سلام مهمان گرامی ، خوش آمدید. آیا این نخستین بازدید شماست ؟ وارد شده یا عضو شوید

انجمن های خودرو


نظرسنجی: چه طور بود ؟
...::: عــــــــــــالی :::...
!!! بــــــــــــــد نبود !!!
[نمایش نتایج]
 
 
امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 3.5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
آمـوزش دریــفــت کــردن ( قسمت اول )
#1
آموزش حرکت نمایشی با ماشین(DRIFT)


انتخاب ماشین

ماشینی كه شما از اون برای دریفت استفاده میكنید میتونه محور جلو یا محور عقب یا 2 دیفرانسیل باشه
ماشینی انتخاب كنید كه تعادل در وزن داشته باشه یعنی وزن روی چرخهای جلو با چرخهای عقب تقریبآ‌ مثل هم باشه
موتور ماشین نباید زیاد سنگین باشه و هرچه موتور سبكتر باشه دریفت راحت و قشنگتر صورت میگیره
گیربكس دستی برای دریفت بهتره
قدرت و گشتاور لازم رو برای دریفت زدن داشته باشه ...

آماده كردن ماشین

علاوه بر اینکه برای اجرای این تکنیک اتومبیل شما باید مخصوص پیست باشد رولر بار نیز باید در آن نصب شده باشد تا در صورت بروز مشکل راننده در خطر نباشد.

1. نصب استرسبار جلو و عقب

2. انداختن فنر و كمكهای اسپرت : چون در دریف شما مركز ثقل ماشین رو در یك آن عوض میكنید این مورد رو حتما باید انجام بدید و فنرها و كمكهای عقب رو از نوع اسپرت نصب كنید در ماشینهای دیفرانسیل جلو این عمل رو برعكس انجام بدید.

3. نصب میل سوپاپ ریس : یكی از عوامل مهم در دریف زدن گشتاور بالاست و بهتر شدن دریف به گشتاور بالا بستگی داره پس شما میتوانید با عوض كردن كامشافت گشتاور و سرعت موتور رو بالا ببرید تا دریف راحت تر انجام بشه

4. توربو و قدرت موتور : قدرت موتور باید به اندازه كافی باشه به این صورت كه بتونه در جا عمل Racebrek رو انجام بده درغیر اینصورت دریفت زدن خیلی مشكل میشه

5. تقویت اكسلها و چهار شاخ شافت و دسته موتورها

6. از تایر و رینگ با اندازه فابریك ماشین استفاده كنید یعنی اگه اندازه رینگ فابریك ماشین شما 15 اینچ هست رینك اون رو با 16 و 17 عوض نكنید چون این كار باعث از دست دادن مقدار زیادی تورك میشود و عمل دریفت رو خراب میكنه

7. صفحه كلاچ ریس : قوی بون كلاچ یه عامل اساسی برای دریف میباشد پس
صفحه كلاچ شما بایید از نوع ریس و مخصوص دریف باشه .

8. نصب ترمز و دیسك قویتر : در بعضی از تكنیكها شما به ترمز احتیاج دارید و ترمز ماشین شما باید جواب بده و همچنین در تمرینات بعضی مواقع شما كنترل ماشین رو از دست میدهید پس ترمز باید خوب باشه
تكنیكهای دریفت :

1.Heel Toe Shifting
2.Power Over
3.E-Brake Drift
4.Clutch Kick
5.Shift Lock Drift
6.Dirt Drop Drift
7.Feint Drift
8.Jump Drift
9.Braking Drift
10.Emergency Brake Drift
11.Long Slide Drift
12.Swaying Drift
13.FF Drift (Front Wheel Drive Drift)
14. Kansei Drift

در مورد تك تك این تكنیكها به صورت جداگانه توضیح میدهم ..

Heel Toe Shifting

دراین قسمت شما طرز و موقع دنده عوض كردن در دریف رو یاد میگیرید .

heel به معنای پاشنه پا و Toe به معنای انگشتان پا و shifting هم به معنای عوض كردن است
اونطور كه از اسم این تكنیك پیداست در اینجا شما باید از نوك و پاشنه پا استفاده كنید.
استفاده از این تكنیك به راننده این اجازه رو میده كه در موقع عوض كردن سریع دنده درهمان زمان از ترمز هم استفاده كنه . چنانكه این تكنیك سرعت موتور گیربكس و تایر ها رو باهم متعادل نگه میداره پس دراین تكنیك تكانهای سریع ناشی از افت RPM و سرعت ماشین وجود نداره و معكوس كشیدن به راحتی و نرمی صورت میگیره . این تكنیك به راننده اجازه میده كه در موقع معكوس راننده RPM رو برای معكوس تنظیم كنه و درهمان حال از ترمز هم برای انتقال نیرو از عقب به جلو و سبك كردن عقب ماشین استفاده كنه .


روش عمل كرد در این تكنیك :

قبل از رسیدن به پیچ ترمز بگیرید ( به این ترم، ترمز نخستین یا اولیه می گویند) تا وزن ماشین رو به جلو انتقال دهید

كلاچ بگیرید و از Heel Toe و معكوس استفاده كنید یعنی با نوك انگشتان پا ترمز رو نیمه نگه دارید و با پاشنه پا RPM رو برای معكوس آماده كنید

معكوس كه انجام شد فرمون رو به سمت كورنر بیرون بچرخونید و به سمت پیچ برگردونید شما ماشین رو وادار به عمل oversteer كرده اید

بعد از انجام گرفتن oversteer فرمون به سمت پیچ بچرخونید و پاتون رو از روی ترمز ور دارید و به اندازه لازم گاز بدهید

عمل دریف انجام میشه و شما میتوانی با كنترل كردن فرمون پیچ رو به صورت دریفت طی كنید

پاسخ
#2
ممنون
پاسخ
تشکر شده توسط : mehrdad1355 en.delbordeh
#3
ممنون از آموزشتون...
در مورد دنده اتومات هم توضيح دهيد لطفا...
پاسخ
تشکر شده توسط : mehrdad1355 en.delbordeh بی ام و 328


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 2 مهمان