سلام مهمان گرامی ، خوش آمدید. آیا این نخستین بازدید شماست ؟ وارد شده یا عضو شوید

انجمن های خودرو


امتیاز موضوع:
  • 41 رأی - میانگین امتیازات: 4.61
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تاپیک زیر شاخه تیبا (موارد مرتبط با نگهداری اعم از موتوری،گریبوکس،جلوبندی و ...)
#31
(2012-02-18، 07:06 PM)m_jasour نوشته است:
(2012-02-18، 06:28 PM)davoo007 نوشته است:
(2012-02-18، 04:25 PM)m_jasour نوشته است: یعنی میفرمایید موتور 60 اسبی پیکان با تغییر جزئی شد 83 اسب و رفت رو روآ؟
اگر اینطوره، پس موتور 63 اسبی هم میتونه با تغییر جزئی بشه 80 اسب.
فکر میکنم این بحث بیهوده رو تموم کنیم بره بهتر باشه
از نظر من، موتور تیبا، موتور ارتقا یافته پرایده، و گیربکس تیبا هم گیربکس ارتقا یافته پراید و از نظر شما اینطور نیست
نظر شما هم محترم

بهتر است سری به سایت مگا موتور بزنید و در قسمت محصولات عکس موتور تیبا و پراید راببینید. هر آدم ناواردی متوجه تفاوت های این دو موتور می شود. شما اگه تیبا داری گیربکسش خراب شد برو مال پراید بخر بنداز روش. ما که حرفی نداریم. اتفاقا ارزان تر و فراوانتر هم هست. اگه قطعات تیبا با پراید اینقدر که شما ادعا می کنی مشترک بود که واسه یه قطعه 1 ماه ادمو تو نمایندگی معطل نمی کردن. دوست عزیز قدرت پبکان هم 60 اسب نیست. یک نگاهی به دفترچه پیکان بیاندارید. تو دفترچه پیکان نوشته توان 59 کیلووات که میشه 78 اسب بخار در 5000 دور حداقل یک نگاهی به دفترچه پیکان وانت کنید (باردو). دوستان تیبا سوار حتما تا الان مشکل قطعه داشتن و خودشان در مورد صحت صحبتهای شما قضاوت می کنند. تو شیراز فقط 2 نمایندگی قطعه تیبا داره. اگه بخواهید گیربکس و دیفرانسیل عوض کنید حتی بدون گارانتی باید تو نوبت برید و طول میکشه اگه مال پراید بود که طول نمی کشید تو نمایندگی گیربکس نو پراید فراوانه. تو بازار هم گیربکس نو و استوک راحت گیر می اید. اتفاقا یکی از انتقادات مهم به تیبا همین مشکل قطعه است که تا مدتی وجود داره تا تولید آن زیاد بشه و مکشل حل بشه. به فرض صحت حرف شما باید گفت سایپا تیونر ماهریه زده رو دست AMG آلمان که تونسته قدرت موتور قدیمی و از رده خارج پراید را 27 درصد ارتقا بده. دست مریزاد داره
استاد، مهندس
این متن رو از همین سایت اینجا قرار میدم. متاسفانه شما هنوز نمیدونید که تغییرات انجام شده روی موتور پراید برای قرار گرفتن روی تیبا، توسط آلمانی ها انجام شده نه سایپا:

نقل قول: تیبا
تیم طراحی آلمانی از دانشگاه آخن آلمان موتور پراید را افزایش حجم داده‌اند و با رساندن حجم این موتور به 1500‌سی‌سی و افزایش ضریب تراکم موتور به عدد 9.7 قدرت این موتور را به 80 اسب‌بخار رسانده‌اند. براساس اعلام شرکت مگاموتور، سازنده قوای محرکه سایپا،‌ این موتور 8درصد مصرف کمتری نسبت به پراید دارد .

مگاموتور با کمک شرکت آلمانی FEV وابسته به دانشگاه آخن آلمان حجم موتور را افزایش داده و ضریب تراکم موتور را برای افزایش قدرت موتور به عدد 9.7 رسانده است.(عدد قبلی حدود 8.5 بوده است) درباره گیربکس نیز یکی از مهندسان مرکز تحقیقات سایپا، توضیح می‌دهد؛ نسبت دنده‌های گیربکس پراید براساس خودرو و موتور جدید تغییر داده شده است.

گفته می‌شود که مصرف سوخت این خودرو 10‌درصد کمتر از پراید است البته این موتور گزینه بسیار بهتری نسبت به موتور پراید است این موتور یکی از ارزان‌ترین موتورهای ایرانی در این کلاس هم محسوب می‌شود گشتاور این محصول هم از 103 نیوتن‌متر به 124 نیوتن‌متر ارتقا یافته است .

گیربکس پراید تحمل گشتاور بالای این موتور را نداشت. برای همین در خودروی جدید تیبا گیربکس پراید در دنده دو به گونه ای تقویت شد تا بتواند گشتاور بالای این موتور را تحمل کند. برای تحمل گشتاور حاصل از این موتور همچنین کلاچ پراید که بر روی تیبا استفاده شده تغییراتی کرد. از آن جمله می توان سفت تر شدن فنرهای صفحه کلاچ است تا بتواند گشتاور 124 نیوتن متری موتور جدید را تحمل کند. از طرفی هزارخواری سر پلوس ها نیز به دلیل قدرت بالاتر موتور تقویت شد.

موتور پراید
این هم لینک صفحه مربوطه : http://www.pedal.ir/%D9%85%D8%AA%D9%81%D...%86%DB%8C/
در مورد موتور پیکان، شما فقط یک عدد شنیدی عزیزم
اینها رو فعلا داشته باش تا بدونی که روی پیکان چندین نوع موتور مختلف استفاده شده، نه یک نوع!!:
نقل قول: موتور 1725 سي سي با سر سيلندر چدني و نسبت تراكم 5/7 به 1
57 اسب بخار متريك - وقتي كه سرعت موتور 4500 دور در دقيقه است .
بيشترين كاربرد بر روي هيلمن هاي مدل پایین

موتور 1725 سي سي با سر سيلندر چدني و نسبت تراكم 4/8 به 1
61 اسب بخار متريك - وقتي كه سرعت موتور 4700 دور در دقيقه .
بيشترين كاربرد بر روي پيكان هاي مدل پايين يا به اصطلاح چراغ خمار. از سال 46 تا حدود 70

موتور 1725 سي سي با سر سيلندر آلومينيمي و نسبت تراكم 2/9 به 1
79 اسب بخار متريك – وقتي كه سرعت موتور 5100 دور در دقيقه است .
بيشترين كاربرد بر روي مدلي به نام پيكان جوانان .

موتور 1600 سي سي با سر سيلندر چدني و نسبت تراكم 6/8 به 1 و كاربراتوري
69 اسب بخار متريك وقتي كه سرعت موتور 4700 دور در دقيقه است .
بيشترين كاربرد بر روي پيكان هاي توليد شده از سال 72 تا 82 .

موتور 1600 سي سي با سر سيلندر چدني و نسبت تراكم 7/8 به 1 و انژكتوري
71 اسب بخار وقتي كه سرعت موتور 5000 دور در دقيقه است .
بيشترين كاربرد بر روي پيكان هاي اواخر سال 81 تا سال 84 .

موتور 1600 سي سي با سر سيلندر آلومينيمي و نسبت تراكم 2/9 به 1
85 اسب بخار وقتي كه سرعت موتور 5000 دور در دقيقه است .
بيشترين كاربرد بر روي نسل جديد آردي يا همون روا !!!
وقتی میخواهید مطلبی رو اینطور با قطعیت بیان کنید، حداقل کمی مطالعه بفرمایید.

شما مثل اینکه خیلی قاطعیت داری مثل اینکه بیشتر از ایران خودرو از موتورشون اطلاعات داری. حداقل یه سری به سایت ایران خودرو بزن موتور روا مدل سال هم که 85 اسب داره 1700 سی سی هست نه 1600 و ضریب ترکم آن هم 1:10.2 است نه 1: 9.2 به سایت ایران خودرو سر بزن اطلاعات ترا به روز کن . اطلاعات غلط به خوانندگان نده
http://www.ikco.com/fa/Product.aspx?ID=1...9%88%d8%a2
اینم لینکش اگه خواستی برو ببین مشخصات همون روا رو. ذوستان هم می توانند ببینند وقضاوت کنند.. کمی با سند و مدرک ادعاتان را بیان کنید. جالبه اینکه از کل گیربکس پراید فقط دنده 2 تحمل گشتاور بالا را ندارد و باید تغییر می کرده. معلوم نیست این مطلب را از کجا اوردین تو سایت سایپاو مگا موتور که خبری از این مطلب نیست. منظورت از ضریب تراکم قبلی اگر پراید است ضریب ترکم پراید هم 1:9.7 است نه 1:8.5 که تیم آلمانی بخواهد آنرا تغییر دهد حداقل دفترچه راهنمای یک پراید را بخون. اون سایتی هم که مطلب را ازش کپی پیست کردی به بقیه لینک می دادی ببینند.خودم این کار را میکنم http://www.pedal.ir این سایت هم از روزنامه شرق مورخ 28 دی 1389آورده و شما هم کپی کردی تو پاسخ خودت. همون سایت رو هم کامل نخوندی که ضریب تراکم پراید را اشتباه ننویسی.
(2012-02-18، 07:50 PM)moje tiba نوشته است: دوستان بنظرم راندمان موتور خیلی مهم هست حالا قدرت هر چقدر هم افزایش پیدا کنه مهم اینه که چقدر بازدهی بالاتر رفته و همچنین کاهش مصرف سوخت ...متاسفانه اینجوری که تا حالا از حدود 11 نفر تیبا دار پرسیدم همگی با معزل مصرف بالای 8 لیتر در گیر بودن ...در صورتیکه در پراید خیلی این معزل کمتر هست

به نظر من این مشکل از بی کیفیتی و بی دقتی وشتاب در تولید تیبا است. من خودم این مسئله را ندارم تا حالا مصرف بیشتر از 7.5 در صد کیلومتر در شهر شیراز نداشتم (محل زندگی گلستان- محل کار خیابان زند) مسیر پر ترافیکی را می روم. ولی من هم شنیدم خیلی از تیبا سواران مشکل مصرف دارن حتی تا 10 لیتر .
آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است**** با دوستان مروت با دشمنان مدارا
پاسخ
تشکر شده توسط :
#32
شما کلا خدای خودرو و دانش و معلومات و تحقیقات هستی
خوش باش و از دانش قلیان کننده ات لذت ببر
دوستان هم میتونند قضاوت کنند
عاقلان دانند که تفاوت موتور و گیربکس پراید و تیبا چقدره
ضما دلت رو هم به نوشته های کمپانیهای معلوم الحال سایپا و ایرانخودرو خوش کن و لذت از زندگیت ببر
پاسخ
تشکر شده توسط :
#33
زاستفاده از platform و شاسی و قطعات مشترک ار روشهایی است که امروزه بسیارب از خودروسازان مطرح جهان از آن برای روشی برای کاهش هزینه ای خود استفاده می کنند کمپانی های معتبری مثل تویوتا-هوندا-مزدا و غیره از قطعات موتوری و شاسی مشترک برای مدل های مختلف خود سود می برند. حال اگر یک خودرو ساز وطنی جهان سومی و عقب مانده در مقابل غول های صنعت خودرو دست به این کار بزند برای برخی ذوستان گناهی نابخشودنی است و می خواند به هزار دلیل روا و ناروا اثبات کنند که مثلا تیبا همان پراید است فقط تیونینگ شده و گربکس آن همان است و دلیل مضحک می آورند که تمامی قطعات گیربکس پراید تحمل گشتاور بالاتر تولیدی در موتور تیبا را دارد الی دنده 2 آن و با تغییر ضریب دنده ان هم فقط 2 گیربکس پراید همان می شود که در تیبا مورد استفاده است و قس الی هذا.... و جالب است که حرف کمپانی سازنده را هم قبول ندارند و حرف خود را معتبر تر می دانند. بهتر است به جای تلاش برای اثبات پراید بودن تیبا به بحث کیفیت و مشکلات فنی آن پرداخته شود که بسیار مهم تر از بحث بالا می باشد. در حال حاضر دو کمپانی ایران خودرو و سایپا مدعی هستند که خودرو ملی طراحی کرده و ساخته اند. خودرو ملی ایران خودرو سمند و خودرو ملی سایپا مینیاتور یا همان تیبا است. گر چه با یک قضاوت منصفانه مشخص است که هیچ کدام از این دو خودرو به معنای حقیقی کلمه خودرویی بومی نیستند (طراحی و ساخت 100 درصد داخلی) چون موتور سمند موتور 1800 سی سی پژو است وتیبا هم دارای قطعات مشترک با پراید و ریو می باشد( یا به قول دوستان تیبا ستیز سفارش مگا موتور است به یک تیم طراحی المانی). ولی اگر قرار باشد خودرو ملی انتخاب شود قطعا تیبا ملی تر از سمند است. گر چه سمند خودرویی با کیفیت تر و با قابلیت های دینامیکی بهتر است در جایگاهی بالاتر ار تیبا قرار می گیرد. چرا که قلب تپنده سمند موتوری طراحی شده توسط پژو (100 درصد) . دارای برند خاص خود است ولی تیبا موتوری با یک برند خاص مانند پژو نیست. جالب این جا است که این دوستان تیبا ستیز چنین احساسی در برابر سمند نداشتند و فریاد برنیاوردند که این خودرو ملی همان پژو است ولی برای تیبا اینقدر حساسیت به خرج می دهند. علت آن هم مشاهده پر شدن خلاء بازار خودرو ایزان بین پراید و ماشین های گران قیمت تر می باشد کاری که انصافا سمند نتوانست در بازار خودرو موفق به انجام شود (نتوانست خلایی را پر کند بلکه فقط تبدیل شد به حق انتخابی متفاوت برای خریداران خودرو). ایراد تیبا استفاده از قطعات پراید یا ریو یا هر ماشین دیگری نیست ایراد اصلی کیفیت و مشکلات ناشی از مونتاژ ضعبف این ماشین است.
آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است**** با دوستان مروت با دشمنان مدارا
پاسخ
تشکر شده توسط : آرشام
#34
باز هم میگم
ای استاد بزرگوار، بحث رو از یک سوال ساده و جواب ساده بنده کشیدی به اینجا که قصه رستم و سهراب بنویسی؟
متن پست آخر شما درسته، اما چه ربطی به بحث ما دو تا داره؟
من که خودم تیبا دارم کی گفتم که چرا در تیبا از قطعات پراید یا ریو استفاده شده که شما ورداشتی طومار نوشتی؟
پست اول بنده در جواب یکی از دوستان بود که هزینه رو پرسیده بودند، نه در تخطئه قطعات مشترک تیبا و پراید
آدمهای جالبی پیدا میشن تو این مملکت گل و بلبل، که بحث رو خودشون به این شکل درمیارن و بعد هم قصه مینویسند
استفاده از قطعات پراید و ریو در تیبا و حتی قطعات مشترک در تولیدات ایرانخودرو هیچ اشکالی نداره، ولی این بده که ما بدونیم قطعات مشترک در خودروهای مختلف استفاده میشه، ولی بیاییم بخواهیم ثابت کنیم که الّا و بلّا این قطعات مشترک با هم فرق اساسی دارند.
جالبه که شما در هر پست، گفته های قبلی خودتون رو هم نقض میکنید. اولش میگید که این قطعات مشترک نیستند و بعد داستان می نویسید که استفاده از قطعات مشترک هیچ ایرادی نداره
اول تکلیف خودتون رو مشخص کنید و بعد ادامه بدید
اتفاقا بنده جزو معدود افرادی هستم (بر خلاف جنابعالی) که اگر بدونم حرفی که زدم اشتباهه، حتما میگم اشتباه کردم

این رو هم بعد از ویرایش پست قبلی جنابعالی اضافه میکنم:
مضحک اینه که یک بحث ساده رو تبدیل به تیابستیزی یک نفر بکنی
مضحک اینه که بدون دانش کافی و فقط برای دفاع از چیزی که معلوم نیست چیه، بقیه رو به چیزی که نیست متهم کنی
مضحک اینه که شما هنوز معلوم نیست میفرمایی که تیبا و پراید قطعات مشترک دارند یا ندارند
مضحک اینه که شما مطلبی که بنده از یک مقاله منتشر شده در همین سایت اینجا گذاشتم و لینک مربوطه رو هم ارائه کردم رو مطلب شخصی من قلمداد کنی و بکوبی
مضحک اینه که هنوز تکلیف شما با خودت مشخص نیست و با چند روز تیبا سواری، یک بررسی چندین بندی در موردش نوشتی و در هر سایتی منتشر کردی، در حالیکه هیچ عقل سلیمی قبول نمیکنه با چند روز سواری گرفتن از یک ماشین توسط یک شخص معمولی بشه بررسی کامل و جامع ارائه داد
مضحک خیلی چیزهای دیگه هم هست که به موقع اشاره خواهم کرد
حالا هی شما پست بیخود بده و من هم بیخودی وقتم رو تلف جواب دادن به شما بکنم
همیشه و همه جا باید عقل کل هایی باشند که جو رو به گند بکشند و حال آدم رو به خاطر تهمت زنیهاشون به هم بزنند
پاسخ
تشکر شده توسط :
#35
(2012-02-18، 10:22 PM)m_jasour نوشته است: باز هم میگم
ای استاد بزرگوار، بحث رو از یک سوال ساده و جواب ساده بنده کشیدی به اینجا که قصه رستم و سهراب بنویسی؟
متن پست آخر شما درسته، اما چه ربطی به بحث ما دو تا داره؟
من که خودم تیبا دارم کی گفتم که چرا در تیبا از قطعات پراید یا ریو استفاده شده که شما ورداشتی طومار نوشتی؟
پست اول بنده در جواب یکی از دوستان بود که هزینه رو پرسیده بودند، نه در تخطئه قطعات مشترک تیبا و پراید
آدمهای جالبی پیدا میشن تو این مملکت گل و بلبل، که بحث رو خودشون به این شکل درمیارن و بعد هم قصه مینویسند
استفاده از قطعات پراید و ریو در تیبا و حتی قطعات مشترک در تولیدات ایرانخودرو هیچ اشکالی نداره، ولی این بده که ما بدونیم قطعات مشترک در خودروهای مختلف استفاده میشه، ولی بیاییم بخواهیم ثابت کنیم که الّا و بلّا این قطعات مشترک با هم فرق اساسی دارند.
جالبه که شما در هر پست، گفته های قبلی خودتون رو هم نقض میکنید. اولش میگید که این قطعات مشترک نیستند و بعد داستان می نویسید که استفاده از قطعات مشترک هیچ ایرادی نداره
اول تکلیف خودتون رو مشخص کنید و بعد ادامه بدید
اتفاقا بنده جزو معدود افرادی هستم (بر خلاف جنابعالی) که اگر بدونم حرفی که زدم اشتباهه، حتما میگم اشتباه کردم

نکته اول بنده نگفتم قطعم مشترک در تیبا با پراید نیست بر خلاف شما که می گویی همان پراید است وقتی ازت سوال می کنند و گیر می افتی می گویی نه تیونینگ شده و غیره. من تکلیفم اتفاقا با خودم معلوم است چون اگه گیربکسو بلوک سیلندر در ماشینم عیب کرد میدم شما واسم مال پراید رو بنداری روش البته با یکم تراشکاری وتغییر ضریب دنده 2. قطعات مشترک بین تیبا و پراید و ریو است ولی نه در انجین حتی اگر حرف شما را هم قبول کنیم باز تقاوت این دو موتور از زمین تا اسمان است.نکته دوم قصه نوشتن حق من است شما که دیگران را نادان و خود را عاقل می دانی می توانی این پست را نخوانی. اجباری به خواندن نداری.من این پست را برای خوشایند شماننوشتم.
آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است**** با دوستان مروت با دشمنان مدارا
پاسخ
تشکر شده توسط : nader
#36
من در پست اول نخواستم بحث رو باز کنم و به همین دلیل اشاره به تغییرات نکردم
مگر شما یا افراد دیگه این تاپیک مچ گیر هستید که من از گیر افتادن بترسم؟ اعتراف به اشتباه آنچنان که شما فکر میکنی سخت نیست
اون تغییر ضریب دنده دو حرف من نیست، حرف یک مقاله منتشر شده در همین سایته که لینکش رو ارائه کردم و اگر مشکل خاصی در بینایی نداشته باشید حتما میتونید لینک رو ببینید
در مورد مطالعه مطلب هم لازم نیست تکلیف تعیین کنید. اگر لازم باشه میخونم و جواب میدم. همونطور که لازم بود. چون جنابعالی در متنتون به بنده تیبا ستیز و مضحک گو نسبت دادید و باید پاسخ شایسته میشنیدید
ضمنا شما هنوز هم تکلیفتون مشخص نشده که بالاخره تیبا و پراید قطعه مشترک دارند یا نه؟
موتور پراید موتورتقویت شده پراید به دست یک گروه آلمانی (البته اگر شما اجازه بفرمایید) و گیربکس آنهم گیرکس بهینه شده پراید برای تیباست
بالا تشریف ببرید، پایین تشریف بیارید، واقعیت قابل انکار و تغییر نیست
مگر اینکه موتور و گیربکس خودرو شما بصورت اختصاصی توسط سایپا طراحی، تولید و نصب شده باشه
پاسخ
تشکر شده توسط :
#37
(2012-02-18، 10:48 PM)m_jasour نوشته است: من در پست اول نخواستم بحث رو باز کنم و به همین دلیل اشاره به تغییرات نکردم
مگر شما یا افراد دیگه این تاپیک مچ گیر هستید که من از گیر افتادن بترسم؟ اعتراف به اشتباه آنچنان که شما فکر میکنی سخت نیست
اون تغییر ضریب دنده دو حرف من نیست، حرف یک مقاله منتشر شده در همین سایته که لینکش رو ارائه کردم و اگر مشکل خاصی در بینایی نداشته باشید حتما میتونید لینک رو ببینید
در مورد مطالعه مطلب هم لازم نیست تکلیف تعیین کنید. اگر لازم باشه میخونم و جواب میدم. همونطور که لازم بود. چون جنابعالی در متنتون به بنده تیبا ستیز و مضحک گو نسبت دادید و باید پاسخ شایسته میشنیدید
ضمنا شما هنوز هم تکلیفتون مشخص نشده که بالاخره تیبا و پراید قطعه مشترک دارند یا نه؟
موتور پراید موتورتقویت شده پراید به دست یک گروه آلمانی (البته اگر شما اجازه بفرمایید) و گیربکس آنهم گیرکس بهینه شده پراید برای تیباست
بالا تشریف ببرید، پایین تشریف بیارید، واقعیت قابل انکار و تغییر نیست
مگر اینکه موتور و گیربکس خودرو شما بصورت اختصاصی توسط سایپا طراحی، تولید و نصب شده باشه

بالا بری پایین بایی من می خواهم گیربکس پراید بندازم رو ماشینم. دیدی تکلیف معلومه من حرفت را قبول کردم تازه می خواهم یک بلوک سیلندر پراید هم بگیرم بدم تراشکار یه دره تراشکاریش کنه تراشکار سر کوچه واسه روز مبادا بذارم توخونه که اگه خراب شد بدم واسم بندازن رو ماشین عزیزBig Grin
آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است**** با دوستان مروت با دشمنان مدارا
پاسخ
تشکر شده توسط : mehrdad1355
#38
برو خودتو مسخره کن مردک
پاسخ
تشکر شده توسط :
#39
(2012-02-18، 11:07 PM)m_jasour نوشته است: برو خودتو مسخره کن مردک

شما هما بهتر که فقط استفاده کننده باشی. حرفت هم اصلا ازرش جواب نداره. من پستم را با مدرک و برای افراد منصف که در این سایت زیاد هستند نوشتم نه امثال شما. شما بهتر به فکر یک تراشکاری باشی به عناون بنگاه زود بازده بهت وام هم می دهند اقای محترم. دکان سایپا هم تخته می شه.
آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است**** با دوستان مروت با دشمنان مدارا
پاسخ
تشکر شده توسط : mehrdad1355
#40
البته کاملا مطلع هستم که هدفت تنها عصبانی کردن منه، ولی چاره ای نبود، مجبور شدم جواب پست تمسخر امیزت رو بدم و از این بابت هم از بقیه کاربرا عذر
یکبار دیگه هم عرض میکنم که شما خودت رو مسخره کن و با چرندیاتت باعث تلف شدن وقت دیگران نشو
به نظرم من دیگه پستهای آخرم باشه، چون شما مشخصا در عصبانی کردن دیگران و در نهیات اخراجشون تبحر خاصی داری
راستی به هجو گویان هم جدیدا وام کم بهره جهت تقویت حس رمان نویسی میدن
برو پیگیر شو
پاسخ
تشکر شده توسط :


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
Star تاپیک زیرشاخه تیبا- ( مشکلات پیش آمده +علت +طریقه رفع مساله -راهکار پیشنهادی) TIBA-NAVID 5,148 2,536,810 2020-07-20، 07:05 PM
آخرین ارسال: Ali nemesis
  TIBA-تیبا خودروی جدید سایپا TIBA_ALI 26,252 13,773,500 2020-06-26، 05:10 PM
آخرین ارسال: Ali nemesis
Star تاپیک زیرشاخه تیبا-ثبت نام و تحویل خودرو و زمان انتظار و موارد پیرامون manifar 6,577 2,647,382 2020-03-23، 09:02 PM
آخرین ارسال: AA1393
Information دانستنی های بیمه ای - موارد در خصوص بیمه ی خودرو (شخص ثالث، بدنه ،... ) TIBA-NAVID 27 18,604 2020-02-23، 03:57 PM
آخرین ارسال: فرپدال
Star تاپیک انتخاب تایر مناسب برای تیبا و ریو ( + تصاویر مربوطه) TIBA-NAVID 1,318 746,565 2020-01-10، 07:43 AM
آخرین ارسال: TIBA-NAVID
  چراغ جلو تیبا alit1150 39 66,395 2019-10-29، 01:57 PM
آخرین ارسال: hozour64
Information درخواست راهنمایی کامل: کارهایی که باید هنگام تحویل تیبا انجام داد؟ Amin.HVS 199 157,338 2019-10-19، 12:23 PM
آخرین ارسال: TIBA-NAVID
Rainbow TIBA2 - تیبا 2 خودروی جدید سایپا (تیبای هاچ بک) TIBA-NAVID 2,037 1,023,057 2019-10-01، 11:24 AM
آخرین ارسال: saeed_sg
Star تاپیک زیرشاخه تیبا -( آپشن های جانبی الکتریکی و امکانات و لوازم مدرن قابل نصب ) TIBA-NAVID 2,607 1,380,546 2019-08-22، 08:52 PM
آخرین ارسال: ecsi
Video گالری بخش تیونینگ و آپشن های مدرن تیبا در فروشگاه پدال TIBA-NAVID 13 38,354 2019-05-27، 10:09 AM
آخرین ارسال: TIBA-NAVID

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 3 مهمان