سلام مهمان گرامی ، خوش آمدید. آیا این نخستین بازدید شماست ؟ وارد شده یا عضو شوید

انجمن های خودرو


امتیاز موضوع:
  • 41 رأی - میانگین امتیازات: 4.61
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تاپیک زیر شاخه تیبا (موارد مرتبط با نگهداری اعم از موتوری،گریبوکس،جلوبندی و ...)
سلام به شما دوست خوب و بزرگوار ما جناب طاهری عزیز
قبل از هر چیز و عرض پاسخ خدمت شما دوست بزرگوار بیشتر از هر چیز لازم دیدم خدمت شما عرض ادب و احترام داشته باشم.
سعادتی هست از حضور و صحبت های شما دوست عزیز و بزرگوار نیز استفاده میکنیم.
قطعا تجربیات شما و شنیدن موارد بسیار برای همه ی ما و از جمله بنده ی حقیر شنیدنی و مثمر ثمر خواهد بود.
از ابراز لطف شما هم کمال تشکر و قدردانی رو دارم.
بنده هم در مورد سیستم های جدید و تغییرات جدید خودروهای روز و یا موارد فنی و اصلاحات و سیستم های جدیدی که در حال حاضر دنیا روی اون ها کار میشه و فکر میشه علاقمند و پیگیر هستم.
خیلی موارد رو که بعضا الان حرفش رو بعضا دست و پا شکسته و با کپی برداریه کثیف و ناقص توی خودروهای ایران الان دارن کم کم بعضا با اجبار
بعضا با اهرم قانونی
بعضا از سر مانور دادن
پیاده میکنن ...
سالهای قبل این موارد رو پیگیرش بودم توی خودروسازی دنیا.
این عرایضی که کردم رو از همون موارد که خاطرم مونده بود به صورت چکیده عرض کردم.
چون دقیقا تاریخچه این قضیه و این تغییر رو اگه درست یادم باشه حدود 30 35 سال پیش یکی از غول های خودروسازی دنیا برای اولین بار اجرایی کرده بود.
مقاله ها و اظهار نظرهای اون خودروساز و کم و کیف تغییرات مذکور رو از اون موارد خاطرم بود که روش یه زمانی زوم کرده بودم.
زمانی که حتی خودروی انزکتوری نبود زیاد تو بازار کشور این موارد اگه درست خاطرم باشه و این مورد ساده ی به خصوص در خودروسازی دنیا مطرح شد به عنوان یه تغییر.
یه ایده.
خیلی چیزای دیگه هم مطرح میشه همه ساله و همه روزه ...
ما 30 40 سال بعد یه کپی بدخط و کثیف رو با کمک کشور دوست و برادر انجام میدیم.
و فقط اسمش رو داشته باشه ... اسم تغییر رو داشته باشه
حالا کیفیت و کاراییش اگه 180 درجه هم تناقض داشت مهم نیست !

عرض کنم که در پست اولی که خدمتتون عرض کردم ...
گفتم در صحبت مختصر خودم به کم و کیف اصل این داستان و اصل و اساس ماهیت این سیستم اشاره میکنم.
با توجه به بررسی و تحقیقایی که از قبل کردم.
هیچ گاه این سویچ یه عامل منفی نخواهد بود
هیچ گاه یه سویچی نخواهد بود که مانع از نیم کلاج گرفتن راننده بشه.
هیچ گاه یه کاری نخواهد کرد که مثلا ماشین الکی و بیخودی خاموش کنه.
هیچ گاه پیش نباید بیاد که مثلا راننده کلاج بگیره ...
و به جای اینکه کارکرد و ماهیت اصلی خودش رو بروز بده
در خلاف جهت حرکت کنه و اتفاقا یه عاملی برای فشار بیشتر به صفحه کلاج و اتفاقا یه عاملی بشه برای سنکرون نشدن درست و اتفاقا تنظیماتی که اعمال بشه روی پاشش سوخت در جهتی باشه حلاف جهت و برعکس.
اینو میتونم بگم با اطمینان که اون موردی که دوستان خودروساز اینو به عاریت ازش گرفتن این موارد رو نداشته
حتی سایت های سورس خارجی و صحبت های افرادی که اولین بار با اون تغییر با خودروهای اون شرکتا کار کردنو هم خوندم مدت ها قبل.
اما هیچ کدوم جوری نبوده مشکل داشته باشن.
انتظار تغییر شگرف و تغییر شدید مصرفی و یا مثلا عمر خیلی بالای قطعات درگیر رو هم نباید داشت
انتظار الایندگی خیلی کمتر رو هم نباید ازین کار داشت که مثلا در فلان خودروساز دنیا این مورد نصب شد
الودگی خودرو نصف شد
نه اصلا اینجور نبوده و نیست.
اما روی هم رفته اگه درست و حساب شده کار کرده باشن تغییر منفی نیست.
روی الودگی اثر داره .یه مقدار میتونه در دراز مدت روی عمر قطعات درگیر تاثیر مثبت میتونه بذاره.(البته نه اینکه بریم همه قطعات رو هر روز اشغال تر کنیم و بعد بگیم یه سنسور گذاشتیم دیگه ...باید معجزه کنه)
و یه سیستم تشخیصی مکمل دیگه هم به پارامتر های تشخیصی ای سی یو اضافه میشه
که ازین نظر هم مانیتور میکنه وضعیت سلامت یا عدم سلامت خودرو رو.
و در صورت رخ دادن یه قضیه مشکل و تشخیص وجود ایراد
سیستم رو از اسیب و ضرر بیشتر جلوگیری میکنه.که اون کارکرد کنترل سرعتش به این معنی هست که قبلا عرض کردم شرحش رو
اما :
همه این ها رو گفتیم ...
در پست اولم هم در صفحه پیش عرض کردم
بعضا من هم در جریان هستم که در چیزی که اینا عملیاتی کردن.
بعضا یه موارد در خور بحث و بررسی پیش اومده.
مثال میزنم ...
یه موردی که از بدو اومدن خودروهای یورو 4 تحت عنوان یه مورد نو ظهور دیده شد.
خاموش شدن خود به خود تعدادی از این خودروها بود.
در مقطعی از کارکردش.
مثلا داشتیم دوستی که بهم پیام داده و با هم بررسی و صحبت کردیم.
گفته مثلا حین کارکرد عادی.
یک دفعه نه مشکل داشتم.نه کلاج و گاز اینجور بوده از زیر پام در بره
همین جوری عادی عادی ماشین خاموش کرده.
یا مثلا مورد دیگه ...
اینکه داشتیم که مثلا بوده تعدادی دوستانی که مثلا گفتن آقا در حال حرکت داریم میریم
کلاج رو میگیرم دور موتور میره یه دفعه رو 3500
صدای موتور شدید یه دفعه عوض شده.
بالا رفته دور موتور

صرف نظر ازین که این مورد افزایش غیر طبیعی دور موتور (شدیدا افزایش غیر طبیعی نه اینکه مثلا ماشین در شرایط جاده ای هست که به تبع شرایط جاده افزایش دور داره نه اون منظورم نیست)
در یه خودروی عادی
اگه در این هنگام رخ بده ... شک به مشکل داشتن قطعاتی از سیستم انتقال نیرو میره
سا مثلا موردی در سنسور دور موتور که ایجاد بینظمی در دور موتور خودرو کرده.
یا مثلا مشکلی در شمع ها و سیستم سوخت و ساز خودرو که ایجاد نامنظمی داشته.
این قبول و درست.
اما ...
وقتی در یک خودرویی که تازه تغییری در اون انجام شده.
و روی همین قضیه هم میبایست اثرگذاری داشته باشه.
قبول باید کرد که وجود تنظیمات نا درست
و یا وجود مشکلی در این رابطه
یکی از بیشترین شک هایی که میره به همین قضیه میتونه بره.
اون قضیه خاموش شدن خود به خودی و بی دلیل رو من از زبان چندین دوست همون بدو تحویل یورو 4 ها زیاد شنیدم.
در صورتی که اصلا توی تیباهای قبل اصلا نبود.
خوب نمیشه قطعی گفت
اما باید منطقی اینو قبول کرد که این حداقل حداقل
در ساده ترین حالت به عنوان یک احتمال با احتمال در خور بررسی مطرح هست که این قضیه از پیغام خطا و تشخیص و عملکرد خطای ای سی یو در رابطه با همین تغییر نشات گرفته باشه.

اما خوب خوشبختانه این موارد عمومی نیست
اما مواردی ازین نوع موارد بوده.
منظورم اینه که من به نظرم این مورد و این تغییر به صرف تغییرش هیچ مشکل و ایرادی نداره
چه بسا در دراز مدت میتونه اندکی در حد معقول بازخورد مثبت داشته باشه
اما از نظراتی میتونه مشکل ساز باشه.
اشنا نبودن دوستان نمایندگی که راه رفتن خودشونو هم به درستی بلد نیستن بعضا
و بی بررسی و بعضا اطلاع
میری جاشون
میگی دنده سفت عوض میشه ...
میگن تمومه .... گریبوکسش خرابه ... باید عوض بشه.
میگی اقا راهنمای ماشینم یکسره شده
از پشت میز بلند نمیشه
تمومه اقا
بچه بزن دسته راهنماشو عوض کن ... میگی آقا دسته راهنما خراب نیست.
مشکل چیز دیگست.
یا مثلا میگی مصرف ماشین بالاست.
میگه میدونی چیه.
ذات ماشین اینجوریه ... همینه.
میگی اقا ترمز ماشین مثلا فلان موردو داره ... میگه میدونی چیه ... همینجوری هست
میگی مثلا اقا دربای ماشین رگلاژ نیست
میگه میدونی چیه؟؟ همه ماشینا همین جوری هستن...!
خوب یکی از معضل هایی که پیش میاد
برای بعدا برا سرو کله زدن مردم در سر ایرادای عادی این مورد هست
مثلا تنظیمات اشتباه
عملکرد نادرست
مشکل و خطایی که باشه
بعضا این دوستان چون همیشه از داستان عقبن.
اطلاع ندارن و بدتر برا فرد دردسر درست میکنن.
این قضیه همیشه توی خودروهای جدید و خودروهایی که تغییراتی داشتن برای مردم اون بدو امر مشکل درست میکرده.
یه جورایی به اصلاح سر مردم برا خودشون ارایشگر میشن با سعی و خطا!
یه مورد دیگه هم اینکه اگه درست درست تنظیمات و موارد درگیر تو این قضیه ی به ظاهر ساده هم مثل همه موارد دیگلر
درست کار نشه
خوب این طبیعی هست که نتیجه مطلوب عاید نمیشه
خودرو یه وسیله هست با بیش از چند هزار قطعه ریز و درشت که کنار هم گرد اومدن
و با نظم و عملکرد درست در کنار هم بهترین عملکرد رو باعث میشن.
طبیعی هست توی مجموعه ی درست و منظم یه عامل با بی نظمی و کیفیت بد و یا سبب به هم خوردن نظم گذاشته بشه
نتیجش در کل عملکرد خودرو بروز پیدا میکنه.
بازم عذرخواهم اگه زیاده گویی شد
برقرار باشید
از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر  ،، یادگاری که در این گنبد دوار بماند

ای سرزمین من، شورآفرین میهن
دور از تو باد ای مرز باور، دست اهریمن

------------------ ((ا))
                                          ای خاک مهر آیین، آیینه ی ایمان
                                          ای در پناه لطف یزدان، جاویدان ایران

[تصویر:  4wdsvvxpm4xq51efs0h.jpg]
[تصویر:  star.gif]تاپیک زیر شاخه تیبا - ( آپشن های جانبی الکتریکی و امکانات و لوازم مدرن قابل نصب )
[تصویر:  star.gif]تاپیک زیر شاخه تیبا - (موارد مرتبط با نگهداری اعم از موتوری،گریبوکس،جلوبندی و ...)
[تصویر:  star.gif] تاپیک انتخاب تایر مناسب برای تیبا و ریو ( + تصاویر مربوطه)
[تصویر:  star.gif] تاپیک زیرشاخه تیبا- ( مشکلات پیش آمده +علت +طریقه رفع مساله -راهکار پیشنهادی)
[تصویر:  exclamation.gif] فرم شکایت صاحبان خودروی تیبا از سایپا به علت برخی از مشکلات موجود در این خودرو
[تصویر:  video.gif] تاپیک زیرشاخه تیبا-گالری تصاویر خودروی ملی سایپا تیبا ( TIBA )
[تصویر:  star.gif]تاپیک زیرشاخه تیبا-ثبت نام و تحویل خودرو و زمان انتظار و موارد پیرامون)
[تصویر:  star.gif] فروشگاه پدال-(عرضه آپشن و قطعات برتر تیبا با بهترین کیفیت قطعات اصلی با مدارات و آموزش نصب کامل در سراسر کشور )
[تصویر:  video.gif] تاپیک گالری بخش تیونینگ و آپشن های مدرن فروشگاه پدال( TIBA )
پاسخ
تشکر شده توسط : tiba1390 ali.ahmadi


پیام‌های داخل این موضوع
روغن موتور - توسط TIBA-NAVID - 2011-12-08، 10:28 PM
صدای زوزه گیریبوکس - توسط KIATIBA - 2012-12-02، 12:32 AM
RE: تاپیک زیر شاخه تیبا (موارد مرتبط با نگهداری اعم از موتوری،گریبوکس،جلوبندی و ...) - توسط TIBA-NAVID - 2014-01-03، 03:38 PM

موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
Star تاپیک زیرشاخه تیبا- ( مشکلات پیش آمده +علت +طریقه رفع مساله -راهکار پیشنهادی) TIBA-NAVID 5,148 2,463,415 2020-07-20، 07:05 PM
آخرین ارسال: Ali nemesis
  TIBA-تیبا خودروی جدید سایپا TIBA_ALI 26,252 13,418,973 2020-06-26، 05:10 PM
آخرین ارسال: Ali nemesis
Star تاپیک زیرشاخه تیبا-ثبت نام و تحویل خودرو و زمان انتظار و موارد پیرامون manifar 6,577 2,563,279 2020-03-23، 09:02 PM
آخرین ارسال: AA1393
Information دانستنی های بیمه ای - موارد در خصوص بیمه ی خودرو (شخص ثالث، بدنه ،... ) TIBA-NAVID 27 18,158 2020-02-23، 03:57 PM
آخرین ارسال: فرپدال
Star تاپیک انتخاب تایر مناسب برای تیبا و ریو ( + تصاویر مربوطه) TIBA-NAVID 1,318 726,726 2020-01-10، 07:43 AM
آخرین ارسال: TIBA-NAVID
  چراغ جلو تیبا alit1150 39 64,450 2019-10-29، 01:57 PM
آخرین ارسال: hozour64
Information درخواست راهنمایی کامل: کارهایی که باید هنگام تحویل تیبا انجام داد؟ Amin.HVS 199 154,118 2019-10-19، 12:23 PM
آخرین ارسال: TIBA-NAVID
Rainbow TIBA2 - تیبا 2 خودروی جدید سایپا (تیبای هاچ بک) TIBA-NAVID 2,037 993,240 2019-10-01، 11:24 AM
آخرین ارسال: saeed_sg
Star تاپیک زیرشاخه تیبا -( آپشن های جانبی الکتریکی و امکانات و لوازم مدرن قابل نصب ) TIBA-NAVID 2,607 1,346,611 2019-08-22، 08:52 PM
آخرین ارسال: ecsi
Video گالری بخش تیونینگ و آپشن های مدرن تیبا در فروشگاه پدال TIBA-NAVID 13 38,019 2019-05-27، 10:09 AM
آخرین ارسال: TIBA-NAVID

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 4 مهمان