سلام مهمان گرامی ، خوش آمدید. آیا این نخستین بازدید شماست ؟ وارد شده یا عضو شوید

انجمن های خودرو


امتیاز موضوع:
  • 4 رأی - میانگین امتیازات: 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
خودروهای چینی جانشین پیکان
#1
این مطالب برگرفته از سایت عصر خودرو می باشند که درباره معرفی جانشینهای احتمالی پیکان است. ایران خودرو اخیرا چند دستگاه خودرو چینی را وارد کرده تا در صورت تایید موسسه استاندارد و اخذ مجوزها تولید آن را شروع کند. تاسف آور است که ایران خودرو با این همه سابقه و ادعا اینک دست به دامان چند شرکت نوپای چینی شده است. گرچه محصولات چینی با ظاهر جالب و به روز خود می توانند تنوع را در بازار خودروهای ارزان ایرانی پدید آورند اما بیاد داشته باشید که وقتی قرار بر تولید فله ای این خودروها باشد و تمام خیابانها پر از این مدها شوند دیگر زیبایی آنها تبدیل به دلزدگی می شود. تنها نکته مثبت می تواند سطح خوب ایمنی و تجهیزات این مدلها باشد که البته خودروساز وطنی آنها را بی شک با بهای اضافه خواهد فروخت و یا حذف خواهد کرد!
این هم اصل مقاله:

«پری» گریت وال اولین گزینه برای جانشینی پیكان
عصر خودرو: داستان حذف پیکان و شکست سنگین ایران خودرو از سایپایی ها در بازار خودروهای ارزان قیمت (زیر 10میلیون تومان) آنقدر در محافل خودرویی تکرار شده است که نیازی به باز خوانی آن نیست. پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» بنا بر رسالت خود سه امکان برتر ایران خودرو از میان محصولات فعلی چینی را از امروز بررسی خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو»، تلاش چند سال گذشته ایران خودرویی ها برای باز پس گیری سهم از دست رفته بازار خودروهای زیر 10 میلیون تومان از سایپا تا به امروز نه تنها به نتیجه نرسیده بلكه با شکست مواجه بوده است. این در حالی است كه بر اساس نظرسنجی پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» در خصوص انتخاب اول مردم در بین خودرو های زیر 10میلیون تومان، از میان گزینه های پراید، پژو روآ، ام وی ام و هیچكدام پراید با 36 درصد در صدر ایستاد و 35 درصد از رای دهندگان هم گزینه هیچكدام را انتخاب كرده بودند.

اما با آمدن تیم جدید مدیریتی یکی از راههای نجات این شرکت از بحران های مالی باز پس گیری سهم بازار گذشته در بازار خودروهای زیر 10 میلیون تومان است. در همین راستا چند ماهی است رسما از سوی ایران خودرویی ها یک محصول چینی به عنوان انتخاب آنها اعلام شده است.

معرفی اولین گزینه

خودرو کوچک شهری Peri که 3.5 متر طول دارد و محصول کمپانی Great wall چین است . این خودرو در اصل Great wall Peri نامیده می شود و در دسته خودرو های شهری کوچک قرار می گیرد. GWPERI در نمایشگاه خودرو پکن 2008 و با هدف عرضه خودرویی برای رقابت با هم کلاس های اروپایی و آمریکایی به بازار معرفی شد . Peri توسط کارشناسان خودرو به خاطر قیمت پایین در مقایسه با تجهیزات و مشخصات فنی ستایش می شود. به نظر می رسد کمپانی Great Wall چین مطالعات گسترده ای را روی این خودرو انجام داده تا محصولی اقتصادی را طراحی و عرضه کند، از همین رو، Peri خودرویی مناسب مصرف در تمامی کشور ها و به ویژه متناسب با شرایط بازار ایران محسوب می شود.
[تصویر:  gwperi_view2_m.jpg]


Peri ، با تکنولوژی میتسوبیشی


کمپانیGW چین برای محصولات خود از پیشرانه های شرکت میتسوبیشی ژاپن استفاده می کند و طراحی محصولات خود را بر اساس خودرو های روز اروپایی انجام می دهد . Peri نیز با تبعیت از این قاعده با استفاده از پیشرانه 4 سیلندر خطی به حجم دقیق 1342 سی سی که توسط کمپانی میتسوبیشی طراحی شده است توانایی تولید حداکثر قدرت 87 اسب بخار را در6000 دور در دقیقه را دارد و حداکثر گشتاور این خودرو کوچک شهری 115 نیوتن متر و بین 4200 تا 5200 دور در دقیقه است .

[تصویر:  newnew1_m.jpg]

Peri حدود یک تن وزن دارد و با تكیه بر موتور قدرتمندی كه دارد در بهترین حالت به سرعت 160 کیلومتر در ساعت دست پیدا می کند . موتور 16 سوپاپ Peri که از تکنولوژی روز بهره می برد ، مصرفی حدود 6 لیتر در سیکل ترکیبی دارد و نسبت قدرت این موتور نسبت به حجم پیشرانه آن از Peri خودرویی رقابتی برای بازار هایی مثل ایران می سازد .

با وجود آنکه خودرو GWPeri یک خودرو ارزان قیمت است اما مجموعه آپشن ها و تجهیزات در نظر گرفته شده برای این خودرو بیانگر مهندسی خاص پشت این خودرو کامل هستند .

تجهیزات ، آپشن ها و ادوات رفاهی و ایمنی


امکاناتی و آپشن هایی نظیر : 6 رنگ بدنه ، سپر های همرنگ بدنه ، چراغ های کریستالی جلو ، فرمان تلسکوپی ، کمربند های جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع ، اخطار نبستن کمربند ، چراغ سوم ترمز ، مه شکن های جلو و عقب ، شیشه های عقب و جلو برقی ، آینه های برقی ، تنظیم صندلی راننده در 6 جهت ، سیستم صوتی پخشCD با 4 بلندگو و قابلیت اتصال USB و محفظه نگهداری اشیاء زیر صندلی سرنشین جلو برای این خودرو در 4 تیپ مختلف در نظر گرفته شده اند. دو تیپ نخست ( Forward و Comfort ) در چین با حداقل امکانات و آپشن ها و دو تیپ دیگر (Luxury و Elite ) با حداکثر امکانات به بازار عرضه می شوند .

[تصویر:  gwperi_int.jpg]

کیسه هوای راننده و سرنشین جلو ، سیستم الکترونیکی ضد سرقت موتور و میله های فولادی برای جلوگیری از ورود ضربه به اتاق، در درب ها نیز به عنوان تجهیزات ایمنی Peri در نظر گرفته شده اند .

این خودرو علاوه بر امکانات ذکر شده به سیستم ترمز ضد قفل ABS و همچنین سیستم توزیع نیروی الکتریکی نیروی ترمز EBD مجهز است .

طراحی برگرفته از خودرو های روز اروپا

Peri از طراحی خارجی مشابه فیات پاندا نسل دوم بهره می برد و از همه جهات خودرویی جذاب و خاص است ، شباهتی که باعث شد در ابتدا فیات این خودرو را ازورود به اروپا منع کند اما کمی بعد Peri توانست خود را به اروپا برساند .

[تصویر:  oct2007_track.jpg]

شاید یکی از مشکلات اصلی خودرو های چینی گذشتن از سد استاندارد های ایمنی و آلایندگی اروپا باشد. اما خودرو GWPeri توانسته در این آزمایش ها استاندارد یورو3 را پاس کند و به عنوان یک چینی متفاوت شناخته شود .

قیمت

قیمت اعلام شده برای Peri در نمایشگاه پکن معادل 7 میلیون و 380 هزار تومان به پول ایران است که از Peri خودرویی ایده آل برای بازار زیر 10 میلیون تومان ایران می سازد . این خودرو با بهره گیری از امکانات و تجهیزات مناسب و همچنین مشخصات فنی ویژه اش که با همکاری میتسوبیشی روی Peri به کار گرفته شده اند ، از خود توان رقابتی بالایی برای بازاری همچون بازار ایران نشان می دهد و پتانسیل بالایی به عنوان یک جایگزین خوب چینی برای پیکان دارد .

بهترین خودرو 2008 چین

Peri در همان ابتدای معرفی به بازار به عنوان بهترین خودرو چین در سال 2008 برگزیده شد و مجلات و سایت های متعدد خودرویی چین به بررسی کامل این خودرو پرداختند.جمله مشترک همه ی این رسانه ها ، اقتصادی بودن Peri در مقایسه با تجهیزات و مشخصات فنی آن بود .

[تصویر:  newnew3.jpg]

با مقایسه ساده ای بین خودرو های زیر 10 میلیونی ایران در می یابیم ، خلاء ناشی از خروج پیکان از خط تولید ایران خودرو این شرکت هنوز نتوانسته نیاز های مشتریان را با محصولی مشابه جبران کند ، از همین سو هم اکنون خودرو پراید که به بسیاری از مسائل تجهیزاتی و فنی آن می توان انتقاد های جدی ای را وارد کرد بازار را در بازه زیر 10 میلیون تومان در دست دارد و آن را به هیچ قیمتی به روآ و ام وی ام نمی دهد.

[تصویر:  peri_2.jpg]

حال آنکه هر کدام از خودرو های این بازه قیمتی مشکلات خاص خود را به همراه دارند و انتخابی از روی آگاهی و رضایت مندانه برای مشتریان ایرانی به حساب نمی آیند . در این بین پس از آنکه ایران خودرو اعلام کرد ، قصد دارد خودرو ارزان زیر 10 میلیونی اش را از بین خودرو های چینی موجود انتخاب کند ، به نظر می رسد GWPeri با توجه به اهداف شرکت سازنده اش مبنی بر اقتصادی بودن در عین کامل بودن است ، خودرویی در خور این بازه قیمتی است و می تواند یکی از اصلی ترین انتخاب های ایران خودرو از بین خودرو های چینی به حساب بیاید
« BYD F3» دومین گزینه برای جایگزینی پیكان
عصر خودرو: گزینه دیگر برای جایگزینی پیکان علاوه بر «پری» گریت وال ، یکی از محصولات با سابقه و پر طرفدار چینی است که توسط کمپانی BYD طراحی و عرضه می شود اما بعید به نظر می رسد این خودرو نسبت به «پری» از اقبال بالاتری برخوردار باشد.

[تصویر:  byd_f3_silver_china_globe_2005.jpg]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصرخودرو»، روز گذشته پس از آنكه خودرو «پری» گریت وال به عنوان یكی از گزینه های اصلی جایگزینی پیكان در این پایگاه معرفی شد، بسیاری از كاربران كه آكثر آنها از خانواده صنعت خودرو بودند شانس این محصول را برای حضور در بازار ایران بالا دانستند و معتقد بودند این خودرو می تواند رقیب مناسبی برای پراید باشد.

BYD F3 ، خودرویی است که در دو کلاس سدان 4 درب و هاگ بک 5 درب طراحی و عرضه می شود . مانند هر خودرو دیگر چینی ، F3 نیز از طراحی کاملا مشابه خودرو های مطرح جهان بهره می برد . طراحی جلو این خودرو از تویوتا کرولا نسل نهم و همچنین طراحی عقب آن از هوندا فیت آریا الهام گرفته شده است و در کل خودرویی مناسب و قابل قبول از نظر طراحی بین چینی ها محصوب می شود .

[تصویر:  thumb-f3_2.jpg]

پس از ورود سمند به بازار اروپا و به ویژه روسیه ، کارشناسان خودرو در اروپا ، BYD F3 را به عنوان یکی از رقیبان اصلی سمند ایران خودرو می شناختند و به همین دلیل در برخی مقالات مجلات و سایت های روسی این دو خودرو در کنار هم مقایسه شدند که البته سمند برتری قابل توجهی نسبت به این خودرو دارد .

[تصویر:  dashnl3.jpg]

یکی از پرفروش ترین ها در چین

BYD F3 با توجه به قیمت مناسب و امکانات رفاهی کامل و تجهیزات فنی درخورد توجه به عنوان یکی از 10 خودرو پر فروش بازار چین و حتی کاندیدای پر فروش ترین خودرو این کشور در سال 2009 شناخته می شود .

مشخصات فنی

این خودرو از دو موتور 1.5 و 1.6 لیتری بهره می برد که موتور 1.6 لیتری آن کمی از تکنولوژی روز عقب مانده و کیفیت لازم را ندارد ، از این سو موتور اصلی F3 ، نوع 1.5 لیتری میتسوبیشی آن است که از سیستم انژکتور بوش استفاده می کند و حداکثر توان آن به 105 اسب بخار ، یعنی معادل قدرت تندر 90 می رسد . F3 برای انتقال قدرت از گیربکس 5 دنده دستی مشترک با شرکت میتسوبیشی بهره می برد و در بهترین حالت توانایی دستیابی به حداکثر سرعت 180 کیلومتر بر ساعت را دارد .

[تصویر:  u515p33t148d82447f2100dt20050412162707le2.jpg]

پیشرانه 16 سوپاپ SOHC این خودرو در بهترین حالت با توجه به ظرفیت باک 50 لیتری اش ، مصرفی حدود 4.7 لیتر دارد که البته مصرف این خودرو در بزرگراه است و مصرف این خودرو در سیکل ترکیبی به حدود 6 لیتر می رسد که در نوع خود قابل توجه است . پیشرانه F3 از نظر آلایندگی استاندارد یورو 4 را پاس کرده و در زمره خودرو های پاک به شمار می رود .

نوع الکتریکی F3 با نام F3DM نیز به تازگی معرفی شده که در مجموع با استفاده از موتور بنزینی و باتری بومی BYD حدود 160 اسب بخار قدرت تولید می کند که معادل توان یک خودرو 2.4 لیتری به بالاست .

تجهیزات ، آپشن ها و امکانات رفاهی

BYD F3 با موتور 1.5 لیتری در سه تیپ Gi ، GLi و GLXi عرضه می شود که تیپ Gi آن در چین به عنوان تاکسی و همچنین به عنوان خودرو شخصی شناخته می شود .

از جمله تجهیزات و آپشن های موجود برای این خودرو می توان به موارد زیر اشاره کرد :

قاب کرومی چراغ های جلو ، جلوپنجره کرومی ( و سیاه برای مدل های پایه ) ، شیشه جلو ضد اشعه های مضر خورشید ، آینه های جانبی برقی و جمع شونده ، آینه وسط ضد انعکاس اشعه خورشید ، کاور موتور میتسوبیشی ، مه شکن ، رینگ آلومینیومی برای تیپ فول ، سان روف الکتریکی برای تیپ فول ، کنسول وسط با تریم سیاه یا طرح چوب ، مجموعه چراغ های LED زرد برای داخل اتاق ( تیپ های پایه ) ، مجموعه چراغ های LED سفید برای نورپردازی داخل اتاق ( تیپ فول ) ، شیشه های برقی ، دورفرمان و دسته دنده چرم ( تیپ فول )

[تصویر:  x1piuxx1vymtqtcecigb6pexlyduoxc8ea0hlgdn...ijkkq2.jpg]

سیستم صوتی رادیو با ورودی و پخش MP3 و همچنین سیستم صوتی پخش CD با قابلیت پخش فایل های MP3 به ترتیب برای تیپ های پایه وفول در نظر گرفته شده اند ، تعداد بلند گو ها از 2 تا 6 عدد قابل افزایش است و کلید های کنترل سیستم صوتی از روی فرمان برای تیپ فول در نظر گرفته شده اند .

ایمنی

F3 در زمینه تجهیزات ایمنی به سیستم ها و امکاناتی نظیر : سیستم ترمز ضد قفل ABS و سیستم توزیع الکتریکی نیروی ترمز EBD ، دو ایربگ SRS برای جلو ، کمربند های سه نقطه ای برای همه تیپ ها ، سیست ضد سرقت ، سنسور دنده عقب ، بخارگیر شیشه عقب ، هشدار بستن کمربند ها و چراغ سوم ترمز مجهز است .

آپشن CNG برای همه تیپ ها

موتور F3 قابلیت تطبیق با گاز CNG را دارد و از همین رو CNG به عنوان یکی از اصلی ترین آپشن ها برای این خودرو در نظر گرفته شده اند . وجود چنین آپشنی می تواند احتمال انتخاب این خودرو را برای بازار ایران محتمل تر از دیگر گزینه های نشان دهد .

قیمت و وضعیت جهانی BYD F3

این خودرو در سال جاری میلادی با قیمتی حدود 9 هزار و 300 دلار در بازار چین عرضه می شود و قیمت دقیق نوع هاچ بک 5 درب این خودرو در دست نیست با این حال ، BYD F3 هم در چین و هم در بازار های اروپا و آسیای شرقی توانسته فروش خوبی را برای BYD و کشور چین به همراه بیاورد . اکثر قطعات این خودرو با نسل نهم تویوتا کرولا مشابه هستند و به گفته کمپانی BYD امکان نصب و تعویض این قطعات با تویوتا نیز وجود دارد . با توجه به صندوق دار بودن BYD F3 و تجهیزات مناسب این خودرو که همه آن ها را می توان از یک خودرو زیر 10 میلیون تومانی استاندارد انتظار داشت ، در صورتی که این خودرو با موتور قدرتمندش برای بازار یران انتخاب شود می تواند پتانسیل های بیش تری را از خود در آینده نشان دهد ، F3 از آن جهت که در بحث فنی کاملا پیرو میتسوبیشی است و طراحی آن تحت تصویر تویوتا کرولا صورت گرفته فرصت های تازه ای را برای بازار های جهان سومی به همراه می آورد
«چری QQ6» سومین گزینه برای جایگزینی پیكان
عصر خودرو:سومین و آخرین گزینه كه از اقبال نسبی برای جایگزینی برای جانشینی گاو شیرده ایران خودرو، برخوردار است یكی از محصولات کمپانی مشهور چری چین خواهد بود. هرچند از بین دو خودرویی كه طی دو روز گذشته در پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» معرفی شده شانس «پری» گریت وال با توجه به ویژگی های فنی و قیمتی كه دارد از « BYD F3» و « چری QQ6» بیشتر خواهد بود.

[تصویر:  B01_3.jpg]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو»، مدتی پیش زمزمه تولید این محصول در کارخانه بابل ایران خودرو به گوش می رسید که با واکنش تند وزیر صنایع روبرو شد. «چری QQ6 »، خودرویی است که در زمانی نه چندان دور حرف و حدیث های بسیاری از تولیدش در ایران به گوش می رسید . لازم به ذکر است که «چری QQ3 »یا همان ام وی ام فعلی دیگر محصول چری است که در ایران حضور دارد .

QQ6 ، محصول سال 2006 کمپانی چری است و در دسته خودرو های شهری کوچک قرار می گیرد . این سدان حدود 4 متر طول و1.6 متر عرض دارد و بر روی پلت فرم اختصاصی کمپانی چری طراحی شده است . QQ6 در اصل به عنوان جایگزین محصول 2003 چری یعنی ام وی ام طراحی شده است ، اما کمپانی چری هر دو محصول را همزمان در بازار های هدفش به فروش می رساند .

کمپانی چری در توصیف QQ6 می گوید: این خودرو با استفاده از استایلی دایره ای شکل سعی در جذب نگاه جوانان دارد و طراحی و تجهیزآن به گونه ای صورت گرفته است تا در صفر های طولانی ، تجربه ای خوش برای دارندگانش رقم بزند .

[تصویر:  01.jpg]

مشخصات فنی

QQ6 از دو موتور 1.1 و 1.3 لیتری بهره می برد . پیشرانه 1.1 لیتری این خودرو که مخصوص بازار کشور شیلی طراحی شده است توانایی تولید 67 اسب بخار قدرت را داراست و حداکثر گشتاور آن 90 نیوتون متر است .

موتور 1.3 لیتری آن نیز 81 اسب بخار قدرت تولید می کند و به حداکثر گشتاور 114 نیوتون متر دست پیدا می کند . دو گیربکس متفاوت اما هر دو از نوع 5 دنده دستی برای دو تیپ بالا در نظر گرفته شده اند که وظیفه انتقال قدرت به چرخ های جلو را بر عهده دارند . هر دو موتور این خودرو از نوع 16 سوپاپ DOHC هستند .QQ6 با موتور 1.1 لیتری در عرض 20 ثانیه از صفر تا 100 کیلومتر می رسد و سرعت نهایی تعریف شده برای آن 130 کیلومتر بر ساعت است . موتور 1.3 لیتری این خودرو نیز شتاب صفر تا صد 17.8 ثانیه ای را به همراه می آورد و در بهترین حالت شما را به سرعت 164 کیلومتر در ساعت می رساند .

وزن خالص خودرو حدود یک تن است و مصرف آن در سیکل ترکیبی حدود 6 لیتر اعلام شده است.
QQ6 از لحاظ آلایندگی ، استاندارد یورو 2 را پاس کرده و از این نظر در لیست سه جانشین در رتبه آخر قرار می گیرد .

تجهیزات ایمنی

چراغ های مه شکن جلو و عقب و همچنین چراغ سوم ترمز در کنار ضربه گیر های ستونی و سیستم ضد سرقت موتور و بدنه به همراه کمبرند های سه نقطه ای و ترمز های دیسکیجلو ، تجهیزات ایمنی QQ6 را تشکیل می دهند. QQ6 همچنین به دو کیسه هوا در جلو مجهز است .

داخل خودرو

مجموعه کیلومتر شمار و ادوات اطلاعاتی خودرو در پنلی روی کنسول وسط قرار گرفته . سیستم صوتی خاص خودرو که حجم زیادی از کنسول وسط را فرا گرفته با ورودی کاب و دریافت CD توانایی پخش فایل های MP3 را نیز دارد و به 4 خروجی صدا مجهز است . این خودر وبه سیستم BCm یا کنترل کلیه بخش های خودرو مجهز است و علاوه بر آن راننده امکان دسترسی به کامپیوتر سفری را نیز دارد . 4 شیشه خودرو نیز به صورت برقی کنترل می شوند .

[تصویر:  B_01_49.jpg]

قیمت

QQ6 در سال 2007 با قیمتی بین 5500 تا 6500 دلار وارد بازار چین شد و هم اکنون حدود 8500 دلار در بازار های اروپایی قیمت دارد . با توجه به قیمت این خودرو میتوان از آن انتظار داشت تا نقش یه خودرو ارزان را در بازار ایرا نبه خوبی بازی کند ، هر چند این خودرون سبت به گزینه اول و دوم هیچ مزیتی ندارد ، اما فراموش نکنیم که QQ6 روزی انتخاب علنی ایران خودرو برای تولید در ایران بود . در صورتی که پیشرانه 1.3 لیتری QQ6 برای عرضه در ایران انتخاب شود ، این خودرو در تمامی بخش ها از پراید بالاتر می ایستند و به سلطنت دیرینه پراید پس از پیکان پایان می دهد و بار دیگر در جایگاه پیکان به صدر می آید .

[تصویر:  B_01_51.jpg]

پس از بررسی لیست و سه محصول از کمپانی های Great wall ، Chery و BYD به نظر می رسد ، از تمامی جهات وبا توجه به ارزش خودرو در مقابل تجهیزات و مشخصات ، GWPeri بهترین گزینه ایران خودرو برای جایگزینی پیکان باشد .

با این حال گرچه این خودرو در صورت ورورد به بازار خودرو ایران در گروه خودروهای زیر 10 میلیون تومان قرار می گیرد، اما بعید به نظر می رسد به عنوان گزینه اصلی جایگزینی پیكان مطرح باشد.

اضافه: همکاری اخیر شرکت چری با اسراییل مخصوصا سرمایه گذاری 225 میلیون دلاری یک شرکت اسراییلی در چری برای توسعه بازارهای صادراتی در اروپا و خاورمیانه، احتمالا نتایج ناخوشایندی برای چری در ایران به همراه خواهد آورد. مخصوصا که ایران و سوریه هر دو جزو بهترین بازارهای صادراتی این شرکت هستند. حالا تصور کنید ایران خودرو هم بخواهد با این شرکت مشارکت کند. چه جنجالی بپا می شود.
پاسخ
تشکر شده توسط : admin Farshid asd.mohammad interceptor
#2
در مورد خودروی GWPeri:
این ماشین که قرار بیاد توی ایران و بازار خودروهای زیر 10 میلیون ایران رو توی دست بگیره و به قولی هم ایران خودرو را از این بحران بیرون بیاره،من که فکر نمی کنم بتونه ... و یا حد اقل اینکه انقدر از امکاناتش کم می کنن که دیگه با پراید یا روآ هیچ فرقی نکنه که البته در صورتی که این کارو انجام بدن خیلی هم احمق هستند ولی در هر حال اگر این خودرو بخواد توی ایران جای خودشو مستحکم کنه باید با تمام متعلقاتش بیاد یعنی اینجوری نشه که اول خودش بیاد بعد تازه نمایندگی بخوان براش درست کنن و تازه بعد از یکـ ماه لوزام یدکیش بیاد بیرون؛در ضمن در مورد قیمت این خودرو با توجه به متن مذکورد باید گفتم که مانند خودروهای ریو لوگان ال 90 بسیار خوب و قابل تحسین است ولی این مسئولین محترم به احتمال بسیار تمامی امکانات این خودرو را از آن حذف کرده و یک پری معمولی را در اختیار شهروندان می گذارند و پری فول آپشن را به قیمت + 10 میلیون وارد بازار می کنند این کار را هم دقیقا با خودرو لوگان ال 90 کردند؛اگر به یاد داشته باشید قرار بود که ال90 فول آپشن به جای پیکان بیاید و به قول خودشان برای افراد نیازمند باشد ولی همانطور که ناظر آن بودیم از این خودرو سلب امکانات شد و یک ال90 خیلی خیلی معمولی وارد بازار شد در حالی که قرار بود ال90 فول آپشن با قیمت زیر 10 میلیون وارد بازار شده و کمک حال افراد نیازمند باشد،دیگر اینکه معمولا ایرانی ها از خودروهای هاچ بک آنچنان استقبال نمی کنند که از خودروهای سدان استقبال به عمل می آورند و معمولا خودروهایی مانند سمند معمولی و سایر خودروهای سدان خانوادگی معمولی یا کوچک طرفداران بیشتری در بازارهای خودروی ایران دارند.با این جال بنده که چشمم آب نمیخوره این خودرو بتونه به صورت فول آپشن به قیمت زیر 12 میلیون به بازار عرضه بشه ... !

در مورد خودروی BYD F3:
به نظر من این خودرو نسبت به پری شانس بیشتری دارد چون: همانطور که گفتم این خودرو در بخش خودروهای سدان قرار دارد و نسبت به پری از ظاهری زیباتر و در عین حال ساده تر برخوردار است و مصرف سوخت آن هم بهتره بوده و به طور کلی از امکانات بسیار خوبی برخوردار بوده ولی از جمله عیوب این خودرو می توان به این نکته اشاره کرد که این خودرو از قدرت موتور بالایی برخوردار بوده که باعث می شود قیمتش از 10 میلیون تومان فراتر رفته و دیگر نتواند با پری رقابت تنگاتنگی داشته باشد ولی اگر مسئولین محترم بتوانند این خودرو را با حداقل نیمه فول آپشن وارد بازارهای خودروهای زیر 10 میلیون کنند شاید بتواند جایگاه خوبی حتی بهتر از ال90 را بگیرد؛به نظر بنده می توان این اتومبیل را در دو تیپ فول آپشن به قیمت 12 الی 15 میلیون و تیپ نیمه فول آپشن را به قیمت 8 الی 11 میلیون به بازار ایران عرضه کرد که به احتمال زیاد بتواند رقیب خوب و قدرتمندی برای خودروهایی نظیر پژو 405 و ال 90 فئل آپشن باشد و شاید هم نه!،با توجه به متن بالا: این خودرو نسبت به پری از ایمنی کمتری برخوردار بوده ولی سرعت آن بیشتر بوده و این خودرو جز خودروهای سدان می باشد که شاید مزیت دوم آن بتواند تا حدودی عیب آن را پوشش دهد،اما اگر دوست خوبم الهام خانم اطلاعات بیشتری در مورد ایمنی این خودرو در اختیار ما می گذاست می توانستم بیشتر در مورد ویژگی های آن بحث و گفتگو کنم؛به هر حال این خودرو نیز می تواند با توجه به عرایض این جانب (که یعنی در دو تیپ ارائه شود) جایگاه به نسبت خوبی را در ایران پیدا کند.

در مورد خودروی چری QQ6:
من با دوستانی که متن فوق را درج کرده اند موافق هستم و اعتقاد دارم که این خودرو که محصولی دیگر از شرک چری است مانند ام وی ام و مشابه آن ماتیز با استقبال بسیار سردی مواجه بشود.


جمع بندی:::
با توجه اطلاعات ذکر شده در مورد این سه اتومبیل به نظر بنده خودروی چری QQ6 هیچ شانسی نخواهد داشت و با توجه به عقاید بنده در خصوص کلاس بندی دو خودروی باقی مانده خودروهای GWPeri , BYD F3 به ترتیب از راست به چپ از شانس بالاتری برخوردار هستند؛در حال امیدوارم که هرچه تولید کنند برازنده ایرانیان عزیز سراسر کشورمان باشد.
پاسخ
تشکر شده توسط :


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
Information راهنما و مشاوره خرید خودروهای داخلی TIBA-NAVID 37 9,169 1395-12-10، 10:57 عصر
آخرین ارسال: TIBA-NAVID
  بازگشت پیکان؟ elham 1 3,469 1389-8-18، 04:59 عصر
آخرین ارسال: saeed

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان