر سفری که بسیار مورد توجه مصرف کننده است و حجم موتور پائینتر (هرچند قدرت موتور هردو یکسان باشد) در کنار تریم داخلی زیباتر X33 از موانع جدی یافتن جایگاه مناسب برای این خودرو خواهد بود (کاری که لیفان 620 در برابر MVM530 انجام داد که البته بحث علل آن جدای از این مقوله است) . در کنار این موارد ، قیمتی که تعیین خواهد شد بهمراه تضمین خدمات پس از فروش پس از اضافه شدن تولید JAC و X60 با توجه به نقایص و مشکلات موجود کنونی برای سرویس دهی به خودروهای موجود که شامل کم توانی در تامین قطعات ، نایاب بودن قطعات در چرخه خارج از نمایندگیها و کمبود چشمگیر نمایندگیها می باشد ، یکی دیگر از مشکلات موجود بر سر راه بازاریابی خواهد بود .
پی نوشت:
همونطور که قبلا" عرض کردم این یادداشت اوایل سال 1391 و متعاقب یک تست 200 کیلومتری از اولین نمونه که تحت شرایط سخت تست، 25.000 کیلومتر کارکرد داشت، نوشته شد.
درتولیدات داخلی، سانروف و کنترلهای روی فرمان به آپشنهای خودرو اضافه شده و با عایق بندی دوبل از نفوذ صدای موتور به کابین تاحد زیادی کاسته شده است . با تقویت عایق بندی کف صدای جاده اصلاح شده و عایق بندی داخل ستونها و دربها از نفوذ صدای باد به داخل چلوگیری می کنند.
پاسخ


پیام‌های داخل این موضوع
لیفان X60 - توسط admin - 2012-06-21، 11:29 AM
RE: لیفان X60 - توسط shafaei - 2012-08-25، 11:48 PM
RE: لیفان X60 - توسط TIBA-Morteza - 2012-10-05، 03:19 PM
RE: لیفان X60 - توسط AliMoh - 2012-10-06، 12:10 AM
RE: لیفان X60 - توسط A.R.Gerami - 2013-10-24، 08:07 PM
RE: لیفان X60 - توسط یزدان خواه - 2013-10-24، 08:39 PM
RE: لیفان X60 - توسط TIBA-NAVID - 2013-10-24، 09:30 PM
RE: لیفان X60 - توسط A.R.Gerami - 2013-10-24، 09:58 PM
RE: لیفان X60 - توسط A.R.Gerami - 2013-10-26، 11:21 PM
RE: لیفان X60 - توسط سهيل -111 - 2014-02-20، 08:38 AM
RE: لیفان X60 - توسط TIBA-NAVID - 2014-02-20، 09:06 AM
RE: لیفان X60 - توسط آریان مهر - 2014-10-14، 07:06 PM
RE: لیفان X60 - توسط فرهادی - 2015-01-08، 06:53 PM
RE: لیفان X60 - توسط TIBA-NAVID - 2015-01-08، 07:00 PM
RE: لیفان X60 - توسط terrabyte - 2015-06-06، 07:59 PM
RE: لیفان X60 - توسط farbah - 2015-07-06، 10:22 PM

موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  لیفان 620 admin 12 15,171 2014-09-23، 12:11 AM
آخرین ارسال: mk8mk

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان