(2014-06-17، 04:03 PM)teravatt نوشته است: با سلام
در ابتدا بگم به کمکتون احتیاج دارم از بس تعمیرگاه رفتم و بی نتیجه بوده درمانده شدم
مشکل پراید صبا86 انژکتوری با کارکرد 35000 تا اینه که ماشین با استارت ضعیف و طولانی و به همراه گاز دادن روشن میشه و میمونه اگه گاز ندم روشن نمیشه. قبلا با استارت ضعیف روشن میشد ولی الان باید گازم نگه دارم.
باطری- استاپر – 4 شمع – صافی بنزین عوض شده انژکتور تمیز شده نه تنها مشکل بهتر نشده بدتر هم شده
تو دباگ زدن گفتن یه مشکل جزئی برای وایرها نشون میده اگر راست گفته باشن.
لطفا راهنماییم کنین و در صورت شناخت یه تعمیرگاه خوب و خبره تو غرب و ترجیحا شمال غرب تهران بمن اطلاع دهید
با عرض پوزش اگر اینجا زیاد جای مناسبی برای طرح این سوال نبوده
با تشکر فراوان
سلام به شما دوست عزیز و ارجمند
و عرض خیر مقدم خدمت شما
همون طور که عرض کردم از جهت حفظ نظم تاپیک های مختلف.
سوال شما رو در تاپیک موارد و مسائل پراید مطرح میکنم خدمتتون.
عرض کنم :
باید بررسی بشه.
وقتی ماشینی بد روشنی میکنه و خوب روشن نمیشه.
لزوما مشکل سوخت و ساز و مشکل موتوری و ... نیست به این معنی.
باید بررسی بشه که مشکل از چه موردی هست.
و رفع مشکل به این صورتم نیست که تعمیرکار برداره از بیخ همه قطعات رو عوض کنه که آخر سر مشکل حل بشه !
این روش روش بعضی نمایندگی های سایپاست که تعویض کار هستن بعضا.
هرچند بینشون موارد خوبم پیدا میشه.
بگذریم.
نمیشه بررسی نکرده چیزی گفت.
اول از همه برق ماشین شما باید چک بشه.
از صفر تا 100
از اون وضعیت باتری و سلامت باتری ماشین شما بگیر.
که ممکنه با یه ضعف و خرابی باتری ماشین بدروشنی کنه.
از شل بودن فیش باتری بگیر.
از خرابی دینام و شارژ نکردن باتری بگیر.
تا مشکلی در شمع ها ...
یا سولفاته شدن کابل اتصالی وایرهای شمع و نفوذ آب به داخل اون و خرابیش.
یا خرابی یک یا چند شمع.
یا مشکل استپر موتور که روی دور موتور تاثیر داره و تنظیم کننده هست.
اول از همه شک به برق ماشین شماست.
و باید ریز موارد بازدید بشه.
یا ممکنه استارت و اتومات استارت مشکلی داشته باشه و عملکرد صحیحی نداشته باشه
باید چک بشه
اینا همشون که چک شد
اگه درست بودن
بعد میرید سراغ موارد سوخت رسانی.
مثلا اینکه سیستم ارور نداره
خطا نداره
یا مثلا انژکتور مشکلی نداشته باشه
یا موارد دیگه ...
موارد مختلفی هست
اما اول از همه برق ماشین و دوم این موارد مربوط به سوخت و ساز ماشین باید چک بشه.
چک شدن فرق داره با اینکه چشم بسته دستور تعویض هرچی رسید صادر بشه.
این تعویض کاری هست نه تعمیر کاری.
میتونین نمایندگی خوبی در سایپا مثلا یکی از مرکزی ها ببرید تا کامل بررسی بشه و رفع بشه
اصلا ممکنه دریچه گاز مشکلی داشته باشه و از تنظیم خارج باشه
یا حتی همون باتری و یا دینام.
یا اگر وایر شمعی مشکل داره خوب مسلمه باید عوض بشه هر 4 تا
تا مشکل رفع بشه