سلام مهمان گرامی ، خوش آمدید. آیا این نخستین بازدید شماست ؟ وارد شده یا عضو شوید

انجمن های خودرو


امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
آزمایش تصادف چیست؟
#1
Question 
تست تصادف ساختگی امروزه به صورت یک سرویس عمومی خودروها درآمده که باید در کارخانجات تولید اتومبیل اجرا گردد.گرچه هر ساله خودروها،کمی ایمن تر می گردند و میزان مرگ میر در حال کاهش می باشد اما هنوز تصادفات اتومبیل یکی از عمده ترین عوامل مرگ و میر و آسیب در جهان به شمار
می آید.یکی از دلایلی که خودروها ایمن تر می گردند برنامه ریزی و انجام این تست ها می باشد.در این مقاله شما همه چیز را درباره تست تصادف خواهید آموخت که شامل برنامه های تست تصادف، درجه بندی آن و بهبود شرایط آن در آینده می باشد.
تست تصادف ساختگی :
کار آدمک های ساختگی در واقع شبیه سازی انسانی می باشد که در حال تصادف کردن است که این در حالی می باشد که جمع آوری این اطلاعات از یک انسان واقعی غیرممکن می باشد.
تمامی تست های تصادف از روبه رو که در آمریکا به طور مصنوعی انجام می شود از یک نوع می باشد که به آن تصادف های ساختگی هیبرید 3 می گویند. آدمک های به کار رفته در این تست ها همگی از موادی ساخته شده است که شبیه بدن یک انسان واقعی گردد.برای مثال آنها دارای ستون فقراتی
می باشند که از لایه های متناوب از فلز و دارای دیسک و پوشش پلاستیکی می باشند.
آدمکها در ابعاد متفاوتی وجود دارند و همچنین آنها دارای درصد و جنسیت متفاوتی نیز می باشند.برای مثال یک مرد پانزده درصدی نمایانگر یک مرد سایز متوسط می باشد. این آدمکی می باشد که معمولا در تصادفات ساختگی استفاده می گردد.که وزن آن حدود 77 کیلوگرم و قد آن حدود 78/1 متر می باشد.
تست های ساختگی دارای 3 نوع ابزار می باشند.
1- شتاب سنج2- سنسور فشار 3- سنسور حرکت
شتاب سنج ها :
این وسیله میزان شتاب را در یک مسیر ویژه اندازه گیری میکند.که از این اطلاعات می توان برای محاسبه میزان آسیب های احتمالی استفاده کرد.شتاب با هر تغییر سرعت ناگهانی درجه بندی می گردد.برای مثال اگر سر شما با سرعت به یک دیوار آجری برخورد کند، سرعت سر شما خیلی سریع تغییر می کند که به این دلیل می تواند آسیب ببیند.اما بر فرض اگر سر شما با یک بالش برخورد کند سر شما به آهستگی تغییر سرعت خواهد داشت و هیچ گونه آسیبی نخواهد دید.
در اطراف یک تست تصادف ساختگی شتاب سنج های زیادی قرار داده
می شود.در داخل سر آدمک شتاب سنجی وجود دارد که می تواند شتاب را در سه مسیر مختلف ( جلو و عقب، بالا و پایین، چپ و راست ) اندازه گیری کند.همچنین در سینه، لگن، پا و دیگر اعضای بدن آدمک شتاب سنج قرار داده می شود.
نمودار فوق نشان دهنده ی شتاب سر راننده اتومبیل در خلال یک تصادف از روبه رو با سرعت 35 مایل بر ساعت ( 3/56 کیلو متر بر ساعت ) می باشد. همانطور که مشاهده می کنید این یک مقدار ثابتی نمی باشد و در طی تصادف دارای نوسان زیادی است.که در این نمودار بیشترین مقدار مربوط به زمانی است که سر با یک شی سخت و یا ایربگ برخورد دارد.
سنسور فشار :
در داخل بدن آدمک یک سنسور فشار قرار داده شده است که میزان نیروی وارده بر قسمت های مختلف بدن آدمک را اندازه گیری می کند.نمودار بالا نشان دهنده نیروی وارده بر استخوان ران راننده بر حسب نیوتون در طی تصادف از روبه رو با سرعت 35 مایل می باشد. می توان از میزان ماکزیمم فشار برای محاسبه احتمال شکستن استخوان استفاده کرد.
سنسور حرکت :
این سنسور در قفسه سینه آدمک قرار داده می شود.که میزان انحراف سینه را در طی تصادف اندازه گیری می کند.
با تحلیل نمودار بالا متوجه خواهیم شد که سینه راننده در حین تصادف تحت فشار قرار خواهد گرفت.در این تصادف دقیق، سینه راننده در حدود 2 اینچ ( 46 میلیمتر) فشرده شده.این آسیب ممکن است دردناک باشد اما کشنده نیست.
حال اجازه دهید نگاهی به یک تست تصادف واقعی داشته باشیم.آزمایش تصادف واقعی :
اداره کل ایمنی ترافیکی بزرگراه های بین المللی ( NHTSA) دو نوع تست تصادف را برای تایید صلاحیت خودروها تعریف کرده است :
1- ضربه از روبه رو با سرعت mph35 -خودرو مستقیما به یک مانع سخت بتونی برخورد خواهد کرد.این دقیقا شبیه است با برخورد دو خودرو از روبه رو با وزن یکسان و با سرعت 35 مایل به یکدیگر.
2- ضربه از پهلو با سرعت mph35 – این تست درست شبیه است با عبور یک خودرو از تقاطع و ضربه ی از پهلوی خودرویی که از چراغ قرمز عبور کرده است می باشد.
رنگ آمیزی تست تصادف :
قبل از این که آدمک های تست تصادف در خودرو قرار داده شوند محققان به آنها رنگ می زنند.رنگ های مختلفی به قسمت هایی از بدن آدمک که احتمال برخورد در حین تصادف در آن وجود دارد زده می شود.زانوها، صورت و قسمت هایی از جمجمه هر کدام با رنگ های متفاوتی نقاشی می شوند. بر طبق تصویر زیر، رنگ آبی که به صورت آدک زده شده بود به کیسه ی هوا یا ایربگ آغشته شده و همچنین رنگ قرمزی که به زانوی چپ آدمک زده شده بود به فرمان اتومبیل آغشته شده.
تنظیمات خودرو :
خودروی ون آماده تصادف می باشد.آدمک ها در خودرو در موقعیت خود قرار داده شده اند.و تمام تجهیزات مورد نیاز در داخل خودرو و در آدمک ها قرار داده شده و چک شده اند.برای تنظیم وزن خودرو کیسه های شنی در داخل اتومبیل قرار داده شده است.همانطور که مشاهده می کنید جلوی اتومبیل کاملا جمع شده. و این خوب است چون با جمع شدن جلوی اتومبیل بیشتر انرژی جنبشی اجاد شده حین حرکت در این قسمت گرفته خواهد شد.
تصادف بهینه :
بدیهی است که تصادف ایده آل در واقع تصادف به هیچ وجه می باشد. اما اجازه بدهید فرض کنیم که شما در آستانه تصادف کردن می باشید، و شما خواهان بهترین شانس برای بقای خود می باشید.سیستم های ایمنی خودروی شما چگونه عمل خواهند کرد تا شما تصادف آرامی داشته باشید؟
شدت یک تصادف به میزان انرژی جنبشی خودروی شما بستگی دارد.زمانی که بدن شما با سرعت 35 مایل حرکت می کند دارای مقداری انرژی جنبشی می باشد. بعد از تصادف وقتی شما کاملا متوقف می شوید، انرژی جنبشی شما به صفر خواهد رسید.کمترین میزان آسیب دیدگی زمانی رخ می دهد که این انرژی جنبشی به آرامی از بین برود. و وظیفه برخی از سیستم های ایمنی موجود در خودرو انجام این عمل می باشد.
فرضا خودروی شما دارای کمربند ایمنی و همچنین کاهش دهنده ی نیرو می باشد.بعد از اینکه خودرو به یک مانع برخورد کند کمربند ایمنی به سرعت محکم می شود اما درست قبل از اینکه ایربگ عمل کند.در حین انکه شما به سوی ایربگ پرتاب می شوید کمربند مقداری از این انرژی جنبشی را دریافت خواهد کرد، در حدود یک هزارم ثانیه بعد این نیرو به پشت منتقل می گردد که امکان شروع آسیب را دارد بنابراین کاهش دهنده ی نیرو در این زمان وارد عمل می شود و اطمینان حاصل می کند که نیروی به وجود آمده در کمربند خیلی شدید نباشد.
در مرحله بعد ایربگ عمل کرده و بیشترین حرکت رو به جلوی سر شما را می گیرد تا از برخورد با جسم سخت محافظت شود.
در این تصادف فرضی تمام سیستم های ایمنی عمل کردند تا حرکت رو به جلوی شما را آرام تر کنند.اگر شما به طور مثال مکربند ایمنی خود را نبسته باشید شما یکی از مراحل محافظت از خود را از دست داده اید و احتمال آسیب شما در حین برخورد با کیسه ی هوا چندین برابر می شود.بسیاری از اتومبیل ها دارای کمربند ایمنی و همچنین کاهش دهنده نیرو می باشند، اما اما چیزهای بیشتری برای بهبود ایمنی در حال به وجود آمدن می باشد.
پیشرفت ایمنی در آینده :
فکر کنید که در حین تصادف کیسه های هوای متعددی از تمام قسمت های اتومبیل عمل کرده در این صورت تمام بدن شما از آسیب در امان خواهد بود.اما در حال حاضر بیشتر تاکید بر ساخت سیستم های هوشمند ایمنی در خودروها می باشد.
یکی از آخرین و پیشرفته ترین سیستم های ایمنی در این زمینه شناخته شده می باشد کیسه هوای هوشمند می باشد.این ایربگ با هر سرعت و فشاری می تواند عمل کند،که بستگی به وزن و موقعیت نشستن سرنشین و همچنین شدت تصادف دارد.
متاسفانه، گاهی عمل کردن ایربگ می تواند آسیب های شدیدی و گاهی حتی باعث مرگ راننده و یا سرنشینان خودرو گردد. تکنولوژی جدید در سیستم های ایربگ پیشرفته باعث شده تا در حد ممکن از ریسک آن کاهش یافته و بر عملکرد و کارآیی آن بیفزاید.
همچنین ما در آینده شاهد کمربند های هوشمند نیز خواهیم بود که می تواند وزن و موقعیت سرنشین را حس کرده تا ماکزیمم میزان فشاری که می تواند وارد کند را محاسبه کند.


فایل‌(های) پیوست شده
.jpg   accident-civic-1.jpg (اندازه: 31.02 KB / تعداد دفعات دریافت: 224)
پاسخ
#2
عکسش نمیاد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
[تصویر:  442_1256455855.jpg]
«تیبا» در لغت نامه دهخدا آهو معنی شده‌است. در این لغت نامه آمده‌است: تیبا (هزوارش) به زبان زند و پازند آهو را گویند.
پاسخ
تشکر شده توسط : mehrdad1355 Tohidast Amir_Tiba
#3
جالبه این شماره تعداد دفعات دریافت تغیر نمیکنه
[تصویر:  442_1256455855.jpg]
«تیبا» در لغت نامه دهخدا آهو معنی شده‌است. در این لغت نامه آمده‌است: تیبا (هزوارش) به زبان زند و پازند آهو را گویند.
پاسخ
تشکر شده توسط : Tohidast Amir_Tiba mehrdad1355
#4
سلام.میشه تست تصادف خودروهای داخلی مثل سمند و ریو و ... رو قرار بدید.
ممنون
[تصویر:  30eqe27yph.jpg?colorbox=true]
پاسخ
تشکر شده توسط : mehrdad1355 Ali-Gh
#5
(1391-10-20، 12:35 عصر)pars71 نوشته است: سلام.میشه تست تصادف خودروهای داخلی مثل سمند و ریو و ... رو قرار بدید.
ممنون

