سلام مهمان گرامی ، خوش آمدید. آیا این نخستین بازدید شماست ؟ وارد شده یا عضو شوید

انجمن های خودرو


امتیاز موضوع:
  • 41 رأی - میانگین امتیازات: 4.61
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تاپیک زیر شاخه تیبا (موارد مرتبط با نگهداری اعم از موتوری،گریبوکس،جلوبندی و ...)
سلام به شما اقا جلیل عزیز
وقتتون بخیر
در مورد کیت کلاج با درصد احتمال بالا احتمال بسیار زیاد کیت طرح کره گذاشتن . برا یه دوست دیگرم که تیبا2 داشت خیلی وقت پیش یادمه کیتشون مشکل داشت و گفتن کره براش گذاشتن. مشخصات و قیمتشو گفتن ایشون بهشون گفتم طرح کره هست و کپی . اولش راضی بودن ولی خوب بعد از مدتی کارکردش و عمر و دوامش نشون داد که اصلی نبوده.
من الان ماشینم 5.5 ساله کیت کره ای اصلی عالی داره هنوزم عین روز اولش هست. نرم و عالی. ولی کیت طرح کره و یا سیم کلاج طرح کره و کپی یه چیزی هست تو مایه های همون کیت های ایرانی از نظر کیفیت و کارایی و دوام.
اگه رایگان عوض کردن و طبق گارانتی عیبی نداره ولی اگه هزینه گرفته باشن برا کیت کلاج و قطعات یه جورایی برا فرد دوباره کاری و چند باره کاری میشه .
چون میشه با گرفتن قطعه عالی مطمئن اصلی تا مدت ها از همه نظر خیال فرد راحت بشه.
که انشاالله همین طور باشه و مطمئن باشه .
در ضمن گریبوکس رو تعمیر نکردن. تعمیر گریبوکس به این اطلاق میشه که کلا دمونتاژ بشه و مثلا تشخیص بدن دنده برنجی یا مثلا دنده خاصی یا کشویی خاصی یا مثلا هرزگرد خاصی مشکل داره و عوضش کنن و بعد باز مونتاژ کنن که هم مهارت و دقت لازم میخواد و هم قطعات باید کاملا مطمئن باشه.
بلبرینگ شفت مشکل داشته که عوضش کردن که انشاالله قطعه اصلی و مطمئن گذاشته باشن نه موارد کم کیفیت تر.

(2016-10-30، 04:26 AM)Wian نوشته است: سلام خدمت تمامی دوستان خصوصا آقا نوید گرامی
عرض شود پیرو مطلب قبلی در تاریخ ۲۸ مهر امروز قطعات موتور رسید و ماشین تحویل نمایندگی شد.
هنگام مراجعه متوجه شدم چند مورد دیگه تیبا برای مشکل موتوری مراجعه کردند ازجمله یک تیبا۲ که هنوز سرویس اولیه نشده یاتاقان زده بود و یه تیبای دیگه که داخل موتور خورده شده بود.
چند سوال داشتم که ممنون میشم اقا نوید جواب بدهند:
۱- تا هشتصد کیلومتر اول آیا روغن شرکت قابل اطمینان خواهد بود یا از روغن بهران استفاده شود؟
۲- از همین اول از شمع های ایریدیوم استفاده بشه یا بعد از آببندی؟
۳- در مورد رینگ پیستون توصیه مکانیک سایپا با توجه به غیر قابل اعتماد بودن موارد بازار استفاده از مارک شرکتی بود ولی یکی از مکانیک های خبره شهر با توجه به عدم کارایی رینگ شرکتی از جمله موتور قبلی استفاده از مارک Rick بود نظر شما لطفا؟
۴- در مورد حداکثر دور موتور در آببندی خصوصا هزار کیلومتر اول (۲۵۰۰دور) و سرعت ۶۰ و ۸۰ کیلومتر در دنده های ۳ و ۴ آیا تعویض دنده مرده نخواهد بود؟
۵_ برای چونگی تعویض روغن ترمز و هیدرولیک مطلبی رو پیدا نکردم لطفا راهنمایی کنید.
قبلا از سعه صدرتون برای پاسخگویی کمال تشکر رو دارم.

سلام به شما دوست عزیز و ارجمند
در مورد اینکه فرمودین ماشین تیبا2 یا تیبایی بوده تو نمایندگی که مشکل موتوری داشتن.
ببینین سالها پیش من پژو که گرفته بودیم دوستی داشتم پارس گرفت همزمان با من. سرویس 5000 که رفتم ایشونم اونجا بود ولی موتورش واشر سرسیلندر زده بود و کلا موتور باز بود. پرسیدم چرا؟ چی شده؟
گفت به توصیه مکانیکا گفتن ماشینو گرفتی تا میتونی گاز بده تا ماشین وحشی بار بیاد !! (عین اصطلاحش این بود که شاید از زبون بعضی مکانیکای قدیمی شنیده باشید)
خلاصه گفت منم ماشینو انداختم تو جاده و تا میخورد گاز دادم توی سفر. نتیجشم شد این.
برای همین چیزاست که همیشه و برا هر ماشینی چه تیبا چه پژو و ... این صحبت ها برای آب بندی اصولی و درست و حسابی و اون همه نکات و صحبت های مربوط به آب بندی درست رو اون قدر روش تاکید کردیم.
دوستان بسیار زیادی توی انجمن هستن. خیلیاشون خیلی وقتا اومدن نوشتن بعد چند سال استفاده واقعا از ماشین راضی هستن و عموما هم اخر صحبتشون نوشتن اون اب بندی خوب و انجام سرویس به موقع و چکاپ درست و .. واقعا توی این رضایتشون تاثیر داشته و اون فرد نقشش و تاثیرش رو دیده.
این چیزا واقعا مهمه.
ازون گذشته اون همه سرویس و چکاپ توی بخش نکات اولیه هنگام تحویل نوشتیم. مثلا یکیش چکاپ سطح روغن و یا هواگیری و چکاپ این موارد بوده.
بارها بوده ماشین صفر دوستی گرفته و 1 لیتر روغن کم داشته. یا هوا داشته سیستم.
خوب از شما میپرسم :
ماشین صفر درگیر که موتورش نو هست و درگیر هست و تحت فشار. اگه روغنش کم باشه . اگه هوا داشته باشه و آب داخلش نچرخه.
ایا سرنوشتی جز مشکل موتوری و فرسایش شدید موتوری ممکنه براش متصور بود؟؟ قطعا ایراد پیش میاد.
ولی خوب این موارد بین چندین هزار دوستی که تو این سالها از صحبتاشون استفاده کردیم و موارد رو رعایت کردن بسیار نادر هست و اگه مشکلی بحث مشکل موتوری و ایرادی باشه در ماشین خیلی نمود پیدا میکرد و تکرار میشد که اینطور نبوده بین جامعه اماری وسیعی از کل کشور که همه نظراتشون رو گذاشتن

ببینین روغن شرکت کیفیتش عالی و خوب نیست. ولی اگه سطحش اندازه باشه و کم نباشه مشکلی نداره تا 800 1000 تا از همون استفاده بشه و بعد عوض بشه با فیلتر.
مخصوصا در فصل هایی جز یخ بندون زمستون که ماشین تحویل میشه و یا اوج اوج گرما مشکلی نداره
فقط فرد رعایت کنه آب بندی رو مشکلی نیست. 1000 تای اول براده های اولیه هم تخلیه میشن و روغن عالی هم مییزنه فرد و خاطرش جمع میشه.
---------------
شمع فقط بنا به جنسش نیست که بگیم شمع ایریدیوم و یا شمع سوزنی و خوب باشه برا هر ماشینی . من همین شمعی که 2 سال پیش بررسی کردم  همه پارامترهای داکیومنت های شرکت سازنده در همه مدلا رو چک کردم و از ابعاد گرفته تا پارامترهای فنی از فیلر گرفته تا رسانایی و مشخصات دیگرش رو چک کردم و شمع مناسب برای ماشین انتخاب کردم.
جدا ازین همین مدل مثلا کپی و تقلبیشم هست مثل ه شمعی. اون مورد با مورد اصلی فقط اسمش و ظاهرش مشترکه و از یه جنس ضعیف.
طبیعیه که کارکرد یه جنس کپی مثل اصلی نیست. پس همه اینا مهمه.
ولی اگه شمع استاندارد اصلی باشعه از روز اولم عوض بشه بهتره.
شمع عالی استاندارد کارایی و راندمان بهتر و جرقه زنی بهتر داره یعنی نرمی موتور بیشتر میشه و احتراق کامل تر.
-------------
3: ببینین تجربه خود من اینه که از جنس شرکت در خیلی قطعات اگه فرد بشناسه میشه قطعه ای با کیفیت بسیار بسیار بهتر و مطمئن تر گرفت.
کیت کلاج شرکت چندین مدل ایرانی یا طرح کره دار. اما اصلیش که نایابه نمیذارن.
بلبرینگ و یا قطعات داخل گریبوکس همینطور. یا مثلا قطعه ای مثل واترپمپ جنس خوبم دارن شرکتی و جنس بدم دارن. ولی جنس عالیش هم هست که از همشون بهتره.
یا کمک جنس محشر هست و جنسای شرکتی هرکدومش بذارن نصف این جنس عالی هم کار نمیکنن.
چون کمک های عالی مخصوصا جلو تو این سالها برای دوستای زیادی از فروشگاه پدال فرستادیم و تفاوت کیفیت رو دیدن و صحبتاشون هست . تفاوت هست
به نظر منم حرف اون مکانیک درسته. البته این نیست که هر قطعه ای در بیرون بهتر باشه. جنسای شرکت رده بندی هست. جنس بیرون از ضعیف شرکت بدترم هست که کپی هست. هم سطحشم هست. بهترشم هست.
----------------
4:دنده مرده همون قدر بد هست که فشار آوردن شدید و دور های بالا برای ماشین بد هست.
یه اب بندی درست و خوب اون هست که همون طور که توی تاپیک مربوطش ذکر شده در 1000 تای اول دست به عصا تر و هرچه بالاتر میشه کیلومتر کم کم حساسیت و محدودیت کمتر میشه.  و اینکه مثلا ماشین ترجیحا از کولر اجتناب بشه تو این دورانم یا مسیر کوهستانی و ... یا رانندگی در هوای داغ ترجیحا نباشه
مثلا من همین تیبا یا پژو تو تابستون گرفتمشون.
پژو رو نفروختم و کارای روزمره رو با ماشین قبلی میرفتم.
تیبا رو فقط اخر شب و اول صبح زود فقط برای اب بندی بیرون میاوردم.
یعنی در زمانی که هوا خنک تر بود و فقط برای اب بندی. پژو هم همین زمان گرفته بودمش و با اونم همین رفتارو کردم و اونم راضی بودم ازش
در مورد دنده مرده اینکه گفته میشه دور موتور های خفیف تر استفاده بشه خصوصا کیلومترهای پایین تر. خوب یه راننده فنی مثل شما میدونه که نبایستی مثلا با دور پایین دنده ای تعویض کنه که ازین ور بوم بیفته و دنده مرده تعویض کنه . در واقع نوعی حرکت میکنه توی جاده کفی و با سرعت و دوری که نه فشار زیاد به ماشین بیاد و نه دنده ای که میزنه مرده باشه.
یعنی نه فشار شدید و دور بالای شدید. نه رانندگی با دنده مرده . اینه که عالی هست .
------------------------------
روغن ترمز و هیدرولیک لازم نیست اول تعویض بشن . مشکلی ندارن.
من خودم پارسال اول سال هیدرولیکو عوض کردم.
باید حتما و حتما روغن با استاندارد درست برا ماشین تهیه بشه. وگرنه به هیدرولیک اسیب میزنه و اونم جزو گرون ترین قطعات ماشینه .
کاملا استاندارد رو رعایت کردم و بعد تعویض واقعا هم نرم و عالی بود.
یه راه که بعضی تعویض روغنی ها کار میکنن برا تعویضش اینه :
میان مکنده میذارن داخل ظرف مخزن هیدرولیک و مخزن رو تخلیه میکنن و ماشین رو روشن میکنن و فرمون رو به یه سمت میبرن و روغنی که باز میاد توی ظرف رو باز مکش میکنن.  یه بارم به اون سمت میبرن و روغن باز میاد توی ظرف باز مکش میکنن.
و یا در حین بردن به اینور اون ور روغن میریزن که پمپ روغن رو بکشه و بره تو سیستم و بچرخه و دوباره از شیلنگ برگشت بیاد توی مخزن و مکشش کنن.
راه اولی که باعث میشه پمپ شاید در بعضی ثانیه ها بی روغن کار کنه و فشار شدید بهش بیاد و شاید اسیب ببینه.
راه دومی اگه پمپ بی روغن نشه در این عملیات مشکلی نداره ولی روغن تمیز هم بخشی شاید مصرف بشه و دور ریز بشه.
راه دیگه اینه از زیر تخلیه بشه کامل هیدرولیک. و بعد روغن جدید مخزن رو پر کنن و بعد روشن کنه فرد ماشین رو و پشت فرمون بشینه و فرمون رو به سمت چپ و راست تا منتها الیه 1  2  بار بچرخونه سریع . و از زیر روغن بره تا روغن کثیف کامل تخلیه بشه. و از طرفی مخزن هم پر پر هست و هیچ وقت پمپ بی روغن نمیشه.
وقتی روغن کثیف کامل مطمئن شد خارج شده و روغن تمیز تمیزه میبنده از پایین مسیر رو و سطح مخزن بالا رو چک میکنه اگه کم بود اضافه میکنه و اگه مازاد بود با سرنگ میکشه مازادش رو
من با این روش تخلیه کردم . ولی بعضا تنبلی میکنن و این کارو نمیکنن و روشای بالا مرسوم تره. کلا جوری تخلیه بشه که پمپ هیچ گاه بی روغن نشه خوبه و اسیب نمیبینه.
ضمنا چون سیستم کامل تخلیه میشه یه روز 2 روز بعد سطح مخزن چک بشه که اگه پایین رفت مازاد بشه . چون ممکنه هوا تو سیستم باشه و بعد روغن بره پایین تر.
-------------------
روغن ترمز هم چون حساس هست حتما باید خود شرکت تخلیه کنن و هواگیری دقیق و کامل بکنن. چون یه سهل انگاری میشه باعث عدم عملکرد ترمز و سانحه .
از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر  ،، یادگاری که در این گنبد دوار بماند

ای سرزمین من، شورآفرین میهن
دور از تو باد ای مرز باور، دست اهریمن

------------------ ((ا))
                                          ای خاک مهر آیین، آیینه ی ایمان
                                          ای در پناه لطف یزدان، جاویدان ایران

[تصویر:  4wdsvvxpm4xq51efs0h.jpg]
[تصویر:  star.gif]تاپیک زیر شاخه تیبا - ( آپشن های جانبی الکتریکی و امکانات و لوازم مدرن قابل نصب )
[تصویر:  star.gif]تاپیک زیر شاخه تیبا - (موارد مرتبط با نگهداری اعم از موتوری،گریبوکس،جلوبندی و ...)
[تصویر:  star.gif] تاپیک انتخاب تایر مناسب برای تیبا و ریو ( + تصاویر مربوطه)
[تصویر:  star.gif] تاپیک زیرشاخه تیبا- ( مشکلات پیش آمده +علت +طریقه رفع مساله -راهکار پیشنهادی)
[تصویر:  exclamation.gif] فرم شکایت صاحبان خودروی تیبا از سایپا به علت برخی از مشکلات موجود در این خودرو
[تصویر:  video.gif] تاپیک زیرشاخه تیبا-گالری تصاویر خودروی ملی سایپا تیبا ( TIBA )
[تصویر:  star.gif]تاپیک زیرشاخه تیبا-ثبت نام و تحویل خودرو و زمان انتظار و موارد پیرامون)
[تصویر:  star.gif] فروشگاه پدال-(عرضه آپشن و قطعات برتر تیبا با بهترین کیفیت قطعات اصلی با مدارات و آموزش نصب کامل در سراسر کشور )
[تصویر:  video.gif] تاپیک گالری بخش تیونینگ و آپشن های مدرن فروشگاه پدال( TIBA )
پاسخ
تشکر شده توسط : Wian jividijuvent


پیام‌های داخل این موضوع
روغن موتور - توسط TIBA-NAVID - 2011-12-08، 10:28 PM
صدای زوزه گیریبوکس - توسط KIATIBA - 2012-12-02، 12:32 AM
RE: تاپیک زیر شاخه تیبا (موارد مرتبط با نگهداری اعم از موتوری،گریبوکس،جلوبندی و ...) - توسط TIBA-NAVID - 2016-10-30، 12:33 PM

موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
Star تاپیک زیرشاخه تیبا- ( مشکلات پیش آمده +علت +طریقه رفع مساله -راهکار پیشنهادی) TIBA-NAVID 5,143 2,305,284 2020-03-15، 03:21 PM
آخرین ارسال: p.salehi
  TIBA-تیبا خودروی جدید سایپا TIBA_ALI 26,249 12,633,740 2020-02-13، 01:31 PM
آخرین ارسال: ho1993
Star تاپیک انتخاب تایر مناسب برای تیبا و ریو ( + تصاویر مربوطه) TIBA-NAVID 1,318 688,066 2020-01-10، 07:43 AM
آخرین ارسال: TIBA-NAVID
  چراغ جلو تیبا alit1150 39 59,843 2019-10-29، 01:57 PM
آخرین ارسال: hozour64
Information درخواست راهنمایی کامل: کارهایی که باید هنگام تحویل تیبا انجام داد؟ Amin.HVS 199 146,754 2019-10-19، 12:23 PM
آخرین ارسال: TIBA-NAVID
Rainbow TIBA2 - تیبا 2 خودروی جدید سایپا (تیبای هاچ بک) TIBA-NAVID 2,037 934,464 2019-10-01، 11:24 AM
آخرین ارسال: saeed_sg
Star تاپیک زیرشاخه تیبا -( آپشن های جانبی الکتریکی و امکانات و لوازم مدرن قابل نصب ) TIBA-NAVID 2,607 1,273,682 2019-08-22، 08:52 PM
آخرین ارسال: ecsi
Video گالری بخش تیونینگ و آپشن های مدرن تیبا در فروشگاه پدال TIBA-NAVID 13 36,991 2019-05-27، 10:09 AM
آخرین ارسال: TIBA-NAVID
Video تاپیک زیرشاخه تیبا-گالری تصاویر خودروی ملی سایپا تیبا ( TIBA ) TIBA-NAVID 668 569,429 2019-05-14، 06:59 AM
آخرین ارسال: TIBA-NAVID
  تاپیک اختصاصی خودروی پراید(ثبت نام- موارد فنی و ...) (کلیه مدل ها:131-141-231-132) TIBA-NAVID 123 51,837 2019-04-07، 03:38 AM
آخرین ارسال: TIBA-NAVID

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 3 مهمان