سلام مهمان گرامی ، خوش آمدید. آیا این نخستین بازدید شماست ؟ وارد شده یا عضو شوید

انجمن های خودرو


امتیاز موضوع:
  • 3 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
خبر
#1
دوستان از اونجایی که تیبا و کلا صنعت خودرو هروز دچار تغییر و تحولات میشود و به تبع اون اخباری هم منتشر میشود این تاپیک جداگانه افتتاح شد

با تصویب کمیته قیمت گذاری
محصولات سایپا 2درصد گران شد
پرشین خودرو: افزایش دو درصدی قیمت برخی محصولات سایپا در جلسه کمیته قیمت گذاری خودرو وزارت صنعت تصویب شد.
به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از فارس، محمدحسن نکویی مهر رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان نیز با تائید این خبر گفت: در جلسه عصر امروز کمیته قیمت گذاری صنعت خودرو که با حضور نمایندگان شرکتهای خودروسازی سایپا و ایران خودرو، سازمان حمایت و وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، با افزایش دو درصدی قیمت برخی محصولات سایپا موافقت شد.
پیش از این عضو انجمن خودروسازان با تشریح جزئیات جلسه کمیته قیمت‌گذاری خودرو گفته بود، در جلسه ای با حضور نمایندگان شرکت‌های خودروساز، وزارت صنعت و سازمان حمایت پیشنهاد افزایش قیمت تندر 90 ، مگان و مدل جدید پراید از سوی گروه خودروسازی سایپا مطرح شده بود.
[تصویر:  fe289fc21e8e37b0614188080e8f64e7.jpeg]
پاسخ
تشکر شده توسط : mk8mk TIBA-Morteza
#2
عمال قیمت‌ جدید خودروها در بازار
پرشین خودرو: کمیته قیمت‌گذاری خودرو، با افزایش قیمت برخی خودروهای داخلی موافقت کرد. قیمت‌های جدید در حالی از روز گذشته اعمال شده‌اند، که تصمیم‌سازان وعده داده بودند امسال افزایش قیمتی نخواهند داشت.
به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، با این حال، ظاهرا دلایل خودروسازان مبنی بر زیان‌ده بودن تولید و رشد خارج از کنترل هزینه‌ها، کمیته مذکور را برای افزایش قیمت‌ها مجاب کرده است. این البته پایان کار نخواهد بود، زیرا کمیته قیمت‌گذاری قصد دارد در جلسات آتی خود، شرایط تولید و عرضه برخی دیگر از خودروها را بررسی کرده و در صورت لزوم، مجوز افزایش قیمت آنها را نیز صادر کند.
آن طور که خبر می‌رسد، کمیته مذکور از میان درخواست‌های ارائه شده توسط خودروسازان در اولین گام با افزایش قیمت پنج خودرو موافقت کرده و قیمت‌های جدید نیز از روز گذشته اعمال شده‌اند.
سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نیز با وجود مواضع ضد گرانی که دارد، بر این افزایش قیمت‌ها صحه گذاشته و آنها را تایید کرده است.
بر این اساس فعلا تندر-90، سوزوکی گرندویتارا، پراید، ریو و تیبا، پنج محصولی هستند که با چراغ سبز کمیته قیمت‌گذاری، مجوز افزایش قیمت گرفته‌اند.
در این بین، تندر-90 سه درصد گران شده و ویتارا نیز هشت درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است. تیبا، ریو و پراید نیز، دو درصد گران شده‌اند. با این حساب، از روز گذشته حدود سه میلیون و 500 هزار تومان به قیمت گرندویتارای فول، 500 هزار تومان به قیمت تندر-90، حدود 300 هزار تومان به قیمت ریو، 180 هزار تومان به قیمت پراید و 230 هزار تومان نیز به قیمت تیبا افزوده شده است.
همچنین بنابر اخبار رسیده، شرکت پارس خودرو به یکباره سیستم فروش خود را بسته و ظاهرا تا یکشنبه نیز قصد بازگشایی آن را ندارد. به نظر می‌رسد کمیته قیمت‌گذاری خودرو تا یکشنبه هفته آینده نظر نهایی خود را در مورد افزایش قیمت محصولات پارس خودرو اعلام خواهد کرد و از همین رو مسوولان این شرکت دست نگه داشته و قصد دارند ماکسیما و مگان و تندر-90 و نیسان قشقایی و نیسان تینا را با قیمت‌های جدید به فروش برسانند.
البته به احتمال فراوان شرکت ایران خودرو نیز دست نگه خواهد داشت و پس از کسب مجوز گرانی برای خانواده پژو 206 و 207 آی از کمیته قیمت‌گذاری خودرو، این محصولات را پیش فروش می‌کند.
رشد قطره چکانی قیمت
اما افزایش قیمت خودروهای تولید داخل در شرایطی است که کمیته قیمت‌گذاری در جلسه اوایل هفته خود، درخواست خودروسازان برای گرانی 13 محصول را مورد بررسی قرار داد و موافقت ضمنی نیز در این مورد به عمل آورد و تنها یک روز پس این جلسه، رسما با افزایش قیمت پنج محصول موافقت کرد.
با این حساب به نظر می‌رسد کمیته موردنظر قصد دارد با تشکیل جلساتی زود به زود، قیمت خودروهای داخلی را به شکلی «تدریجی»، افزایش دهد، تا از جو روانی گرانی‌ها بکاهد. با این روش، احتمالا در روزهای آینده بقیه 13 خودرویی که با گرانی شان موافقت ضمنی شده، افزایش قیمت را تجربه خواهند کرد. این خودروها عبارتند از: مگان، نیسان قشقایی، نیسان تینا، خانواده پژو 206، پژو 207 آی، ماکسیما، مزدا2 و مزدا3، که به احتمال فراوان ظرف همین چند روز آینده رشد قیمت خواهند داشت.
به نظر می‌رسد، مسوولان نمی‌خواهند که افزایش قیمت‌ها پررنگ جلوه کرده و جو روانی جامعه را بیش از پیش بر هم بزنند. به هر حال اوضاع جامعه هم اکنون به شکلی است که به رغم صعود قیمت بسیاری از کالاها، دولت هنوز هم بر تعیین دستوری قیمت‌ها اصرار دارد و طبعا زیرمجموعه‌های دولتی نیز نمی‌خواهند در این شرایط جو حاصل از گرانی‌های اخیر را ملتهب تر کنند.
شاید از همین رو است که مهدی غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز روز گذشته باز هم بر تثبیت قیمت‌ها تاکید و گرانی‌های دیروز را نیز عطف به ماسبق دانسته است. وی در واکنش به اظهارات مسوولان سازمان حمایت از تولیدكنندگان و مصرف‌كنندگان مبنی بر موافقت با افزایش دو درصدی قیمت برخی محصولات سایپا، تاکید کرده که‌ این مصوبه مربوط به گذشته بوده و تضادی با مواضع قبلی وی درباره تثبیت قیمت خودرو ندارد.
هرچند اقدام کمیته قیمت‌گذاری در تشکیل تدریجی جلسات و افزایش قطره چکانی قیمت‌ها سبب می‌شود مشتریان مزه گرانی را با تندی کمتری بچشند، اما در اصل ماجرا که همان خلف وعده خودروسازان و افزایش قیمت‌هاست، تغییری حاصل نخواهد شد.
اگر نگاهی به آرشیو اظهارات خودروسازان کشور طی سال گذشته و به خصوص پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها بیندازیم، به این موضوع برمی خوریم که همه آنها صحبت از تثبیت قیمت خودرو در سال 90 كرده‌اند. در این بین حتی برخی خودروسازان همزمان با اجرای قانون یارانه‌ها، از قیمت محصولات خود کاستند تا به قول خودشان در راستای سیاست‌های دولت مبنی بر کاهش قیمت تمام شده و عدم گرانی گام برداشته باشند.
نکته جالب ماجرا نیز اینجاست که خودروسازان سال گذشته می‌گفتند با رشد بهره‌وری و کنترل هزینه‌ها، قیمت تمام شده محصولات خود را کاهش داده و کار را به جایی رسانده‌اند که حتی توانایی ارزان کردن تولیدات‌شان را نیز دارند. این در شرایطی است که از ابتدای امسال قیمت خودروهای داخلی در چند نوبت افزایش یافته و در حال حاضر نیز خودروسازان، همگی به یکباره از زیان‌ده بودن محصولات خود صحبت به میان می‌آورند. حال با توجه به درخواست پی در پی خودروسازان برای افزایش قیمت‌ها، باید از آنها پرسید، رشد بهره‌وری که سال گذشته صحبت از آن به میان می‌آوردند، دیگر ادامه ندارد؟
آیا خودروسازان تا سال گذشته بهره‌وری داشتند و امسال که بحث آزادسازی قیمت خودرو به میان آمد، به یکباره ضررده شده‌اند؟ آیا خودروسازان تحت فشار مجبور به تثبیت و کاهش قیمت شده بودند؟ پاسخ این پرسش‌ها هرچه که باشد، آخر ماجرا این است که مشتریان داخلی باید نه‌تنها کیفیت نامطلوب خودروها، بلکه قیمت بالای آنها را نیز بیش از پیش تجربه کنند.
واژگونی خودروهای صفر در بزرگراه
پرشین خودرو: همزمان با تصادف تریلر حامل خودروهای صفر کیلومتر و کامیونت، تعدادی از خودروها دچار خسارت شدند.
به گزارش«پرشین خودرو» به نقل از مهر، شهروندانی که ساعت 9:23 دقیقه روز سه‌شنبه در بزرگراه شهید لشگری شاهد رخداد این حادثه بودند بلافاصله در تماس با سامانه 125 آن را اطلاع‌رسانی کردند.
ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران هم بی‌درنگ آتش‌نشانان ایستگاه 45 و گروه نجات 8 را روانه محل حادثه در کیلومتر 11 بزرگراه شهید لشگری خیابان سپاه کرد.
حسین حسین بیگی رئیس ایستگاه 45 آتش نشانی که در همان دقایق اولیه در محل حاضر شده بود گفت: برخورد شدید یک دستگاه تریلی ویژه حمل خودرو و کامیونت با یکدیگر منجر به آسیب‌دیدگی و گرفتار شدن راننده 55 ساله کامیونت و جاری شدن گازوییل در سطح بزرگراه شده بود.
حسین‌بیگی در‌باره عملیات آتش‌نشانان و نجاتگران آتش‌نشانی گفت: نجاتگران آتش‌نشانی بی‌درنگ با استفاده از تجهیزات ویژه نجات راننده را که در وضعیت وخیمی به سر می‌برد از درون اتاق کامیونت بیرون آوردند و برای انتقال به مرکز درمانی در اختیار امدادگران اورژانس حاضر در محل قرار دادند.
وی افزود: آتش‌نشانان با جلوگیری از جاری شدن بنزین و جابه جایی خودروها به حاشیه ایمن بزرگراه و اطمینان از برطرف شدن امکان بروز آتش‌سوزی به ماموریت خود پایان دادند.
علت این حادثه را کارشناسان راهنمایی و رانندگی بررسی و مشخص خواهند کرد.
[تصویر:  fe289fc21e8e37b0614188080e8f64e7.jpeg]
پاسخ
تشکر شده توسط : admin TIBA-Morteza
#3
با گرانی خودروهای سایپا موافقت نشد
پرشین خودرو: اگرچه هفته گذشته اخباری مبنی بر موافقت كمیته قیمت‌گذاری خودرو با افزایش قیمت دو درصدی برخی محصولات سایپا منتشر شد، اما براساس جدیدترین اطلاعات به دست آمده، مصوبه كمیته قیمت‌گذاری در این زمینه به تائید رئیس كمیته قیمت‌گذاری خودرو نرسیده و به همین دلیل هنوز ابلاغ نشده است.
به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از ایسنا، برخلاف اخبار منتشر شده در هفته گذشته مبنی بر موافقت با افزایش قیمت محصولات سایپا، اگرچه كمیته قیمت‌گذاری با افزایش قیمت برخی محصولات سایپا موافقت كرده، اما مصوبات آن پس از تائید افشین روغنی - معاون صنایع وزرات صنعت، معدن و تجارت، به عنوان رئیس این كمیته نافذ خواهد بود كه البته هنوز این اتفاق نیفتاده است.
طبق اطلاعات به دست آمده، كمیته قیمت‌گذاری خودرو موافقت خود با افزایش قیمت دو مدل خودروی محصولات خانواده ایكس100 و تندر90 تولیدی سایپا را اعلام كرده است.
در حال حاضر محصولات خانواده ایكس100 حدود 80درصد تولیدات سایپا را به خود اختصاص می‌دهند.
پیش از این به نقل از محمدحسین نكویی‌مهر - رییس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، اعلام شده بود كه كمیته قیمت‌گذاری خودرو با افزایش قیمت دو درصدی برخی محصولات سایپا موافقت كرده است.
[تصویر:  fe289fc21e8e37b0614188080e8f64e7.jpeg]
پاسخ
تشکر شده توسط : TIBA-Morteza
#4
عرضه رانا با سومین موتور ملی
پرشین خودرو: سومین موتور از خانواده موتورهای ملی ایران خودرو با حجم 1400 سی سی تا یک سال آینده آماده نصب روی خودروی رانا می‌شود.
به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، حسین ایزانلو، معاونت توسعه محصول شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو با بیان این مطلب افزود: سومین موتور از خانواده موتورهای ملی ایران خودرو، به عنوان مدل کم حجم تر موتور ملی، مراحل طراحی را پشت سر گذاشته است و به زودی مراحل ساخت ابزار تولید انبوه آن آغاز خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه موتور EF4 بر اساس موتور EF7 توسعه پیدا کرده است، اضافه کرد: به طور کلی در هر خانواده موتور، طیف مختلفی از توان و حجم موتور در نظر گرفته می‌شود. موتور EF4 نیز از خانواده موتور ملی است و خصوصیاتی را که پیش از این در موتور ملی معرفی شده نیز در این موتور دیده می‌شود با این تفاوت که با اعمال تغییراتی حجم موتور از 1.7 لیتر به 1.4 لیتر کاهش پیدا کرده تا در کنار خودروی سمند، دیگر خودروهای تولیدی گروه ایران خودرو نیز از موتور ملی برخوردار شوند.
[تصویر:  fe289fc21e8e37b0614188080e8f64e7.jpeg]
پاسخ
تشکر شده توسط : TIBA-Morteza
#5
سوولان خلف وعده کردند
افزایش 5 تا 13درصدی قیمت خودروهای داخلی
پرشین خودرو: بر خلاف وعده های دولت مبنی بر عدم افزایش قیمت خودرو پس از هدفمندی یارانه ها و حتی اعلام كاهش پنج درصدی قیمت محصولات ایران خودرو، شاهد هستیم که از آن زمان تاکنون نرخ خودروهای داخلی پنج تا 13 درصد افزایش یافت.
به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، بالاخره پس از تأیید و تکذیب های مختلف از سوی مسئولان سازمان حمایت از مصرف کنندگان و انجمن صنفی خودروسازان در هفته های اخیر، معاون امور اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت از ابلاغ قیمت های جدید خودرو به مدیران کارخانجات خودروسازی خبر داد.
وی با پایان دادن به چند روز سکوت تأمل برانگیز، افزایش قیمت محصولات سه شرکت خودروسازی سایپا، پارس خودرو و ایران خودرو را تأیید كرد. اعلام قیمت جدید خودروها مهر تاییدی بود بر افزایش پنج تا 13 درصدی قیمت تولیدات این سه خودروساز.
خودروسازان داخلی در حالی با توجیه ضررده بودن تولید برخی از خودروها، اقدام به افزایش قیمت کرده اند كه براساس صورت‌های مالی و بورسی، این شركت‌ها كماكان از تولید خودرو زیان می بینند و سود خود را از فروش املاك و ساختمان هایی كه در دولتهای قبلی خریداری کرده بودند، عملیات بانكداری و لیزینگ به دست می آورند به نحوی كه سود ایران خودرو عمدتا از بانك پارسیان و سود گروه سایپا و پارس خودرو از لیزینگ رایان سایپا، بانك پاسارگاد و ملی مس تامین می شود.
در نرخ‌های جدید اعلامی، در محصولات خانواده پژوپارس محصول پژو پارس سال با ترمز ضد قفل و ایموبیلایزر و كیسه هوای راننده 17 میلیون و 960 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است در حالی كه پیش از هدفمندی یارانه ها این خودرو با نرخ 16 میلیون و 200 هزار تومان فروخته می شد. مقایسه نرخ قبلی و فعلی این خودرو حاکی از آن است که قیمت پژو پارس سال بیش از 10 درصد بالا رفته است.
همچنین پژو پارس معمولی دوگانه‌سوز با ترمز ضد قفل و ایموبیلایزر 18 میلیون و750 هزار تومان قیمت خورده و قیمت پژو پارس معمولی دوگانه سوز با ترمز ضد قفل و ایموبیلایزر و كیسه هوای راننده 18 میلیون و850 هزار تومان تعیین شده است. قیمت پژو پارس اتوماتیك با ترمز ضد قفل نیز20 میلیون و300 هزار تومان و پژو پارس ایی.ال.ایکس با ترمز ضد قفل و كیسه هوای راننده 20 میلیون و 570 هزار تومان اعلام شده است.
اما در خانواده پژو405، قیمت پژو 405 جی.ال.ایکس با ایموییلایزر و ترمز ضد قفل 13 میلیون و700 هزار تومان و نرخ پژو 405 جی.ال.ایکس با ترمز ضد قفل و سامانه ضد سرقت و رینگ آلومینومی 14 میلیون تومان اعلام شده است اما نرخ این خودرو پیش از هدفمندی حدود 13 میلیون و 100 هزار تومان بود كه با افزایش 600 هزار تومانی حدود پنج درصد بالا رفته است.
بر اساس این گزارش، پژو 405 جی.ال.ایکس با ایموییلایزر و ترمز ضد قفل و كیسه هوای راننده نیز 13 میلیون و800 هزار تومان قیمت خورده و قیمت پژو 405 با موتور 16 سوپاپ TU5 با ترمز ضد قفل 13 میلیون و670 هزار تومان تعیین شده است.
پژو405 با موتور 16 سوپاپ TU5 با ترمز ضد قفل و كیسه هوای راننده نیز 13 میلیون و770 هزار تومان قیمت خورده و پژو 405 جی.ال.ایکس دوگانه سوز با ایموییلایزر و ترمز ضد قفل 14 میلیون و650 هزار تومان تعیین قیمت شده است.
همچنین قیمت پژو 405 جی.ال.ایکس دوگانه سوز با ایموبیلایزر و ترمز ضد قفل و كیسه هوای راننده 14 میلیون و750 هزار تومان، نرخ پژو 405 اس.ال.ایکس دوگانه سوز با ترمز ضد قفل و ایموبیلایزر 14 میلیون و960 هزار تومان، قیمت پژو 405 اس.ال.ایکس دوگانه سوز با ترمز ضد قفل و ایموبیلایزر و كیسه هوای راننده 15 میلیون و60 هزار تومان و بهای پژو 405 سفارشی بنزینی اس.ال.ایکس با ترمز ضد قفل و ایموبیلایزر و كیسه هوای راننده 14 میلیون و50 هزار تومان تعیین شده است.
این گزارش می افزاید، اما در محصولات خانواده روآ نیز قیمت روآ سال بنزینی هشت میلیون و 855 هزار تومان اعلام شده در حالی كه 9 ماه قبل بهای این خودرو هشت میلیون و 200 هزار تومان بوده که مقایسه قیمت جدید و قدیم این خودرو نشان از آن دارد که بهای روآ كمتر از هشت درصد رشد كرده است.
ضمنا قیمت روآ سال دوگانه سوز 9 میلیون و 910 هزار تومان، روآ سال دوگانه سوز با ترمز ضد قفل و ایموییلایزر 10 میلیون و 330هزار تومان و روآ سال بنزینی با ترمز ضد قفل 9 میلیون و230 هزار تومان تعیین شده است.
در محصولات خانواده وانت‌ باردو، قیمت وانت‌ باردو 6 میلیون و 352 هزار و 500 تومان تعیین شده كه با توجه به نرخ 6 میلیونی 9 ماه قبل حدود 6 درصد صعود قیمت داشته است. وانت‌ باردو با ترمز ضد قفل 6 میلیون و 672 هزار و 500 تومان، وانت‌ باردو دوگانه‌سوز هفت میلیون و 412 هزار و 500 تومان و وانت‌ باردو دوگانه‌سوز با ترمز ضد قفل هفت میلیون و 732 هزار و 500 تومان اعلام قیمت شده است.
بر اساس این گزارش، در محصولات خانواده سمند، سمند اس.ایی معادل 13 میلیون و500 هزار تومان قیمت گذاری شده كه با توجه به نرخ 13 میلیونی قبل از هدفمندی، چهار درصد رشد قیمت داشته است.
همچنین سمند اس.ایی با كیسه هوای راننده 13 میلیون و600 هزار تومان، سمند ایی.ال معادل 13 میلیون و360 هزار تومان، سمند ایی.ال دوگانه سوز با ترمز ضد قفل و كیسه هوای راننده 14 میلیون و650 هزار تومان، سمند ایی.ال دوگانه سوز 14 میلیون و50 هزار تومان، سمند ال.ایکس سال دوگانه سوز 16 میلیون و370 هزار تومان، سمند ال.ایکس سال دوگانه سوز با كیسه هوای راننده 16 میلیون و470 هزار تومان، سمند ال.ایکس سال 15 میلیون و 60 هزار تومان قیمت خورده است.
سمند ال.ایکس بنزینی با كیسه هوای راننده 15 میلیون و170 هزار تومان، سمند ال.ایکس مالتی پلكس با كیسه هوای راننده 15 میلیون و220 هزار تومان، سمند ال.ایکس مالتی پلكس 15 میلیون و110 هزار تومان، سمند ال.ایكس ایی.اف.وای پایه گاز‌سوز 16 میلیون و780 هزار تومان، سمند ال.ایكس ایی.اف.وای پایه گاز‌سوز با كیسه هوای راننده 16 میلیون و880 هزار تومان، سمند سوپر 21 میلیون و20 هزار تومان و سورن Eال.ایکس معادل 18میلیون و50 هزار تومان، سمند ال.ایكس ایی.اف.وای بنزینی 15 میلیون و 780 هزار تومان، سمند ال.‌ایكس ایی.اف.وای بنزینی ام.یو.ایکس مالتی پلكس معادل 15 میلیون و830 هزار تومان و سمند ال‌.ایكس ایی.اف.وای بنزینی ام.یو.ایکس مالتی پلكس با كیسه هوای راننده 15 میلیون و 930 هزار تومان تعیین قیمت شده است.
این گزارش حاکی است، در محصولات خانواده پژو 207، قیمت پژو 207 معمولی 17 میلیون و 535 هزار تومان و پژو 207 اتوماتیك 19 میلیون و 855 هزار تومان تعیین شده است.
در محصولات خانواده پژو 206 صندوقدار، قیمت مدل با كیسه هوای راننده و سرنشین V20 صندوقدار 15 میلیون و 55 هزار تومان، پژو 206 SD- V1 با ترمز ضد قفل و كیسه هوای راننده 15 میلیون و 770 هزار تومان، مدل V1 صندوقدار با كیسه هوای راننده و سرنشین 15 میلیون و 865 هزار تومان، پژو 206 SD-V8 معادل 17میلیون و 225 هزار تومان و پژو 206 SD- V9 معادل 19 میلیون و 695 هزار تومان، پژو 206 SD-V2 با ترمز ضد قفل و كیسه هوای راننده 17 میلیون و 380 هزار تومان و 206 صندوقدار V2 با كیسه هوای راننده و سرنشین پایه گاز‌سوز 17 میلیون و 475 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.
در محصولات خانواده 206، قیمت مدل تیپ دو با كیسه هوای راننده و سرنشین 14 میلیون و 705 هزار تومان اعلام شده در حالی كه 9 ماه قبل حدود 14 میلیون و 100 هزار تومان فروخته می شد و پنج درصد رشد قیمت به خود دیده است.
همچنین پژو 206 تیپ سه 15 میلیون و 505 هزار تومان، پژو 206 تیپ پنج معادل 16 میلیون و 275 هزار تومان و پژو 206 تیپ 6 با گیربكس اتوماتیك 18 هزار و 635 هزار تومان تعیین شده است.
در محصولات خانواده تندر90 نیز قیمت تندر 90 EI به همراه ترمز ضد قفل 13 میلیون و100 هزار تومان، تندر90 E1 به همراه ترمز ضد قفل و كیسه هوای راننده و سرنشین 13 میلیون و500 هزار تومان، تندر90 LP + معادل 15میلیون و 100 هزار تومان، تندر90 دوگانه سوز E1 به همراه ترمز ضد قفل 13 میلیون و940 هزار تومان، تندر90 دوگانه‌ E1 به همراه ترمز ضد قفل و كیسه هوای راننده و سرنشین 14 میلیون و340 هزار تومان و تندر90 دوگانه LP به همراه CNG معادل 16 میلیون و 600 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.
در محصولات خانواده سوزوكی نیز مدل گرند ویتارا اتوماتیك2400 سی‌سی فول معادل 49 میلیون و 500 هزار تومان، سوزوكی گرند ویتارا اتوماتیك 2400 سی‌سی معادل 45 میلیون و 100 هزار تومان، سوزوكی گرند ویتارا دستی 2400 سی‌سی فول معادل 44 میلیون و 800 هزار تومان و سوزوكی گرند ویتارا دستی 2400 سی‌سی 41 میلیون و 300 هزار تومان تعیین شده است. كه میانگین نرخ این گروه حدود 10 درصد بالا رفته است.
رشد قیمت محصولات سایپا
در گروه محصولات سایپا ارزان ترین مدل پراید از هفت میلیون و 500 هزار به هشت میلیون و 425 هزار تومان رسیده كه با افزایش 925 هزار تومانی بیش از 13 درصد گران شده است و بقیه مدلهای پراید نیز در همین رده رشد كرده اند.
قیمت ریو نیز از 12 میلیون و 600 هزار تومان به 14 میلیون و 150 هزار تومان رسیده و با افزایش یک میلیون و 550 هزار تومانی بیش از 12 درصد بالا رفته است.
در شركت پارس خودرو بهای ماكسیما اتومات از 39 به 43.6 میلیون تومان رسیده و 4.6 میلیون معادل 12 درصد گران شده است. درهمین شركت مگان از 26 به 28.7 میلیون افزایش یافته و 2.7 میلیون معادل 10 درصد گرانتر شده است.
رشد 30 تا 60 درصدی قیمت خودروهای وارداتی
در 9 ماه پس از هدفمندی یارانه ها، نرخ خودروهای وارداتی بر خلاف داخلی ها بین 30 تا 60 درصد بالا رفته است.
در حالی كه به دلیل ركود و بحرانهای مالی اقتصادی در بازارهای جهانی، نرخ مرجع این خودروها در كشورهای سازنده خود كاهش یافته در بازار ایران جهش قیمت نجومی داشته است.
در 9 ماه پس از هدفمندی نرخ دلار و سایر ارزهای خارجی حدود 20 درصد بالا رفته كه تاثیر این عامل موجب جهش 30 تا 60 درصدی بهای خودروهای وارداتی به كشورمان شده است.
بیشترین خودروهای وارداتی به كشورمان از مبدا كره جنوبی به كشور وارد می شود كه بیشترین افزایش قیمت هم در خودروهای تولیدی این كشور رخ داده است.
به عنوان مثال قیمت سانتافه هیوندایی پس از هدفمندی یارانه ها از 56 به 83 میلیون تومان افزایش یافته و 27 میلیون تومان و حدود 49 درصد رشد كرده است.
بهای هیوندایی آزرا از 42 به 68 میلیون رسیده كه با افزایش 26 میلیونی، بیش از 60 درصد بالا رفته است. هیوندایی ورنا از 20 به 27 میلیون، هیوندای آوانته از 26 به 33 میلیون، هیوندایی جنسیس از 60 به 89 میلیون تومان رشد قیمت داشته است.
در گروه تویوتا، قیمت تویوتا یاریس صندوقدار از 25 به 38 میلیون افزایش یافته و با رشد 13میلیون افزایش، جهش 50 درصدی داشته است. تویوتا كمری نیز از 42 به 60 میلیون رسیده و با افزایش 18 میلیونی بیش از 40 درصد رشد داشته است.
[تصویر:  fe289fc21e8e37b0614188080e8f64e7.jpeg]
پاسخ
تشکر شده توسط : TIBA-Morteza
#6
با وام 30 میلیون تومانی خودرو New c5 بخرید
پرشین خودرو: فروش ویژه خودروی Newc5 با شرایط استثنایی توسط گروه خودروسازی سایپا آغاز شد.
به گزارش «پرشین خودرو»، خودروی Newc5 با اعطای تسهیلات ویژه و تحویل فوری به مشتریان عرضه می شود.
این خودرو با وام 300 میلیون ریالی و پرداخت از طریق 3 چک چهار ماهه با مبلغ 000/840/111 ریال عرضه می شود.
همچنین فروش فوری اعتباری این خودرو با پرداخت وام 200 میلیون ریالی از طریق 4 چک سه ماهه با مبلغ اقساط 000/600/55 ریال در حال اجرا است.
فروش فوری نقدی این خودرو نیز در کلیه نمایندگی های گروه خودروسازی سایپا در صورت می پذیرد.
متقاضیان می توانند جهت بهره مندی از شرایط یاد شده به کلیه نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش گروه خودروسازی سایپا و یا به پایگاه اینترنتی به آدرس http://www.saipacorp.com مراجعه کنند
[تصویر:  fe289fc21e8e37b0614188080e8f64e7.jpeg]
پاسخ
تشکر شده توسط : TIBA-Morteza
#7
هوندا هم فراخوان داد
پرشین خودرو: شرکت خودروسازی هوندای ژاپن اعلام کرد بیش از 304 هزار دستگاه خودروی معیوب خود را از بازار جمع آوری می‌کند.
به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از فارس، شرکت هوندا افزود بیش از 304 هزار دستگاه خودروی معیوب خود شامل مدلهای آکورد و سیویک را به علت نقص فنی سیستم کیسه هوای ایمنی از بازارهای جهانی جمع آوری خواهد کرد.
بر اساس این گزارش شرکت هوندا اعلام کرد در بدترین شرایط که خودروهای تولیدی این شرکت با تصادف روبرو می‌شود سیستم کیسه هوای ایمنی این خودروها عمل نخواهد کرد و این مساله امنیت سرنشینان خودروها را تهدید خواهد کرد.
شرکت هوندا قصد دارد بیش از 304 هزار دستگاه خودروی معیوب را که طی سالهای 2001 و 2002 تولید شده‌اند از بازار جمع آوری کند . حدود 300 هزار دستگاه از این خودروها در بازار آمریکا و کانادا فروخته شده است.
هوندا طی سالهای 2008 و 2010 نیز بیش از 950 هزار دستگاه خودروی معیوب را از بازارهای جهانی جمع آوری کرده است . بحران کیفیت در شرکتهای خودروسازی ژاپن طی سالهای اخیر این شرکتها به خصوص تویوتا را با چالشهای بزرگی روبرو کرده است.


تا پایان سال جاری
ریو بدون کیسه هوا تولید می‌شود
پرشین خودرو: مدیر فروش سایپا از كسب مجوزهای لازم برای ادامه تولید خودرو ریو تا پایان سال جاری خبر داد.
به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از ایسنا، فرامرز طاهری اظهار كرد: با كسب مجوزهای لازم تولید خودرو ریو تا پایان امسال ادامه خواهد داشت.
وی با بیان اینكه پلت‌فرم خودرو ریو به‌گونه‌ای طراحی شده كه بدون كیسه هوا ایمنی سرنشین را تامین خواهد كرد، خاطرنشان كرد: به همین دلیل شركت كیا با نصب كیسه هوا روی این خودرو مخالفت كرد.
وی ادامه داد: با این حال طبق قانون نصب كیسه هوا روی خودروهای سواری از ابتدای دی ماه اجباری اعلام شده و به همین دلیل تولید خودروهای فاقد كیسه هوا باید متوقف شود.
طاهری تصریح كرد: البته مجوزهای لازم برای ادامه تولید خودرو ریو بدون كیسه هوا پس از ابتدای دی ماه نیز كسب شده و تولید این خودرو تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت.
مدیر فروش سایپا در خصوص برنامه این شركت برای انتخاب و تولید خودرو جایگزین ریو، خاطرنشان كرد: در خصوص جایگزینی خودرو دیگری به جای ریو هنوز به تصمیم خاصی نرسیده‌ایم.
طبق اعلام سازمان ملی استاندارد ایران از ابتدای دی ماه تولید خودروهای سواری فاقد كیسه هوا ممنوع خواهد بود.
پس از این موعد پلیس از شماره‌گذاری چنین خودروهایی خودداری خواهد كرد.

[تصویر:  fe289fc21e8e37b0614188080e8f64e7.jpeg]
پاسخ
تشکر شده توسط : TIBA-Morteza
#8
تمدید مهلت بخشودگی جرائم 2 برابری
پرشین خودرو: قرار بود امروز آخرین مهلت بخشودگی جرائم دوبرابری باشد و برای همین دفاتر پلیس + 10 تا ساعت 22 امروز قرار بود بازباشند اما امروز رئیس پلیس راهور کشور با اعلام اینکه مهلت پرداخت بخشودگی جرائم دوبرابری تا پایان هفته تمدید شود .
به گزارش «پرشین خودرو،» وی گفت: در سه روز گذشته با حجم بالای حضور رانندگان و تشکیل صف های طولانی مواجه بودیم به طوریکه مراجعه برای پرداخت قبوض جریمه 40 برابر شده بود.
وی افزود: امروز آخرین مهلت بخشودگی جرائم دو برابری تا پایان سال 89 بود اما با توجه به روزهای عزاداری و تسهیلات در نظر گرفته شده و تعطیلات اخیر مهلت پرداخت جریمه های رانندگی تا پایان وقت اداری روز پنجشنبه 24 آذر تمدید شد، همچنین برای اینکه حقی از مردم ضایع نشود و با کندی سیستم های پلیس روبرو بودیم این مهلت تمدید شد.
سردار اسکندر مومنی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی تصویب کرد تا جرائم دو برابر شده رانندگی تا پایان سال 89 برای مدت 6 ماه بخشیده شود افزود: در صورتیکه رانندگان این جریمه را پس از مدت 6 ماه پرداخت نکردند این جریمه بار دیگر اضافه می شود.
سردار مومنی با بیان اینکه مراکز پلیس +10 از امروز تا روز پنجشنبه آماده ارائه خلافی هستند، تصریح کرد: با توجه به اینکه مهلت بخشودگی جرائم دیگر تمدید نمی شود از رانندگان می خواهیم که هر چه زودتر نسبت به پرداخت جریمه اقدام کنند. ضمن اینکه مراکز پلیس +10 تا ساعت 16 آماده صدور برگ خلافی هستند.
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه مرحله دوم قانون راهنمایی و رانندگی از ابتدای دی ماه آغاز می شود برای اینکه آغاز خوبی داشته باشیم از رانندگان می خواهیم در این مهلت نسبت به پرداخت دیون خود اقدام کنند.
وی با اعلام اینکه روزانه 900 هزار نفر در کشور جرائم رانندگی خود را پرداخت می کنند تاکید کرد: رانندگان می توانند با مراجعه به پلیس + 10 یا از طریق سامانه پیام کوتاه 30005151 میزان جریمه های خود را دریافت و از طریق دستگاه های خودپرداز یا پرداخت اینترنتی پرداخت کنند.

به گزارش خبر خودرو، مدیر امور نمایندگی های گروه سایپا از ایجاد وحدت مدیریت شبکه نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش سایپا تا پایان امسال خبر داد و گفت :به منظور ایجاد ارتباط دو سویه نمایندگی ها و پیشبرد این ارتباط از کانالی واحد ،تا پایان سال جاری، وحدت فرماندهی شبکه ، توسط مدیریت امور نمایندگی های سایپا ایجاد می شود.

عباس ربانی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو،افزود:با اجرای طرح وحدت مدیریت شبکه ،کلیه شرکتهای زیر مجموعه سایپا از طریق این مدیریت ،با شبکه به صورت غیرمستقیم ارتباط خواهند داشت.

وی وجود شرکتهای متعدد و ایجاد کسب و کارهای مختلف در گروه سایپا را موجب سردرگمی نمایندگی ها و شرکتهای مرتبط با آنان ذکر کرد و گفت: در حال حاضر گروه سایپا دارای شرکتهای زیادی است که برخی از این شرکتها ارتباط مستقیمی با کسب و کار نمایندگی ها دارند به عنوان مثال در حوزه خدمات پس از فروش ،شرکت سایپا یدک ، در حوزه امدادی با شرکت امداد خودرو و یا در حوزه خودروهای آبشنال،دست دوم و جایگزین ،شرکت مهندسی بازرگانی ستکو فعالیت دارند که هریک از این مجموعه ها برای ایجاد تعامل با شبکه نمایندگی ها ،واحدها و دپارتمانهایی به نام امور نمایندگی ها را ایجاد نموده اند که همین امر موجب شده است تا نمایندگی ها با مراکز متعددی در ارتباط بوده و اطلاعات را از کانال های مختلف دریافت نمایند که در نهایت سردرگمی آنان را به همراه داشته است.

وی یاد آور شد :با وحدت مدیریت شبکه سیاستگذاری های توسعه شبکه ،نظارت بر شبکه ،کنترل شبکه و ایفای نقش شبکه از طریق این بخش و به صورت متمرکز انجام خواهد شد.

وی در ادامه زمان اجرای طرح مدیریت شبکه در گروه سایپا را پایان امسال ذکر کرد و افزود: طرح اولیه این پروژه از مهرماه آغاز گردید و تاکنون اقدامات اولیه آن انجام گرفته و در حال بسترسازی است و تا پایان امسال به پایان خواهد رسید .

مدیر امور نمایندگی های گروه سایپا در ادامه به مزیت های این طرح برای مشتریان اشاره و اظهار داشت: پیش از این فاز اولیه این طرح که همان ادغام نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش شرکتهای پارس خودرو ،زامیاد با شرکت سایپا انجام گرفته است که این مسئله مزیت هایی از جمله توسعه شبکه از جهت تعداد و پراکندگی نمایندگی ها را به دنبال داشت و این امر موجبات دسترسی راحتتر مشتریان از لحاظ مدت زمان دسترسی به خدمات شبکه را به همراه داشت از سویی این ادغام مزیت هایی را به لحاظ حق انتخاب برای مشتریان ایجاد نمود چرا که سبد متنوعی از محصولات سایپا بر اساس نیاز و قدرت مالی در اختیار آنان قرار گرفت و این مسئله در میزان رضایت مشتریان اثرگذار بوده است.

ربانی رضایت مشتریان از محصولات سایپا را درافزایش سهم بازارمحصولات این شرکت موثر دانست و تصریح کرد:مزیت های ایجاد شده به لحاظ ادغام و ایجاد رضایت مشتریان ،سهم 51 درصدی بازار محصولات سایپا را به 54 درصد افزایش داده است.
[تصویر:  fe289fc21e8e37b0614188080e8f64e7.jpeg]
پاسخ
تشکر شده توسط : TIBA-Morteza
#9
ساخت 500 فیکسچر در IHDM سایپا
ساخت 500 فیکسچر در IHDM سایپا
پرشین خودرو: تلاشگران عرصه جهاد اقتصادی فعال در شرکت قالبهای بزرگ صنعتی سایپا از شرکت‌های زیرمجموعه گروه خودروسازی سایپا، موفق به طراحی و ساخت بیش از 500 دستگاه فیکسچر کنترلی شدند.
به گزارش «پرشین خودرو»، در کنار ساخت این تعداد فیکسچر (ابزار کنترلی)، آموزش و انتقال دانش فنی به بیش از 15 شرکت ایرانی از دیگر دستاوردهای مهندسان شرکت IHDM در زمینه فیکسچرسازی است.
شرکت قالبهای بزرگ صنعتی سایپا بیش از 10 پروژه شامل بیش از 500 دستگاه فیکسچر برای مشتریان داخلی و خارجی داشته است که ازجمله آن‌ها ساخت فیکسچر برای پراید 4 درب، پراید 141، ال 90 و سایپا 132 است.
3 دستگاه فیکسچر برای خودرو رنو کلیو 2 برای کمپانی رنو، 9 دستگاه برای شرکت جوشکونوس ترکیه و 316 دستگاه برای خودروی تیبا به سفارش شرکت سایپا توسط شرکت قالب‌های بزرگ صنعتی سایپا طراحی و ساخته شده است.
کیفیت مطلوب محصولات شرکت قالب‌های بزرگ صنعتی سایپا دلیل اصلی دریافت سفارش از شرکتهای خارجی از جمله رنو فرانسه و جوشکونوس ترکیه است که تولید با قیمت مناسب و در کمترین زمان موجب اطمینان تمامی مشتریان داخلی و خارجی به محصولات این شرکت شده است.
دستاورد مهم که نوعی افتخار ملی نیز محسوب می‌شود این است که تا پیش از بومی سازی صنعت فیکسچرسازی در شرکت قالبهای بزرگ صنعتی سایپا، تمامی ابزار مورد نیاز صنعت خودرو کشور توسط شرکتهای اروپایی یا آسیای شرقی ساخته می‌شد اما امروز خودروسازان خارجی برای تامین فیکسچرها سفارش ساخت می‌دهند.
شرکت قالبهای بزرگ صنعتی سایپا به عنوان واحد صنعتی پیشرو در زمینه طراحی و ساخت فیکسچرهای کنترلی، در یک حرکت ماندگار، پس از بومی سازی این صنعت، دانش فنی طراحی و ساخت ابزار کنترلی را به 15 شرکت آموزش داده و موجب اعتلای این صنعت شده است.
فعالان صنعت خودرو ایران، شرکت قالبهای بزرگ صنعتی سایپا را به عنوان نخستین واحد صنعتی و پیشگام در زمینه طراحی و ساخت فیکسچر در کشور معرفی می‌کنند.
نگاهی به قیمت خودروها در بازار
پرشین خودرو: در این هفته با توجه به كثرت تعطیلی‌ها، بازار خودرو روزهای بی رونق و راكدی را پشت سر گذاشت.
به گزارش «پرشین خودرو»، در این هفته در خانواده‌ محصولات گروه خودروسازی سایپا خودروی سایپا 132 در مدل SX آن به قیمت حدود 9 میلیون و100 هزار تومان و مدل SL آن نیز هشت میلیون و900 هزار تومان عرضه شد.
قیمت خودروی سایپا 131 نیز در مدل SX آن حدود 9 میلیون تومان و در مدل SL نیز هشت میلیون و700 هزار تومان بود. خودروی سایپا 111 نیز به قیمت حدود 9 میلیون و400 هزار تومان در نمایندگی‌های فروش سایپا عرضه شد.
اما قیمت تیبا حدود 11 میلیون و700 هزار تومان و قیمت ریو نیز حول و حوش 14 میلیون و850 هزار تومان بود. تندر90 تولیدی پارس خودرو نیز در مدل E1 آن به قیمت حدود 14 میلیون و700 هزار تومان و در مدل E2 نیز 15 میلیون و950 هزار تومان عرضه شد.
همچنین قیمت مگان در مدل2000 حدود 36 میلیون و500 هزار تومان و در مدل1600 دنده‌ای 31 میلیون و900 هزار تومان بود.
اما در محصولات خانواده‌ ایران خودرو قیمت پژو 206 در مدل تیپ دو آن حدود 15 میلیون و250 هزار تومان، تیپ سه حدود 15 میلیون و 900 هزار تومان، تیپ پنج حدود 17 میلیون و750 هزار تومان و قیمت مدل تیپ شش این خودرو نیز حول و حوش20 میلیون تومان بود.
به گزارش ایسنا، خودروی پژو 206 صندوقدار نیز در مدل V8 آن به قیمت حدود 18 میلیون تومان، مدل V9 به قیمت حدود 21 میلیون و750 هزار تومان و مدل V20 این خودرو نیز به قیمت حدود 15 میلیون و350 هزار تومان عرضه شد.
همچنین قیمت پژو 405 حدود 14 میلیون تومان و پژو پارس سال حدود 18 میلیون تومان بود. سمند EF7 تك‌سوز نیز به قیمت حول و حوش 16 میلیون و200 هزار تومان و سمند EF7 دوگانه‌سوز به قیمت حدود 17 میلیون و300 هزار تومان به فروش رسید.
قیمت تندر90 تولیدی ایران خودرو نیز در مدل E1 آن حدود 14 میلیون و550 هزار تومان و در مدل E2 حدود 15 میلیون و670 هزار تومان بود.
در هفته گذشته قیمت كارخانه‌ای خودروی سوزوكی گراندویتارا در مدل تیپ 5 این خودرو حدود 40 میلیون تومان و تیپ 8 آن حدود 44 میلیون تومان بود. با این حال این خودرو در نمایندگی‌های فروش ایران خودرو به قیمت كارخانه‌ای عرضه نشده و با تفاوت قیمت تا10 میلیون تومان به فروش رسید.
قیمت‌های یاد شده نسبی بوده و در نمایندگی‌های فروش مختلف درصدی تفاوت قیمت به چشم می‌خورد.
[تصویر:  fe289fc21e8e37b0614188080e8f64e7.jpeg]
پاسخ
تشکر شده توسط : TIBA-Morteza
#10

حرکت موفق سایپا با پرواز 95 به سمت طراحی و تولید پلتفرم های جدید
دوشنبه، 21 آذر 1390
ساعت: 09:48 Monday, December 12, 2011
كد خبر: 165704


به گزارش خبر خودرو،مدیر گروه خودرویی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی و کارشناس صنعت خودرو، در خصوص شرایط فعلی کشور در حوزه طراحی پلتفرم خودرو،اظهارداشت:در حال حاضر برخی از شرکت های خودروساز داخلی از جمله شرکت سایپا در حوزه طراحی و ساخت پلتفرم های جدید و ایرانی گام هایی را برداشته اند به شکلی که هم اکنون یکی از پلتفرم های طراحی شده توسط این شرکت خوروساز تقریباً آماده تولید می باشد .

دکتر آزادی در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با بیان اینکه هم اکنون طراحی و ساخت پلتفرم های جدید توسط شرکت خودروساز سایپا آغاز شده ،افزود:امید می رود که این خودروساز داخلی بتواند ظرف مدت 2 الی 3 سال آینده موفق به ارائه و عرضه خودروهایی با پلتفرم های جدید شود.

وی ابراز داشت: از میان تمامی شرکت های خودروساز داخلی تنها شرکت ایران خودرو و سایپا در راستای طراحی و ساخت پلتفرم های جدید حرکت می کنند و مابقی شرکت ها با اقتباس از پلتفرم های سایر کشورها به فعالیت خود به صورت تحت لیسانس ادامه می دهند.

این کارشناس صنعت خودرو از جمله دلایل عدم ساخت پلتفرم کاملاً ایرانی توسط صنعت خودروسازی کشور را عدم توجه مسئواین مربوطه به این مهم و نیز اکتفا نمودن آنان به تغییرات ظاهری در خودرو ،اعلام کرد.

دکتر آزادی در ادامه ساخت پلتفرم با کیفیت را مستلزم بکارگیری دانش و تکنولوژی پیشرفته دانست و اذعان کرد:صنعت خودروسازی کشور به منظور تحقق این مهم الزاماً می بایست سرمایه هنگفتی را صرف نماید که متاسفانه تا کنون این حجم سرمایه جهت ساخت پلتفرم جدید و ایرانی در کشور ما صورت نپذیرفته است،ضمن آنکه در حال حاضر ایران از حیث دانش فنی نیز به آن مرحله نرسیده که قادر به طراحی و ساخت پلتفرم با اکتفا به تکنولوژی خود باشد.

وی عدم احساس نیاز صنعت خودروسازی کشور را از دیگر عوامل عدم طراحی و ساخت پلتفرم های جدید دانست و متذکر شد: در صورتی که این نیاز تولید خودرو با پلتفرم جدید و ایرانی احساس شود، به دلیل نبود دانش فنی کافی و سرمایه گذاری بهینه هم اکنون امکان تحقق این مهم در کشور وجود ندارد.

به گفته وی، آنچه که به عنوان تکنولوژی ساخت خودرو مطرح می باشد،می تواند در حیطه ساخت پلتفرم های جدید خلاصه شود.

وی درادامه با اشاره به سند چشم انداز 1404 صنعت خودروسازی کشور با بیان اینکه ،در این سند چشم انداز شرکت های خودروساز داخلی از جمله شرکت ایران خودرو و سایپا برنامه هایی را جهت افزایش کمی و ارتقای سطح کیفی محصولات خود پیش بینی نموده اند ،اذعان کرد:مسلماً این شرکت ها در راستای اجرایی نمودن اهداف پیش بینی شده خود با محدودیت ها و مشکلاتی روبرو خواهند شد.

دکتر آزادی در پایان با اشاره به برنامه پرواز 95 شرکت سایپا،خاطرنشان کرد:این شرکت خودروساز در راستای طراحی و ساخت پلتفرم برنامه هایی را پیش بینی نموده است که از جمله آنها می توان به برنامه پرواز 95 و اجرایی نمودن آن تا پایان سال 1395 اشاره کرد.

[تصویر:  fe289fc21e8e37b0614188080e8f64e7.jpeg]
پاسخ
تشکر شده توسط : مریم TIBA-Morteza


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان