سلام مهمان گرامی ، خوش آمدید. آیا این نخستین بازدید شماست ؟ وارد شده یا عضو شوید

انجمن های خودرو


امتیاز موضوع:
  • 41 رأی - میانگین امتیازات: 4.61
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تاپیک زیر شاخه تیبا (موارد مرتبط با نگهداری اعم از موتوری،گریبوکس،جلوبندی و ...)
سلام
بنابر خلاصه آنچه كه فرموديد با گرفتن كلاچ اگر در حالت گاز دادن نباشيم سامانه سوئيچ كلاچ موتور را خاموش ميكند و اگر در حال تعويض دنده باشيم پاشش سوخت را كم ميكند .

اين موضوع كه كلاچ فشرده نشده باشد اما دور موتور در حال افزايش است معمولاً در سرازيری ها اتفاق می افتد و بندرت مربوط به سوخته شدن صفحه كلاچ ميباشد و اما آيا واقعاً اين سيستم موتور را خاموش ميكند ؟ !!!
آيا مهندسان سايپا نميدانند خاموش شدن موتور يك خودرو آنهم در حال حركت و در سرازيری حتماً فاجعه ائی را برای يك راننده عادی رقم ميزند !! چون عملكرد تقويت كننده ترمز را از كار می اندازد .
با توضييح عملكرد مورد دوم كه شما فرموديد
بنابر اين امكان نيم كلاچ رفتن با اين خودرو نيز ميسر نخواهد بود چون مهندسين سايپا دلشان برای صفحه كلاچ ماشين ما سوخته ولی از ارزش نيم كلاچ رفتن در رانندگی خبر ندارند .
توصييه استفاده از نيم كلاچ توسط يك راننده آماتور مثل من :
1- هنگام دنده عقب رفتن فقط با نيم كلاچ حركت كنيد تا كنترل سرعت خودرو را با حركت كند از دست نداده و به كودكانی كه در عقب خودرو هستند فرصت جابجا شدن و نجات را بدهيد .
2- هنگام گير كردن در گل و يا ماسه لازم است با سرعت بسيار كمی چرخهای خودرو گردش كنند برای اينكار از نيم كلاچ استفاده كنيد.
3- هنگام عبور بدون تنش از موانع و دست اندازها برای جلوگيری از حالت قفلهای لحظه ائی به موتور كه باعث لرزش موتور بعلت پديده شبه دنده مرده در سرعتهای كم ميشود و همچنين جهت آسيب نديدن لوازم تعليق و چرخها با گرفتن كلاچ و يا نيم كلاچ گذر كنيد.
4- هنگام بكسل كردن خودروئی ديگر در ابتدای حركت و سپس بعد از حركت هنگام تعويض دنده
برای جلوگيری از لگد زدن و پاره شدن طناب بكسل از نيم كلاچ استفاده كنيد.
5- در صورت قرار گرفتن خودرويتان در سربالائی باشيب زياد از دنده يك و نيم كلاچ برای افزايش توان موتور و جلوگيری از خاموش شدن آن استفاده كنيد.
3- در هنگام سبقت گرفتن وقتی برای كسب شتاب ناگهانی برای گريز از برخورد با خودرو روبروئی در وضعيتی هستيد كه امكان تعويض دنده به سنگينتر برای افزايش شتاب را نداريد در حاليكه پايتان كماكان بر روی پدال گاز است با فشردن خيلی سريع كلاچ در حالت نيم كلاچ و برداشتن سريع پا بر روی پدال كلاچ ، دور موتور را افزايش داده و از گشتاور افزايشی موتور برای پرهيز از تصادف استفاده كنيد.
پاسخ
تشکر شده توسط : TIBA-NAVID ali.ahmadi


پیام‌های داخل این موضوع
روغن موتور - توسط TIBA-NAVID - 2011-12-08، 10:28 PM
صدای زوزه گیریبوکس - توسط KIATIBA - 2012-12-02، 12:32 AM
RE: تاپیک زیر شاخه تیبا (موارد مرتبط با نگهداری اعم از موتوری،گریبوکس،جلوبندی و ...) - توسط جعفر طاهری - 2014-01-03، 10:05 AM

موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
Star تاپیک زیرشاخه تیبا- ( مشکلات پیش آمده +علت +طریقه رفع مساله -راهکار پیشنهادی) TIBA-NAVID 5,143 2,310,183 2020-03-15، 03:21 PM
آخرین ارسال: p.salehi
  TIBA-تیبا خودروی جدید سایپا TIBA_ALI 26,249 12,660,794 2020-02-13، 01:31 PM
آخرین ارسال: ho1993
Star تاپیک انتخاب تایر مناسب برای تیبا و ریو ( + تصاویر مربوطه) TIBA-NAVID 1,318 689,312 2020-01-10، 07:43 AM
آخرین ارسال: TIBA-NAVID
  چراغ جلو تیبا alit1150 39 60,059 2019-10-29، 01:57 PM
آخرین ارسال: hozour64
Information درخواست راهنمایی کامل: کارهایی که باید هنگام تحویل تیبا انجام داد؟ Amin.HVS 199 147,020 2019-10-19، 12:23 PM
آخرین ارسال: TIBA-NAVID
Rainbow TIBA2 - تیبا 2 خودروی جدید سایپا (تیبای هاچ بک) TIBA-NAVID 2,037 936,617 2019-10-01، 11:24 AM
آخرین ارسال: saeed_sg
Star تاپیک زیرشاخه تیبا -( آپشن های جانبی الکتریکی و امکانات و لوازم مدرن قابل نصب ) TIBA-NAVID 2,607 1,276,251 2019-08-22، 08:52 PM
آخرین ارسال: ecsi
Video گالری بخش تیونینگ و آپشن های مدرن تیبا در فروشگاه پدال TIBA-NAVID 13 37,035 2019-05-27، 10:09 AM
آخرین ارسال: TIBA-NAVID
Video تاپیک زیرشاخه تیبا-گالری تصاویر خودروی ملی سایپا تیبا ( TIBA ) TIBA-NAVID 668 570,141 2019-05-14، 06:59 AM
آخرین ارسال: TIBA-NAVID
  تاپیک اختصاصی خودروی پراید(ثبت نام- موارد فنی و ...) (کلیه مدل ها:131-141-231-132) TIBA-NAVID 123 51,974 2019-04-07، 03:38 AM
آخرین ارسال: TIBA-NAVID

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 4 مهمان