خودروهای داخلی که تست ندارن(اگه داشته باشن آبروریزیه) البته سمند تست داره اما استاندارد نیست، مثل تست خودروهای چینی که کل جلوی ماشینو به جای یک طرف ماشین(در حالت استاندارد) به دیوار کوبوندن که به همین خاطر مقاومت خودرو خیلی بیشتر میشه
البته تازگیا پراید هم تست شده(ظاهرا استاندارده) اما مشکلی که تو تست هست اینه که سرعت فیلم آرومه(slow motion) واسه همین نمیشه حدس زد با چه سرعتی به مانع کوبیده شده...!!!
طرف تو امضاش نوشته تا زنده ام کره ای و فرانسوی سوار نمیشم(آدم فکر میکنه طرف فقط آلمانی سوار میشه) اما خودش ام وی ام 110 و 315 داره Exclamation Undecided...همچین ملتی داریم ما
پاسخ
تشکر شده توسط : pars71 mehrdad1355
#6
(1392-1-30، 09:59 صبح)amirsalmachi نوشته است:
(1391-10-20، 12:35 عصر)pars71 نوشته است: سلام.میشه تست تصادف خودروهای داخلی مثل سمند و ریو و ... رو قرار بدید.
ممنون

خودروهای داخلی که تست ندارن(اگه داشته باشن آبروریزیه) البته سمند تست داره اما استاندارد نیست، مثل تست خودروهای چینی که کل جلوی ماشینو به جای یک طرف ماشین(در حالت استاندارد) به دیوار کوبوندن که به همین خاطر مقاومت خودرو خیلی بیشتر میشه
البته تازگیا پراید هم تست شده(ظاهرا استاندارده) اما مشکلی که تو تست هست اینه که سرعت فیلم آرومه(slow motion) واسه همین نمیشه حدس زد با چه سرعتی به مانع کوبیده شده...!!!

سلام. اگه سمند تست استاندارد نداره چجوری به روسیه و اوکراین صادر میشه؟
فکر نمیکنم تست اروپا نداشته باشند ولی ظاهرا پیدا کردنشون سخته
[تصویر:  30eqe27yph.jpg?colorbox=true]
پاسخ
تشکر شده توسط : mehrdad1355 Ali-Gh
#7
چندسالی است که چند مجله و نشریه معتبر در این زمینه فعالیت‌هایی را‌ آغاز کرده‌اند و به مقایسه خودروهای مختلف از این نظر می‌پردازند. این مقدار اما کافی نیست و اطلاعات مفید در مورد ایمنی لازم در خودروها باید از منابع گوناگونی به‌ مردم داده شود. اینکه خودروها از نظر ایمنی باید در چه وضعیتی قرار داشته باشند و کدام خودروها از نظر ایمنی کامل‌تر هستند حتی باعث می‌شود تا مصرف‌کننده خرید یک‌خودروی کارکرده با ایمنی بالاتر را به یک خودروی صفر که از استانداردهای ایمنی دور است، ترجیح دهد. البته در سال‌های اخیر قوانین جدید سبب شده‌اند تا تولیدکنندگان چند سیستم‌ ایمنی را به‌خودروها اضافه کنند. با وجود این، کارشناسان هنوز هم در جریان برخی از تصادفات می‌گویند اگر فلان سیستم ایمنی در خودرو وجود داشت، از کشته شدن سرنشینان جلوگیری می‌شد یا اگر تولیدکننده، فلان فاکتور را در ساخت در نظر می‌گرفت چنین اتفاقی نمی‌افتاد. به‌هرحال هر روز خودروهای زیادی به‌فروش می‌رسند و بالطبع زمانی راهی جاده‌های کشور می‌شوند. به‌همین منظور خودروهای گوناگون را از نظر ایمنی مقایسه کرده‌ایم.گفتنی است اطلاعات گرفته شده این گزارش اغلب براساس آزمایش‌های انجام شده توسط مؤسسه euroncop و انجمن ایمنی بزرگراه‌های آمریکا و مؤسسه مایرای انگلیس است.

پژو 206

پژو 206 یکی از ایمن‌ترین خودروها از نظر آزمایش‌های گوناگون است. خودروی پژو ۲۰۶ از نظر ایمنی ۴ستاره از 5ستاره مؤسسه euroncapرا گرفته است. پژوی ۲۰۶ در تصادف شدید تا کاپوت تخریب می‌شود اما موتور مچاله شده و به سمت سطح زمین متمایل می‌شود و به همین دلیل به داخل اتاق ضربه وارد نمی‌کند.

تندر 90

این خودرو توانسته از نظر ایمنی و تست تصادف 3ستاره را به‌دست آورد. آرایش اجزای موتور طوری طراحی شده است که به قطعات موتور اجازه فشرده شدن را بدهد. برخوردهای از سمت عقب نیز مورد توجه قرار گرفته‌اند. مخزن سوخت در کف خودرو دور از کمک فنرها جاسازی شده است، بنابراین کمترین احتمال برای سوراخ شدن آن توسط اجزای کمک فنر وجود دارد. وجود یک لایه عرضی در پشت صندلی عقب خطر ورود اشیاء از صندوق عقب به کابین را محدود می‌کند. ساختار لانه زنبوری داشبورد که از پلی پرو لین جاذب نیرو ساخته شده در اثر ضربه از جلو خطر آسیب به زانو را کاهش می‌دهد.

پارس

این خودرو از نظر هندلینگ تعادل خوبی دارد. ورود میل فرمان و پدال‌ها به داخل اتاق درصورت برخورد خودرو در تصادف از جلو از جدی‌ترین نقایص ایمنی در این خودرو است. البته قسمت‌های زیرین خودرو مثل شاسی و قسمت زیرین کلاف بدنه مقاومت خوبی دارند ولی قسمت‌های بالایی بدنه چندان از استحکام بالایی برخوردار نبوده و می‌تواند هنگام واژگونی خودرو به سرنشینان آسیب وارد کند.

سمند

در آزمایش تصادف سمند این نتایج به‌دست آمده است: خطوط تا خورده روی سقف (خمیدگی به داخل اتاق) و نیز رکاب (شکستگی پای آدمک). عملکرد نسبتا خوب ایربگ. بالا نیامدن عقب خودرو به‌دلیل توزیع وزن خودرو. سالم ماندن ستون‌ها. خرد شدن شیشه جلو. سمند از سوی شرکت انگلیسی مایرا استانداردهای ایمنی را کسب کرده و از حیث ایمنی با برتری جزئی نسبت به پژو 405 شرایط کسب امتیاز این بخش را داراست. خودروی ملی سمند با ارتقای استانداردهای جهانی، موفق به گذراندن تست‌های اجباری استاندارد ایمنی کشورهای حوزه خلیج‌فارس (GSO) نیز شده و استانداردهای اجباری ایمنی تصادف را با موفقیت گذارنده است.

ام وی ام

ایمنی این خودرو بسیار بدتر از ماتیز است. کسب دوستاره از 5ستاره لازم مؤسسه euroncap برای ماتیز نشان داد که این خودرو از نظر ایمنی وضعیت مناسبی ندارد. حال ام‌وی‌ام 110 نسبت به ماتیز هم وضعیت بدتری دارد. در تست تصادف سقف و ستون ام‌وی‌ام خم شده، درها باز شده، قطعات داخلی جلو هم صدمه شدیدی به آدمک آزمایش زده‌اند؛ به‌طوری که آسیب واردشده به آدمک تست در ناحیه سر، گردن و بالاتنه در حد قرمز است و خطرناک‌ترین وضعیت را دارد.

سوزوکی (گرند ویتارا)

این خودرو در سال 2007 با تکمیل کردن یکسری از سیستم‌های ایمنی، توانست از 3ستاره به 4ستاره ارتقا پیدا کند.

پراید

در نتایج تست مؤسسه ایمنی بزرگراه‌های آمریکا پراید یکی از بدترین خودروها در بین خودروهای سواری اندازه کوچک محسوب می‌شود. پراید در تست تصادف دچار انحراف شدید در ستون، درها و سقف می‌شود، کابین سرنشینان تاب بر می‌دارد، در خودرو باز می‌شود و مواد داشبورد هم صدمه شدید به پای راننده می‌زند، جلو خودرو درست جمع نمی‌شود و بسیاری از قطعات کاپوت مانند موتور هم در تصادف شدید وارد کابین می‌شود. البته سایپا اعلام کرده در نسل جدید پراید که با نام پلتفرم ایکس 100 تولید می‌کند، این مشکلات حل شده است. طبق اعلام شرکت سایپا، در پراید جدید داخل در‌ها، کف خودرو و جلو کابین با استفاده از گاردهایی و اضافه کردن ورقه‌های جدید فلزی تقویت شده‌اند.

زانتیا

در عین ناباوری این خودرو هم در آزمایش euroncap فقط 2ستاره (البته در واقع یک‌ونیم ستاره) گرفت. شاسی خودرو هنگام تست تصادف دچار خمش شدید شده و ستون خودرو تاب برداشته است. البته وجود کیسه هوا تا حدی آسیب واردشده به سرنشینان را کاهش می‌دهد، خودرو در تصادف از کنار بسیار آسیب‌پذیر است و بالاتنه راننده هنگام تصادف در محدوده قرمز یعنی بیشترین حد خطر قرار دارد. در تصادف از جلو هم تصادف با زانتیا در محدوده ضعیف یعنی خطر قرار دارد. آسیب واردشده به پاهای سرنشینان به‌خصوص راننده هم در تصادف با زانتیا زیاد است.

مگان

وضعیت ایمنی رنو مگان مناسب گزارش شده است. به‌عبارتی در آزمایش نه شاسی‌اش انحراف پیدا می‌کند نه ستون‌هایش دچار خمش شدید می‌شود. این خودرو در بحث ایمنی ترمز‌ها از سیستم ضدقفل و توزیع الکترونیک نیروی ترمز در چرخ بهره می‌برد که از عملکرد خیلی خوبی نیز برخوردار است. همچنین برای این خودرو ۲ کیسه ایمنی هوا در نظر گرفته شده که باعث شده این خودرو ۵ستاره ایمنی را از مؤسسه euroncop دریافت کند.

هیوندای سوناتا و توسان

این خودروها دارای 4ستاره است. در سوناتای اصل 10کیسه ایمنی هوا جا گرفته است. کلید قطع عملکرد کیسه‌های هوای ایمنی سرنشینان نیز در این خودرو وجود دارد. همچنین پشت سری‌های جلو قابلیت عکس‌العمل در برابر ضربه را دارند. در مجموع سطح آزمایش تصادف همراه با آدمک راننده در سوناتا به این شرح است: سطح کلی نتیجه: خوب. ساختار خودرو بعد از تست: خوب. سر، گردن و سینه: متوسط. پا و زانو: خوب سبز. در خودروی آزرا نیز وضعیت در مورد سر و گردن بهتر گزارش شده اما در مورد زانو نتایج کمی وضعیت خطرناک را نشان می‌دهند.

ریو

این خودرو از نظر وضعیت در سطح متوسط قرار دارد. در واقع کارشناسان به این خودرو 3ستاره داده‌اند.

مزدا 3

این خودرو در مجموع توانسته 5ستاره را دریافت کند. البته در قسمت ایمنی کودکان تعداد ستاره‌های دریافتی این خودرو 3ستاره است. با وجود این، باید گفت که اغلب خودروها از نظر ایمنی کودکان نتوانسته‌اند ستاره‌های بالایی را دریافت کنند. کیسه هوای راننده، کیسه هوای جانبی و کیسه هوای سرنشین جلو یکی از عواملی است که باعث شده تا ایمنی این خودرو بالا برود.

منبع: روزنامه همشهری
پاسخ
تشکر شده توسط : pars71 mehrdad1355 ali2008*
#8
با سلام.ایمنی یعنی چه؟در منابع ایمنی را اینگونه تعریف کرده اند:توانائی فرار و یا دور شدن از خطر.بنابراین حتی یک چراغ یا الارم هشدار دهنده باز بودن کمربند نیز میتواند امتیازی در این زمینه باشد.
ایمنی به طور کلی به2بخش تقسیم میشود:1-فعال یعنی تمام امکانات خودرو که در حین حرکت ایمنی سرنشینان را فراهم کند مانند 1-ترمز 2-هندلینگ و پایداری 3-میدان دید و کمک کننده ها به افزایش میدان دید4-ارگونومی و صندلیها ووو
ایمنی غیر فعال یا توانائی حفاظت از جان سرنشینان پس از تصادف که به طور چکیده در نتیجه تست تصادف نشان داده میشود.
بنابراین وقتی صحبت از ایمنی است تنها نمیتوان به نتایج تست تصادف اشاره کرد کما اینکه امکان دارد یک خودرو در تست تصادف نتیجه مثبت گرفته باشد ولی از پایداری مناسبی برخوردار نباشد و درصد واژگونی بالائی داشته باشد.کما اینکه هم اکنون در ایران چندین خئدرو به این شکل در تیراژبالا در حال تولید میباشد.
مسئله دیگر این است که 1-تمامی خودروهای موجود در بازار تست تصادف را نگذرانده اند و اصلا نمیتوان در این زمینه تخمین زد 2-خودروهائی که تست شده اند از یک سازمان یکسان تست نشده اند تا شرایط مقایسه را فراه م کنند.کما اینکه سازمانی مانند encap سختگیرتر از ایمنی بزرگراههای امریکاستnhtsa. حتی گاها خودروئی که در nhtsa 3ستاره دریافت کرده در encapهیچ ستاره ای در یافت نکرده.
3-خودروهائی که در مثلا یوروانکاپ تست شده با ماشینهای موجود در بازار ایران متفاوت است.مثلا مگان تست شده دارای 6 ایربگ و همچنین وزن 1170 کبلوگرم بوده و 206 با 2 ایربگ و همچنین 2در و وزن 943 کیلوگرم بوده که نتایج تست را نمیتوان برای مگان با2 ایربگ و 206 بدون ایربگ و سنگین تر بکار برد.206 پلاس یا همان 207i خودمون با 4 در و وزن 1055 کیلوگرم و 2 ایربگ در latinncap.comتست شده با 2 ایربگ 2ستاره و بدون ایربگ 1ستاره دریافت کرده.
اشاره به وزن کردم.در سایت یوروانکاپ به صراحت اعلام کرده برخورد از روبرو مشابه برخورد 2 خودرو هم وزن است بنابراین هر چه سنگین تر باشد ضربه بزرگتری از دیوار به ان وارد میشود.لذا 2 ازمایش در سازمان ایمنی بیمه ای بزرگراههای امریکا(iihs)انجام دادند به این شکل 1-تویوتا یاریس با 5 ستاره و وزن 1000کیلوگرم را به کمری با3ستاره زدند نتیجه یاریس 5ستاره مردود شد و کمری 3 ستاره قابل قبول بود.ازمایش دیگر مرسدس سی کلاس با اسمارت بود که انهم ازمایش اول را اثبات کرد.بنابراین چه بسا در تصادف رخ به رخ ماشینی مثل زانتیا از 206 ایمنتر باشد.
نکته ای که در پایان این بخش اضافه کنم اینکه متاسفانه تا کنون اینجانب هیچ گزارش رسمی از تست سمند بدون ایربگ که حدود 1میلیون دستگاه در حال تردد است توسط هیچ سازمانی پیدا نکرده ام.
پاسخ
تشکر شده توسط : TIBA-NAVID mehrdad1355 pars71 mohsen140


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان