سلام مهمان گرامی ، خوش آمدید. آیا این نخستین بازدید شماست ؟ وارد شده یا عضو شوید

انجمن های خودرو


امتیاز موضوع:
  • 52 رأی - میانگین امتیازات: 4.54
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تاپیک زیرشاخه تیبا- ( مشکلات پیش آمده +علت +طریقه رفع مساله -راهکار پیشنهادی)
#1
Star 
سلام به شما دوستان عزیز
با توجه به درخواست به جای شما دوستان عزیز و از جایی که بهترین کاربران و قبل از اون بهترین دوستان رو در این سایت دور هم داریم و نظر تک تکتون قابل تامل و با اهمیت هست ، گفتم این صفحه به عنوان زیرشاخه ثبت بشه به درخهواست شما دوستان با این هدف که موارد و مشکلاتی که در مورد تیبا تابه حال پیش آمده بوده ، از کوچک تا بزرگ رو اینجا لیست کنیم به صورت مدون و مشخص و راه حلش رو هم به صورت کاملا مشخص و با نظم در ریزش عنوان کنیم.
هدف ازین مورد ارائه دسته بندی بهتر و مرتب تر برای یه کاربر تازه وارد به سایت و گرفتن جواب خیلی موارد و مشکلاتی که ممکنه باهاشون روبرو شده باشه هست و در واقع میخوایم از آشفتگی فرد جلوگیری بشه و به جای اینکه همه صفحات رو بررسی کنه ...میخوایم فرد مذکور در یه نگاه کوتاه مدت و سریع بیشترین راندمانو داشته باشه و جواب خیلی مواردش رو بگیره .
-------------------
شیوه کار: سعی بشه در این فضا از همین ابتدا موارد با یه نظم خاص مطرح بشه و به خاطر منظم بودن این مورد از همین ابتدا ،این قرار رو با هم بذاریم که :
در اینجا در حالت عادی سعی بشه (سعی بشه ) پست با عنوان مشخص ثبت بشه.
در مطلب مربوطه یک مشکل و یه ایراد و یک مورد قابل توجه و مفید عنوان بشه.
در زیرش با جدا کردن توسط یه خط راه حلش که فرد مذکور به صورت تجربی یا با مراجعه به نمایندگی یا تعمیرگاه یا شنیده از تجربه ی دیگران عنوان بشه ...
هدف اینه موارد در اینجا کاملا مختصر و مفید عنوان بشه و یه بخش مختصر و کاملا مفید باشه .
مثال:
مثلا مشکل ریز و کوچک صدا دادن درب جلو و صدای شیشه رو در پست بعدی براتون با همین فرمت قرار میدم به عنوان نمونه که سعی بشه ترجیحا در مورد بیان ترجبیات با این فرمت کار بشه تا هم روال نظم خاصی بگیره و هم در مورد این موارد که علتشون پیدا شده و رفع شدن مشکل و رفع مشکل کنار هم بیان تا دیگه برا فرد بیننده هیچ زحمتی نباشه که دنبال جواب سوالش بگرده ...
-بخش دوم این تاپیک زیرشاخه:
بیان سوالات مربوطه و بیان مشکلات و پرسش سوالات دوستانی که براشون سوال و مشکلی پیش اومده و درخواست راهنمایی و کمک ...
در مورد اینگونه موارد فرد سوال کننده مورد و سوال و مشکلش رو مطرح میکنه و دیگری اگر پاسخی و تجربه ای و شناختی از این مورد داشته باشه با رعایت نظمی که در بالا گفتم ترجیحا ،سوال و مشکل فرد رو به صورت مختصر در ابتدای پست جواب وارد کنه ، سپس با ذکر راه حل ، پیشنهاد در زیر همون پست دوست خودش رو در این زمینه راهنمایی و کمک کنه.
با تشکر از توجه همگی.
از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر  ،، یادگاری که در این گنبد دوار بماند

ای سرزمین من، شورآفرین میهن
دور از تو باد ای مرز باور، دست اهریمن

------------------ ((ا))
                                          ای خاک مهر آیین، آیینه ی ایمان
                                          ای در پناه لطف یزدان، جاویدان ایران

[تصویر:  4wdsvvxpm4xq51efs0h.jpg]
[تصویر:  star.gif]تاپیک زیر شاخه تیبا - ( آپشن های جانبی الکتریکی و امکانات و لوازم مدرن قابل نصب )
[تصویر:  star.gif]تاپیک زیر شاخه تیبا - (موارد مرتبط با نگهداری اعم از موتوری،گریبوکس،جلوبندی و ...)
[تصویر:  star.gif] تاپیک انتخاب تایر مناسب برای تیبا و ریو ( + تصاویر مربوطه)
[تصویر:  star.gif] تاپیک زیرشاخه تیبا- ( مشکلات پیش آمده +علت +طریقه رفع مساله -راهکار پیشنهادی)
[تصویر:  exclamation.gif] فرم شکایت صاحبان خودروی تیبا از سایپا به علت برخی از مشکلات موجود در این خودرو
[تصویر:  video.gif] تاپیک زیرشاخه تیبا-گالری تصاویر خودروی ملی سایپا تیبا ( TIBA )
[تصویر:  star.gif]تاپیک زیرشاخه تیبا-ثبت نام و تحویل خودرو و زمان انتظار و موارد پیرامون)
[تصویر:  star.gif] فروشگاه پدال-(عرضه آپشن و قطعات برتر تیبا با بهترین کیفیت قطعات اصلی با مدارات و آموزش نصب کامل در سراسر کشور )
[تصویر:  video.gif] تاپیک گالری بخش تیونینگ و آپشن های مدرن فروشگاه پدال( TIBA )
پاسخ
#2
مشکل:
در تعدادی از تیباها چندی پیش مساله ای دیده میشد که به نوعی افراد زیاد و خودروهای زیادی بهش مبتلا بودن و اون هم صدای برخورد شیشه های درب های جلو با بدنه بود که صدای ناخوشایندی برای بعضی خودروها باعث میشد.بعد از بررسی و پیگیری یکی از دوستان عامل تولید این صدا که یه بحث کاملا بی دقتیه مونتاژی عامل ایجادش بود مشخص شد .

راه حل:

مشکل و عامل ایجاد کننده ی این مورد شل بودن بست نگه دارنده ی شیشه بالابر های درب های جلو بود و شل بودن پیچ های بست نگه دارنده شیشه عامل این مساله بود که بعد از باز کردن رودری توسط یکی از دوستان این مورد رو مشاهده کردند.درحالی که خیلی از نمایندگی ها در همون زمان این مورد رو یه مورد طبیعی میدونستند و عطف به کل جامعه آماری تیباها میدادند ! اما در حقیقت اینطور نبود و یک مساله موردی بود و عاملی به همین سادگی عامل ایجادش.
فقط حتما در باز و بست رودری خودرو فرد مذکور نهایت دقت و ظرافت رو باید به عمل بیاره ، در غیر اینصورت باعث به جا موندن خط و خطوط و خش افتادن بر روی بدنه ظاهری رودری خواهد شد.



این مساله رو به عنوان یه نمونه از نظمی که برای این تاپیک زیرشاخه مد نظرم بود بیان کردم.
اگر در موارد آتی با این نظم و سبک و سیاق کار بشه واقعا میتونه بخش مفید و مختصر و مفید و خیلی کمک کننده ای باشه.
عنوان مساله کاملا مشخص هست. بخش مشکل به صورت کاملا مشخص و با توضیح مشخص و عنوانش به صورت bold شده. و راه حلش هم به همین صورت و با رعایت همین نظم در زیر همون مطلب بیان شده.
این مساله به نظرم میتونه خیلی کمک کننده و مفید باشه اگر در همه ی مسائل مفید و موثر با این نظم و روش کار بشه .... از توجه همتون ممنونم
از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر  ،، یادگاری که در این گنبد دوار بماند

ای سرزمین من، شورآفرین میهن
دور از تو باد ای مرز باور، دست اهریمن

------------------ ((ا))
                                          ای خاک مهر آیین، آیینه ی ایمان
                                          ای در پناه لطف یزدان، جاویدان ایران

[تصویر:  4wdsvvxpm4xq51efs0h.jpg]
[تصویر:  star.gif]تاپیک زیر شاخه تیبا - ( آپشن های جانبی الکتریکی و امکانات و لوازم مدرن قابل نصب )
[تصویر:  star.gif]تاپیک زیر شاخه تیبا - (موارد مرتبط با نگهداری اعم از موتوری،گریبوکس،جلوبندی و ...)
[تصویر:  star.gif] تاپیک انتخاب تایر مناسب برای تیبا و ریو ( + تصاویر مربوطه)
[تصویر:  star.gif] تاپیک زیرشاخه تیبا- ( مشکلات پیش آمده +علت +طریقه رفع مساله -راهکار پیشنهادی)
[تصویر:  exclamation.gif] فرم شکایت صاحبان خودروی تیبا از سایپا به علت برخی از مشکلات موجود در این خودرو
[تصویر:  video.gif] تاپیک زیرشاخه تیبا-گالری تصاویر خودروی ملی سایپا تیبا ( TIBA )
[تصویر:  star.gif]تاپیک زیرشاخه تیبا-ثبت نام و تحویل خودرو و زمان انتظار و موارد پیرامون)
[تصویر:  star.gif] فروشگاه پدال-(عرضه آپشن و قطعات برتر تیبا با بهترین کیفیت قطعات اصلی با مدارات و آموزش نصب کامل در سراسر کشور )
[تصویر:  video.gif] تاپیک گالری بخش تیونینگ و آپشن های مدرن فروشگاه پدال( TIBA )
پاسخ
#3
مشکل :
صفحه نمایشگر کیلومتر تیبا تقریبا از اواخر تیرماه سال جاری تغییر کرد و طرح جدید تمام مشکی جایگزین طرح قدیم صفحه کیلومتر گردید.مشکلی که در این صفحه عموما وجود داشت به نسبت کم نور بودن صفحه نمایش در بعضی خودروهای تحویلی بود.
راه حل:
این طرح صفحه کیلومتر جدید امکان افزایش نور صفحه کیلومتر و تنظیم نور رو در درجات مختلف دارا هست ، بدین ترتیب که با استفاده از اهرم شستی انتخاب و تغییر مسافت سنج صفحه نمایشگر (که انتخاب مسافت سنج trip a ، trip b از طریق آن میسر است ) .
با چند مرتبه فشردن اهرم مذکور و نمایش تعدادی 0 بر روی صفحه نمایش به بخش مربوط وارد شده اید. با چند لحظه ثابت نگه داشتن کلید مذکور و بعد از فعال شدن امکان تغییر دادن در تعداد صفرها میتوانید بسته به نظر خود نور صفحه نمایشگر را از کمترین حالت تا بیشترین حالت تغییر دهید. در حالت 6 عدد 0 بیشترین نور صفحه کیلومتر دست یافتنیست و در وضعیت های دیگر نور صفحه کیلومتر در درجات کمتر قرار خواهد داشت.
لازم به ذکر است در این مدل به دلیل قابل تنظیم بودن این مساله در طرح جدید صفحه کیلومترهای تیبا و ست شدن در حالت کم نور در برخی خودروهای تحویلی موجبات ناراحتی در بعضی خریداران رو فراهم آورد که متاسفانه بعضا نمایندگی ها از همین تنظیم ساده ابراز بی اطلاعی نمودند ...
از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر  ،، یادگاری که در این گنبد دوار بماند

ای سرزمین من، شورآفرین میهن
دور از تو باد ای مرز باور، دست اهریمن

------------------ ((ا))
                                          ای خاک مهر آیین، آیینه ی ایمان
                                          ای در پناه لطف یزدان، جاویدان ایران

[تصویر:  4wdsvvxpm4xq51efs0h.jpg]
[تصویر:  star.gif]تاپیک زیر شاخه تیبا - ( آپشن های جانبی الکتریکی و امکانات و لوازم مدرن قابل نصب )
[تصویر:  star.gif]تاپیک زیر شاخه تیبا - (موارد مرتبط با نگهداری اعم از موتوری،گریبوکس،جلوبندی و ...)
[تصویر:  star.gif] تاپیک انتخاب تایر مناسب برای تیبا و ریو ( + تصاویر مربوطه)
[تصویر:  star.gif] تاپیک زیرشاخه تیبا- ( مشکلات پیش آمده +علت +طریقه رفع مساله -راهکار پیشنهادی)
[تصویر:  exclamation.gif] فرم شکایت صاحبان خودروی تیبا از سایپا به علت برخی از مشکلات موجود در این خودرو
[تصویر:  video.gif] تاپیک زیرشاخه تیبا-گالری تصاویر خودروی ملی سایپا تیبا ( TIBA )
[تصویر:  star.gif]تاپیک زیرشاخه تیبا-ثبت نام و تحویل خودرو و زمان انتظار و موارد پیرامون)
[تصویر:  star.gif] فروشگاه پدال-(عرضه آپشن و قطعات برتر تیبا با بهترین کیفیت قطعات اصلی با مدارات و آموزش نصب کامل در سراسر کشور )
[تصویر:  video.gif] تاپیک گالری بخش تیونینگ و آپشن های مدرن فروشگاه پدال( TIBA )
پاسخ
#4
مشکل صدای کپ کپ از قسمت عقب خودرو +علل بروز آن+راه حلمطلب به روز شد
مشکل:
در هنگام حرکت به خصوص در سطوح با دست اندازها و حفره های ریز و پی در پی صدای خفیفی با صوت کپ-کپ از سمت عقب خودرو در محل کمک فنرها شنیده می شه.این صدا به خصوص در جائی که دو دست انداز یا حفره با فاسله خیلی کم قرار دارند شنیده می شه.صدا بعد از گذشت 200 الی 300 کیلومتر به تدریج افزایش پیدا می کنه.

علل بروز :
1-شل بودن پیچهای ابتدا و انتهای کمک فنر در اثر بی دقتی در مونتاژ خودرو
2- پائین رفتن درجه حرارت در فصل سرما به حدود صفر درجه و افزایش گرانروی مایع داخل کمک فنر
3- وجود هوا درون مایع داخلی کمک فنر

4-رگلاژ نبودن درهای عقب و لق خوردن آنها


راه حل:
با توجه به هر یک از موارد فوق :
1- در صورت داشتن زمان و اعصاب فراوان مراجعه به نمایندگی مجاز و درخواست آچار کشی کمک فنر ها و درصورت نداشتن دو مورد مزبور مراجعه به کمک فنر ساز و انجام آچار کشی کمک ها با هزینه حدود 2000 تومن.(با عرض پوزش تصویر محل هائی که پیچ های اتصال کمک وجود دارن رو بعدا اضافه می کنم )
2- پیشنهاد من برای این مسئله دو مورد هست مورد اول اینکه سعی کنین به صدا حساسیت نشون ندین و بگذارین کمک کار بکنه تا از کار بیوفته و یا اینکه به نمایندگی مراجعه بکنین تا براتون تعویض بکنن.(داشتن زمان و اعصاب فراوان فراموش نشه) پیشنهاد کمک ساز هم این بود که با بریدن یک دور از فنر لول های عقب مشکل قابل حل خواهد بود و صدای عقب کاملا بر طرف می شه ضمن اینکه ایشون مدعی بود که ارتفاع عقب هم به هیچ عنوان تغییر محسوسی نمی کنه اما بنده توصیه نمی کنم به هیچ وجه.
3-حتما به نمایندگی مجاز مراجعه کنید و درخواست تعویض کمک های عقب رو بدید.محض اطلاع هم باید عرض کنم قیمت کمک عقب 45000 تومن هست و جنسش هم کره ای هست.البته فراموش نکنید که اگر دوره گارانتی خودرو تون تمام شده حتما کمک فنر رو با گارانتی بخرید.

4-به نمایندگی مراجعه کنید و درخواست رگلاژ درهای عقب رو بدید


به محض دریافت اطلاعات جدید این مطلب به روز خواهد شد.
دوستان برای گزارش مشکلات خودرو تیبا تون به لینک زیر سر بزنین ، فرم رو پر کنین تا از مگاموتور باهاتون تماس بگیرن.لطفا برای صیانت از حقوق خودتون و دیگران حتما این کار رو انجام بدین.
http://www.megamotor.ir/HomePage.aspx?la...4960&mid=0
پاسخ
#5
هواگرفتن باک بنزین
دلیل هوا گرفتن باک بنزین مسدود شدن لوله مربوط به تخلیه هوا موقع بنزین زدن هستش
محل تخلیه لوله هوا یک لوله باریکتراز لوله ورودی بنزین هستش که با فاصله کمی از درب باک هستش در کناره ها

علت
یکی از علت آن اینه که شاید چیزی از قبیل پلاستیک و یا نایلون ویا ......... توی باک باشه که بیاد جلوی این لوله را بگیره ویا هنگام بنزین زدن همزمان یکمی بنزین بره داخل این لوله که باعث جلو گیری از خروج هوا میشه هوا مجبوره از راه باز تر که همون محل ورود بنزین هستش بیاد بیرون که باعث میشه بنزین را هم با خودش بیاره بیرون علت دوم محتمل تر از علت اول هستش

راه حل
برای رفع این مشکل اول محل لوله را پیدا کرده و با یک سیم فنر برق کشی بزنید توی اون تا اگه احیاناً گرفته باشه باز بشه و برای هر بار بنزین زدن بر خلاف بعضی از گفته ها نازل پمپ بنزین را باید از یکمی بیشتر[/b]درون گلویی باک کرد تا از اون لوله تخلیه هوا رد بشه که احیاناً بنزین توی این لوله نره تا لوله بتونه کار تخلیه هوا را انجام بده اگه دقت کنید که نازل پمپ بنزین را از اون لوله رد کنید میتونید با خیال راحت بنزین بزنید
موفق باشید
پاسخ
#6
مطلب مربوط به صدای کپ کپ از عقب خودرو به روز شد دوستان
دوستان برای گزارش مشکلات خودرو تیبا تون به لینک زیر سر بزنین ، فرم رو پر کنین تا از مگاموتور باهاتون تماس بگیرن.لطفا برای صیانت از حقوق خودتون و دیگران حتما این کار رو انجام بدین.
http://www.megamotor.ir/HomePage.aspx?la...4960&mid=0
پاسخ
#7
مشکل : نیاز به توضیح نیست.در اکثریت تیباها هنگام تحویل باید با اعمال شاقه و کشتی صندوق عقب رو بست و این اصلا تنظیمش آنچنان کار شاقی نیست ... متاسفانه سایپا در یه تنظیم راحت درب های عقب و صندوق عقب شدیدا قصور دارند ....امیدواریم این مطلبو اون ها هم بخونند تا حداقل یه فکری به حال اون کنترل نهایی بکنن که الکی تایید نکنه !

راه حل:
به علت اینکه واقعا گرفتارم الان این لینک صفحاتی که راه حل این مورد رو برای دوستان در مطلبی گذاشته بودم فعلا اینجا قرار میدم ...
تصاویر رو نگاه کنین خودتون متوجه میشین ....

لینک صفحه حاوی مطلب مربوط به رگلاژ درب و صندوق عقب به همراه تصاویر
از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر  ،، یادگاری که در این گنبد دوار بماند

ای سرزمین من، شورآفرین میهن
دور از تو باد ای مرز باور، دست اهریمن

------------------ ((ا))
                                          ای خاک مهر آیین، آیینه ی ایمان
                                          ای در پناه لطف یزدان، جاویدان ایران

[تصویر:  4wdsvvxpm4xq51efs0h.jpg]
[تصویر:  star.gif]تاپیک زیر شاخه تیبا - ( آپشن های جانبی الکتریکی و امکانات و لوازم مدرن قابل نصب )
[تصویر:  star.gif]تاپیک زیر شاخه تیبا - (موارد مرتبط با نگهداری اعم از موتوری،گریبوکس،جلوبندی و ...)
[تصویر:  star.gif] تاپیک انتخاب تایر مناسب برای تیبا و ریو ( + تصاویر مربوطه)
[تصویر:  star.gif] تاپیک زیرشاخه تیبا- ( مشکلات پیش آمده +علت +طریقه رفع مساله -راهکار پیشنهادی)
[تصویر:  exclamation.gif] فرم شکایت صاحبان خودروی تیبا از سایپا به علت برخی از مشکلات موجود در این خودرو
[تصویر:  video.gif] تاپیک زیرشاخه تیبا-گالری تصاویر خودروی ملی سایپا تیبا ( TIBA )
[تصویر:  star.gif]تاپیک زیرشاخه تیبا-ثبت نام و تحویل خودرو و زمان انتظار و موارد پیرامون)
[تصویر:  star.gif] فروشگاه پدال-(عرضه آپشن و قطعات برتر تیبا با بهترین کیفیت قطعات اصلی با مدارات و آموزش نصب کامل در سراسر کشور )
[تصویر:  video.gif] تاپیک گالری بخش تیونینگ و آپشن های مدرن فروشگاه پدال( TIBA )
پاسخ
#8
سلام
دوستان حتما یادشون هست که بنده با در راننده مشکل داشتم و بعضی اوقات در باز نمیشد. به اینصورت که وقتی در رو قفل میکردی، بعد از باز کردن با ریموت (یا سوئیچ) دیگه باز نمیشد و باید بارها و بارها قفل در رو بالا پایین میکردم تا بلکه یکبار باز بشه.
بردم نمایندگی و گفتن که این مشکل زیاد پیش میاد و باید قفل عوض بشه.
البته از شانس بد من(شاید هم شانس خوبم) اون روز موجودی قفل نداشتن و گفتن یکی دو هفته طول میکشه تا قفل برسه.
پس من خودم دست بکار شدم:
باز کردن رودری خودش پروژه اییه، مخصوصا وقتی تابحال کسی خودش رودری رو در نیاورده (حداقل اینجا کسی درنیاورده)
بنابراین با کمک دوست عزیز جناب سوری، ابتدا سه تا پیچ دور رو دری، و بعد پیچ داخل دستگیره داخلی و پیچ داخل قسمت شیشه بالابر و همینطور پیچ پلاستکی کنار در (زیر ضامن داخلی) رو باز کردم و بعد با پیچگوشتی آروم آروم رو دری رو بلند کردم تا پنج تا خار (که دو تا در سمت چپ، دو تا در سمت راست و یک در پایین در بین دو تا پیچ پایین قرار دارن) یکی یکی در بیان.
بعد با کشیدن کل مجموعه رودری به سمت بالا، رو دری بیرون میاد. البته یک کم فشار احتیاج داره. پس دقت کنید.
بعد از درآوردن رودری، یک روکش نایلونی خواهید دید که بسته به سمتی که اونجا کار دارید، یه کمی از بدنه جداش کنید. در نهایت میتونید با استفاده از کمی چسب مایع سرجاش بچسبونیدش.
حالا مجموعه قفل و پمپ (در واقع Actuator مربوطه) رو میتونید ببینید که کلی هم میله (مربوط به دستگیره داخلی، دستگیره بیرونی، سوئیچ و ضامن قفل داخلی) بهش وصله. تمام این میله ها براحتی از اون پلاستیکی که داخلش رفتن در میان. منتها باید دقت کنید. عکس زیر رو ببینید :
[تصویر:  i212912_10022012147.jpg]
در عکس بالا، دستگیره بیرونی رو میبینید که برای خارج کردن کامل قفل، حتما باید باز بشه و میله متصل به قفل از نگدارنده پلاستیکی خودش جدا بشه.
حالا در عکس بعدی، میله ای رو که نگهدارنده پلاستیکی اون رو باز کردم تا میله از داخلش دربیاد رو میبینید.
[تصویر:  i212916_10022012146.jpg]
تمام میله ها از نگهدارنده شون براحتی جدا میشن.
این نکته رو هم بگم که پیچهای مربوط به دستگیره بیرونی، باید از داخل در باز بشن. این محل پیچهاست :
[تصویر:  i212921_10022012148.jpg]
در عکس بالا، که از داخل در گرفته شده، محل پیچها رو که زیر یک کاور آبی رنگ هستند می بینید. اون بخشی هم که با رنگ سبز نشون دادم، همون نگهدارنده پلاستیکی میله متصل به قفل قبل از باز کردن دستگیره رو نشون میده.
این هم یک عکس دیگه از شکافی که برای باز و بست کردن دو تا پیچ دستگیره بیرونی تعبیه شده :
[تصویر:  i212925_10022012149.jpg]
خوب حالا برای در آوردن قفل، اون سه تا پیچی که قفل رو به بدنه پیچ کردن باز کنید. حتما میدونید کدوم پیچها رو میگم. برای باز کردن کامل قفل و جدا کردن همه میله ها و همچنین Actuator، حتما باید قفل رو از بدنه آزاد کنید تا بتونید بقیه کار ها رو انجام بدید.
وقتی سه تا پیچ رو باز کردید، آروم مجموعه قفل و Actuator رو به همراه میلهای متصل بهش بکشید به سمت راست تا پیچهای نگه دارنده Actuator روی قفل رو ببینید. عکسهای بعدی رو هم ببینید. پمپ دو تا پیچ داره که باید هر دو تا رو باز کنید. بین قفل و پمپ هم دو تا واشر هست که باید موقع نصب مجدد یادتون باشه در محل خودشون قرار بدید.
پمپ رو باز کنید، بعد میله های مختلف متصل به قفل رو یکی یکی از نگهدارنده پلاستیکی خودشون جدا کنید. اگر همه میله ها رو جدا کرده باشید، قفل براحتی خارج میشه.
عکسهای زیر رو ببینید :
قفل از روبرو:
[تصویر:  i212931_10022012139.jpg]
قفل از بغل:
[تصویر:  i212936_10022012140.jpg]
اون دو تا فلش هم به ترتیب از بالا به پایین نشون دهنده محل اتصال میله مربوط به ضامن قفل در، و بعدی مربوط به سوئیچ هستند.
حالا مشکل من کجا بود؟ فکر میکنم این مشکل ممکنه برای یک عده دیگه هم پیش بیاد.
وقتی قفل رو بیرون میاوردم، کاملا درست عمل میکرد، اما وقتی میبستم سرجاش و پیچها رو سفت میکردم، باز هم بعضی وقتها گیر میکرد. کفرم رو درآورده بود و دیگه داشتم مطمئن میشدم قفل خرابه.
اما یکبار گفتم بذار قفل رو بدون پمپ ببندم سرجاش و نحوه عملکرد همه اهرمها و فنرهای قفل رو ببینم.
جالب بود، وقتی قفل رو بستم سر جاش و پیچهاش رو سفت کردم، اون اهرمی که باید موقع کشیدن دستگیره بیرونی یا داخلی در رو باز می کرد کامل بالا برنمی گشت و در نتیجه وقتی ضامن قفل رو پایین فشار میدادی، یا با سوئیچ و یا ریموت قفل رو باز می کردی، اهرم مربوط به قفل، پشت اهرم باز کننده در گیر می کرد و دیگه در باز نمیشد.
عکسهای زیر رو ببینید:
1) میله متصل به دستگیره بیرونی
2) اهرمی که در نتیجه کشیدن دستگیره بیرونی به سمت پایین حرکت میکنه
3) اهرمی که با حرکت اهرم 2 به سمت پایین، باعث باز شدن در میشه
[تصویر:  i212953_10022012140.jpg]
حالا عکس زیر رو ببینید:
همون اهرم شما 3 شکل قبلی رو نشون میده که در نتیجه قفل کردن با استفاده از ریموت یا سوئیچ یا ضامن داخلی، از زیر اهرم شماره 2 شکل قبلی کنار میره و تا زمانی که در قفل باشه، با کشیدن هیچکدوم از دستگیره ها، در باز نخواهد شد.
[تصویر:  i212957_10022012141.jpg]
اگر شما با استفاده از ریموت یا سوئیچ یا ضامن داخلی، قفل رو باز کنید، در عکس بالا اهرم شماره 3 به سمت راست حرکت میکنه و در زیر اهرم شماره دو قرار می گیره تا با کشیدن دستگیره بیرونی (یا داخلی) میله شماره یک به پایین بیاد و در رو باز کنه.
در ماشین من مشکل این بود که اهرم شماره دو کامل بالا نمی رفت و در نتیجه وقتی اهرم شماره 3 میخواست به سمت راست حرکت کنه، به جای اینکه بره زیر اهرم 2، به اهرم 2 گیر می کرد و مشکل پیش میاورد.
اما مشکل چی بود که اهرم شماره 2 کامل بالا نمیومد؟
یکی دیگه از شاهکارهای سایپا!! قالب در درست نیست و سوراخکاریهای اون سه تا پیچ که قفل رو به بدنه در پیچ میکنه درست انجام نشده و وقتی که شما پیچها رو سفت میکنید، باعث انحنا پیدا کردن مجموعه قفل و سفت شدن اهرمها میشه و در نتیجه زور فنرِ برگرداننده نمیرسه که اهرم شماره دو رو کامل برگردونه بالا و این همه مشکل پیش میاد.
کاری که من کردم این بود که با چند تا واشر که بین بدنه و قفل قرار دادم و بعد پیچها رو سفت کردم، مجموعه قفل رو از فشار خلاص کردم و حالا اهرم دو براحتی به جای خودش بر میگ رده و در هیچ مشکلی نداره.
این هم یک عکس از مجموعه قفل و Actuator :
[تصویر:  i212976_10022012145.jpg]
برای بستن مجموعه قفل سر جای خودش هم برعکس روند باز کردن رو طی کنید.
اول میله مربوط به دستگیره بیرونی رو وصل کنید و دستگیره بیرونی رو سرجای خودش ببندید.
بعد تمامی میله های دیگه رو در محل خودشون قرار بدید و بعد Actuator رو سوار قفل کنید و در انتها هم قفل رو با اون سه تاپیچ به بدنه متصل کنید.
پاسخ
#9
مشکل : سوختن لامپ داخل مجموعه چراغ عقب خودرو شامل ترمز ( دو کنتاکت ) , دنده عقب ( تک کنتاکت ) , راهنما ( تک کنتاکت ) و مه شکن عقب ( تک کنتاکت )

لامپ چراغ خطر سوخته بود و به دنبال راهی برای تعویضش میگشتم
با راهنمایی دوست خوبم آقا مسعود ( mk8mk ) سه تا مهره که داخل صندوق بود باز کردم و چراغ کامل از بدنه جدا شد
این هم عکسش شاید خدی ناکرده ! نیازتون شد :

[تصویر:  07645634863817385459_thumb.jpg]

فقط دقت کنید دسته سیم کلفت مشکی رنگی که از داخل بدنه میاد بیرون رو میتونید بیشتر آزاد کنید که مجموعه چراغ بیشتر بیاد بیرون ولی یادتون باشه که بعد از تعویض لامپ حتما یه مقدار از داخل صندوق اون سیم رو بکشید که پشت محفظه چراغ سیم اضافه نمونه و باعث اتصالی های احتمالی بشه
مشکل : بد بسته شدن درب صندوق عقب

سلام و درود
من و بعضی از عزیزان از جمله علی آقا مدیر مشکل بد بسته شدن درب صندوق عقب رو داریم
همین باعث شد من حدود 6 -7 ساعتی رو روش وقت بذارم و مشکلاتش رو بررسی کنم

متاسفانه در حین کار نمیشد عکاسی و فیلم برداری کرد در نتیجه از تنها عکسی که گرفتم براتون توضیحات رو مینویسم و امیدوارم که بتونم خدمت مفیدی به شما دوستان کرده باشم


[تصویر:  22529655136434198870_thumb.jpg]

اول از همه عکس رو باز کنید و سیو کنید و در صورت نیاز بزرگ کنید که بهتر نقاط رو ببینید

نحوه کارکرد قفل به این صورت هست که بیلبیلک رو بدنه از قسمت شماره 6 وارد میشه و پس از هل دادن زبانه , موجب میشه که قسمت A حرکت بکنه و در قسمت شماره 2 قرار بگیره و درب صندوق قفل بشه

حالا مشکلاتی که به وجود میاد اینه که :
1. زبانه A به دلایل مختلف به اندازه کافی جلو نره و در قسمت 1 قرار بگیره و قفل بست نشه. و یا در صورت بسته شدن با کشیدن درب صندوق به طرف بالا مجددا باز بشه !

2. گیر کردن زبانه A به قسمت شماره 3 که برآمده هست و باعث میشه که زبانه A جلو تر نره و درب بسته نشه

3. گلوله فلزی که با شماره 4 مشخص شده و سیمی که از پشت بهش وصل شده مربوط به درب باز کن صندوق از داخل اطاق هست ک پس از کشیده شدن به دلایل مختلف به جای اولیه بر نمیگرده و باعث میشه که بیلبیلک بالای زبانه A پس از کشیده شدن همچنان بالا بمونه و باعث بشه که علی رغم حرکت کامل زبانه A درب قفل نشه

4. مورد بعدی گیر کردن بیلبیلک بالای زبانه A به قسمت شماره 5 هست که برآمدگی داره و باعث بشه بیلبیلکه برنگرده سرجاش و مشکلات مورد 3 تکرار بشه

5. قسمتی که با شماره 7 مشخص شده در واقع به پمپ صندوق پران و همچنین قفل کلیدخور روی صندوق وصل میشه که اصولا مشکلی پیدا نمیکنه مگر اینکه پمپ صندوق پران خراب باشه و موجب بشه بیلبیلک بالایی سر جاش بر نگرده و مشکلات مورد 3 تکرار بشه

6.مورد بعدی کج بودن درب صندوق هست که هیچجوره با رگلاژ قفل درب و زبانه و ... درست نمیشه و در واقع بیلبیلک روی بدنه به هنگام عبور از قسمت شماره 6 به طرفین قفل در قسمت 6 گیر میکنه , و درب بست نمیشه و یا باید زور بسیاری اعمال کرد تا بسته بشه




ایرادها تقریبا به همین موارد محدود میشه که برای خود من تمامی این موارد صحت داشت
همه موارد غیر از مورد 5 و 6 حل شد

شما میبایست نقاط 1 و 3 و 5 و6 روی شکل رو به خوبی گریس کاری کنید

ایراد شماره 6 با کج کردن زبانه!! تقریبا حل شد و برای دقیق و صحیح بودن کار میبایت درب صندق کاملا از بدنه جدا بشه و از اول بسته بشه که معمولا کمتر کسی این کار رو انجام میده

و اما بنده هر کاری کردم ایراد شماره 5 حل نشد ! و به ناچار مجبور شدم پمپ صندوق پرون رو از میله ای که به قسمت 7 ختم میشه جدا کنم
نتیجه اینکارم این بود که با رها کردن درب از بالا و فقط با کشش خود فنر درب, درب صندوق به راحتی هرچه تمام تر بسته بشه یه جوری که احساس لذت بکنید !

به هر حال سوالی بود در خدمتم
شاد باشید


[تصویر:  13149668341.jpg]
پاسخ
#10
كيفيت رنگ ماشين افتضاحه واقعاً براى سايپا متأسفم اگر از ١٠ بخوام نمره بدم ٣ ميدم Sad
گفتارنيك
پندارنيك
كردارنيك
پاسخ


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
Star تاپیک زیر شاخه تیبا (موارد مرتبط با نگهداری اعم از موتوری،گریبوکس،جلوبندی و ...) TIBA-NAVID 1,755 644,290 دیروز، 08:00 عصر
آخرین ارسال: TIBA-NAVID
Information درخواست راهنمایی کامل: کارهایی که باید هنگام تحویل تیبا انجام داد؟ Amin.HVS 168 106,824 دیروز، 10:19 صبح
آخرین ارسال: TIBA-NAVID
Star تاپیک انتخاب تایر مناسب برای تیبا و ریو ( + تصاویر مربوطه) TIBA-NAVID 1,246 517,035 1396-7-1، 11:01 صبح
آخرین ارسال: TIBA-NAVID
Star تاپیک زیرشاخه تیبا -( آپشن های جانبی الکتریکی و امکانات و لوازم مدرن قابل نصب ) TIBA-NAVID 2,577 991,145 1396-6-20، 06:43 عصر
آخرین ارسال: sepehr_n
  TIBA-تیبا خودروی جدید سایپا TIBA_ALI 26,114 9,518,314 1396-6-17، 08:56 صبح
آخرین ارسال: TIBA-NAVID
Rainbow TIBA2 - تیبا 2 خودروی جدید سایپا (تیبای هاچ بک) TIBA-NAVID 2,031 747,632 1396-5-28، 01:57 عصر
آخرین ارسال: TIBA-NAVID
Star تاپیک زیرشاخه تیبا-ثبت نام و تحویل خودرو و زمان انتظار و موارد پیرامون manifar 6,560 1,849,215 1396-4-23، 11:24 عصر
آخرین ارسال: TIBA-NAVID
Question تجربه ی اولیه با تیبا 2 (تیبا ی هاچ بک) TIBA-NAVID 74 70,462 1396-2-24، 10:40 عصر
آخرین ارسال: TIBA-NAVID
Star رانا (RUNNA ) - تاپیک اختصاصی خودروی ملی جدید ایرانخودرو TIBA-NAVID 852 533,751 1396-1-16، 07:23 صبح
آخرین ارسال: lx0ve
  تاپیک اختصاصی خودروی پراید(ثبت نام- موارد فنی و ...) (کلیه مدل ها:131-141-231-132) TIBA-NAVID 117 35,259 1396-1-8، 09:43 عصر
آخرین ارسال: saber2298

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: sepehr_n، tiba90، 13 مهمان