سلام مهمان گرامی ، خوش آمدید. آیا این نخستین بازدید شماست ؟ وارد شده یا عضو شوید

انجمن های خودرو


امتیاز موضوع:
  • 29 رأی - میانگین امتیازات: 4.79
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
اولین تجربه با تیبا
#1
Lightbulb 
با سلام خدمت دوستان عزیز
این بخش به پیشنهاد دوست عزیزمون مسعود عزیز قرار گرفت تا در مورد تجربه های رانندگی با تیبا یا همون مینیاتور دوستان تجربه های خودشون رو در اختیار دیگر دوستان قرار بدن.
پیشاپیش از همه ی دوستان عزیز و همین طور مسعود جان عزیز (mk8mk ) کمال تشکر و قدردانی رو داریم.
این شما و این هم بخش جدید ارائه تجربه های مختلف رانندگی با خودروی تیبا.
موفق باشیدHeart
از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر  ،، یادگاری که در این گنبد دوار بماند

ای سرزمین من، شورآفرین میهن
دور از تو باد ای مرز باور، دست اهریمن

------------------ ((ا))
                                          ای خاک مهر آیین، آیینه ی ایمان
                                          ای در پناه لطف یزدان، جاویدان ایران

[تصویر:  4wdsvvxpm4xq51efs0h.jpg]
[تصویر:  star.gif]تاپیک زیر شاخه تیبا - ( آپشن های جانبی الکتریکی و امکانات و لوازم مدرن قابل نصب )
[تصویر:  star.gif]تاپیک زیر شاخه تیبا - (موارد مرتبط با نگهداری اعم از موتوری،گریبوکس،جلوبندی و ...)
[تصویر:  star.gif] تاپیک انتخاب تایر مناسب برای تیبا و ریو ( + تصاویر مربوطه)
[تصویر:  star.gif] تاپیک زیرشاخه تیبا- ( مشکلات پیش آمده +علت +طریقه رفع مساله -راهکار پیشنهادی)
[تصویر:  exclamation.gif] فرم شکایت صاحبان خودروی تیبا از سایپا به علت برخی از مشکلات موجود در این خودرو
[تصویر:  video.gif] تاپیک زیرشاخه تیبا-گالری تصاویر خودروی ملی سایپا تیبا ( TIBA )
[تصویر:  star.gif]تاپیک زیرشاخه تیبا-ثبت نام و تحویل خودرو و زمان انتظار و موارد پیرامون)
[تصویر:  star.gif] فروشگاه پدال-(عرضه آپشن و قطعات برتر تیبا با بهترین کیفیت قطعات اصلی با مدارات و آموزش نصب کامل در سراسر کشور )
[تصویر:  video.gif] تاپیک گالری بخش تیونینگ و آپشن های مدرن فروشگاه پدال( TIBA )
پاسخ
#2
از نوید جان تشکر می کنم که پیشنهاد من رو برای افتتاح این موضوع قبول کردن.امیدوارم این موضوع برای دوستانی که می خوان قبل از خرید دیدی نسبت به تیبا پیدا کنن مفید باشه و نیازی نباشه تا تاپیک اصلی رو از ابتدا مطالعه کنن.از دوستان گل تیبا سوار هم خواهش می کنم تجربیاتشون از اولین سواری با تیبا رو ارائه کنن.البته منظورم اولین باری که پشت تیبا نشستن نیست منظورم تجربه اشون از تیبا به عنوان یه خودرو جدیده.به شخصه خود من تا قبل از اینکه تیبا بخرم هیچ دیدی نسبت بهش نداشتم و هنوزم به غیر از تیبای خودم هیچ تیبای دیگری رو تجربه نکردم و در خیلی از موارد نمی دونم مثلا اگر موتور ماشین از دید من صداش زیاده طبیعی هست یا مشکل ماشین منه.
پس لطف کنید و همراهی بفرمائید.با تشکر از همه.
دوستان برای گزارش مشکلات خودرو تیبا تون به لینک زیر سر بزنین ، فرم رو پر کنین تا از مگاموتور باهاتون تماس بگیرن.لطفا برای صیانت از حقوق خودتون و دیگران حتما این کار رو انجام بدین.
http://www.megamotor.ir/HomePage.aspx?la...4960&mid=0
پاسخ
#3
من چون قبلا با آردی و 206 و ال90 رانندگی کردم ...به جز کیفیت پایین تزیینات و کمی ناپایداری در سرعت های بالا با بقیه موارد تیبا کنار اومدم...البته یه احساس راحتی خاصی تو تیبا دارم که توی بقیه اینا نداشتم ... اوایل نمی تونستم با تیبا کنار بیام چون پشت ال90 نشسته بودم ولی الان دیگه عادت کردم و حتی دیگه پشت 206 هم که میشینم راحتی تیبای خودم رو نداره
[تصویر:  43183438514051880084_thumb.jpg]

آسمان فرصت پرواز بلندی است

قصه این است چه اندازه کبوتر باشی


پاسخ
#4
خوب دوستان می خوام تجربیاتم رو از سفر با تیبا بنویسم.خیلی خلاصه و مفید سعی می کنم بگم خدمتتون.
از اونجائی که کلا آدم منفی باف و بد بینی نیستم از نکات مثبت شروع می کنم

----- نکات مثبت----

1- راحتی سر نشینان : صندلی های تیبا چه صندلی راننده و چه شاگرد طراحی مناسبی دارن و این مسئله رو به خصوص توی رانندگی های طولانی مدت می شه حس کرد.اولا صندلی با اهرمهای تنظیم و پیچهای تنظیم ارتفاع برای راننده خیلی خوب و سریع تنظیم می شه. دوما پشتی صندلی به شگلیه که انگار صندلی بدن رو بغل کرده(البته می شد بهتر باشه) و در تکونهای جاده و تغییر جهت ها بدن در جای خودش حفظ می شه. همچنین قوس صندلی هم به نحوی هست که به کمر فشار چندانی وارد نمی شه.البته از 3.5 تا 4 ساعت رانندگی به بعد احساس درد به خصوص پائین کمر محسوس هست.اما تا اون موقع مشکلی نیست. سوما کفی صندلی ابعاد مناسبی داره زیر ران ها رو تا حدود زیادی پر می کنه و مانع خستگی پاها می شه.همچنین شیب کفی به سمت عقب باعث می شه احساس راحتی بیشتری بهتون دست بده.بباید گفت که فضای جلوی پا چه در قسمت عقب چه در قسمت جلو مناسب هست و از خستگی سر نشین ها جلوگیری می کنه.

2- موقعیت قرار گیری راننده پشت فرمان و موقعیت قرار گیری سایر ادوات :
باید گفت موقعیت راننده در پشت فرمان تیبا به نسبت مناسب هست.زمانی که پشت فرمان نشستین موقعیت داشبور فرمان و شیشه جلو خودرو به نحوی است که احساس امنیت به شما می ده.این احساس رو پشت فرمان پراید،L90 ،پژو 405 به این شکل نمی شه تجربه کرد.اما در 206 قابل احساس هست. موقیعت پدالها زیر پا مناسبه و باعث خستگی پا به خصوص عضلات پشت پا نمی شه.فرمان خودرو به نظر خوش دست میاد و به شما احساس تسلط به خودرو رو القا می کنه.موقیعیت دسته دنده هم مناسب هست همچنین کنترل سیستم صوتی خودرو هم نیاز به تغییر وضع راننده نداره و در حین رانندگی قابل دسترسی هست. اما موقعیت جا لیوانی ها و فندک مقداری پائین هست و دسترسی کمی مشکل. فضاها ئی هم که به عنوان نگهداری وسائل نزدیک به راننده تعبیه شده مناسب و کاربردی هستن.مثل محلی که جلوی ساعت تعبیه شده و برای گذاشتن موبایل یا چیزی نشابه اون مناسبه بدون اینکه دید ساعت کم بشه. صندلی شاگرد هم مشابه صندلی راننده هست با این تفاوت که چون تنظیم ارتفاع وجود نداره تا حدودی احساس پائین افتادگی به شخص دست می ده.

3-مصرف سوخت :
به صورت زیر توضیح می دم.با ذکر این نکته که بنزین مصرفی از نوع سوپر بود.
مسیر رفت : (3 نفر انسان بالغ و یک کودک و با وزن جمعی 215 کیلوگرم و حدود 60 کیلو بار در صندوق عقب،میانگین سرعت 90 کیلومتر بر ساعت )
224 کیلومتر شامل 70 کیلومتر شهری و 154 کیلومتر خارج شهر : 13 لیتر معادل 6.11 لیتر بر صد کیلومتر
360 کیلومتر کلا خارج از شهر : 20 لیتر معادل 5.55 لیتر بر صد کیلومتر
جمعا 584 کیلومتر شاکل 70 کیلومتر درون شهری و 514 کیلومتر برون شهری :33 لیتر معادل 5.65 لیتر بر صد کیلومتر
مسیر برگشت : (دو نفر انسان بالغ با وزن جمعی 130 کیلوگرم و حدود 60 کیلوگرم بار،میانگین سرعت 100 کیلومتر بر ساعت)
496 کیلومتر مسیر برون شهری(حدود 4 کیلومتر رانندگی داخل شهر که قابل صرف نظر هست) : 29 لیتر معادل 5.84 لیتر بر صد کیلومتر
با توجه به اعداد و ارقام بالا مشخص می شه که مصرف کلی ماشین در طول 1080 کیلومتر مسیر پیموده شده 62 لیتر معادل 5.7 لیتر بر صد کیلومتر بوده که مصرف قابل قبول و مناسبی هست.و این یه امتیاز خیلی خوب هست برای تیبا. همچنین از اعداد و ارقام بالا می شه فهمید در رانندگی با سرعت بهینه یعنی 90 کیلومتر بر ساعت مصرف خودرو 5.5 لیتر بوده اما با افزایش 10 کیلومتری سرعت این مصرف حدود 0.3 لیتر بر صد کیلومتر بیشتر شده و هرچقدر سرعت رو بالا ببرین مصرف به تدریج بالا می ره.می شه حدس زد با سرعت 140 کیلومتر بر ساعت که سرعت بالائی تو جاده های ایران حساب می شه مصرف باید حدود 6.8 الی 7 لیتر بر صد کیلومتر باشه که باز هم مصرف مناسب به نسبت سایر خودرو های داخلی هست.

4-فرمان پذیری خودرو ،هندلینگ، سیستم تعلیق :
در سرعت های 100 کیلومتر به بالا خودرو پایداری مناسبی داره.و شما به هیچ وجه احساس نمی کنید که با بالا رفتن سرعت کنترل خودرو سخت می شه.حتی با وجود ارتفاع خودرو از سطح جاده احساس چسبندگی خودرو به جاده وجود داره.بر خلاف اینکه فرمان در حالت سکون یا سرعت های پائین نرم عمل می کنه در سرعت های بالا فرمان سفتی مناسبی داره و احساس نا امنی ایجاد نمی کنه.در واقع شما می تونین در سرعت بالا با اطمینان مسیر رو عوض کنین و موانع رو پشت سر بگذارن.کمی احساس در رفتن و یا ول بودن عقب خودرو به راننده دست می ده اما باید گفت که در سرعت 120 کیلومتر بر ساعت با تغییر لاین یا وارد شدن در پیچ های معمول جاده ترسی از از دست دادن کنترل خودرو به راننده دست نمی ده و احساس می شه که تا به اصطلاح در رفتن پشت ماشین هنوز فاصله هست(متاسفانه به علت نو بودن خودرو سرعت های بالاتر تجربه نشد).سیستم تعلیق تیبا هم نمره مناسبی می گیره.نرم طراحی شدن سیستم تعلیق تیبا باعث شده سرنشین ها در مسافرت های طولانی به خصوص با این اوضاع جاده های ایران خستگی کمتری رو احساس کنن.درسته که نرم بودن سیستم باعث شده در سرعت های بالا کمی تعادل خودرو بر هم بخوره اما به نظرم اولویت با راحتی سر نشین هست و تیبا هم برای خانواده طراحی شده نه برای مسابقه سرعت.
همچنین در طول مسر رفت حدود 110 کیلومتر از مسیر به برف وبوران بر خورد کردیم. برف ریز ریز اما به شدت می بارید جاده تا 20 کیلومتر اول شن ریزی شده بود اما از اون به بعد برف و یخ سطح جاده به خصوص لاین تندرو رو پشونده بود.اکثر خودرو ها به با سرعت پائین شاید در حد 50-60 کیلومتر بر ساعت حرکت می کردن.اما تیبا رو با سرعت 80 کیلومتر بر ساعت می روندم و تو بخشهائی از مسیر تو لاین سرعت هم که برف بیشتر بود با همین سرعت حرکت کردم و نه با مشکل خاصی بر خوردم و نه احساس خطر یا عدم امنیت به من و بقیه سرنشین ها دست داد.این در حالی بود که بقیه خودرو ها با بوق زدن و چراغ دادن اعلام خطر می کردن.این رو واقعا و بدون بزرگنمائی می گم که با سرعت 80 کیلومتر خیلی خوب تیبا پیش می رفت ، تعادلش رو حفظ می کرد و به سر نشینان احساس امنیت می داد.

5- شتاب خودرو (عملکرد موتور و گیربکس):
با وجود نو بودن خودرو سعی بر این بود تا به موتور و گیربکس فشار وارد نشه.در نتیجه در طول سفر دور موتور در هیچ دنده ای از 3000 تجاوز نکرد.این مسئله باعث شد در مورد شتاب گیری خودرو قضاوت نهائی میسر نشه.اما در همین شرایط هم خودرو شتاب قابل قبولی داشت و کیلومتر شمار با سرعت مناسبی به 100 کیلومتر بر ساعت می رسید.در سرعت های بالاتر از 100 هم موتور خودرو به فشار بر رو پدال گاز واکنش مناسب نشان می داد و سرعت به شکل مناسبی با لا می رفت. در مورد وضعیت گیربکس بر خلاف انتظار قبلی عملکرد تقریبا قابل قبولی دیده شد.به جز دنده 3 که عملکرد مناسبی نداشت. به ترتیب دنده های 5 و 4 عملکرد خوب، 2 مناسب ،1 معمولی و 3 نا مناسب داشتند.در کل عملکرد موتور و گیربکس با توجه به شتاب گیری مناسب و مصرف سوخت خوب قابل قبول هست.

در تمام موارد بالا دید نسبت به تیبا و توقعات نسبت به اون با توجه به وضعیت بازار خودرو داخلی،قیمت خودرو ها و بازار هدف خودرو تعدیل شده و نتیجه گیری ها هم با رعایت این نکات ارائه شده.
باید توجه کنیم که تیبا باید با خودرو های هم ردیف خودش و با توجه به اختلاف قیمت 3 الی 4 میلیونی با اون ها ارزیابی بشه. در کل به صورت خلاصه:
1-راحتی سر نشینان : خوب
2-موقعیت قرار گیری راننده : خوب
3- مصرف سوخت :خیلی خوب
4-فرمان پذیری خودرو ،هندلینگ، سیستم تعلیق : خوب
5- شتاب خودرو (عملکرد موتور و گیربکس): مناسب


باید بگم از اونجا که سرعت خودرو پائین بود و با مشکل خاصی هم برخورد نکردیم در مورد عملکرد ترمز نمی تونمنظر خاصی بدم اما تا جائی که یادم هست مشکل خاصی نبود و خوب به نظر می رسید

--- نکات منفی---
متاسفانه باید بگم که شدیدا در هنگام نوشتن این مطلب عصبانی هستم و درست قبل از این فرم نظرسنجی سایت مگاموتور رو با نهایت عصبانیت پر کردم جوری که کیبردم داشت تکه تکه می شد.خدمتتون عرض کنم که اصولا آدم خوشبین هستم و اهل منفی بافی و بزرگ کردن نکات منفی نیستم اما نکاتی که در زیر بهش اشاره می کنم واقعا غیرقابل اغماض هستن و جزو حداقل های یک خودرو به حساب میان و هیچ ارتباطی با قیمت خودرو یا کلاس خودرو و موارد مشابه اون ندارن.در سایر موارد هم کاملا کلاس خودرو تیبا و همچنین قیمت اون در مقایسه با سایر خودرو های مشابه بازار ایران مد نظر قرار داده شده.



--صدا--



1-موتور : به باور غلط اکثر مردم موتور تیبا همان موتور پراید هست که دستکاری شده.اما باید گفت که موتور تیبا و پراید با اینکه از لحاظ ظاهری شبیه هستن اما در باطن متفاوتن.در واقع تغییرات انقلابی(منظور از انقلابی این نیست که با جهش تکنولوژی مواجه هستیم منظور تغییر اساسی هست) در سر سیلندر موتور،نحوه عملکرد سوپاپ ها،نسبت تراکم موتور،سیستم پاشش سوخت و ....موتور نسباتا جدید رو خلق کرده که در حدود 80 اسب بخار قدرت به شما تقدیم می کنه.اما به نظر می رسه در سر بالائی ها حتی با ظزفیت باری استاندارد کشش لازم در موتور وجود نداره.البته بخشی از این مشکل به ضعف گیربکس بر می گرده اما نباید ضعف موتور رو فراموش کرد.ضمن اینکه صدای زیاد موتور در این حالت کاملا فشار بر موتور خودرو رو نشون می ده.اما باید گفتر در زمینه شتاب گیری و مصرف سوخت موتور خوب عمل می کنه.

2-گیربکس : به روایتی گیربکس تیبا همون گیربکس پراید ولی با تغییراتی در ضرائب دند هاست. و به روایت خود سایپا گیربکس پراید کاملا باز طراحی شده و گیربکس جدید اما با پوسته مشابه گیربکس پراید!!!!!!خلق شده.هر کدوم ار موارد بالا که درست باشه گیربکس تیبا دارای نقاط ضعف نسبتا جدی هست که عمده این نقطه ضعف ها مربوط به دنده 3 می شه.دنده های یک و دو در حرکت اولیه خودرو نمره قبولی(اما خیلی خیلی مرزی) می گیرن.با ورود به دنده 3 فشار به موتور ،افت شتاب خودرو کاملا محسوس هست ضمن اینکه مصرف بالای موتور خودرو در دنده 3 (با توجه به نمودار مصرف در دنده های مختلف که توسط دوست خوبمون علی آقا تهیه شده بود) نقطه ضعف دیگه ای رو مشخص می کنه .در دنده های بالاتر خودرو از شتاب قابل قبول و مصرف مناسبی برخوردار هست.جا رفتن دنده ها بسته به شرایط خودرو متفاوت هست.در برخی تیبا ها دنده ها خیلی مناسب جا می رن و سر و صدای خاصی هم چه در حین جا روی چه در حین کارکرد از گیربکس شنیده نمی شه.اما در برخی دیگه جا نذفتن مناسب دنده ها به خصوص دنده 3 و دنده عقب و در برخی موارد دنده یک راننده رو آزار می ده.همچنین شنیده شدن صدای زوزه از گیربکس در دنده های سنگین،صدای زیاد گیربکس در دنده عقب هم از ضعف های دیگه گیربکس تیباست که برخی به صورت موردی و برخی به صورت اپیدمی دیده شده .

3-سیستم اگزوز : همونطور که می دونید در تیباهای سری اول مشکل صدای زیاد اگزوز خودرو کاملا مشهود بود که با باز طراحی سیستم اگزوز و دادن فراخوان توسط سایپا مشکل تا حدودی بر طرف شد.اما هنوز پیچیدن صدای اگزوز خودرو داخل اتاق به خصوص در دنده 3 در هنگام شتاب گیری از مشکلا ت تیبا به حساب میاد.به نظر می رسه سیستم اگزوز تیبا مشکل پایه ای و اساسی داره و باید سیستم جدید برای اگزوز طراحی بشه.

4-بدنه خودرو (طراحی و رنگ) : همونطور که مشخصه طراحی تیبا که مشخص نیست توسط کدوم استودیو انجام شده دارای ضعف های اساسی به خصوص در عقب خودرو هست.از جزئیات طراحی قسمت های مختلف مثل گلگیرهای جلو دربها و ....که بگذریم قسمت عقب تیبا واقعا در بیننده حس امیخته با نا امیدی ایجاد می کنه.زمانی که شما طراحی خودرو رو از جلو به عقب دنبال می کنید در قیمت عقب انتظار جمه و جور شدن به خصوص با اون شکل ، چراغهای کوچک،سپر کوتاه ، شیشه عقب کوچک و....رو ندارید. اما این مورد رو نمی شه به حساب نقطه ضعف اساسی تیبا گذاشت(با توجه به اینکه بخش عمده ای از مشکل به سلیقه بیننده بر می گرده و همچنین با لحاظ کردن محدودیت بازار داخلی و محدودیت های طراحی ).البته ذکر این نکته ضروری هست که طراحی ضعیف قسمت عقب خودرو باعث محدود شدن شدید دید عقب چه در حین رانندگی رو به جلو از طریق آئینه داخلی و چه در حال دنده عقب رفتن شده.البته طراح با اضافه کردن آئینه های جانبی مناسب سعی در پوشاندن این نقطه ضعف داشته اما مشکل به حدی شدید است که نیاز به تجهیزات کمکی برای پارک خودرو کاملا ضروی به نظر می رسه.البته مشکل دید محدود عقب در خیلی از خودرو های دیگه حتی با طراحی روز دیده می شه.
اما مسئله عمده دیگه بحث کیفیت رنگ خودروست.موارد متعددی از پریدگی رنگ،خط و خش بی مورد و....دیده شده و دوستان خودمون هم در این تاپیک موارد رو مطرح کردن.از جمله خود من که در بدو تحویل گرفتن تیبا پریدگی رنگ از روی سپر عقب رو رویت کردم.که این نقاط ضعف جدی تیبا به حساب میاد.

5-طراحی داخلی،امکانات رفاهی : عمده ترین مسئله در این بخش بر می گرده به کیفیت پائین قطعات داخل اتاق.از بحث طراحی داخلی (شامل طراحی داشبورد،رو دری ها،دستگیره ها،سیستم صوتی....) که بگذریم کیفیت پائین قطعات واقعا نا امید کننده است.جنس رو دری ها و داشبورد تا حدودی شبیه به L90 اما با کیفیت پائین تر انتخاب شده که علاوه بر نا مناسب بودن از لحاظ ظاهری ، ترس از خرابی،خط و خش و شکستن اجزاء رو در استفاده کننده ایجاد می کنه.مصداق این مورد هم گزارش یکی از دوستان از خط و خش افتادن رودری ها به نسبت خودرو سمند هست.همچنین پخش خودرو با اینکه کارآئی مناسبی داره اما از لحاظ ظاهری می تونست طراحی بهتر و جذاب تری داشته باشه.موارد دیگری هم در این قسمت به ذهن می رسه که از ذکر اونها به علت طولانی شدن مطلب خود داری می کنم.

6-عایق بندی اتاق (ورود آب ، ورود صدا ، ورود هوا) : بزرگترین نقطه ضعف تیبا به اذعان اکثر استفاده کننده های مسئله صدا در داخل اتاق هست.عدم وجود عایق های صوتی و در برخی موارد عایق بندی نا مناسب اتاق خودرو نازک بودن شیشه های خودرو باعث ورو د انواع و اقسام صداها به داخل اتاق خودرو می شه.صدای موتور،صدای گیربکس،صدای اصطکاک چرخ ها با سطح مسیر، صدای اگزوز و.....تماما در جهت خرد کردن اعصاب سرنشینان خودرو بسیج شدن و متاسفانه به غیر از عایق کاری داخل دربها توسط صاحب خودرو راه حل دیگری برای کاهش این صدا ها وجود ندارد.در کنار این موارد سر و صداهای عجیب و غریب از ادوات داخلی مثل داشبورد و رودری ها ، صدای ورود هوا به داخل اتاق در سرعت های بالا از شیشه جلو دربها ، صدای سیستم گرمایش وسرمایش (جریان هوا ) از داشبرد در دورهای بالا و یا صداهای غیر عادی موتور و گیربکس و یا کمک ها در موارد دیگر هم به کلیه موارد بالا اضافه می شن.
در مورد ورود هوا هم ورود هوا از زیر شیشه جلو و از دربها در مواردی (از جمله خودروی بنده) مشاهده شده .
در مورد آب بندی مشکل بخار کردن چراغ جلو برخی خودرو ها یا ورود آب به قسمت زیر پای شاگرد و یا صندوق مشاهده شده.

7-کیفیت قطعات و مونتاژ : از کیفیت قطعات داخلی خودرو که بگذریم در زمینه کیفیت قطعات فنی ضعف هایی وجود داشته که عمده ترین اونها شامل خراب بودن کمک فنرها به خصوص کمک فنرهای عقب، صفحه کلاچ، استپر موتور و....می شه.همچنین استفاده از اجناس نا مرغوب مثل تایر ها و باتری ضعیف و بی کیفیت از موارد مهم دیگه تو این زمینه است.
در مسئله مونتاژ واقعا ضعف های جدی و بزرگی وجود داره.موارد متعددی از رگلاژ نبودن دربها ،رگلاژ نیودن درب صندوق ،شل بودن پیچهای بالابر شیشه جلو ، آسیب دیدن قطعات تزئینی اتاق در حین مونتاژ ، رگلاژ نبودن کلاچ خودرو ، رگلاژ نبودن تسمه دینام ، جفت نبودن قطعات مختلف بدنه در کنار هم و........به صورت اپیدمی در اکثر تیبا ها به چشم می خوره و هر خودروئی حداقل 70 درصد موارد بالا رو زمان تحویل با خودش داره . از طرف دیگه موکول شدن رفع این ایرادات به سرویس اولیه باعث فرسایشی شدن این مسائل برای صاحب خودرو و عدم رضایت روز افزون برای صاحب خودرو می شه.
به عنوان جمع بندی در مورد نکات منفی می شه موارد مختلف رو به این شکل دسته بندی کرد


1- موتور : متوسط
2- گیربکس : بد
3- سیستم اگزوز : بد
4- بدنه خودرو (طراحی و رنگ): متوسط
5- طراحی داخلی،امکانات رفاهی : بد
6- عایق بندی اتاق (ورود آب ، ورود صدا ، ورود هوا): افتضاح



در مورد نکات منفی باید بگم در مورد موتور و گیربکس شاید هر یک به صورت مجزا نمره مناسبی نگیرن اما در کنار هم همونطور که در بخش نکات مثبت اشاره کردم عملکرد قابل قبول و در برخی موارد خوبی رو نشون دادن.در مورد طراحی بدنه هم که به نظر بنده با توجه به تنوع کم خودرو های داخلی و همچنین اطلاعات اندک من از موارد مرتبط با این موضوع جای بحث چندانی وجود نداره.سایر موراد هم که به گمانم از روز روشن تر هستن.


نتیجه گیری کلی :
با توجه به مواردی که در سطرهای قبل اشاره کردم برای مصرف کننده داخلی که به دنبال خودروئی کم مصرف،با امکانات معمول،ایمنی مناسب،جادار برای خانواده و هزینه اولیه و هزینه تعمیر و نگهداری پائین می گرده تیبا خودروی مناسبی به حساب میا د. مصرف سوخت خوب همراه با شتاب مناسب ، ملزومات ایمنی پیوست خودرو مثل ترمز ABS ,EBD دو کیسه هوا ، فضای داخلی مناسب برای 5 سر نشین و صندوق عقب جادار ،نرمی خودرو و پایداری خودرو در سرعت های بالا از نقاط قوت تیبا به حساب میان و در مقابل ضعف های مربوط به گیربکس و سیستم کلاچ ، کیفیت پائین قطعات داخلی ، وجود صدای زیاد در داخل اتاق و کیفیت پائین مونتاژ خودرو از نقاط ضعف تیبا محسوب می شن.


انتظارات و امکانات مالی خودتون رو بسنجین با موارد بالا مقایسه کنین و بعد برای خرید تیبا تصمیم بگیرین و فراموش نکنید شما یک خودرو خانوادگی اندازه کوچک شهری با تکنولوژی دهه 90 ، تولید شده توسط خودرو ساز داخلی و عرضه شده در بازار محدود و بسته داخلی و در رنج قیمت رو به پائین بازار خریداری می کنید.


دوستان اگر این مطلب طولانی شد عذر می خوام و از شما می خوام تجربیاتتون رو در مورد تیبا به اشتراک بگذارین حتی اگر قبلا در تاپیک اصلی نقل کردین همون مطلب رو که بین انبوه مطالب شاید پیدا کردنش برای دوستان تازه وارد مشکل باشه اینجا هم قرار بدین.
دوستان برای گزارش مشکلات خودرو تیبا تون به لینک زیر سر بزنین ، فرم رو پر کنین تا از مگاموتور باهاتون تماس بگیرن.لطفا برای صیانت از حقوق خودتون و دیگران حتما این کار رو انجام بدین.
http://www.megamotor.ir/HomePage.aspx?la...4960&mid=0
پاسخ
#5
ممنون و تشکر ویژه از مسعود جان که از تجربیات مهم و دید خودشون گفتن ...ایشالا همیشه خودشون سالم و ماشینشون بدون عیب باشه Smile
[تصویر:  43183438514051880084_thumb.jpg]

آسمان فرصت پرواز بلندی است

قصه این است چه اندازه کبوتر باشی


پاسخ
#6


1- راحتی سر نشینان : نسبت به پراید فضا فرقی نکردهو عرض داخلی همونه ولی توی طول و جای پای بهتری داره

2- موقعیت قرار گیری راننده پشت فرمان و موقعیت قرار گیری سایر ادوات :
تعریفی نداره و گردن درد گرفتم تو 700 کیلومتر مسافرت و همه چراغها به نوی پشت فرمون پنهانن
3-مصرف سوخت :
بنزین معمولی و جاده کفی توی 700 کیلومتر رفت و برکشت با 5 نفر سرنشین متوسط و سرعت حدود 90-100 کیلومتر- مصرفش صدی 7.2 -کیلومتر کارکرد ماشین 7000 تا هست و تو شهر و ترافیک و بدون بزرگراه حدود صدی 10 میسوزونه
4-فرمان پذیری خودرو ،هندلینگ، سیستم تعلیق :
فرمون پذیری خوبی داره حتی تو جاده های ناهموار
5- شتاب خودرو (عملکرد موتور و گیربکس):
از پراید کندتر هست تو شتاب گیری ولی زیاد به ماشین فشار نمی یارم و بالای 3000 دور موتور رو نبردم-صدای متور و گیربکس حسابی تو اتاقه
در کل به صورت خلاصه:
1-راحتی سر نشینان : مناسب
2-موقعیت قرار گیری راننده : نچندان مناسب
3- مصرف سوخت : بد
4-فرمان پذیری خودرو ،هندلینگ، سیستم تعلیق : خوب
5- شتاب خودرو (عملکرد موتور و گیربکس): مناسب-ولی صداش اعصاب خرد کنه


بدنه خودرو (طراحی و رنگ) : کیفیتش زیاد مناسب نیست و راحت خش بر میداره

عایق بندی اتاق (ورود آب ، ورود صدا ، ورود هوا) : از لحاظ ورود اب مشکلی نداشتم ولی صدا افتضاحه
فعلا که با توجه به پولی که دادم و شرایط خرید اقساطیش بد نیست و امکان انتخاب بهتری نداشتم
پاسخ
#7
(1391-1-12، 07:18 عصر)mehrdad1355 نوشته است: 1- راحتی سر نشینان : نسبت به پراید فضا فرقی نکردهو عرض داخلی همونه ولی توی طول و جای پای بهتری داره

2- موقعیت قرار گیری راننده پشت فرمان و موقعیت قرار گیری سایر ادوات :
تعریفی نداره و گردن درد گرفتم تو 700 کیلومتر مسافرت و همه چراغها به نوی پشت فرمون پنهانن
3-مصرف سوخت :
بنزین معمولی و جاده کفی توی 700 کیلومتر رفت و برکشت با 5 نفر سرنشین متوسط و سرعت حدود 90-100 کیلومتر- مصرفش صدی 7.2 -کیلومتر کارکرد ماشین 7000 تا هست و تو شهر و ترافیک و بدون بزرگراه حدود صدی 10 میسوزونه
4-فرمان پذیری خودرو ،هندلینگ، سیستم تعلیق :
فرمون پذیری خوبی داره حتی تو جاده های ناهموار
5- شتاب خودرو (عملکرد موتور و گیربکس):
از پراید کندتر هست تو شتاب گیری ولی زیاد به ماشین فشار نمی یارم و بالای 3000 دور موتور رو نبردم-صدای متور و گیربکس حسابی تو اتاقه
در کل به صورت خلاصه:
1-راحتی سر نشینان : مناسب
2-موقعیت قرار گیری راننده : نچندان مناسب
3- مصرف سوخت : بد
4-فرمان پذیری خودرو ،هندلینگ، سیستم تعلیق : خوب
5- شتاب خودرو (عملکرد موتور و گیربکس): مناسب-ولی صداش اعصاب خرد کنه


بدنه خودرو (طراحی و رنگ) : کیفیتش زیاد مناسب نیست و راحت خش بر میداره

عایق بندی اتاق (ورود آب ، ورود صدا ، ورود هوا) : از لحاظ ورود اب مشکلی نداشتم ولی صدا افتضاحه
فعلا که با توجه به پولی که دادم و شرایط خرید اقساطیش بد نیست و امکان انتخاب بهتری نداشتم

سلام دقیقا درد دله منو گفتین ...ماله من 4500 کارکرده
[تصویر:  43183438514051880084_thumb.jpg]

آسمان فرصت پرواز بلندی است

قصه این است چه اندازه کبوتر باشی


پاسخ
#8
مطلبی که نقل می کنم از سایت پدال و جزو نظرات خوانندگان ذیل مقاله ای در مورد تیبا انتخاب شده .شاید به بحث این تاپیک چندان مرتبط نباشه اما برای راهنمائی دئستانی که می خوان تیبا بخرن مناسبه.با وجود اینکه تمام موارد ذکر شده رو من تائید نمی کنم اما بد نیست شما هم مطالعه ای بفرمائید.مطالب مفیدی در این نوشته پیدا می شه.
----------------------------------------------------------------------------------------------------

" ع.مهربان در ۲۰ فروردین ۱۳۹۱

من تیبا رو از توی کارخانه می شناسم و میدانم چه من تیبا رو از توی کارخانه می شناسم و میدانم چه روزگاری بر آن گذشته تااین چیزی شده که ما میبینیم
حدود دو سال تیم مهندسین تحقیقات با شرکتهای خارجی که طراحی بخشهای مختلف انرا بعهده داشتند کا رکردند و تست کردند تا با امکانات تولیدی خطوط جدید این شد که می بینید.
حرفهای شماها را خواندم و دلم خواست من هم حرف دل مهندسین ایرانی که در محدودیت فراوان کار میکنند را برسانم. همیشه یک طرفه به قاضی رفتن آسونه.
اگر هر کسی فقط از روی سلیقه یا میل به کشمکش بخواد نظری بده خوب البته حداقل دو نتیجه داره :
اولا هیچ وقت نمیشه واقعیتها را به او قبولاند چون نمیخواد قبول کنه
دوما هیچ وقت حرف دلش را بیان نمیکنه چون با ظاهری که از خودش میسازه متفاوته
بگذریم
آنها که ریو داشتند بدانند که شباهت هر دو شاسی بسیار نزدیکه و در 6 نقطه کاملا شاسی تقویت شده
موتور این ماشین یورو 3 را دارد و یورو 4 را هم در کره کسب کرده ولی هنوز تغییراتی نیاز داره ، معنی اش اینه که مصرف و قدرتش در سطح مناسب جهانی است
گیربکسش با خط نیمه اتوماتیک هیوندای کره در مگاموتور تولید میشه و ضریب قدرت خوبی داره . کمی در دنده 2 صدا داره که غیر عادی نیست (مثل بسیاری از گیربکسهای خودرو های در همین کلاس) پس از یک آب بندی و ملاحظه بخوی جا میره و صداش کاهش پیدا میکنه
متاسفانه جنس مواد بکار رفته در ساخت قطعات پلاستیکی مثل سایر خودرو هایی است که میخواهند قیمت تمام شده اش را کاهش دهند که جای تاسف بسیار برای تصمیم گیرندگانش داره و ارزشهای مهندسی این ماشین را در ظاهر بسیار پایین آورده ، درها باید یکی دو ماهی مورد استفاده باشند تا روان شوند. خشکی تزئینات داخلی واقعا ارزش تعلیق بسیار نرم آن را تحت تاثیر رانندگان غیر حرفه ای قرار میدهد
پشت ماشین بلنده ، این تفکر ایرانیهاست که ماشین باید شاسی اش بلند باشه تا توی جاده خاکی و پستی و بلندی مشکلی نداشته باشه ، کمی دقت کنیم همه ماشینهای متوسط ایرانی را بلند تر از سایر ماشینها در نظر میگیرند! همین باعث شده تا اگزوز دیده بشه ضمن اینکه نباید اگزوز آن را با این شکل میساختند و فکر یهم بحالش نکردند. حتما بزودی سازندگان اگزوز و طراحان داخلی راه حل مناسب آن را خواهند یافت
داشتن ایربگ استاندارد ، ترمز ABS بوش آلمان (برخی فکر میکنند که چون ترمز عقب کاسه ای است به معنی عقب ماندگی سیستم است ، خوب بد نیست بگویم بسیار از خودرو های روز دنیا هم ، هم اکنون از همین سیستم استفاده میکنند مثلا تویوتا یاریس با این همه طرفدار از همین دسته است. اما چرا ؟ مسئله قیمت و کلاسی است که خودرو برای آن طراحی میشود و نه ناتوانی…
سیستم تعلیق ارتقاء یافته در تیبا که کنترل ماشین را بمراتب بهتر از بسیاری از ماشینها از جمله ال نود ساخته ، کمربند با گاز شتاب دهنده و صندوق جا دار و نیز سیستم کروز و طراحی آئرودینامیک با کمک طراحان بنام ایتالیایی و آلمانی ارزشهای خوب این ماشین هستند
طراحان بدنه این خودرو از ابتدا بدنبال یک طراحی کلاسیک بودند که قشر بیشتری از ایرانیان را در گروههای سنی مختلف پوشش دهد و از نظر ابعاد نیز فضای کمی بگیرد ولی وقتی در آن مینشینی احساس کمی فضا نداشته باشی و انصافادر این زمینه موفق است. البته شکی نیست که هر تیپ بدنه ای قادر نیست چنین فضایی ایجاد کند مثلا شما به نتیجه تست تویوتا یاریس در یک سایت اروپایی توجه کنید حتی آنها که یاریس سوار شده اند میدانند که : صندلی راننده با وجود امکان تنظیم ارتفاع، بسیار بالا قرار گرفته و متاسفانه فرمان قابل تنظیم نیست. شیوه نشستن راننده (بسیار بالا) و قرارگیری زانوها، بسیار ناراحت کننده بوده صندلیهای عقب تقریبا روی چرخها قرار دارند. طراحی کابین هم برخلاف رقبایی مثل نیسان و هوندا، بسیار کسل کننده طراحی شده و البته مرغوبیت مواد بکار رفته نسبت به قبل بسیار بهتر شده و افزایش یافته اند (البته در مدل 2012). یاریس در مدل 2012 فضای بار 347 لیتری را در اختیار می‌گذارد . و انتقال قدرت تقریبا پر سر و صداست. صدای باد و تایرها هم زیاد است. شدت 73 دسیبلی صدا در سرعت 112 کیلومتر هم نشاندهنده این موضوع است.
خوب وقتی ارقام را کنار هم میگذاریم میبینید که تیبا در تمام موارد بالا بهتر است جز در مواد بکار رفته و البته یک ششم قیمت تمام شده ارزی.
شتاب یاریس 1.3 لیتری با موتور 16 سوپاپ از صفر تا صد با جعبه دنده‌های 6 سرعته 11.7 ثانیه است و این رقم برای تیبای 1.5 لیتری 8 سوپاپ حدود کمتر از 13 ثانیه است. ارقام همه منطقی است ولی معنی آن این نیست که بهتر از این نمیتوانست باشد.
اما ظاهرش چی؟
اشتباه نشود این ابعاد و فضا باید یک شکل کلاسیک داشته باشد و بسیاری از ماشینهای روز دنیا با این سبک ، شباهت هایی به یکدیگر دارند و این دلیل کپی برداری نیست . من میگویم اگر این خودرو از عقب در ارتفاع حدود 8 سانت کمتر بود و چرخهایی را که بر روی آن میگذارند از همان استاندارد خودش در سایز 14 (185/60/14) بگذارند در حد خودرویی شکیل جلوه میکرد ، خریدار خوش ذوق خودش میتواند با هنر و توان مالی اش این موارد را حل کند
اگر امروز 5 میلیون تومان به صورت حرفه ای برای این خودرو خرج کنید و آن را اسپورت کنید خواهید دید که با قیمتی زیر 17 میلیون تومان اتوموبیلی خوش دست و زیبا و جمع و جور دارید.
البته بگویم که من تیبا را دوست دارم ولی سعی کردم حتی علی رغم میل خودم عیبهای واقعی آن را برای مردمم بگم. امیدوارم کارخانه نوع 16 سوپاپ آن را بزودی وارد بازار کند تا خودرو بازان ببینند که با کم خودرویی طرف نیستند و با تغییرات حرفه ای میتوانند در کارتینگ شرکت کنند
راستی یادم رفت بگویم چون این خودرو را بخاطر داشتن یک مقایسه کننده مورد پسند جوانان با یاریس مقایسه کردم بگویم که اگز از فرمان شیک یاریس بگذریم ، داشبورد و کنسول آن تفاوتهای بسیار کمی با تیبا دارد.
صندلیهای تیبا از نظر فرم خوب هستند ولی خشک اند و اگر میخواهید این اقدام ناجور سایپا را خنثی کنید باید از روکشیهای ابردار استفاده کنید.
خسته شدید. آخری در مورد طرح بدنه است. اگر ماشین شناس باشید برخلاف آنچه عنوان میشود متوجه میشوید که طرح و حتی خطوط بدنه تیبا گرچه کمی برجسته نشان میدهند ولی با یکی از مرسدسهای معروف سالنهای اخیر در سایز بزرگتر شباهتی 95 درصدی دارد. حتی در چراغهای عقب. اما آن کجا و این کجا!
امیدوارم با ایده دادن و کمک به بازار تولید تجهیزات و آپشن های اسپورت و ارتقاء دهنده خودرو های تمام ایرانی ، فرصت رشد آنها را به هموطنان خودمان بدهیم. هیچ شرکتی در ابتدا تا این اندازه که امروز دیده می شود عالی نبوده اند و گذشت زمان آنها را به این حد رسانده و تیبا نیز برای بهتر شدن جا دارد ، همانطور که خیلی از دوستان اشاره کرده اند."


----------------------------------------------------------------------------------------------------

لینک مطلب در سایت پدال : http://www.pedal.ir/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D...%A8%D8%A7/
دوستان برای گزارش مشکلات خودرو تیبا تون به لینک زیر سر بزنین ، فرم رو پر کنین تا از مگاموتور باهاتون تماس بگیرن.لطفا برای صیانت از حقوق خودتون و دیگران حتما این کار رو انجام بدین.
http://www.megamotor.ir/HomePage.aspx?la...4960&mid=0
پاسخ
#9
دوستان این مطلب رو تو سایت عصر خودرو مطالعه کردم دیدم بد نیست شما هم مطالعه کنید.یه نقد تقریبا منصفانه و البته کوتاهه که به خاطر محدودیت زمانی تجبه نویسنده با تیبا خیلی از نکات هم داخلش ذکر نشده.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

آزمایش و بررسی سایپا تیبا
20 دقیقه با تیبا در سایپا کاشان

پرشین خودرو: تیبا تا دو سال آینده فیس لیفت می‌شود و به گونه هاچ بک آن نیز عرضه خواهد شد. این پاسخی است که که مسئولان سایپا در نشست خبری کاشان به سوال یک خبرنگار در مورد محصولات جدید می‌دهند.
به گزارش «پرشین خودرو»، البته اگر به وعده‌های سه سال گذشته سایپا در روز رونمایی از این محصول مراجعه نماییم مشاهده می‌کنیم که این وعده به سه سال بعد از رونمایی (یعنی امسال) مربوط می شود که احتمالا تغییر سیستم مدیریتی این شرکت عامل ابن تاخیر بوده است.
بعد از نشست خبری و بازدید از خطوط تولید سایپا کاشان نوبت به آزمایش جدیدترین محصول سایپا در این شهر تاریخی می‌شود. هر چند که انتطار می‌رفت زمانی مناسب جهت انجام این در نظر گرفته شود تا خودرو از تمامی جوانب مورد آزمایش و بررسی قرار گیرد اما متاسفانه این امر محقق نشد.
البته کاملا واضح است که در مدت زمانی حدود 20 دقیقه به هیچ عنوان نمی‌توان این خودرو نسبتا پرحاشیه را به صورت موشکافانه و دقیق بررسی نمود اما ، سعی ما بر این است که تا حد امکان چیزی از قلم نیفتاده و تمام آنچه که در این مدت دستگیرمان شد را در اختیار شما نیز قرار دهیم.
طراحی خارجی
بعد از جنجال ها و بگو مگوهایی که بر سر ملی بودن و یا نبودن این خودرو صورت می‌گرفت همیشه بحث بعدی بر سر طراحی و ظاهر این خودرو بوده که علامت سوال های بسیاری را به همراه خود داشته و دارد. اگر بخواهیم منتقدانه به طراحی نمای جلوی این خودرو نگاه کنیم کل ظاهر با یک جمله قابل توصیف خواهد بود.
در این مورد می توان گفت طراحی تیبا، کمری نسل ششم است که هر یک از اجزا آن به صورت مجزا فشرده و کوچک شده و مجددا در کنار یکدیگر قرار داده شده اند.
هر چند که با این جمله قصد محکوم کردن تیبا به کپی بودن از خودروهای دیگر را نداریم اما باید این نکته را متذکر شد که، تعدد و فراوانی خودروهای امروزی ناخواسته طرح را به سمتی می‌کشاند قبلا با آن روبه‌رو شده اید. در واقع باید گفت کپی برداری، الهام گیری و شباهت های اتفاقی در دنیای طراحی امروز امری گریز ناپذیر شده است.
مهم ترین رقبای خارجی تیبا را می‌توان چری QQ6 ، لادا کالینا، جیلی CK و... دانست. تمامی این خودرو دارای فرمی تخم مرغی هستند.
البته در بعضی موارد همچون کالینا بدنه دارای حجم بیشتری است که چهره مطلوب تری را ارائه می‌دهد. بر خلاف آن چه در کالینا مشاهده می شود تیبا دارای طراحی تختی است که هزینه های قالب گیری را کاهش می دهد.
البته باید گفت تیبا در نمای جانبی دارای خطوط جسورانه ایست. همچنین می توان گفت بیش ترین ضعف طراحی در قسمت عقب خودرو به چشم می‌خورد. گذشته از فرم کلیشه ای چراغ ها باید به این موضوع اشاره کرد، لبه تیزی که برای صندوق بار این خودرو طراحی شده برای چنین کلاس و ابعادی مناسب نیست و علاوه بر اینکه کار را برای فیس لیفت این قسمت دشوار کرده هماهنگی زیادی با سایر خطوط و فرم ها ایجاد نمی‌کند.
در همین قسمت باید گفت استفاده از اکسل کیا ریو برای تیبا موجب شده که این قسمت دارای ارتفاع زیادی باشد به همین خاطر اجزای فنی خودرو در زیر سپر با سادگی قابل ملاحظه است. استفاده از یک سپر بلند تر در این قسمت می توانست علاوه بر پوشاندن اجزا از لحاظ بصری نیز خودرو را کوتاه تر و زیبا تر نشان دهد.
طراحی داخلی
پس از رسیدن به پایان سالن مونتاژ 4 دستگاه تیبا جهت انجام آزمایش در اختیار خبرنگاران قرار گرفت. جهت انجام آزمایش از درب خروجی سالن مونتاژ تا پیست تست خودروهای تولید شده در سایپا با یک دستگاه تیبا متعلق به حراست شرکت اسکورت شدیم. بر خلاف آنچه که انتظار می‌رفت نمای داخلی تیبا اصلا آزار دهنده نبود.
برخلاف خیلی از خودروهای هم رده اش با بکارگیری با بکارگیری فرم هایی تازه و غیر متعارف فضا از حالت کسل کننده و یکنواخت همیشگی خارج شده است و حس خوبی را به سرنشینان انتقال می‌دهد. مطمئنا این حس حداقل در 20 دقیقه اول در شما هم وجود خواهد داشت. استفاده از قطعات ریو و پراید به صورت کری اوور در تیبا باعث کاهش هزینه ها شده ، البته باید گفت این قطعات آنقدر هوشمندانه در تیبا به کار گرفته شده اند که حس کهنگی را به شما القا نکند.
به جهت اینکه خودرو ها هنوز به روکش های پلاستیکی صندلی مجهز بودند نمی توان نظر دقیقی در مورد کیفیت روکش صندلی و چگونگی حفظ بدن در مورد آن ها عنوان کرد، اما باید گفت طراحی صندلی ها خیلی ساده صورت گرفته به نحوی که شما نه احساس می کنید در آن فرو می‌روید و نه توسط آن احاطه می‌شوید. در کل باید گفت صندلی ها با قابلیت تظیم در چهار جهت عملکردی مطلوب و نه خارق العاده را ارائه می دهند.
به سبب فرم تخم مرغی خودرو سرنشینان عقب فضای کافی هم برای سر و هم برای پا را در اختیار دارند به نحوی که این فضا برای یک فرد با قد 190 سانتیمتر هم کافی و مناسب به نظر می رسد.
پشت فرمان تیبا
با روشن کردن خودرو صدای موتور طنین انداز می‌شود که در حالت کارکرد درجا و دورهای پایین صدا مطلوب به نظر می‌رسد اما به محض رسیدن به دروهای بالاتر در عایق بندی صدای این خودرو ضعف احساس خواهید کرد. نکته ای که در تیبا خیلی دوست داشتنی به نظر می‌رسد قدرت فرمان پذیری آن است که در کنار عملکرد خوب سیستم تعلیق آن رانندگی راحت و کم دردسری را ارائه می‌دهد. اما در کنار این‌ها باید عنوان کرد که عملکرد جعبه دنده خیلی امیدوار کننده نیست.
هر چند که اگر پیش از این سواری پژو روآ را تجربه کرده باشید ضعف موجود خیلی برای شما محسوس نخواهد بود، اما این نکته دلیل قانع کننده‌ای برای نادیده گرفتن این ضعف به شمار نمی‌رود. خودرو روی دست اندازها عملکرد خیلی خوبی از خود نشان می‌دهد و کمترین میزان ضربه را به اتاق وارد می‌کند.
تیبا در سر بالایی ها همچنین توان و کشش مناسبی از خود بر جای می‌گذارد. شتاب گیری تیبا در حدی معمول قرار گرفته و در این مورد به اندازه ریو حساس عمل نمی‌کند.
در واقع باید گفت این خودرو به مراتب رام تر از ریو بوده و برای شهر خودرو مناسبی به نظر می‌رسد. طبق آزمایش صورت گرفته آستانه سرعت تیبا در پیچ 50 کیلومتر بر ساعت تخمین زده شد که برای چنین خورویی معمولی به شمار می‌رود.در مورد عملکرد ترمزهای این خودرو باید گفت که هیچ چیز شگفت آوری را ارئه نمی‌دهند و هنوز جای کار زیادی برای یک ترمز گیری ایده آل باقی است.
تیبا در بازار
تیبا را می‌توان خودرویی دانست که به راحتی می‌تواند بازار چینی‌های موجود در ایران را به لرزه در آورد. خودروهایی نظیر MVM110 و هفی لوبو هرچند که از لحاظ ابعاد و کلاس بندی در جایگاهی متفاوت از تیبا قرار دارند اما قرار گیری در یک رنج قیمتی و دسترسی بیشتر به خدمات به راحتی می‌تواند نظر مشتری را از این انتخاب ها بر گرداند.
از طرف دیگر نیز این خودرو می‌تواند بازار پژو روآ را به جهت مصرف کمتر و ابعادی شهری تر تحت الشعاع خود قرار دهد. البته باید گفت در صورتی که قیمت وعده داده شده برای این خودرو محقق می‌شد، فروش این خودرو می‌توانست به مراتب بیشتر از آنچه که تصور می‌شود باشد، اما به دلیل افزایش 16.5 درصدی قیمت این خودرو ذهنیت مثبت عده کثیری نسبت به این خودرو تغییر کرد.(90.9)

------------------------------------------------------------------------------------------------------

این هم لینک مطلب در سایت پرشین خودرو :
http://www.persiankhodro.com/khodronameh...s.php?c=40
دوستان برای گزارش مشکلات خودرو تیبا تون به لینک زیر سر بزنین ، فرم رو پر کنین تا از مگاموتور باهاتون تماس بگیرن.لطفا برای صیانت از حقوق خودتون و دیگران حتما این کار رو انجام بدین.
http://www.megamotor.ir/HomePage.aspx?la...4960&mid=0
پاسخ
تشکر شده توسط : Tiba sam TIBA-NAVID admin TIBA-Morteza
#10
سلام خدمت همه دوستان و آقا نويد و دوست خوبمون آقا مسعود كه اين تايپيك ( اولين تجربه تيبا ) را راه اينداختن. Smile
آقايون و خانومها من از صداااااااااااااااااااااااااااااى ماشينم خيييييييييييييييييييييلللللللللليييييى راضيم و دوستش دارممممممممم.... Smile
ماشين قبليم (405 GLX) بود ديگه از دستش راحت شدمممممممم Smile
واقعاً ميگم تا حالا ازش راضيم.
مرسى از دوستان.
Smile
بازم ميگم صداشو ......
گفتارنيك
پندارنيك
كردارنيك
پاسخ


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
Star تاپیک زیرشاخه تیبا- ( مشکلات پیش آمده +علت +طریقه رفع مساله -راهکار پیشنهادی) TIBA-NAVID 4,830 1,614,200 4 ساعت پیش
آخرین ارسال: TIBA-NAVID
Star تاپیک زیر شاخه تیبا (موارد مرتبط با نگهداری اعم از موتوری،گریبوکس،جلوبندی و ...) TIBA-NAVID 1,758 658,412 1396-7-27، 09:57 صبح
آخرین ارسال: babakmir
Star تاپیک انتخاب تایر مناسب برای تیبا و ریو ( + تصاویر مربوطه) TIBA-NAVID 1,253 523,567 1396-7-25، 11:08 صبح
آخرین ارسال: TIBA-NAVID
Star تاپیک زیرشاخه تیبا -( آپشن های جانبی الکتریکی و امکانات و لوازم مدرن قابل نصب ) TIBA-NAVID 2,579 1,003,991 1396-7-22، 09:38 صبح
آخرین ارسال: TIBA-NAVID
Information درخواست راهنمایی کامل: کارهایی که باید هنگام تحویل تیبا انجام داد؟ Amin.HVS 170 108,789 1396-7-15، 10:55 صبح
آخرین ارسال: TIBA-NAVID
  TIBA-تیبا خودروی جدید سایپا TIBA_ALI 26,114 9,623,296 1396-6-17، 08:56 صبح
آخرین ارسال: TIBA-NAVID
Rainbow TIBA2 - تیبا 2 خودروی جدید سایپا (تیبای هاچ بک) TIBA-NAVID 2,031 754,544 1396-5-28، 01:57 عصر
آخرین ارسال: TIBA-NAVID
Star تاپیک زیرشاخه تیبا-ثبت نام و تحویل خودرو و زمان انتظار و موارد پیرامون manifar 6,560 1,874,762 1396-4-23، 11:24 عصر
آخرین ارسال: TIBA-NAVID
Question تجربه ی اولیه با تیبا 2 (تیبا ی هاچ بک) TIBA-NAVID 74 71,921 1396-2-24، 10:40 عصر
آخرین ارسال: TIBA-NAVID
Video گالری تصاویر خودروی تیبا 2 ( تیبا هاچ بک - TIBA2 ) TIBA-NAVID 40 76,564 1395-11-5، 02:59 عصر
آخرین ارسال: marzi

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان