زمان کنونی: ۱۳۹۳-۱۰-۱, ۰۲:۴۹ عصر درود مهمان گرامی! (ورودثبت نام)



لیفان X60


ارسال موضوع  ارسال پاسخ   
  • 4 رأی - میانگین امتیازات: 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
امتیاز موضوع:
 
لیفان X60
ارسال: #1
۱۳۹۱-۴-۱, ۱۱:۲۹ صبح (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۳۹۱-۴-۱ ۱۱:۳۱ صبح، توسط admin.)
لیفان X60
خودروی شاسی بلند 5 در لیفان X60 که یک کراس اوور کوچک محسوب می شود، از سال 2010 و نمایشگاه شانگهای معرفی و در سال 2011 در خط تولید قرار گرفت.

[تصویر:  800px-Lifan_X60_as_racing_car.jpg]

این خودرو با موتور چهار سیلندر 1.8 لیتری خود می تواند 131 اسب بخار نیرو و 168 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

کرمان خودرو لیفان X60 را از مهر 1391 به خط تولید می فرستد. از علاقه مندان و دارندگان خودروی لیفان X60 دعوت می شود، بحث و بررسی و تجربیات خود را در این قسمت انجام دهند. با سپاس


فایل‌(های) پیوست شده بندانگشتی (ها)
                   
مشاهده‌ی وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط : mehrdad1355 AliMoh TIBA-Morteza TIBA-NAVID
ارسال: #2
۱۳۹۱-۶-۴, ۱۱:۴۸ عصر
RE: لیفان X60
من توی تهران یه دونه از نزدیک دیدم Big Grin
ظاهرش از نزدیک بد نبود
من بی صبرانه منتظر قیمت نهایی شم چون به نظرم از MVM X33 بهتره
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط : mehrdad1355 TIBA-Morteza
ارسال: #3
۱۳۹۱-۷-۱۴, ۰۳:۱۹ عصر (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۳۹۱-۷-۱۴ ۰۳:۳۹ عصر، توسط TIBA-Morteza.)
RE: لیفان X60
به نقل از وبسایت akef.ir که از نمایندگان لیفان در ایران می باشد خودرو X60 دارای موتور ‌١٨٠٠ سی.سی است که ‌١٣٢ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و شرکت ریکاردو انگلیس موتور چهار سیلندر آن را ساخته است همینطور گیربکس 6 دنده دستی می باشد. این خودرو نیز احتمالا با قیمتی معادل ام وی ام X33 یعنی حدود 30 تا 40 میلیون تومان میباشد. بنابراین MVM X33 یک رقیب چینی تازه پیدا خواهد کرد و با توجه به امکانات منحصر به فردی که دارد آن را پشت سر خواهد گذاشت .این خودرو در اواخر بهار 91 وارد ایران شده است.
[تصویر:  10.jpg]

[تصویر:  24.jpg]

[تصویر:  18.jpg]

[تصویر:  26.jpg]

[تصویر:  20.jpg]
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط : mehrdad1355 AliMoh
ارسال: #4
۱۳۹۱-۷-۱۵, ۱۲:۱۰ صبح
RE: لیفان X60
سلام دوستان شرایط فروش به شرح زیر است:
[تصویر:  1349087103_2012-10-01_12.21.50_8.jpg]

[تصویر:  193988_820.jpg]

[تصویر:  fe289fc21e8e37b0614188080e8f64e7.jpeg]
مشاهده‌ی وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط : mehrdad1355 TIBA-Morteza
ارسال: #5
۱۳۹۲-۸-۲, ۰۸:۰۷ عصر (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۳۹۲-۸-۲ ۰۹:۱۹ عصر، توسط TIBA-NAVID.)
RE: لیفان X60
سلام.
امروز با راهنمائی یکی از دوستان با این سایت آشنا شدم.
امیدوارم در فضائی دوستانه بتوانم از راهنمائی سایر دوستان بهره مند شده و تجربیات خود از این خودرو را با سایرین به اشتراک بگذارم.اوایل سال 1391 توانستم یک تست 200 کیلومتری از اولین نمونه وارد شده داشته باشم .
در همان زمان یادداشتی از این تجربه تهیه کردم که اون رو در چند قسمت اعلام می کنم.
لازم به توضیحه که در مردادماه 1392 یکدستگاه تحویل گرفته و تابحال حدود 5.000 کیلومتر با اون رانندگی کردم.
امکان داره قسمتهائی از یادداشتی که تهیه کردم، با تجربه فعلیم تفاوت داشته باشه. اما ذکر مطالب اون یادداشت رو خالی از لطف نمیدانم.
(۱۳۹۱-۷-۱۴ ۰۳:۱۹ عصر)TIBA-Morteza نوشته شده توسط:  به نقل از وبسایت akef.ir که از نمایندگان لیفان در ایران می باشد خودرو X60 دارای موتور ‌١٨٠٠ سی.سی است که ‌١٣٢ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و شرکت ریکاردو انگلیس موتور چهار سیلندر آن را ساخته است همینطور گیربکس 6 دنده دستی می باشد. این خودرو نیز احتمالا با قیمتی معادل ام وی ام X33 یعنی حدود 30 تا 40 میلیون تومان میباشد. بنابراین MVM X33 یک رقیب چینی تازه پیدا خواهد کرد و با توجه به امکانات منحصر به فردی که دارد آن را پشت سر خواهد گذاشت .این خودرو در اواخر بهار 91 وارد ایران شده است.
لازم به توضیحه که موتور vvt و 16 سوپاپ این خودرو ساخت چین هست و شرکت ریکاردوی انگلستان در طراحی اون مشارکت داشته.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط : TIBA-NAVID یزدان خواه h_mandipoor AliMoh
ارسال: #6
۱۳۹۲-۸-۲, ۰۸:۳۹ عصر
RE: لیفان X60
با عرض سلام و ادب و احترام
امیدوارم تجاربی که هر یک از ما در مورد این خودرو داریم به بقیه کمک کنه تا بتونیم سوالات و مشکلات این خودرو رو در یک محیط آرام و بدور از هر گونه تعصب خاصی پاسخ بدیم.
در نگاه اول این سوال پیش می آد که کدوم یک از دوستان این خودرو رو دارند و میزان رضایتشون از این خودرو چقدره؟ نقاط قوت که خب امری است جدا اما چه نقاط ضعف و مشکلی با این خودرو دارند؟
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط : TIBA-NAVID A.R.Gerami h_mandipoor AliMoh F a R s H a D
ارسال: #7
۱۳۹۲-۸-۲, ۰۹:۳۰ عصر
RE: لیفان X60
باسلام و عرض خیر مقدم خدمت شما دوستان عزیز
انشاالله در کنار هم موارد خوب و ارزنده ی مختلف در مورد موارد مختلف خودروی مذکور رو بیان کنیم و از صحبت های شما دوستان عزیز هم استفاده لازم رو ببریم.
خدمتتون خیر مقدم صمیمانه عرض میکنم.
انشاالله همواره سلامت باشین.

از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر ،، یادگاری که در این گنبد دوار بماند

ای سرزمین من، شورآفرین میهن
دور از تو باد ای مرز باور، دست اهریمن

------------------ ((ا))
ای خاک مهر آیین، آیینه ی ایمان
ای در پناه لطف یزدان، جاویدان ایران

[تصویر:  4wdsvvxpm4xq51efs0h.jpg]
[تصویر:  star.gif]تاپیک زیر شاخه تیبا - ( آپشن های جانبی الکتریکی و امکانات و لوازم مدرن قابل نصب )
[تصویر:  star.gif]تاپیک زیر شاخه تیبا - (موارد مرتبط با نگهداری اعم از موتوری،گریبوکس،جلوبندی و ...)
[تصویر:  star.gif] تاپیک انتخاب تایر مناسب برای تیبا و ریو ( + تصاویر مربوطه)
[تصویر:  star.gif] تاپیک زیرشاخه تیبا- ( مشکلات پیش آمده +علت +طریقه رفع مساله -راهکار پیشنهادی)
[تصویر:  exclamation.gif] فرم شکایت صاحبان خودروی تیبا از سایپا به علت برخی از مشکلات موجود در این خودرو
[تصویر:  video.gif] تاپیک زیرشاخه تیبا-گالری تصاویر خودروی ملی سایپا تیبا ( TIBA )
[تصویر:  star.gif]تاپیک زیرشاخه تیبا-ثبت نام و تحویل خودرو و زمان انتظار و موارد پیرامون)
[تصویر:  star.gif] فروشگاه پدال-(عرضه آپشن و قطعات برتر تیبا با بهترین کیفیت قطعات اصلی با مدارات و آموزش نصب کامل در سراسر کشور )
[تصویر:  video.gif] تاپیک گالری بخش تیونینگ و آپشن های مدرن فروشگاه پدال( TIBA )
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط : A.R.Gerami AliMoh F a R s H a D
ارسال: #8
۱۳۹۲-۸-۲, ۰۹:۵۸ عصر (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۳۹۲-۸-۲ ۱۰:۱۱ عصر، توسط A.R.Gerami.)
RE: لیفان X60
مطالبی که در مورد این خودرو عرض میکنم صرفا" نظرات شخصی بنده بعنوان یک مصرف کننده عادی هست نه نظرات یک کارشناس خودرو . این نظرات لزوما" دربرگیرنده واقعیات موجود نیست و امکان دارد کسانی دیگر نظراتی کاملا" متفاوت در اینمورد داشته باشند . قصد مقایسه این خودرو با هیچ خودرو دیگری را ندارم و بصورت منفرد و درمورد همین خودرو برداشتمو در چند بخش اعلام می کنم :
1 - نمای ظاهری :
ابعاد خودرو بعنوان یک اتومبیل شاسی بلند متوسط که مورد مصرف آن خانوادگیست و برای استفاده شهری و پیمایش جاده ای استفاده میشود، مناسب است .
نمای کلی ماشین از پشت و کنار خوب است و از جلو، متوسط . طرح عضلانی خودرو از نمای کناری، احساس استجکام خودرو را در بیننده القاء میکند و البته ابعاد رینگ در این میان با بقیه قسمتها ناسازگار است . در مورد نمای جلو، شاید اگر سپرها در کناره ها بسرعت جمع نشده بودند و نمای جلوپنجره و سپر جلو قوس کمتری داشتند، احساس قدرت و استحکام بیشتری در بیننده ایجاد میشد و نمای کناری را تقویت میکرد .در نمای جلو، عرض خودرو کمتر از مقدار واقعی بنظر میرسد . نمای ظاهری چراغهای عقب و جلو خوب و چیدمان داخلی آنها بسیار خوب است . چراغها پس از روشن شدن، کمک زیادی به افزایش زیبائی خودرو میکنند . میدان روشنائی چراغهای جلو خوب است و با داشتن امکان تنظیم زاویه چراغهای جلو از داخل این امر بهبود یافته است .یکی از نکات منفی در نمای جلو، پائین بودن بیش از حدمه شکنهای جلو است که کمی ناهماهنگی در ظاهر خودرو ایجاد کرده است . در نگاه اول، اندازه بسیار بزرگ آینه های جانبی تعجب برانگیز است اما در هنگام رانندگی بعلت میدان دید وسیعی که در اختیار راننده قرار میدهد، یکی از مزیتهای این خودرو محسوب میشود .
2 - نمای داخلی :
جلو داشبرد در نگاه اول، حس پائین بودن کیفیت را القاء می کند . این امر بعلت خشکی قسمت فوقانی و همینطور رنگ و حالت چیپ و خام پلاستیک استفاده شده در کلیدهای تهویه و اهرم قفل روی دستگیره درها ، بخصوص کلید صندوق پران و بقیه محلهای پیش بینی شده برای کلیدهای اضافی (واقع در قسمت جلو دسته دنده) تداعی می شود . بنظر میرسد دو قسمت جلو داشبرد توسط دونفر و بدون هماهنگی با هم طراحی شده و زاویه ایجاد شده بین قسمت خاکستری و کرم رنگ جلو داشبرد کاملا" زائد است و بهمراه شکل قطعه نقره ای دور دستگیره باز کننده درها ، طراحی داخلی را 15-10 سال عقب برده است . بعلت زاویه ایجاد شده ، طرز قرارگیری کلیدهای تهویه طوری استکه احساس عدم هماهنگی در طراحی را تشدید می کند . افزون بر آن، بنظر میرسد قسمت برآمده وسط داشبرد بعدا" باین مجموعه اضافه شده است ! هرچند با تاریکی هوا و روشن شدن چراغها ، زیبائی قسمت کیلومترشمار و نورپردازی بقیه کلیدها این احساس را تعدیل می کند . اما در این زمان ، نورپردازی ناهماهنگ فندک با بقیه اجزاء بشدت نمایان می شود . نکته مثبت جلوداشبرد ، زیبائی صفحه علائم و کیلومتر شمار و استقرار مناسب ساعت و نمایشگر دمای بیرون است که بهتر بود با نشانگر دمای داخل تکمیل شود . رنگ بندی جلو داشبرد و رودریها و کلا" داخل خودرو مناسب است اما متاسفانه بی دقتی همیشگی سازنده چینی و عدم همرنگی رنگهای خاکستری و کرم رنگ داشبرد ، رودریها و صندلی کاملا" مشهود است . بعبارت ساده تر، رنگهای کرم یا خاکستری این قطعات با هم متفاوت هستند . در این میان وجود دوقطعه آب کروم روی دریچه های پخش هوای وسط ، عدم هماهنگی زیادی با بقیه اجزاء دارد و در هیچیک از اجزاء داخلی چیزی مشابه آن دیده نمی شود . نمای ظاهری پوشش سقف و قاب روی ستونها خوب است و بنظر میرسد از دوام کافی برخوردار باشند و براحتی تمیز شوند . آفتابگیرها هم همین حالت را دارند . بنظر می رسد جنس کفپوش تافتینگ خوب باشد . روکش صندلیها با توجه به تجربه ایکه از 620 دارم از کیفیت مناسبی برخوردار است.
حالت و اندازه غربیلک فرمان خیلی خوب است . بخصوص دو برآمدگی واقع در ساعتهای 2 و 10 ، فرمانگیری را بهتر کرده است .
محل قرار گرفتن دکمه قفل و باز کردن دربها که در روی داشبرد و سمت چپ فرمان قرار گرفته بسیار نامناسب است و درصورت خروج راننده ، سرنشینان برای قفل و باز کردن دربها با مشکل عمده روبرو می شوند .
برد سبز رنگ داخل چراغهای مطالعه نیز از موارد منفی نمای داخلی است که اندکی توجه از سوی سازنده را میطلبد ! (این موضوع در تولیدات داخل تصحیح شد)
3 - رانندگی :
موتور خوب استارت می خورد و صدای طبیعی دارد . هیدرولیک فرمان خوب کار می کند و فرمان از نرمی کافی برخوردار است . هندلینگ ماشین خوب است . تکانهای جاده با توجه به شاسی بلند بودن خودرو ، چندان احساس نمی شود اما صدای جاده محسوس است که به احتمال زیاد با تعویض لاستیکها با جنس مرغوب به مقدار قابل توجهی کاهش خواهد یافت . جلوبندی با وجود کارکرد نسبتا" بالا و تحت فشار ، صدای اضافی و لقی ندارد . کمکهای عقب احتمالا" خراب هستند ولی با این وجود در دست اندازها و سرعتگیرها ، قسمت عقب ماشین با وجود داشتن صداهای اضافی ، لگد نمی زند .
کلاچ کمی سفت و کورس آن زیاد است . خشکی بیش از حد صندلیها باعث خستگی زودرس راننده و سرنشین می شود . نداشتن امکان تنظیم ارتفاع و تنظیم گودی کمر در صندلی راننده یکی دیگر از کمبودهای این خودرو است . قسمت سرنشینان عقب با وجود داشتن جای پای کاملا" کافی و فاصله زاد با صندلیهای جلو ، بعلت خشکی صندلیها و همچنین کم بودن ارتفاع سطح نشیمن تا کف خودرو باعث خستگی زودرس سرنشینان عقب می شود .
بنظر می رسد عدم هماهنگی بین فاصله پدالها با راننده و فاصله فرمان با راننده وجود دارد . یعنی یا باید صندلی را به پدالها نزدیک کرد که در اینصورت راننده به فرمان خیلی نزدیک می شود و یا فاصله با فرمان را تنضیم کرد که در اینحالت پای راننده بخوبی به پدالها نمی رسد .
حجم صندوق عقب خوب است و پیش بینی جای چرخ زاپاس در کف صندوق یکی از کارهای پسندیده در طراحی این خودرو است .
دید جلو، کنار و عقب خودرو خوب است . میدان دید آئینه های جانبی عالی است و درمجموع راننده بخوبی روی خودرو تسلط دارد .
شتاب در دنده یک خوب است ولی با انتخاب دنده دو این روال ادامه نمی یابد . درنهایت ، خودرو از شتاب متوسطی برخوردار است. در بهترین حالت و با استفاده از GPS شتاب صفرتاصد این خودرو،12.7 ثانیه ثبت شد.
موتور از قدرت و کشش قابل قبولی برخوردار است . نفوذ صدای موتور به کابین خیلی زیاد است . در دورهای بالای 3500 از موتور صدای اضافی نظیر برخورد و سایش دو سطح فلزی نیز بگوش می رسد . در سرعتهای بالای 90 کیلومتر بر ساعت ، صدای باد در داخل کابین حس می شود.
سرعت سنج خیلی بد کار می کند و هنگام افزایش سرعت تا عدد 200 را نشان می دهد و بعد از ثابت شدن سرعت ، عدد واقعی با خطای 7+ کیلومتر نشان داده می شود.
محل قرارگیری دسته دنده مناسب است . دسته دنده لق است . دنده ها بخوبی تعویض می شوند . فاصله دنده ها کمی زیاد است ولی قالب آنها درست است (دنده ها گیج نیستند) .
بنظر می رسد مصرف این خودرو در پیمایش صد کیلومتر12 لیتر و بیشتر باشد که با توجه به حجم موتور رقمی غیرعادی است .
گیربکس و اتاق برخلاف موتور صدای اضافی ندارند ولی قطعات پلاستیکی روی ستونها و رودریها صدا دارند . از قسمت عقب نیز صدای اضافی شنیده می شودکه بخاطر تنظیم نبودن قفل صندوق عقب و لق زدن درب آن و عدم جایگیری و ثبات ابزار و همینطور مشکل در کمکهای عقب است .
وجود دکمه تنظیم زاویه چراغهای جلو ، اتوماتیک بودن چراغها و چراغ پارک همراه از نکات مثبت است .
نور پشت آمپر بصورت یکنواخت کم یا زیاد نمی شود و تغییر آن پلکانی و نامنظم است . سرعت فن با تاخیر نسبت به چرخاندن کلید مربوطه ایجاد می شود. راهنما موقع کار صدا ندارد که باعث فراموش شدن حین استفاده از آن می شود .
درب صندوق عقب در کورس 15 سانتیمتر اولیه ، هنگام باز شدن بسیار سنگین است و در هنگام بسته شدن وقتی به همین قسمت می رسد همین سنگینی باعث می شود بشدت بسته شود. بنظر میرسد باید محل قرارگیری جکهای درب صندوق تغییر کند و یا از جکهائی با اندازه بازوی متفاوت استفاده شود .
نتیجه کلی :
با توجه به اینکه درحال حاضر تنها رقیب این خودرو MVM X33 می باشد، علیرغم طراحی بیرونی زیباتر از آن ، کمبود آپشنهائی نظیر سانروف و کامپیوتر سفری که بسیار مورد توجه مصرف کننده است و حجم موتور پائینتر (هرچند قدرت موتور هردو یکسان باشد) در کنار تریم داخلی زیباتر X33 از موانع جدی یافتن جایگاه مناسب برای این خودرو خواهد بود (کاری که لیفان 620 در برابر MVM530 انجام داد که البته بحث علل آن جدای از این مقوله است) . در کنار این موارد ، قیمتی که تعیین خواهد شد بهمراه تضمین خدمات پس از فروش پس از اضافه شدن تولید JAC و X60 با توجه به نقایص و مشکلات موجود کنونی برای سرویس دهی به خودروهای موجود که شامل کم توانی در تامین قطعات ، نایاب بودن قطعات در چرخه خارج از نمایندگیها و کمبود چشمگیر نمایندگیها می باشد ، یکی دیگر از مشکلات موجود بر سر راه بازاریابی خواهد بود .
پی نوشت:
همونطور که قبلا" عرض کردم این یادداشت اوایل سال 1391 و متعاقب یک تست 200 کیلومتری از اولین نمونه که تحت شرایط سخت تست، 25.000 کیلومتر کارکرد داشت، نوشته شد.
درتولیدات داخلی، سانروف و کنترلهای روی فرمان به آپشنهای خودرو اضافه شده و با عایق بندی دوبل از نفوذ صدای موتور به کابین تاحد زیادی کاسته شده است . با تقویت عایق بندی کف صدای جاده اصلاح شده و عایق بندی داخل ستونها و دربها از نفوذ صدای باد به داخل چلوگیری می کنند.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط : TIBA-NAVID h_mandipoor AliMoh F a R s H a D hollyhamed آریان مهر
ارسال: #9
۱۳۹۲-۸-۴, ۱۱:۲۱ عصر (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۳۹۲-۸-۶ ۱۰:۲۸ عصر، توسط A.R.Gerami.)
RE: لیفان X60
مشخصات فنی خودرو X60 :
نوع موتور : 4 سیلندر خطی 16 سوپاپ با تکنولوژی VVT
حجم موتور : 1794 سی سی
حداکثر قدرت : 131 اسب بخار در دور 6000
حداکثر گشتاور : 168 نیوتن متر در دور 4200
حداکثر سرعت : 170 کیلومتر بر ساعت
جعبه دنده : 5 دنده دستی، تک دیفرانسیل
سیستم ترمز جلو : دیسک دوجداره و خنک شونده. مجهز به ABS
سیستم ترمز عقب : دیسک معمولی مجهز به ABS
سیستم فرمان : هیدرولیک با سیستم چرخ دنده ای و با قابلیت تنظیم ارتفاع
طول خودرو : 4325 میلیمتر
عرض خودرو : 1790 میلیمتر
ارتفاع خودرو : 1690 میلیمتر
فاصله دومحور : 2600 میلیمتر
وزن خالص : 1330 کیلوگرم
حجم باک : 55 لیتر
حجم صندوق عقب : 405 لیتر
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط : AliMoh
ارسال: #10
۱۳۹۲-۱۲-۱, ۰۸:۳۸ صبح
RE: لیفان X60
جناب گرامي بسيار باعث خوشحالي بنده است كه جنابعالي را اينجا مي بينم .من هم حدود 2 ماه است كه ايكس 60 را تحويل گرفتم .در كل ماشين قابل قبوليه .ولي ايراداتي هم داره . مثلا اين تاخير پدال گاز كه هنوز نتونستم باهاش كنار بيام واينكه دنده عقب ماشين من موقعيكه گاز ميدهم تا حركت كنم يه حالتي مثل ريپ زدن داره و انگار كلاج رد ميكنه .كه قراره تو سرويس اوليه درست كنم . در كل با توجه به پولي كه دادم ازش راضيم
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط : TIBA-NAVID f.n.n
ارسال موضوع  ارسال پاسخ 



تورهای لحظه آخری