سلام مهمان گرامی ، خوش آمدید. آیا این نخستین بازدید شماست ؟ وارد شده یا عضو شوید

انجمن های خودرو


امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
راهنما و مشاوره خرید خودروهای داخلی
#31
درود بر شما دوستان. مشاوره برای تهیه ی تاکسی میخاستم و چند سوال داشتم. مشخصا تاکسی کارکرد زیادی داره و حداقل روزی ۶ ساعت کار میکنه. از افراد عادی اینجور شنیده میشه که مخارج قطعات پژو ۴۰۵ زیاده و هر کی گرفته پشیمون شده و سرسیلندر میسوزونه و از این حرفا. در مورد پراید هم گفته میشه هرینه نگهداریش پایینه و مناسب تاکسی هست. من خودم تمایل به ۴۰۵ دارم. میخاستم بدونم مشکلات ۴۰۵ و هزینه نگهداریش واقعا خیلی بالاست؟ یا بیشتر حرف هست که افتاده دهن به دهن میشه؟ داستان سرسیلندر چیه و آیا در مدلهای جدید این اتفاق میافته؟ الان در شهر ما قیمت تاکسی پراید با قیمت تاکسی ۴۰۵ برابره و حتی بعضی مواقع پراید گرونتره! مثلا ۴۰۵ مدل ۹۰ حدود ۲۰ میلیون و پراید مدل ۸۹ حدود ۱۹ میلیون قیمت گذاری میشن.

نظر شما چیست؟ پراید یا ۴۰۵؟
پاسخ
تشکر شده توسط : TIBA-NAVID
#32
سلام به شما دوست عزیز
والا خوب خرج نگهداری پژو قطعا از پراید بالاتر که هست . 2 ماشین یه رنج قیمت که نیستن. خرج پژو بالاتره. همون طور که ایمنیش بالاتره. قدرتش بالاتره. وضعیت فنی اون و خیلی موارد دیگش بالاتره.
پراید برای داخل شهر شاید ماشین بدی نباشه یا برا تاکسی یه ماشین فوق العاده کم خرج باشه و ارزون. ولی ایمنی از نظر من نداره برا خارج شهر و استفاده شخضی.
درسته خرج نگهداریش پایین هست.
پوئنی که 405 خیلی عقب میمونه توش مصرف هست که مصرفش خیلی بیشتره و معمولا برا تاکسی این پوئن مهمه . برا همین طرفدار پراید بیشتره.
در مورد سرسیلندر سوختن مدلای جدیدشو نمیدونم ولی من که قدیمیشو داشتم که مشکلی نداشت. البته استفاده فرد مهمه. یکی با ماشین درست کار نکنه و ماشین فرضا هوا داشته باشه و فقط رانندگی کنه و نگاه ماشین نکنه قطعا بنز هم باشه واشر مییزنه وقتی اب داخلش نچرخه و داغ کنه و راننده بی تفاوت باشه.
موفق باشید
از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر  ،، یادگاری که در این گنبد دوار بماند

ای سرزمین من، شورآفرین میهن
دور از تو باد ای مرز باور، دست اهریمن

------------------ ((ا))
                                          ای خاک مهر آیین، آیینه ی ایمان
                                          ای در پناه لطف یزدان، جاویدان ایران

[تصویر:  4wdsvvxpm4xq51efs0h.jpg]
[تصویر:  star.gif]تاپیک زیر شاخه تیبا - ( آپشن های جانبی الکتریکی و امکانات و لوازم مدرن قابل نصب )
[تصویر:  star.gif]تاپیک زیر شاخه تیبا - (موارد مرتبط با نگهداری اعم از موتوری،گریبوکس،جلوبندی و ...)
[تصویر:  star.gif] تاپیک انتخاب تایر مناسب برای تیبا و ریو ( + تصاویر مربوطه)
[تصویر:  star.gif] تاپیک زیرشاخه تیبا- ( مشکلات پیش آمده +علت +طریقه رفع مساله -راهکار پیشنهادی)
[تصویر:  exclamation.gif] فرم شکایت صاحبان خودروی تیبا از سایپا به علت برخی از مشکلات موجود در این خودرو
[تصویر:  video.gif] تاپیک زیرشاخه تیبا-گالری تصاویر خودروی ملی سایپا تیبا ( TIBA )
[تصویر:  star.gif]تاپیک زیرشاخه تیبا-ثبت نام و تحویل خودرو و زمان انتظار و موارد پیرامون)
[تصویر:  star.gif] فروشگاه پدال-(عرضه آپشن و قطعات برتر تیبا با بهترین کیفیت قطعات اصلی با مدارات و آموزش نصب کامل در سراسر کشور )
[تصویر:  video.gif] تاپیک گالری بخش تیونینگ و آپشن های مدرن فروشگاه پدال( TIBA )
پاسخ
تشکر شده توسط : amirfrang
#33
سلام
دوستان من یه ۲۰-۲۲ پول تو دست و بالم هست ومیخوام ماشین بخرم. گزینه های که موجود هست یه سورن مدل ۸۷-۹۰ یا ۲۰۶ یا پارس همین حوالی هست.
اولین ماشینم خواهد بود و تجربه ماشین داری ندارم. به نظر شما با توجه به این مقدار پول و اینکه دوست دارم یه ماشین داشته باشم که وقت زیادی رو صرف دنبال تعمیرکار و تعمیرگاه بودن ندارم و از یه طرف هم توان مالی بالایی برای هزینه و خرج ماشین ندارم پیشنهاد شما چیه؟
ممنون میشه منو راهنمایی کنید که بهترین انتخاب رو داشته باشم.
پاسخ
تشکر شده توسط : TIBA-NAVID
#34
(2017-02-23، 11:18 PM)chirok1987 نوشته است: سلام
دوستان من یه ۲۰-۲۲ پول تو دست و بالم هست  ومیخوام ماشین بخرم. گزینه های که موجود هست یه سورن مدل ۸۷-۹۰ یا ۲۰۶  یا پارس همین حوالی هست.
اولین ماشینم خواهد بود و تجربه ماشین داری ندارم. به نظر شما با توجه به این مقدار پول و اینکه دوست دارم یه ماشین داشته باشم که وقت زیادی رو صرف دنبال تعمیرکار و تعمیرگاه بودن ندارم و از یه طرف هم  توان مالی بالایی برای هزینه و خرج ماشین ندارم پیشنهاد شما چیه؟
ممنون میشه  منو راهنمایی کنید که بهترین انتخاب رو داشته باشم.
سلام به شما دوست عزیز و عرض خیر مقدم خدمت شما
عرض کنم ماشین دسته دوم ریسک شدیدی هست
مگ ه اینکه ماشینو فرد کاملا بشناسه و صاحبشو شناخت داشته باشه و فنی باشهو وگرنه ممکنه وارث مشکلات شدید صاحب قبلی بشه و مشخص نیست چه طور نگهداری کرده و وضعت ماشین چیه
خلاصه بدونین که اگه چشم بسته ماشین دسته دوم خرید کنین ممکنه بعدا با مشکلات زیادی رودررو بشین
206 که 8  9 سال کار کرده باشه خرجای زیادی معمولا میتونه داشته باشه . پارس ماشین پرمصرفی هست و نمیدونم ازین نظر مشکلی ندارید ؟؟؟
سمند هم دسته کمی نداره.
اگه ماشین اولتون نبود و قبلا ماشین داشتین توصیه میکردم رو تیبای صفر فکر کنید با قدری پول اضافه تر. 2 سال گرانتی هم داشت و درسته ماشین صفر اوایل رسیئگی های داره ولی فرد از اول دست خودشه و ابندی دست خودش هست و خوب برسه به ماشین واقعا راحت خواهد بود بعدا
اما چون میگید ماشین اولتنونه رو دسته دوم فکر کنید بهتره
ترجیحا اگه برا اولین ماشین میخواید توصیه میکنم یه مدتی یه پرایدی بگیرید که مدتی داشته باشینش . هم کم خرج هست و هم اسیب ببینه خرجی نداره.
اگه ماشین اولتونه بعد مدتی میتونید ماشین دیگری بگیرید . پراید ازون گزینه های شما فروشش هم راحت تره
از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر  ،، یادگاری که در این گنبد دوار بماند

ای سرزمین من، شورآفرین میهن
دور از تو باد ای مرز باور، دست اهریمن

------------------ ((ا))
                                          ای خاک مهر آیین، آیینه ی ایمان
                                          ای در پناه لطف یزدان، جاویدان ایران

[تصویر:  4wdsvvxpm4xq51efs0h.jpg]
[تصویر:  star.gif]تاپیک زیر شاخه تیبا - ( آپشن های جانبی الکتریکی و امکانات و لوازم مدرن قابل نصب )
[تصویر:  star.gif]تاپیک زیر شاخه تیبا - (موارد مرتبط با نگهداری اعم از موتوری،گریبوکس،جلوبندی و ...)
[تصویر:  star.gif] تاپیک انتخاب تایر مناسب برای تیبا و ریو ( + تصاویر مربوطه)
[تصویر:  star.gif] تاپیک زیرشاخه تیبا- ( مشکلات پیش آمده +علت +طریقه رفع مساله -راهکار پیشنهادی)
[تصویر:  exclamation.gif] فرم شکایت صاحبان خودروی تیبا از سایپا به علت برخی از مشکلات موجود در این خودرو
[تصویر:  video.gif] تاپیک زیرشاخه تیبا-گالری تصاویر خودروی ملی سایپا تیبا ( TIBA )
[تصویر:  star.gif]تاپیک زیرشاخه تیبا-ثبت نام و تحویل خودرو و زمان انتظار و موارد پیرامون)
[تصویر:  star.gif] فروشگاه پدال-(عرضه آپشن و قطعات برتر تیبا با بهترین کیفیت قطعات اصلی با مدارات و آموزش نصب کامل در سراسر کشور )
[تصویر:  video.gif] تاپیک گالری بخش تیونینگ و آپشن های مدرن فروشگاه پدال( TIBA )
پاسخ
تشکر شده توسط : chirok1987
#35
با سلام و عرض ادب ، همچنانکه در گذشته در چند پستی که داشتم عرض کردم ، تصمیم قطعی برای خرید تیبا دو گرفتم و ثبت نام کردم که در انتظار تحویل خودرو هستم و روزی چند دقیقه تا چندین ساعت در حال مطالعه رشته بحثهای انجمن هستم البته بیشتر بصورت مهمان ، گذشته از اندکی گله مندی از admin محترم سایت که دو بار پرسش ساده من رو بی پاسخ گذاشتند که در بخش قوانین تالار مطرح کرده بودم ، از زحمات و وقتی که صرف ساماندهی انجمن میکنند چون دیگر دوستان بسیار سپاسگزارم ، به سختی همانندی برای این انجمن با وسعت مطالب و امانتداری در رایزنی میشه یافت ، با گذر از این دیباچه ، از دوست گرامی و شکیبا ، نوید خان پرسشی دارم ، به تازگی در مراجعه به یکی از نمایندگیهای سایپا در مشهد با تبلیغ ها و پروپگاندای عجیبی برای ، ساینا رو به رو شدم و در پی اون در سایت های گوناگون اهسته این تردید برام پیش اومد که انتخاب درستی کردم ؟ ساینا و تیبا دو در یک بازه قیمت هستند ، جدای اینکه گویا برای ساینا جعبه دنده اتومات هم در نظر گرفته شده ، به یاد دارم در یکی از توپیک ها اقا نوید در پاسخ به یکی از دوستان گفته بودند موتور و جعبه دنده هر دو خودرو یکسان هست ، و باز در جایی دیگه اشاره شده بود که جعبه دنده تومات تیبا عملا با شکست مواجه شده ، اکنون این پرسش برام پیش اومده اگر این دو یک پلت فرم دارند ، گیربکس اتومات ساینا چه داستانی داره ؟ البته از نظر داخل اتاق هم گویا شکیل تر از تیبا دو به نظر میرسید .... همچون گذشته ، نظرات اقا نوید ، بی گمان پذیرفتنی و کارشناسانه است ... توضیح ایشون مزید امتنان خواهد بود
مام میهن  .... بلند آوازه و پاینده باشی ...  خجسته است  سرزمین پارت  Heart 
پاسخ
تشکر شده توسط : TIBA-NAVID
#36
سلام به شما دوست خوبم و عرض وقت بخیر خدمت شما و ممنون از محبت شما
مختصر پاسخ فرمایشتون رو عرض میکنم :
1: ببینین تیبا2 و ساینا فیس لیفت های تیبا هستند. یعنی یه تغییرات ظاهری در خودرو داده شده و تغییر چهره هستند .
حالا در تیبا2 داخل ماشین منهای اون قسمت صندلی عقبش 100 درصد با تیبا سدان عینا یکسان هست و ظاهر خودرو هم تا گلگیر عقب 100 درصد یکسانه و تفاوت به همون عقب ماشین برمیگرده. بابت همین تغییر چهره قیمتش خوب چند میلیون گرون تره . با اینکه کلا تو دنیا معمولا هاچ بک ها از سدان ها ارزون ترن ولی به خاطر هزینه طراحی اینجا قیمت رو بالاتر دادن. گریبوکس و موتور و قطعات اصلی ماشین کامل یکی هست و فقط یه تغییر چهره هست که در تیبا2 تزئینات داخلی هم عینا یکی هست.
اما در ساینا حالا که فیس لیفت سدان دیگری از تیبا هست چون قرار بوده خودرو سدان باشه پس لاجرم تغییرات ظاهری بیشتری باید داده میشد تا بتونه اون قیمت بالاتری که باز سایپا به بهانه خودروی جدید ازین فیس لیفت طلب خواهد کرد رو توجیه کنه. لذا در ساینا تغییر چهره ای در کاپوت جلو و چراغ ها و صندوق عقب و چراغ ها و طراحی داخلی و داشبورذ و تزئینات داخلی هم اعمال شده و گلگیر و موارد هم تغییر کرده. در قسمت درب ها هرچند شباهت خیلی زیادی هست و تغییرات اندک تر بوده .
اما بازم موتور همون موتور بهینه تیبا هست که موتور خوبی هم هست و گریبوکس هم در مدل دستی همان هست.
حالا زمانی گریبوکس اتوماتیک اگه برای تیپش ارائه کردن (توجه کنید گریبوکس اتومات نه گریبوکس دستی اتومات شده ... این 2 با هم فرق دارن)
اگه گریبوکس اتومات برای خودرو ارائه کردن اون وقت مطمئن باشید که قیمتش غیر ازون تفاوت قیمتی برای تغییر چهره برا اون مورد هم تفاوت میلیونی ای خواهد داشت برای گریبوکس اتوماتش.
اونی که در تیبا ارائه شد گریبوکس دستی اتومات شده بود که همین گریبوکس رو شبه اتومات کرده بودن که مشکل داشت. من نمیدونم گریبوکس اتوماتی برای ساینا زدن یا نه و اگر بله کیفیت و .... چه طوره. ولی پر واضح هست اتومات اگر گریبوکس مطمئن اتومات باشه تفاوت قیمتی قابل توجهی بین دستی و اتومات هست جدا ازون تفاوت ساینا و تیبا که برا بازطراحی هست.
مورد دیگه اینکه این دو خودرو 2 کلاس مختلف هستن. یکی سدان هست و یکی هاچ بک. شما اگه طالب سدان هستید باید به تیبا و ساینا فکر کنید. اگه هاچ بک میخواید خوب فقط تیبا2 هاچ بک هست. من به شخصه خودم با استفاده ای که دارم سدان برام مناسب تره و قیمتشم تیبا خوب به صرفه تر و مناسب تره . مواردی که اون مکانیزم متحرک صندلی عقب هم ممکنه ب مرور زمان داشته باشه رو نداره.
موفق باشید
از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر  ،، یادگاری که در این گنبد دوار بماند

ای سرزمین من، شورآفرین میهن
دور از تو باد ای مرز باور، دست اهریمن

------------------ ((ا))
                                          ای خاک مهر آیین، آیینه ی ایمان
                                          ای در پناه لطف یزدان، جاویدان ایران

[تصویر:  4wdsvvxpm4xq51efs0h.jpg]
[تصویر:  star.gif]تاپیک زیر شاخه تیبا - ( آپشن های جانبی الکتریکی و امکانات و لوازم مدرن قابل نصب )
[تصویر:  star.gif]تاپیک زیر شاخه تیبا - (موارد مرتبط با نگهداری اعم از موتوری،گریبوکس،جلوبندی و ...)
[تصویر:  star.gif] تاپیک انتخاب تایر مناسب برای تیبا و ریو ( + تصاویر مربوطه)
[تصویر:  star.gif] تاپیک زیرشاخه تیبا- ( مشکلات پیش آمده +علت +طریقه رفع مساله -راهکار پیشنهادی)
[تصویر:  exclamation.gif] فرم شکایت صاحبان خودروی تیبا از سایپا به علت برخی از مشکلات موجود در این خودرو
[تصویر:  video.gif] تاپیک زیرشاخه تیبا-گالری تصاویر خودروی ملی سایپا تیبا ( TIBA )
[تصویر:  star.gif]تاپیک زیرشاخه تیبا-ثبت نام و تحویل خودرو و زمان انتظار و موارد پیرامون)
[تصویر:  star.gif] فروشگاه پدال-(عرضه آپشن و قطعات برتر تیبا با بهترین کیفیت قطعات اصلی با مدارات و آموزش نصب کامل در سراسر کشور )
[تصویر:  video.gif] تاپیک گالری بخش تیونینگ و آپشن های مدرن فروشگاه پدال( TIBA )
پاسخ
تشکر شده توسط : parthman
#37
(2017-02-28، 06:06 PM)TIBA-NAVID نوشته است: سلام به شما دوست خوبم و عرض وقت بخیر خدمت شما و ممنون از محبت شما
مختصر پاسخ فرمایشتون رو عرض میکنم :
1: ببینین تیبا2 و ساینا فیس لیفت های تیبا هستند. یعنی یه تغییرات ظاهری در خودرو داده شده و تغییر چهره هستند .
حالا در تیبا2 داخل ماشین منهای اون قسمت صندلی عقبش 100 درصد با تیبا سدان عینا یکسان هست و ظاهر خودرو هم تا گلگیر عقب 100 درصد یکسانه و تفاوت به همون عقب ماشین برمیگرده. بابت همین تغییر چهره قیمتش خوب چند میلیون گرون تره . با اینکه کلا تو دنیا معمولا هاچ بک ها از سدان ها ارزون ترن ولی به خاطر هزینه طراحی اینجا قیمت رو بالاتر دادن. گریبوکس و موتور و قطعات اصلی ماشین کامل یکی هست و فقط یه تغییر چهره هست که در تیبا2 تزئینات داخلی هم عینا یکی هست.
اما در ساینا حالا که فیس لیفت سدان دیگری از تیبا هست چون قرار بوده خودرو سدان باشه پس لاجرم تغییرات ظاهری بیشتری باید داده میشد تا بتونه اون قیمت بالاتری که باز سایپا به بهانه خودروی جدید ازین فیس لیفت طلب خواهد کرد رو توجیه کنه. لذا در ساینا تغییر چهره ای در کاپوت جلو و چراغ ها و صندوق عقب و چراغ ها و طراحی داخلی و داشبورذ و تزئینات داخلی هم اعمال شده و گلگیر و موارد هم تغییر کرده. در قسمت درب ها هرچند شباهت خیلی زیادی هست و تغییرات اندک تر بوده .
اما بازم موتور همون موتور بهینه تیبا هست که موتور خوبی هم هست و گریبوکس هم در مدل دستی همان هست.
حالا زمانی گریبوکس اتوماتیک اگه برای تیپش ارائه کردن (توجه کنید گریبوکس اتومات نه گریبوکس دستی اتومات شده ... این 2 با هم فرق دارن)
اگه گریبوکس اتومات برای خودرو ارائه کردن اون وقت مطمئن باشید که قیمتش غیر ازون تفاوت قیمتی برای تغییر چهره برا اون مورد هم تفاوت میلیونی ای خواهد داشت برای گریبوکس اتوماتش.
اونی که در تیبا ارائه شد گریبوکس دستی اتومات شده بود که همین گریبوکس رو شبه اتومات کرده بودن که مشکل داشت. من نمیدونم گریبوکس اتوماتی برای ساینا زدن یا نه و اگر بله کیفیت و .... چه طوره. ولی پر واضح هست اتومات اگر گریبوکس مطمئن اتومات باشه تفاوت قیمتی قابل توجهی بین دستی و اتومات هست جدا ازون تفاوت ساینا و تیبا که برا بازطراحی هست.
مورد دیگه اینکه این دو خودرو 2 کلاس مختلف هستن. یکی سدان هست و یکی هاچ بک. شما اگه طالب سدان هستید باید به تیبا و ساینا فکر کنید. اگه هاچ بک میخواید خوب فقط تیبا2 هاچ بک هست. من به شخصه خودم با استفاده ای که دارم سدان برام مناسب تره و قیمتشم تیبا خوب به صرفه تر و مناسب تره . مواردی که اون مکانیزم متحرک صندلی عقب هم ممکنه ب مرور زمان داشته باشه رو نداره.
موفق باشید
سپاس گرامی ، البته من  هاچ بک ساینا و اونهم با گیربکس اتوماتیک  ( و نه دستی اتوماتیک شده ) رو در نظر داشتم که با توضیحات شما ، مانند همیشه استوار تر شدم بر انتخاب پیشین ... شما و این انجمن برای چون منی که از مقدمات خودرو در همه بخش ها : نیرو پیش ران ، سیستم تعلیق ، جابجایی و حرکت ، برق خودرو  و غیره کمترین اگاهی ندارم بسیار مغتنم هستید تا جاییکه گاه موارد مورد بحث دوستان در خصوص برق و تجهیزات صوتی مرتبط انچنان دور از تصور و پردازش بنده است که احساس ناخوشایند بی اطلاعی مطلق شرمسارم میکنه که چرا جوانانی با نیم سن بنده تا این پایه بالنده و به روز هستند و من بی بهره .. دوباره از شکیبایی  شما  فروتنانه  تشکر میکنم ، پیروز پاینده باشید
مام میهن  .... بلند آوازه و پاینده باشی ...  خجسته است  سرزمین پارت  Heart 
پاسخ
تشکر شده توسط : TIBA-NAVID
#38
سلام مجدد
محبت دارید شما. سپاس از لطف و محبت شما. شکسته نفسی میفرمایید. بنده به شخصه همواره از صحبتای دوستان متعدد و مختلف از سراسر کشور چون شما استفاده میکنم . امیدوارم همواره سلامت باشید و هر انتخابی میکنید بهترین مورد باشه و ازش راضی باشید کاملا
از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر  ،، یادگاری که در این گنبد دوار بماند

ای سرزمین من، شورآفرین میهن
دور از تو باد ای مرز باور، دست اهریمن

------------------ ((ا))
                                          ای خاک مهر آیین، آیینه ی ایمان
                                          ای در پناه لطف یزدان، جاویدان ایران

[تصویر:  4wdsvvxpm4xq51efs0h.jpg]
[تصویر:  star.gif]تاپیک زیر شاخه تیبا - ( آپشن های جانبی الکتریکی و امکانات و لوازم مدرن قابل نصب )
[تصویر:  star.gif]تاپیک زیر شاخه تیبا - (موارد مرتبط با نگهداری اعم از موتوری،گریبوکس،جلوبندی و ...)
[تصویر:  star.gif] تاپیک انتخاب تایر مناسب برای تیبا و ریو ( + تصاویر مربوطه)
[تصویر:  star.gif] تاپیک زیرشاخه تیبا- ( مشکلات پیش آمده +علت +طریقه رفع مساله -راهکار پیشنهادی)
[تصویر:  exclamation.gif] فرم شکایت صاحبان خودروی تیبا از سایپا به علت برخی از مشکلات موجود در این خودرو
[تصویر:  video.gif] تاپیک زیرشاخه تیبا-گالری تصاویر خودروی ملی سایپا تیبا ( TIBA )
[تصویر:  star.gif]تاپیک زیرشاخه تیبا-ثبت نام و تحویل خودرو و زمان انتظار و موارد پیرامون)
[تصویر:  star.gif] فروشگاه پدال-(عرضه آپشن و قطعات برتر تیبا با بهترین کیفیت قطعات اصلی با مدارات و آموزش نصب کامل در سراسر کشور )
[تصویر:  video.gif] تاپیک گالری بخش تیونینگ و آپشن های مدرن فروشگاه پدال( TIBA )
پاسخ
تشکر شده توسط :


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
Information نکات مهم و کاربردی برای خرید خودرو از شرکت های لیزینگ TIBA-NAVID 5 6,565 2013-08-25، 10:24 PM
آخرین ارسال: hamed602
  خودروهای چینی جانشین پیکان elham 1 7,770 2010-03-04، 01:10 AM
آخرین ارسال: Farshid

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان